Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria Veitola lyttäsi Sara Siepin suorassa lähetyksessä ja puhui itsensä ristiin feminismistä.

Vierailija
31.08.2018 |

Haluan tuoda esille sen, että Maria Veitola itse puhui kuinka hänen mielestä on niin väärin että naisia seksualisoidaan kaikkien taholta ja että naisilla pitäisi olla samat oikeudet kuin miehellä. Sanoi että jos mies saa laittaa instaan nänninsä niin kyllä naisenkin pitäisi saada laittaa ilman että on pelkoa kuvan poistosta. Sanoi myös että omasta mielestään nainen saa esitellä itseään ihan niinkuin itse haluaa.

Mutta samaan hengenvetoon kuitenkin ristiriitaisesti tuomitsi Saran kuvat missä näyttää omaa ihoaan ja näyttää olevan sinut itsensä ja naiseutensa kanssa. Yhtäkkiä Maria Veitola seksualisoi itse Saran kuvia.
Ja hänen mielestä Sara saa noilla kuvilla jonkinlaista valtaa (seksuaalistako?) ja seuraajia ja on kovin ahdistunut mitä kuvaa antaa nuorille.

Voiko tämä läppä feministiksi itseään kutsuva puhua itseään pahemmin ristiin?

Hän myös oli täysin pettänyt Saran ennen haastattelua. Sara kertoi kuinka hän odotti tätä haastattelua missä pääsee kertomaan omasta työstään omin sanoin ja kysymykset olivatkin Veitolan kanssa ennaltakäyty läpi. Sara ei odottanut kiusaamista. Veitola oli ollut todella mukava ennen lähetystä, mutta lähetyksen alkaessa oli muuttanut kaikki kysymyksensä ja asenteensa Saraa kohtaan. (ei yhtään seksististä, missä on se feminismi ja naisten puolustaminen ja yhtäpitäminen)?

Maria oli virittänyt Saralle ansan ja kysellyt täysin olemattomia, kaula-aukoista , laukuista ja paljaista kuvista, mistä ei sovittu.

Kyllähän sen näkee kuinka Sara marssi lähetykseen innoissaan ja kehui Veitolaa, ja sitten Veitola tykittää ja Sara on ihan puulla päähän lyöty.

Sara avautuukin aiheesta blogissaan. Ja tässä juttu seiskaan:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Sara-Sieppi-avautuu-blogissaan-EVS-haasta…

Kommentit (1904)

Vierailija
1641/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus, miten porukka on seonnut! :'D Nyt ne kaivelee jotain vuosien takaisia bb-keskustelujakin. Meinaatteko, että joku randomkommentti bb-fanipalstalla todistaa, että Veitola ei käyttäytynyt asiattomaksi. :DDDD 

Ei mulla muuta. Jatkakaa. Olette suloisia. 

No ei se sinun jankkaamisella todeksikaan muutu. Koita nyt vain kestää, että kaikki eivät näe suurta vääryyttä tapahtuneen ja Sara-tyttörukan olleen kaamean Marian uhri. Tosi alentavaa Saraa kohtaan paisutella tätä asiaa noin.

Ja koeta sinä kestää, että kaikki eivät näe vääryyttä siinä, että ihminen on ujo ja jopa tylsä. 

No eihän se väärin olekaan. Monet ujot ja tylsät ihmiset ovat silti ihania, ujoudestaan ja tylsyydestään huolimatta. Mutta kannattaako ujon ja tylsän mennä nopeatempoiseen ja provosoivaan televisiohaastatteluun? Ei. Tai kannattaako ujon ja tylsän olla television viihdeohjelmissa? Ei. Ei se tarkoita että ujous ja tylsyys on väärin, kaikille on oma paikkansa. Ei minustakaan mitään astronauttia tai lentäjää tule, vaikka miten siistejä ammatteja olisi.

Nyt on kyse ihan vaan perus käytöstavoista eikä mistään itun kvanttifysiikasta. Olit lentäjä tai et niin kai sä silti osaat käyttäytyä toisia ihmisiä kohtaan kunnioittavasti? Herätys!

