Kammottava junamatka kemiläisjunttien terrorisoimana
Eipä tässä kummempia, kunhan halusin avautua. Raskas työviikko takana ja iltajunalla menossa etelään. Joku kemiläinen tyttöjoukkue melskaa ja juoksentelee kaikissa junanvaunuissa, joten paikanvaihto ei tietenkään auta. Ja luonnollisesti nämä herranterttujen kanssa matkustavat huoltajat eivät kiellä tai rauhoita tilannetta mitenkään.
Kuvitelkaa itse miten ihanaa on väsyneenä kuunnella esimurrosikäisten tyttöjen kirkumista ja kikatusta...
Luoja, miten kaipaan sivistyksen pariin 😩
Kommentit (57)
Helsingin ryöstöhintaisiin vuokriin asumistukea nostavien on aika turha huudella Lapissa tuilla elävistä...
Voi helpottaa kaukojunassa matkustamista, kun varaa sen kalliimman luokan sieltä vaunun yläkerroksesta. Näin olen tehnyt viime vuosien aikana, 1. luokassa matkustin aina silloin kun sellainen varsinaisesti oli vielä olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskas työviikko? Siis yksi viikko ja voi voi aijai vali vali on elämä raskasta. Etelän vetelät on kyllä niin säälittäviä kermaperseitä.
Tämä on hupaisa kommentti.
Olen jo pitkään kulkenut pohjoisessa töissä, kun ei siellä ole tekijöitä. Pieni Lapin kunta täynnä vaivaisia. Mutta ei niin vaivaisia, etteikö röökiä vedettäisi posket lommolla ja kaupasta pystyttäisi joka ilta ennen yhdeksää hakea illan kaljakeissiä.
Onhan se raskasta, kun työvoima pitää hälyttää etelästä.
Tämä! Mun mies tekee reissutyötä täältä Helsingistä käsin maakuntiin, usein pitkälle pohjoiseen. Siellähän pitäisi olla työttömyyttä? Ei kuitenkaan löydy tekijöitä omasta takaa näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku pärjää hyvin etelässä mutta pohjoisessa ei millään. Se haisee kauas se jäykkä ote elämään, ettei ihminen ole sinut ei luonnon eikä itsensä kanssa niin miten sitten pohjoisen kansan kanssa. Siellä ei tule toimeen omillaan kuin ne ihmiset, joilla ei ole salattavaa eikä pelättävää.
Ei nyt tuo autenttisen pohjoisen ihmisen myytti ja eksotiikka uppoa, kun on kaiken surkeuden nähnyt omin silmin.
Luontoa ja luonnonläheisyyttä on muuallakin kuin Lapissa. Kaupungeissa on usein yllättävän rikas lajisto.
Mutta kaupunkilainen toki olen ja tykkään palveluista ja ihmisvilinästä. Ei ihmisen tarvitsekaan tulla toimeen "omillaan" missään jänkhän autiudessa. Mikä ihmeen tavoite sekään on? Kaupunkikulttuuri on parasta kulttuuria.
Ihmettelen, en ihaile, ihmisiä jotka asuvat vapaaehtoisesti jossain kuolevassa kunnassa, jossa ei ole palveluita eikä oikein ihmisiäkään, paitsi ne vanhukset ja vaivaiset, jotka ei pääse pois. Ongelma on toki kaikkialla maaseudulla, ei vain Lapissa.
Ap
Joo, luonnosta vieraantunuthan siinä valittaa. Arvasin. Kipitähän nyt kulttuuriseteleillä varaamaan joku kiva teatteripljäjäys.
Mitä pahaa on kulttuurissa? -ohis
Vierailija kirjoitti:
Helsingin ryöstöhintaisiin vuokriin asumistukea nostavien on aika turha huudella Lapissa tuilla elävistä...
Kyllä asumistukea maksetaan koko maassa. Miksi helsinkiläisten saamat asumistuet ovat sinulle suurin ongelma?
Mulle sattui kerran bussiin kemiläinen ammattiyhdistysporukka. Möykkäsivät kännissä ja hermot meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asumistukea maksetaan koko maassa. Miksi helsinkiläisten saamat asumistuet ovat sinulle suurin ongelma?
Ihmettelen vaan miksi joku, joka etelässä elää tuilla arvostelisi pohjoisessa olevia tuilla eläviä?
Kaikista ihanimpia matkustajia ovat bipoläärispuget, joilta vuoroin löytyy lippu, vuoroin ei, sekä välillä on kanssa se kaks miljoonaa euroa taskussa.
Ei nyt pitäisi ajatella mitään sen perusteella asuuko joku maalla vai kaupungissa tai sen perusteella missä kaupungissa asuu.. mutta onhan se kieltämättä huvittavaa kun Helsinkiläinen kaupunkilainen ratkaisee nuorten junassa metelöinnin aiheuttaman ongelman naputtelemalla Vauva-palstalle eikä mieleen tule pyytää porukkaa olemaan hiljempaa.. niin, niin - ne kaupunkilaiset ja etenkin Helsinkiläiset. Maalaisjärjen käyttö on sallittua kaupunkilaisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskas työviikko? Siis yksi viikko ja voi voi aijai vali vali on elämä raskasta. Etelän vetelät on kyllä niin säälittäviä kermaperseitä.
