Mitenkä tilata Helsingin baareissa kalja ettei paljastu juntiksi
Kommentit (54)
Ei tarvitse sanoa mitään, napsauttaa sormia ja osoittaa hanaa. Naispuoliselle myyjälle voi samalla huutaa "hei tyttö!"
Miten juntit tilaa? !Miule kalaja!" ?
Vierailija kirjoitti:
"Ka myykää miulle kolopakollinen kalijoo". Et erotu muista junan tuomista savolaisista :D
"Anteeksi mutta meillä ei ole kolopakkoa, sanoo baarimikko hölmistyneenä."
Siksi varmaan ennen vanhaan kaikki osti kossua alkosta kun eivät osanneet lausua minkään viinin tai muun juoman nimeä. Ainakin 70-luvulla oli tiski mistä piti tilata mitä halusi aikosta ostaa. Näin muistan kun olin lapsena isän kanssa viinakaupassa;)
Hyvä alku olisi olla kutsumatta olutta kaljaksi.
Istut pöytään, heilutat kättä voimakkaasti, napsuttelet sormia ja huudat "kyyppari tuo kaljaa".
Vierailija kirjoitti:
Yksi olut, kiitos.
Baarimikko vastaa: Niin minkälainen olut, meillä on hanassa kymmentä eri laatua ja pulloista löytyy toistasataa lisää?
Tilaa Ampiainen tai Sininen enkelin. Itsemurha tai Banaanivotkacola käy myös.
Mä tilasin tänään "ihan tavallista kaljaa" ja ison kolmosen sain.
Myös voit tilata ison kolmosen tai oluen nimellä. Karhu kiitos!
Tilasin myös: weihenstephanerin (osaan kirjottaa paremmin kuin lausua), yks magners ja sitten lotasin hoegaardenin ja loppuun tuon ihan tavallisen.
Käytiin tiimin kanssa kaksilla ja jäi puhumatonta höpinää suuhun, että näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi olut, kiitos.
Baarimikko vastaa: Niin minkälainen olut, meillä on hanassa kymmentä eri laatua ja pulloista löytyy toistasataa lisää?
Joku näsäviisaampi juu. Innostunut tyrkyttää vaihtoehtoja ja kyllästynyt kääntyy hanan puoleen ja laskee koffia.
Mä tilaan aina samaa mitä edellinen. :D Sitä kautta oon tutustunut muutamaan tosi hyvään olueen, joita tuskin itse olisin koskaan ”löytänyt”.
Jotain ipaa, vaikka rooklynin skorkkeria.
"Yksi tumma Westvleteren, kiitos."
Vierailija kirjoitti:
Tupla-IPA, kiitos
Mitäs jos ei löydy kuin 0,5 tuoppeja?
HEI! KYYPPÄRI! Heitäs yhden ison STOBEN ?