Miksi on ihmisiä jotka eivät halua lapsia?
Lisääntymishalu on kaikille eläville olennoille, myös ihmisille luontainen vaisto. Lapsia halutaan ja niitä kohtaan syntyy äidinvaisto luontaisesti, suurimmalle osalle ihmisistä lapsensaanti on lähes tarve eikä vain halu. Vasten tahtoaan lapsettomat saattavat kokea jopa fyysistä kipua lapsenkaipuussaan. En todellakaan tarkoita että kaikkien pitäisi haluta lapsia ja ymmärrän sen että kaikki ei halua ja sillä siisti, en sitä kyseenalaista. Mutta miten se on mahdollista? Että on olemassa ihmisiä jotka eivät lapsia halua kun lisääntymisvaisto on kummiskin alkukantainen, luontainen vaisto eikä pelkkä halu?
Kommentit (31)
Evoluutio karsii huonoja geenejä monin tavoin...
Jaa en tiedä, ei vaan vttu kakarat kiinnosta.
Evoluutio. Maapallon ylikansoitus on johtanut evoluution siihen suuntaan että palloa tuhoava ihmislajin määrää pitää rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus myös hyvägeeniset jättävät tekemättä huonogeenisten joukkoon kärsimään. Viisas kärsii tyhmyydestä enemmän, kuin tyhmä viisaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jooo mun geenejä ei kannata siirtää eteenpäin.
He ovat mielestänsä parempia päättämään kuinka vuosimiljoonia jatkunut oman suvun kehittäminen voidaan päättää tähän.
Sanot että lisääntymishalu on alkukantainen luontainen vaisto. Onko? On monia asioita, jotka ovat luonnollisia eläinten keskuudessa mutta joita ihmiset eivät enää juuri tapaa tehdä. Esimerkiksi: on tavallista että simpanssiurosten ryhmä pahoinpitelee alkukantaisen vaistojen ohjaamana naaraita. Tekevätkö ihmismiehet samaa alkukantaisen vaistojensa ohjaamana? Pieni osa tekee, suurin osa ei. Emme ole enää yksin luonnollisten vaistojemme ohjaamia.
Minä toivoisin, että vain henkisesti ja fyysisesti terveet saisivat lapsia.
Toivoisin myös, että vanhemmat tekisivät lapsilleen terveellistä ruokaa, opettaisivat lapset liikkumaan, sivistäisivät lapsia, olisivat raittiita eivätkä tupakoisi.
Pidän surullisena sitä, että millainen ihminen tahansa voi saada lapsia. Monet eivät pysty huolehtimaan edes itsestään.
Miksi maailmassa on ihmisiä joita kiinnostaa muiden ihmisten lapsettomuus?
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoisin, että vain henkisesti ja fyysisesti terveet saisivat lapsia.
Toivoisin myös, että vanhemmat tekisivät lapsilleen terveellistä ruokaa, opettaisivat lapset liikkumaan, sivistäisivät lapsia, olisivat raittiita eivätkä tupakoisi.
Pidän surullisena sitä, että millainen ihminen tahansa voi saada lapsia. Monet eivät pysty huolehtimaan edes itsestään.
Komppaa hyvin vahvasti tätä, lapsia kykenee tekemään teknisesti suurin osa, mutta kasvatus eri asia.
Kakarat ja niiden hankkiminen ei ole koskaan kiinnostanut minua ja olen sentään jo nelikymppinen, joten tuskin alkaakaan.
Oletko kenties idiootti vai miten käsität tämän noin?
Vierailija kirjoitti:
He ovat mielestänsä parempia päättämään kuinka vuosimiljoonia jatkunut oman suvun kehittäminen voidaan päättää tähän.
Ja sinä mielestäsi parempi päättämään omalla tavallasi noudattamalla eläimellistä itsekeskeistä vaistoasi, välittämättä miten tulevat sukupolvet parjäävät kun maapallon on riistetty ja saastutettu elinkelvottomaksi jälkeläisillesi jotka jatkavat täällä?
En tietääkseni kysynyt miksette halua lapsia, vaan syytä siihen miten se on biologisesti mahdollista. Yksi on ymmärtänyt kysymykseni oikein ja vastannut järkevästi.
Ja mitä nro 14 mahtaa tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Jaa en tiedä, ei vaan vttu kakarat kiinnosta.
No ei ihme, kersathan ovat perseestä ja syvältä. Samoin ovat ne jotka niitä riesoja haluavat.
Samasta syystä kuin on ihmisiä, jotka haluavat lapsia: joko heidän vanhempansa ovat halunneet lapsia tai sitten naisen raskaus on alkanut, vaikka lasta ei ole varsinaisesti haluttukaan.
Itselläni ei ole koskaan syttynyt halua lapsen saamiseen (ja tuskin enää syttyykään, kun olen jo 64-vuotias).
Vierailija kirjoitti:
Lisääntymishalu on kaikille eläville olennoille, myös ihmisille luontainen vaisto. Lapsia halutaan ja niitä kohtaan syntyy äidinvaisto luontaisesti, suurimmalle osalle ihmisistä lapsensaanti on lähes tarve eikä vain halu. Vasten tahtoaan lapsettomat saattavat kokea jopa fyysistä kipua lapsenkaipuussaan. En todellakaan tarkoita että kaikkien pitäisi haluta lapsia ja ymmärrän sen että kaikki ei halua ja sillä siisti, en sitä kyseenalaista. Mutta miten se on mahdollista? Että on olemassa ihmisiä jotka eivät lapsia halua kun lisääntymisvaisto on kummiskin alkukantainen, luontainen vaisto eikä pelkkä halu?
Heh, vai että lisääntymishalu? eläimet parittelevat koska niitä panettaa. Tuskin tajuavat mitä aktista seuraa. Ja ylipäätään ennen vanhaa tytöt kasvatettiin että kokevat äitiyden elämän tärkeimmäksi asiaksi joten varmaan silloin haluttiinkin jo senkin takia lapsia... Nykyään nainen saa olla mitä vain.
Vaisto ohjaa ihmistä harrastamaan seksiä. Halu saada lapsi ei liity vaistoihin.
Olen mies, ja lapsentekopuuhiin on kyllä mukava päästä. Nykyään on kuitenkin onneksi keksitty ehkäisymenetelmiä, joten nussimisesta ei seuraakaan lasta, ellei itse halua. Ja kyllä oikeastaan minusta olisi ihan mukava ajatuksena se, että minulla olisi jälkeläisiä. En kuitenkaan missään oloissa suostuisi hoitamaan/kasvattamaan lapsia, ja koska minulla ei ole varaa palkata ympärivuorokautista lastenhoitoa, pidän huolta siitä ettei lapsia minulle tule.
En ole koskaan tuntenut halua lapsen saamiseen. Hoivattavia on riittänyt muutenkin.