Olen alkanut epäillä, että maapallo olisi litteä. (Lue ennen kuin kommentoit)
Itse pidin oikeasti tyhminä ja todella outoina ihmisiä jotka ajattelee, että maapallo olisi litteä. Mutta nyt kun asiaa olen netistä lukenut niin en ole enää yhtään varma onko se litteä vai pallo. En kehtaa tätä kenellekkään sanoa joten kirjoitan tänne.
Googlatkaa vähän ja mitä mieltä itse olette? Googlasin n.3pv asiasta ja aloin epäillä maan pyöreyttä.
Kommentit (70)
Mene laivalle ja rannan läheisyydessä laskeudu alemmalle kannelle. Huomaat maan katoavan, mikä todistaa maapallon pyöreyden. Tuohan opetettiin jo ala-asteella.
https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/BBKQgZA.img?h=5…
Eikö avaruudesta otetut kuvat kerro melko yksisetteisesti että maa on pallo?
Väärin molemmat. Maapallo on ovaali.
Jos olisi litteä, aurinko paistaisi kaikkialle yhtaikaa.
Tässä näkyy mittoja, jotka mittasin.
Halkasija on isompi, jos vedetään mitta päiväntasaajaa pitkin verrattaen pystymittaukseen.
Nykyään on trendikästä itse valita mihin uskoo. Tiede on niin passé.
Ap, mistä tieteellisistä lähteistä luit asiasta netissä? Laitapa linkit.
Jos et, lukenut tieteellisistä lähteistä, miksi uskot höpöhöpöä, jonka omat havaintosikin todistavat vääräksi?
Juurikin netti on syypää siihen, että sieltä löytää kyllä sivustoja, jotka todistavat mustan valkoiseksi. Omille, myös virheellisillä, käsityksilleen saa kyllä tukea, olivatpa ne mitä tahansa. Kaikesta tieteellisestä tutkimuksesta huolimatta. Surullista. Ja kertoo jotain myös koulutuksen tasosta.
Jumala loi maailman ja av-mammat laittoivat sen pyörimään- kirjoitti:
Maapallo on yhtä vähän ovaali kuin rengas.
Vierailija kirjoitti:
Totta se on. Maapallo on litteä.
Totta on myös se, että, kun valhetta toistaa todella monta kertaa, niin siihen aletaan uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Maapallo on yhtä vähän ovaali kuin rengas.
Painovoima aiheuttaa sen, että maapallo näyttäytyy pallomaisena.
edes keskiajalla ihmiset ei olleet niin tyhmia etta luulivat maan olevan littea, se todistettiin jo antiikin aikana ja keskiajallakin useimmat koulutetut ihmiset ymmarsivat etta taiteessa nakyva littea maakuva oli vain havainnollistamisvaline eika totuus. perspektiivia kun ei taiteessa viela kaytetty niin laajasti muutenkaan. mutta nykyinen somesukupolvi on olevinaan niin fiksu etta joillakin menee skeptisyys aivan yli, niin etta selkeisiin tieteellisiin faktoihin uskomisesta tehdaan jonkinlainen henk.koht. valinta...
maapallo on geoidi
Vierailija kirjoitti:
maapallo on geoidi
Maapallo on möhkäle.
Ilmeisesti litteään maapalloon uskovat olettavat että maapallo on litteä ja mantereet sijaitsevat kaikki samalla puolella liikkumatonta pannukakkua.
Siinä tapauksessa on aika mahdoton selittää sellaiset perusilmiöt kuten päivä ja yö tai vaikkapa se miksi tietyillä alueilla on kuumempi, toisilla kylmempi ilmasto tai UV-indeksin vaihtelevuus eri alueilla.
Vaikka ko. pannukakku liikkuisi, niin sekään ei auttaisi aukottomasti selittämään noita ilmiöitä sellaisina kuin ne ihmiskunta on kokenut koko elossaolonsa aikana.
????????