Kertokaa mitenkä nykyään voisi tulla toimeen ilman puhelinta?
Tämä vanha puhelin jolla kirjoittelen alkaa olemaan loppu, senkin hoommasi käytettynä mutta se on alkanut temppuilemaan ja pelkaan että se saattaa simahtaa minähetkenä hyvänsä lopullisesti. Ja jos niin käy, niin olen sitten työttömänä pelkän kirjaston tietokoneen varassa, sillä eipä minulla ole työttömänä köyhänä varaa uuteen puhelimeen ja luottotiedottomana en saa saa edes nettipuhelinta sellaosella osamaksulla. Ja eikä se kirjastossakaan ravaaminen ole mitään ilmaista, vaan minun pitäisi hommata 80 euron bussikortti jotta pääsisin täältä perähikiän lähiöstä kaupungin keskustaan kirjastolle. Tälläistä se on elää Suomessa 2018.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Tämä vanha puhelin jolla kirjoittelen alkaa olemaan loppu, senkin hoommasi käytettynä mutta se on alkanut temppuilemaan ja pelkaan että se saattaa simahtaa minähetkenä hyvänsä lopullisesti. Ja jos niin käy, niin olen sitten työttömänä pelkän kirjaston tietokoneen varassa, sillä eipä minulla ole työttömänä köyhänä varaa uuteen puhelimeen ja luottotiedottomana en saa saa edes nettipuhelinta sellaosella osamaksulla. Ja eikä se kirjastossakaan ravaaminen ole mitään ilmaista, vaan minun pitäisi hommata 80 euron bussikortti jotta pääsisin täältä perähikiän lähiöstä kaupungin keskustaan kirjastolle. Tälläistä se on elää Suomessa 2018.
1) Lienet omasta syystäsi luottotiedoton
2) kukaan ei pakota asumaan perähikiällä
3) et varmaan ole esimerkiksi hakenut töihin autotehtaalle koska se edellyttäisi muuttoa muualle sieltä perähikiältä?
Itse pärjään hyvin ihan perusluurilla (vm.2009) koska käytän datailuun läppäriä (vm.2014) tai PC:tä (2012)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3) et varmaan ole esimerkiksi hakenut töihin autotehtaalle koska se edellyttäisi muuttoa muualle sieltä perähikiältä?
Itse pärjään hyvin ihan perusluurilla (vm.2009) koska käytän datailuun läppäriä (vm.2014) tai PC:tä (2012)
Tätä minäkin ihmettelen että eikö ap:llä ole läppäriä vai eikö hän vain kerro siitä? Ihan perus puhelimella tulee hyvin toimeen kun on kunnon tietokone.
Perusluuri on mullakin ja älypuhelimeen siirryn sitten, jos on ihan pakko. Perusluurin saa varmaan ostettua muutamalla eurolla, kun niitähän on ihmisillä lipaston laatikot täynnä.
AP on näitä köyhiä tai pienituloisia joille se, että kun ei ole varaa reilun tonnin läppäriin tai luuriin niin ei ole varaa puhelimeen. Kun puhelimia ja perusläppäreitä saa suunnilleen ilmaiseksi nettipalstoilta jne. Sama oli yhdellä entisellä kaverlla joka valitti kun ei ollut varaa sänkyyn kun ei luottotiedoton saanut edes osamaksulla sitä sänkyä haettua liikkeestä.. hänelle ei ollut tullut edes mieleen että parilla kympillä saisi kirpparilta itselleen sängyn ja kun tätä ehdotin nii oli kuin olisin häntä jotenkin loukannut. Nukkukoon minun puolesta lattialla, ei enää kiinnosta olla idiootin kanssa tekemisissä.
Kerro miksi ap miksi sen pitää olla nimen omaan ÄLYPUHELIN? Mulla on käyttämättömänä Nokian 2110i ja saat sen ilmaiseksi jos haluat.
Ei kukaan nykyään ole oikeasti niin köydä, ettei ole varaa puhelimeen tai tietokoneisiin. Näitähän löytää hyvällä tuurilla taloyhtiöiden roskakatoksista. Annetaan palstoilta sitten huonommalla tuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiole kyllä aina näin mustavalkoinen tilanne, minä olin yrittäjänä, työtapaturmassa teloin polveeni ja en enää sitten pystyny jatkamaan tätä ammattia ja verottaja sitte vielä lätkäs useemman tonnin mätkyt perään, eihä työtön sellasia kykene maksaa, päätin maksaa työntekijöiden palkat viimeisillä hiluilla,
nyt olen jälkeenpäin saanut maksettua mätkyt ja ensi vuonna nollaantuu minun tiedot
minä ainakin uskalsin elää unelmaani ja aion taas jossain vaiheessa yrittäjäksi sopivammalla ammatilla
perus älykännyköitä saa kyllä 50€ joilla pääsee nettiin, mene vaikka kerään pulloja jos et muuta keksi
Omas soppadi olet keittänyt joten koita vain tulla toimeen omillasi. Ei kannata tulla kerjäämään muilta apua ja tuinaamaan rahoja.