Olet vainoharhainen ja hysteerinen. Ei se jankuttamalla muutu, että moni ei nähnyt tilanteessa kiusaamista. Ainoastaan väärän henkilön haastateltavana. Ei sopinut ohjelman tyyliin.

Mikähän siinä on, että monet media-alan ammattilaisetkin ovat "vainoharhaisia ja hysteerisiä" ja tunnistavat kiusaamisen ja sinä ja muut jankuttajat tunnutte olevan vähemmistössä. Keskustelupalstoilla tietysti ilkeyttä pidetään normaalina, mutta kun puhutaan omilla kasvoillaan ja on oma ammattiuskottavuus kyseessä, kukaan ei todellakaan heittäydy noin tyhmäksi. Paitsi Veitola ja Enbuske. 

Minusta on huolestuttavaa, että sinä esimerkiksi lapsillesi selittäisit tätä kohua siten, että Sara nyt vain oli tyhmä ja vääränlainen ihminen ja meni sellaiseen paikkaan, missä hänen ei olisi saanut missään tapauksessa olla. 

Vierailija
1642/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Sieppi pahoitti mielensä Cheynne Järvisenkin haastattelusta. Roope "Saran kulta" Salminen vielä haastatteli häntä. Tämän jälkeen mielensäpahoittaja-Sara haukkui Cheynnea kovin sanoin Facebookissa, hovinsa kompaten mukana, mm. Janna ja Chavak. Cheyennellä oli eri näkemys misseydestä ja koki misseyden eri tavalla kuin Sara, josta tämä nokkiinsa otti. Haukkui Cheynnen mm. reittä pitkin kiipijäksi.

Sara Sieppi itse nyyhki EVS:ssä sitä, että hänet nähdään maksullisena jne.

Sekä sitä miksi ihmiset eivät hänestä oikein pidä, olisikin hyvä itsetutkistelun ja pohdinnan paikka Saralla itsellään kuinka itse puhuu tai no lähinnä kirjoittaa muista ihmisistä ja miettiä vasta sitten tuota miksei moni oikein pidä hänestä.

Todella ristiriitaista ja kaksinaamaista käytöstä Saralta itseltään. Hänenkaltaisensa kyllä tykkäävät hänestä, joilla on samanlainen narsistinen päänvika, vika on muka aina muissa, mutta itsessä ei ikinä.

Monet vain ovat sokeita omille virheilleen ja sokaistuneet omasta peilikuvastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selvästi tuon ohjelman idea on siinä, että toimittaja kyselee niitä asioita, mitä on kuullut ihmisten kyselevän ja ihmettelevän. Ehkä se hämää haastateltavaa, kun kysymykset esitetään ikään kuin ne olisivat toimittajan omia, henkilökohtaisia kysymyksiä?

Olen nähnyt joskus ennenkin, että tämäntyyppisissä ohjelmissa missit jäätyvät, koska eivät ymmärrä pelin henkeä, ei osata huumorilla kuitata takaisin yms

Toisaalta, kun olen katsonut amerikkalaisia vastaavia ohjelmia, kyllä niissä on missit ja mallitkin sanavalmiimpia ja huumorintajuisempia. Johtuu varmaan kulttuurista ja myös haastateltavien valikoimisesta niin, että sopivat ohjelmaan.

Vierailija
1644/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen huumetausta Marialla. Kai aineiden käyttö jotenkin aivoihinkin on vaikuttanut. Todella kaksinaismoralistista Marialta arvostella Saran skumppia, jos itse on käyttänyt ihan mitä kamaa sattuu.

httpsww.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/maria-veitola-uutuuskirjassa-nuoruudestaan-huumeita-etsittiin

Vierailija
1646/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara "Skumppabrunssi" Sieppisieppo on aivan väärällä alalla.

