Kauanko olitte kihloissa ennen naimisiin menoa?
Nykyään monet menee kihloihin vaan sen takia että suhde olis ”vakavampi”. Mun mielestä kihloihin mennään silloin kun ruvetaan suunnittelemaan häitä ja säästämään niihin rahaa. Itse en suostuisi kihloihin, jos ei olisi aikomustakaan lähivuosina mennä naimisiin. Mitä mieltä te olette, kuinka pian kihlojen jälkeen on hyvä mennä naimisiin? Kuinka pian itse ootte menny?
Kommentit (73)
me oltiin yhdessa kuus ja puol vuotta, sitten kihloissa puoli vuotta ja nyt naimisissa about vuoden. minakaan en ymmarra pitkia kihlauksia, enka myoskaan niita hirmu kalliita haita joihin joutuu vuosikaudet saastamaan rahaa tai velkaantumaan pitkaksi aikaa. tamahan usein on yksi syista etta kihlaukset venyy kun halutaan prinsessahaat.
Jotain 6 vuotta. Syynä puhtaasti raha. Haluttiin ensin ostaa asunto, eli säästöjä piti kerryttää ja asunnon ostamisen jälkeen piti taas säästöjä kerryttää häitä varten. Pienipalkkaisia ollaan molemmat.
Meillä kihlausaika kesti 17 vuotta. Ostettiin kihlat ja puhuttiin, että katsotaan sitä päivää vähän myöhemmin. Aina löytyi syy siirtää naimisiinmenoa, tehtiin kaksi lastakin. Minulla kesti pitkään tajuta, että naimisiin voi mennä ilman vieraita, sillä en halunnut äitiäni häihin.
Ainakin omien vanhempien ja appivanhempien mielestä oli tärkeää, että me oltiin kihloissa ennen raskautta. Itse en halunnut missään nimessä mennä naimisiin raskaana ollessa, en halunnut kuulla yhtään vitsiä pakkoavioliitosta.
Häät oli tasan vuoden päästä kihlauksesta, muuten oltaisiin menty aikaisemmin mutta piti odottaa tasa-arvoisen avioliittolain voimaantuloa.
Jotain neljä kuukautta, muistaakseni.
1 v 2 pv kihlauksesta mentiin naimisiin.
Se vähän vaihtelee. Jos se menisi määritelmäsi mukaan, ehdimme kait olla kihloissa 9 päivää. Jos sen mukaan, kun sovittiim menevämme naimisiin, se olisi 7 kuukautta eli viikko tapaamisestamme.
Sormusta ei ostettu ollenkaan.
Vuoden verran, mutta sormukset meillä oli puoli vuotta.
Itse en arvosta kihloissa oloa. Se on vain sormus, eikä sillä ole mitään virkaa. Mies kuitenkin halusi sormuksn, joten taivuin.
10 vuotta ja naimisiin maistraatissa
Me ollaan kihloissa eikä olla menossa naimisiin. Yksi lapsikin on, ja omakotitalo.
6kk 8pv. Kihloihin mentiin tasan kuukauden tuttavuuden jälkeen. Ensimmäinen lapsi syntyi 12v 13pv kuluttua häistä. Joulun alla tulee ensi tapaamisesta 35v.
Viikko. Olimme päättäneet hääpäivän jo hieman aikaisemmin ja senkin aika nopealla aikataululla, koska olimme muuttamassa ulkomaille muutama viikko häiden jälkeen. Olimme siis unohtaneet täysin koko kihlauksen. Sormuksia valitessamme asia piti päättää ja koska aikaa oli vähän, niin kihlausaikaa tuli tasan viikko.
Siitä on nyt jo melkein 20 vuotta ja vieläkin on mukavaa yhdessä.
9 vuotta oltiin ensin kihloissa 😀. Nyt oltu 7v. naimisissa ja yhteensä kohta 18v. yhdessä.
3v 2kk. Siinä vaiheessa elämäntilanne (lue: muutto samalle paikkakunnalle) mahdollisti naimisiinmenon.
Vähän vajaa 3 vuotta oltiin kihloissa. Alluperäisten suunnitelmien mukaan kihöaus olisi kestänyt n. 10kk, mutta kohtalo puuttui peliin ja muutettiinkin puoleksi vuodeksi ulkomaille yhdessä ja minä jäin vielä kolmeksi kuukaudeksi sen jälkeen, joten ei ehditty siinä häitä järjestämään.
Naimisissa ollaan oltu nyt päälle 4 vuotta, yhdessä 9 vuotta.
Ei oltu kihloissa ollenkaan, mentiin vaan suoraan naimisiin.
Itse menin naimisiin 7 kk:n päästä kihlauksesta. Oltaisiin menty aiemminkin, mutta ei haluttu mennä kesällä.