Tämä on hupaisa kommentti.
Olen jo pitkään kulkenut pohjoisessa töissä, kun ei siellä ole tekijöitä. Pieni Lapin kunta täynnä vaivaisia. Mutta ei niin vaivaisia, etteikö röökiä vedettäisi posket lommolla ja kaupasta pystyttäisi joka ilta ennen yhdeksää hakea illan kaljakeissiä.
Onhan se raskasta, kun työvoima pitää hälyttää etelästä.
Tämä! Mun mies tekee reissutyötä täältä Helsingistä käsin maakuntiin, usein pitkälle pohjoiseen. Siellähän pitäisi olla työttömyyttä? Ei kuitenkaan löydy tekijöitä omasta takaa näköjään.
Mitä työtä miehesi tekee? Jos on jotain erikoisammattitaitoa vaativaa, niin et kai tosissasi oleta, että tämän maan jokaisessa pikkukylässäkin on koulutettua vapaata työvoimaa kyseiselle vakanssille? Vai olisiko peräti niin, että ne firmat, joille miehesi tuota reissutyötä tekee, käyttävät hänen palvelujaan alihankintana, niin ei tarvitse palkata vakkaria hiljaisemmiksi ajoiksi tyhjän panttina istumaan --> firma säästää kuluissa?
Hyvien perheiden urheilijalapsia. Eikös tätä toitoteta aina positiivisessa merkityksessä? En ole kyllä sitä ikinä tajunnut. Saavat perseillä ajasta, paikasta tai muista välittämättä miten lystäävät.
Kaikki muut kirjoitetaan pienellä kuten kuusamolainen, ranualainen, raumalainen mutta Helsinkiläinen kirjoitetaan isolla, Helsinkiläinen on ainoa, joka on siitä tarkka, että iso Hoo korvaa muita puutteita.
"suurin osa on ilmeisesti saanut ajokorttinsa muropaketista. Vilkkua ei käytetä lainkaan, kolmion takaa tullaan kevyen liikenteen päälle surutta. Pysäköidään kiellettyihin paikkoihin, roskataan luontoa surutta koska sitähän riittää, päristellään mopoilla"
Mikähän tästä tekee nimenomaan maaseudun ongelman, tämähän on kaupunkien ongelma ja vielä pahemmin? :D tohon lisäksi vielä se suuresti kaipaamasi kaupunkien vähemmän iloinen palvelu, kuset porttikongeissa, spurgut, narkkarit ja väkivalta. Kuinka myöhään ajattelit ap olla tänään liikkeellä, voit varmaan huolettomasti liikkua missä vain, mihin aikaan vain.
Osta ihmeessä se ylihintainen sämpylä kahvilasta ja mieti 10 minsaa tuleeko sulle soijalatte vai kofeiiniton kahvi keinotekoisella makeutusaineella, nauti ihmeessä romanialaisista haitarinsoitosta ja yllättävästä katuperformanssista kun kytät vie narkkarin raudoissa maijaan, ja muistahan pitää lompakko lähellä keskivartaloasi. Kivaa kaupunkipäivää!
Ja kolmas viesti Me toivomme, että tuette meitä tuoreita vanhempia vauvamme kanssa mutta ette jyrää meitä allenne. Olette rakkaita mutta tarvitsemme perheemme omaa aikaa. Kuulumiset ja näkemisen kerran pari viikossa on meistä hyvä tahti niin säilyy sopu. Älkää loukkaantuko, se ei ole tarkoitus vaan kertomme nyt suoraan mitä me vanhemmat haluamme niin että meidän ja lapsen on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Voi helpottaa kaukojunassa matkustamista, kun varaa sen kalliimman luokan sieltä vaunun yläkerroksesta. Näin olen tehnyt viime vuosien aikana, 1. luokassa matkustin aina silloin kun sellainen varsinaisesti oli vielä olemassa.
Aika usein on ollut business-luokka täyteen buukattu. Nyt en enää muista, katsoinko tällä kertaa business-luokkaa erikseen. Nämä neitokaiset juoksivat sitäkin läpi, näin kun itse kävin R- vaunussa.
Ja toiselle kommentoijalle: olisin kyllä huomauttanut itse asiasta, ellei joku rouva olisi ehtinyt ennen minua. Ei vaikutusta. Sekä lasten että aikusten metelöinti jatkui suvereenisti huomauttamisen jälkeenkin. Sitä en tiedä, kuulivatko huoltajat. Käytävällä tanssiville ja paukuttaville tytöille sanoi.
Mä ymmärrän sua ap. Mä en kestä tollasia kans yhtään, sen metelin takia. Varsinkin työpäivän ja -viikon jälkeen mun täytyy saada olla rauhassa ja hiljaisuudessa. Joku junaan joutuminen olis ihan painajaista, tollasesta seurasta puhumattakaan.