Olen alkanut epäillä, että maapallo olisi litteä. (Lue ennen kuin kommentoit)
Itse pidin oikeasti tyhminä ja todella outoina ihmisiä jotka ajattelee, että maapallo olisi litteä. Mutta nyt kun asiaa olen netistä lukenut niin en ole enää yhtään varma onko se litteä vai pallo. En kehtaa tätä kenellekkään sanoa joten kirjoitan tänne.
Googlatkaa vähän ja mitä mieltä itse olette? Googlasin n.3pv asiasta ja aloin epäillä maan pyöreyttä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Olen lentänyt Japanista Yhdysvaltain länsirannikolle, ajanut sieltä autolla itärannikolle ja lentänyt Atlantin yli Eurooppaan. Ja sinne Japaniinkin toki menin lentäen. Mihin olenkaan mahtanut päätyä, kun koko ajan on matka ollut itään päin...?! :o
Tämä karttahan sen selittää: https://wiki.tfes.org/Flat_Earth_Maps
Olet kiertänyt maapannukakun keskipistettä (nk. pohjoisnapaa) vastapäivään.
Etelämpänä tuohon matkaan menisi huomattavan paljon enemmän lentokerosiinia, siksi Afrikan, E-Amerikan ja Australian välillä ei ole suoria lentoyhteyksiä vaan liikenne kiertää pohjoisempaa.
Miten tää on mahdollista? Itsehän reppureissaamassa vahingossa saavuin reunalle ja ei ollu kyllä pyöreä reuna vaan ihan suora! Ja kun aloin tutkia asiaa n. 2 kilomertin päästä saavuin neliön kulmaan. Ihan höpöhöpö juttu että olisi pyöreä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lentänyt Japanista Yhdysvaltain länsirannikolle, ajanut sieltä autolla itärannikolle ja lentänyt Atlantin yli Eurooppaan. Ja sinne Japaniinkin toki menin lentäen. Mihin olenkaan mahtanut päätyä, kun koko ajan on matka ollut itään päin...?! :o
Etelämpänä tuohon matkaan menisi huomattavan paljon enemmän lentokerosiinia, siksi Afrikan, E-Amerikan ja Australian välillä ei ole suoria lentoyhteyksiä vaan liikenne kiertää pohjoisempaa.
Mitä höpötät? Afrikasta Etelä-Amerikkaan samoin kuin Aasiasta, mm. Arabian niemimaalta Afrikan yli Brasiliaan ja Argentiinaan lennetään useita matkustajalentoja päivittäin! :D
Moottoritiellä hyvin huomaa, että maa on pyöreä. Ensin kaukana näkyy korkea torni. Mitä lähemmäs sitä ajat, niim sitä vähemmän se näkyy kunnes häipyy näkyvistä. Littanalla maalla se ei menisi noin.
Kuinka monen viikon ryyppyputki meneillään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpötät? Afrikasta Etelä-Amerikkaan samoin kuin Aasiasta, mm. Arabian niemimaalta Afrikan yli Brasiliaan ja Argentiinaan lennetään useita matkustajalentoja päivittäin! :D
Esim. tällä hetkellä ilmassa Dubai - Rio de Janeiro, parhaillaan Afrikan itärannikolla saapussa eteläiselle Atlantille. Monien muiden ohella. Flightradar24.com.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. tällä hetkellä ilmassa Dubai - Rio de Janeiro, parhaillaan Afrikan itärannikolla saapussa eteläiselle Atlantille. Monien muiden ohella. Flightradar24.com.
Afrikan länsirannikolla siis
mun koira kerran kaivoi kuopan liian syvälle ja putosi avaruuteen
Tässä on vastaansanomaton todiste maan litteydelle: kaveri vei vatupassin lentokoneeseen ja mittasi, kaartaako kone tosiaan alaspäin lennon aikana, niin kuin sen pitäisi jos maa olisi pallo ja kone seuraisi sen pintaa. Eipä kaartanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpötänpä vain eteenpäin, mitä flat earth -höyrypäät ovat sivuillaan höpöttäneet. Ei heitä faktoilla vaienneta.