Vierailija
1647/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtv.fi/enbuskeveitolasalminen

Tuolla kerrotaan selvällä Suomen kielellä ohjelman ideasta joten aivan suotta sitä mielensä pahoittaa, kun idea on selvä. Ohjelman tarkoitus onkin pureutua ajan kohtaisiin asioihin, mennä vieraiden iholle ja kysyä juuri ne kysymykset joita muut eivät edes kehtaa kysyä.

Mikä ihmeen mielensäpahoittajien aikakausi oikein on meneillään?

Edelleenkin, kyse on tyylistä, jolla kysymykset esitetään, ei kysymyksistä. 

"Kerro jotain itsestäsi" -kysymyksenkin voi esittää niin monella eri tavalla ja sävyllä (ylimielisesti "ketään ei kiinnosta" -tyyliin, aidon kiinnostuneesti, neutraalisti, vakavasti, kepeästi hihitellen jne). Onko tosiaan ihan outoa ja uutta asiaa? 

Vierailija
1648/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/maria-veitola-u…

Niin. Maria Veitola on rehellinen ja paljastaa kaiken itsestään.

Mitä Sara Sieppi tekee? Siloittelee kuviaan, yrittää pitää puhtoista imagoa yllä jossa ei ole täysin onnistunut (Cheynne-keissi somessa). Miksi ei voi olla vain rehellinen ja vastata rehellisesti, kaunistelematta kysymyksiin mitä hänelle ohjelmassa kysyttiin ohjelman idean mukaisesti?

Saralla tuntuu olevan todella paljon salattavaa itsellään. Veitolahan ei salaile mitään eikä itseään sensuroi kuten Sara Sieppi selvästi tekee

Vierailija
1649/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kerrotaan selvällä Suomen kielellä ohjelman ideasta joten aivan suotta sitä mielensä pahoittaa, kun idea on selvä. Ohjelman tarkoitus onkin pureutua ajan kohtaisiin asioihin, mennä vieraiden iholle ja kysyä juuri ne kysymykset joita muut eivät edes kehtaa kysyä.

"Kerro jotain itsestäsi" -kysymyksenkin voi esittää niin monella eri tavalla ja sävyllä (ylimielisesti "ketään ei kiinnosta" -tyyliin, aidon kiinnostuneesti, neutraalisti, vakavasti, kepeästi hihitellen jne). Onko tosiaan ihan outoa ja uutta asiaa? 

SULLE ON MONI YRITTÄNYT PÄÄHÄSI TAKOA, ETTÄ OHJELMAN TYYLIIN KUULUU ESITTÄÄ SUORIA KYSYMYKSIÄ NIITÄ SENSUROIMATTA JA KAUNISTELEMATTA?

Mikä sun ongelmasi on, kun et tajua kyse olevan ohjelman TYYLISTÄ tehdä haastatteluja eikä olla tasoa naisten lehdet?

Sinä olet vain tottunut lukemaan hömppälehtiä, joten pitäydy niissä ja älä katso ohjelmaa.

Vierailija
1650/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on ihan outoa ja uutta puhua asioista suoraan, ja kysyä asioista suoraan.

Vierailija
1651/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voisi ehkä tehdä kokonaan uuden ketjun, mutta heitän tämän kysymyksen nyt tänne. Missä määrin ihmiset nauttivat tällaisesta ilkeilyviihteestä? Itse olen nähnyt sen aina jotenkin nolona, mutta onko se sellainen juttu, että näistä tykätään juuri sen ilkeyden takia vai siitä huolimatta. Näkevätkö tällaisesta viihteestä nauttivat muutenkin ilkeilyn vain ihailtavana suoruutena, vai mikä siinä on se juju? Itse ymmärrän, jos esimerkiksi valehtelevaa petoksen tehnyttä poliitikkoa hiillostetaan, mutta se, että se tehdään ihan kaikille, on mielestäni ihan käsittämätöntä. 

