Kauanko olitte kihloissa ennen naimisiin menoa?
Nykyään monet menee kihloihin vaan sen takia että suhde olis ”vakavampi”. Mun mielestä kihloihin mennään silloin kun ruvetaan suunnittelemaan häitä ja säästämään niihin rahaa. Itse en suostuisi kihloihin, jos ei olisi aikomustakaan lähivuosina mennä naimisiin. Mitä mieltä te olette, kuinka pian kihlojen jälkeen on hyvä mennä naimisiin? Kuinka pian itse ootte menny?
Kommentit (73)
kihloissa oltiin kahta päivää vaille 7 vuotta ennen naimisiin menoa. Olin 17 ja sulhanen 18-vuotias. eli teinikihlat joidenkin mukaan . Tänään kuitenkin vietetään 31-v kihlapäivää.
Tavattiin 3.8.2011, tasan vuoden päästä kihloihin ja häät siitä tasan vuoden päästä eli 3.8.2013. Kuukausi sitten vietettiin viidettä hääpäivää.
vähän reilu 10 kk oltiin kihloissa.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan kihloissa eikä olla menossa naimisiin. Yksi lapsikin on, ja omakotitalo.
Ette ole kihloissa jos ette aio naimisiin. Kihlaus=yhteinen avioaie
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, mitä virkaa on kihlautumisella? Mitä järkeä?
Naimisiinmenon ymmärrän, kihlasormusta en.
Kihlautuminen on sitä, että toinen kosii ja toinen vastaa myöntävästi. Silloin ollaan kihloissa, eli on sovittu avioitumisesta. Sormuksia siihen ei tarvita.
Kyllä tämän tajuan. En tajua sitä, että mennään kihloihin, mutta lähtökohtana kuitenkin on, että ei mennä naimisiin. Miksi näissä tapauksissa mennän kihloihin?
😂 No ei siinä tapauksessa olla kihloissa jos ei ole päätöstä ja aietta mennä naimisiin, kun kihlaus nimenomaan on se päätös ja aie mennä naimisiin. En ymmärrä miten tämä selkeä asia voi olla joillekin näin vaikea hahmottaa.
On uskomattoman monille. Niitä jankkaajia on palstalla vaikka kuinka. Eivät ymmärrä kihlauksen määritelmää. Ei vaan kapasiteetti riitä.
Ensimmäisellä kerralla 8 kk, toisella kerralla 1 v
N.4 kk oltiin kihloissa ennen naimisiinmenoa.
Vajaa vuosi oltiin kihloissa, sitten vihittiin maistraatissa. Haluttiin ns. kokeilla yhdessä asumista kihlauksen ajan. Hyvin toimi ja toimii edelleen. Jo parikymmentä vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei oltu kihloissa ollenkaan, mentiin vaan suoraan naimisiin.
Määritelmällisesti mahdotonta, ellei teitä sitten pakotettu naimisiin.
Oltiin viikko. Sitten naimisiin. Sen itse asiassa piti olla päivä, mutta ravintolailta sattui nyt sitten viikko ennen häitä.