Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut epäillä, että maapallo olisi litteä. (Lue ennen kuin kommentoit)

Vierailija
01.09.2018 |

Itse pidin oikeasti tyhminä ja todella outoina ihmisiä jotka ajattelee, että maapallo olisi litteä. Mutta nyt kun asiaa olen netistä lukenut niin en ole enää yhtään varma onko se litteä vai pallo. En kehtaa tätä kenellekkään sanoa joten kirjoitan tänne.

Googlatkaa vähän ja mitä mieltä itse olette? Googlasin n.3pv asiasta ja aloin epäillä maan pyöreyttä.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten selität kuunpimennyksen? Joka johtuu siis siitä, että maa osuu linjaan auringon ja kuun kanssa, ja maa (pyöreänä) varjostaa kuun. Joskus ei kokonaan, ja silloin näkyy pyöreän muodon reuna.

Täydellisen auringonpimennyksen aikaan Kuun varjon koko on 150km maanpinnalla ja Kuun koko on kuulemma n.3500km. Kokeilkaapa saada aikaan vaikkapa itseänne pienenpi varjo auton valoissa tai vaikka kädestänne lampun alla.

Selitys tälle ilmiölle?

Koska aurinko on suurempi kuin kuu, kuun luoma varjo on itse kuuta pienempi. Kohdetta pienempi varjo syntyy kun valonlähde on kohdetta suurempi ja päinvastoin.

No Kuu ja Aurinko ovat suhteellisesti saman kokoiset kun kerran Kuu peittää Auringon täydellisesti eikös vaan.

Vierailija
62/70 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan vihkiytyneiltä haluaisin tiedustella tästä litteästä planeetastamme, että kuinka paksu lätty se on? Ja onko asutusta molemmin puolin vai onko alapinta autio?

Sitä vaan tuumin, että kun ne nyt poraa Otaniemessä sitä hyvin syvää reikää, niin joko poranterä tulee pian läpi toiselta puolen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin niin vedenpitävän todisteen siitä, että maapallo ei voi olla litteä. En muista mistä joten lähdettä en voi antaa, mutta kerron sen silti.

Maapallo ei voi olla litteä, koska jos se olisi niin kissat olisi pudottaneet kaiken reunan yli ja maa olisi tyhjä.

Vaikka maapallo on pyöreä, niin tätä en kyllä ymmärtänyt ollenkaan. Millä tavalla tämä todistaa mitään ja miten kissat olisivat pudottaneet KAIKEN reunan yli?

Vierailija
64/70 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko tosiaan että ap on tosissaan? Eiköhän 90 % näistä litteän maan vouhkaajista ole trolleja. Voi luoja

Vierailija
65/70 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin niin vedenpitävän todisteen siitä, että maapallo ei voi olla litteä. En muista mistä joten lähdettä en voi antaa, mutta kerron sen silti.

Maapallo ei voi olla litteä, koska jos se olisi niin kissat olisi pudottaneet kaiken reunan yli ja maa olisi tyhjä.

Vaikka maapallo on pyöreä, niin tätä en kyllä ymmärtänyt ollenkaan. Millä tavalla tämä todistaa mitään ja miten kissat olisivat pudottaneet KAIKEN reunan yli?

Huhuu, huumorintaju, missä olet?

(Kissat tykkää pudotella esineitä.)

Vierailija
66/70 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietävät, että maapallo on donitsinmuotoinen.

Vierailija
67/70 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi maailman ja av-mammat laittoivat sen pyörimään- kirjoitti:

Väärin molemmat. Maapallo on ovaali.

Oblaatti spheroidi. Kuten käytännössä kaikki pyörimisliikkeessä olevat suuret taivaankappaleet.

Tarpeetonta hifistelyä. Maan litistyminen ja pinnan korkeuserot ovat niin minimaalisia suhteessa läpimittaan, että kutistettuna ja läpikiinteäksi pakastettuna se kelpaisi biljardipalloksi.

Ei se ole tarpeetonta hifistelyä kun puhutaan esimerkiksi satelliittien radoista.

Jos maa ei olisi oblaatti spheroidi vaan täydellinen pallo ei kiertoradoilla olisi prekessiota ja esimerkiksi paljon käytettyä aurinkosynkronista kiertorataa ei olisi olemassa.

Vierailija
68/70 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin oikeasti tyhminä ja todella outoina ihmisiä jotka ajattelee, että maapallo olisi litteä. Mutta nyt kun asiaa olen netistä lukenut niin en ole enää yhtään varma onko se litteä vai pallo. En kehtaa tätä kenellekkään sanoa joten kirjoitan tänne.

Googlatkaa vähän ja mitä mieltä itse olette? Googlasin n.3pv asiasta ja aloin epäillä maan pyöreyttä.

Juttusi lukeminen oli ajanhukkaa.

Vierailija
69/70 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot vaikka pupujussin muotoinen. Mitä väliä. Sillä edes on leijuuko avaruudessa pyöreä vai lituskainen taikka minkä tahansa muotoinen kappale?

Vierailija
70/70 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies36v kirjoitti:

Olkoot vaikka pupujussin muotoinen. Mitä väliä. Sillä edes on leijuuko avaruudessa pyöreä vai lituskainen taikka minkä tahansa muotoinen kappale?

No on sillä nyt sellainen väli että millä saisit vaikkapa gps-satelliitit pysymään littanan maan yläpuolella?