En ole koskaan tykännyt näistä Idolseista, Gordon Ramsaysta, EVS-showsta sun muista, joissa ihan tarkoituksella kettuillaan. Tähdet tähdet ohjelmakin minua ihan oikeasti kiinnosti, mutta Veitolan takia en paria jaksoa enempää pystynyt katsomaan. Ehkä jonkun mielestä olen hysteerinen ja sairas, kun minulle tulee ihan oikeasti paha mieli noita katsoessa. 

Vierailija
1652/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veitola oli epäkunnioittava Saraa kohtaan. Piste. Saraa jännitti. Piste. Keskustelu olisi saattanut olla Saran puolelta jäykähköä ja harvasanaista, vaikka Maria olisi ollut maailman rennoin ja reiluin haastattelija. Se ei olekaan se pointti. Pointti on se, että miksi Marian epäkunnioittava tyyli on niin monen mielestä hyväksyttävää? Miksi Marian sallitaan olla epäkohtelias, vain koska se on "Marian tyyli"?

Niinpä. Veitolan tyyli on töksäytellä ja olla epämiellyttävä ja jättää haastateltavalle paska maku suuhun. Kollegansa ovat toisinaan yhtä tiukkoja, mutta heillä vaikuttaisi olevan sentään ammattiylpeyttä, ammattitaitoa ja inhimillisyyttäkin jäljellä.

Veitolan haistateltavaksi joutuminen on vähän kuin mämmin syöminen, jos ei mämmistä pidä. Maku jää suuhun ja pahaltahan se annoskin näyttää. Toki asia on eri jos on Mietaa ja tykkää mämmistä. Kaikella kunnioituksella Juhaa kohtaan.

Vierailija
1653/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mikään teinien hihittely-hymistelyohjelma. Joillekin ei vain mene jakeluun sitten millään.

Vierailija
1654/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin on ihan outoa ja uutta puhua asioista suoraan, ja kysyä asioista suoraan.

Suoraan puhuminen ei ole synonyymi v*ttuilulle.

Vierailija
1655/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä voisi ehkä tehdä kokonaan uuden ketjun, mutta heitän tämän kysymyksen nyt tänne. Missä määrin ihmiset nauttivat tällaisesta ilkeilyviihteestä? Itse olen nähnyt sen aina jotenkin nolona, mutta onko se sellainen juttu, että näistä tykätään juuri sen ilkeyden takia vai siitä huolimatta. Näkevätkö tällaisesta viihteestä nauttivat muutenkin ilkeilyn vain ihailtavana suoruutena, vai mikä siinä on se juju? Itse ymmärrän, jos esimerkiksi valehtelevaa petoksen tehnyttä poliitikkoa hiillostetaan, mutta se, että se tehdään ihan kaikille, on mielestäni ihan käsittämätöntä. 

En ole koskaan tykännyt näistä Idolseista, Gordon Ramsaysta, EVS-showsta sun muista, joissa ihan tarkoituksella kettuillaan. Tähdet tähdet ohjelmakin minua ihan oikeasti kiinnosti, mutta Veitolan takia en paria jaksoa enempää pystynyt katsomaan. Ehkä jonkun mielestä olen hysteerinen ja sairas, kun minulle tulee ihan oikeasti paha mieli noita katsoessa. 

Olet herkkähipiäinen mielensäpahoittaja.

Suosittelen, että jatkossa katsot My little ponya.

Vierailija
1656/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SULLE ON MONI YRITTÄNYT PÄÄHÄSI TAKOA, ETTÄ OHJELMAN TYYLIIN KUULUU ESITTÄÄ SUORIA KYSYMYKSIÄ NIITÄ SENSUROIMATTA JA KAUNISTELEMATTA?

Mikä sun ongelmasi on, kun et tajua kyse olevan ohjelman TYYLISTÄ tehdä haastatteluja eikä olla tasoa naisten lehdet?

Sinä olet vain tottunut lukemaan hömppälehtiä, joten pitäydy niissä ja älä katso ohjelmaa.

Lue viestini uudelleen. Et näköjään sitä sisäistänyt ollenkaan.