Mulla on toinen ehdotus. Googlaa 6 päivää maapallon pyöreydestä. Ehkä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten selität kuunpimennyksen? Joka johtuu siis siitä, että maa osuu linjaan auringon ja kuun kanssa, ja maa (pyöreänä) varjostaa kuun. Joskus ei kokonaan, ja silloin näkyy pyöreän muodon reuna.
Täydellisen auringonpimennyksen aikaan Kuun varjon koko on 150km maanpinnalla ja Kuun koko on kuulemma n.3500km. Kokeilkaapa saada aikaan vaikkapa itseänne pienenpi varjo auton valoissa tai vaikka kädestänne lampun alla.
Selitys tälle ilmiölle?
Koska aurinko on suurempi kuin kuu, kuun luoma varjo on itse kuuta pienempi. Kohdetta pienempi varjo syntyy kun valonlähde on kohdetta suurempi ja päinvastoin.
Pannukakku on litteä kirjoitti:
Mene laivalle ja rannan läheisyydessä laskeudu alemmalle kannelle. Huomaat maan katoavan, mikä todistaa maapallon pyöreyden. Tuohan opetettiin jo ala-asteella.
Litteä maa voi myös olla kaareva, kyseessä voi myös olla sun silmien näköetäisyys josta aiheutuu kaarevuus illuusio
Miksi lentokoneen matkustajien ikkunat on myös pyöristetty? Jotta vääristäisivät horisontti näkymää, etkä sää usein pilvien seasta ihmeitä näe...
Tottakai valheet opetetaan "jo koulussa", jotta toisin ajattelijoita olisi helpompi pilkata.
Mitäs luulet tappoiko H i t l e r itsensä bunkkerissa niinkuin "koulussa on opetettu" ja ruumis mukamas poltettu saman tien ettei jää todistus aineistoa jälkipolville.
m85 kirjoitti:
Pannukakku on litteä kirjoitti:
Mene laivalle ja rannan läheisyydessä laskeudu alemmalle kannelle. Huomaat maan katoavan, mikä todistaa maapallon pyöreyden. Tuohan opetettiin jo ala-asteella.
Litteä maa voi myös olla kaareva, kyseessä voi myös olla sun silmien näköetäisyys josta aiheutuu kaarevuus illuusio
Silmien näköetäisyys? Avaapa hieman tätä termiä, kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta.
Jumala loi maailman ja av-mammat laittoivat sen pyörimään- kirjoitti:
Väärin molemmat. Maapallo on ovaali.
Oblaatti spheroidi. Kuten käytännössä kaikki pyörimisliikkeessä olevat suuret taivaankappaleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin niin vedenpitävän todisteen siitä, että maapallo ei voi olla litteä. En muista mistä joten lähdettä en voi antaa, mutta kerron sen silti.
Maapallo ei voi olla litteä, koska jos se olisi niin kissat olisi pudottaneet kaiken reunan yli ja maa olisi tyhjä.
Maapalloa kiertää jäämuuri ja YK ampuu jokaisen, joka sitä lähestyy.
Ja syystäkin. Siellä muurin takana on vaarallista, siellä asuu white walkereita.
Siitä vaan lähdet sitten marssimaan valitsemaasi suuntaan, ja kun tulet maalätyn laidalle, hyppäät yli laidan. Antoisaa matkaa!
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi maailman ja av-mammat laittoivat sen pyörimään- kirjoitti:
Väärin molemmat. Maapallo on ovaali.
Oblaatti spheroidi. Kuten käytännössä kaikki pyörimisliikkeessä olevat suuret taivaankappaleet.
Tarpeetonta hifistelyä. Maan litistyminen ja pinnan korkeuserot ovat niin minimaalisia suhteessa läpimittaan, että kutistettuna ja läpikiinteäksi pakastettuna se kelpaisi biljardipalloksi.
m85 kirjoitti:
Mitäs luulet tappoiko H i t l e r itsensä bunkkerissa niinkuin "koulussa on opetettu" ja ruumis mukamas poltettu saman tien ettei jää todistus aineistoa jälkipolville.
No nykytiedon mukaan asia on näin ja varteenotettavia todisteita muusta ei ole löydetty, vaikka etsijöitä on takuulla riittänyt.
Onko lentäjät ja lentoyhtiöt mukana tässä salaliitossa?