Tämä on kylöä huvittavaa, että ilkeilyviihteen ystävät kuvittelevat, että ovat vain muita älykkäämpiä ja muut vain lukevat naistenlehtiä ja katsomaan televisiosta hömppää. Millään ei mene jakeluun, että on olemassa vakavahenkistäkun ajankohtaistuotantoa, jossa kenenkään ei tarvitse kettuilla. Mutta mitenkäs se jakeluun menisikään, jos elää tynnyrissä eikä näistä tiedä.

Vierailija
1657/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/enbuskeveitolasalminen/uutiset/artik…

Katsokaa vaikka Enbusken osuus. Kellä teki pahaa rahan repiminen ja suuhun tunkeminen? Ei mulla ainakaan.

Vierailija
1658/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/enbuskeveitolasalminen/uutiset/artik…

Katsokaa vaikka Enbusken osuus. Kellä teki pahaa rahan repiminen ja suuhun tunkeminen? Ei mulla ainakaan.

Minulle ainut tunne, mikä tuosta kohdasta tuli oli myötähäpeä. Voi kun taas Tuomas oli niin hiton räväkkä, että uskalsi mennä tuollaista tekemään. Ja rikaskin tuntuu olevan, kun noin vain otti satasen taskustan ja repi sen. Tuokin suoraan jostain yläkoulun kovisten uhoiluleikeistä "kato, mä uskallan syödä tämän". Hohhoijaa. 

Vierailija
1659/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue viestini uudelleen. Et näköjään sitä sisäistänyt ollenkaan.

Tämä on kylöä huvittavaa, että ilkeilyviihteen ystävät kuvittelevat, että ovat vain muita älykkäämpiä ja muut vain lukevat naistenlehtiä ja katsomaan televisiosta hömppää. Millään ei mene jakeluun, että on olemassa vakavahenkistäkun ajankohtaistuotantoa, jossa kenenkään ei tarvitse kettuilla. Mutta mitenkäs se jakeluun menisikään, jos elää tynnyrissä eikä näistä tiedä.

Ohjelman idea onkin olla erilainen ja ottaa kantaa asioihin eri TYYLILLÄ kuin joku aamu-tv. Itse olet jossain tynnyrissä etkä itse tätä ymmärrä. Jankutat monta sivua ilkeilystä ja vittuilusta, eikä tuossa ollut kyse kummastakaan.

Ohjelma ei toki kaikille sovi katsottavaksi.

En ymmärrä miksi katsot sitä, jos pahaa tekee? Siksikö, että pääset valittamaan mielesi pahoittamisesta?

Olet nytkin pahoittanut mielesi, kun kanssasi ei olla samaa mieltä asiasta.

Vierailija
1660/1904 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Sieppi ihmetteli tuossa haastattelussa, että miksi häntä inhotaan vaikka hän on kiltti. Kyllä kai käsitys monella on se, ettei hän ole niin kiltti. BB:ssä hän ei halunnut jutella eikä osallistua juttuihin koska hän ei tykännyt muista asukkaista. Sama Nuuksion metsässä hän oli ollut vaan hiljaa, koska häntä ei kiinnostanut jutella Jouni Hynysen kanssa. Cheyenne Järvisen hän on haukkunut julkisessa FB-profiilissaan reittä pitkin menijäksi. Tunteeko hän Cheyennen oikeasti?

Veikkaisin, että muissakin ohjelmissa on laitettu yhteen ihmisiä, jotka ei hirveästi ole tykänneet toisistaan. Silti suurin osa edes yrittää jutella ja tutustua ja löytää edes jotain yhteistä. Melko tympeää on Siepin tavoin päättää jo samantien että tuo Jouni Hynynen tai Frederik tai muu ei ole edes tutustumisen arvoinen. Varsinkin kun kyseessä on ollut täysin vapaavalintainen viihdeohjelmaan osallistuminen.

Kyllähän tuollaisesta käytöksestä tulee mieleen, että hän laittaa ihmisiä johonkin ihmeen arvojärjestykseen jo ensivaikutelman perusteella. Ei kovin kilttiä sellainen.

Ketju on lukittu.