Maria Veitola lyttäsi Sara Siepin suorassa lähetyksessä ja puhui itsensä ristiin feminismistä.
Haluan tuoda esille sen, että Maria Veitola itse puhui kuinka hänen mielestä on niin väärin että naisia seksualisoidaan kaikkien taholta ja että naisilla pitäisi olla samat oikeudet kuin miehellä. Sanoi että jos mies saa laittaa instaan nänninsä niin kyllä naisenkin pitäisi saada laittaa ilman että on pelkoa kuvan poistosta. Sanoi myös että omasta mielestään nainen saa esitellä itseään ihan niinkuin itse haluaa.
Mutta samaan hengenvetoon kuitenkin ristiriitaisesti tuomitsi Saran kuvat missä näyttää omaa ihoaan ja näyttää olevan sinut itsensä ja naiseutensa kanssa. Yhtäkkiä Maria Veitola seksualisoi itse Saran kuvia.
Ja hänen mielestä Sara saa noilla kuvilla jonkinlaista valtaa (seksuaalistako?) ja seuraajia ja on kovin ahdistunut mitä kuvaa antaa nuorille.
Voiko tämä läppä feministiksi itseään kutsuva puhua itseään pahemmin ristiin?
Hän myös oli täysin pettänyt Saran ennen haastattelua. Sara kertoi kuinka hän odotti tätä haastattelua missä pääsee kertomaan omasta työstään omin sanoin ja kysymykset olivatkin Veitolan kanssa ennaltakäyty läpi. Sara ei odottanut kiusaamista. Veitola oli ollut todella mukava ennen lähetystä, mutta lähetyksen alkaessa oli muuttanut kaikki kysymyksensä ja asenteensa Saraa kohtaan. (ei yhtään seksististä, missä on se feminismi ja naisten puolustaminen ja yhtäpitäminen)?
Maria oli virittänyt Saralle ansan ja kysellyt täysin olemattomia, kaula-aukoista , laukuista ja paljaista kuvista, mistä ei sovittu.
Kyllähän sen näkee kuinka Sara marssi lähetykseen innoissaan ja kehui Veitolaa, ja sitten Veitola tykittää ja Sara on ihan puulla päähän lyöty.
Sara avautuukin aiheesta blogissaan. Ja tässä juttu seiskaan:
https://www.seiska.fi/Uutiset/Sara-Sieppi-avautuu-blogissaan-EVS-haasta…
Kommentit (1904)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan selvää veetuilua oli ja Veitola itse halusi olla äänessä enemmän kuin antoi haastateltavan olla.
Nauttii ihmisen nolaamisesta ja hyvin ikävästä
veetuilusta. Mitä teki Tähdet tähdet ohjelmassa joka jaksossa Erikalle? Olisi ansainnut potkut tuomaristosta heti ekan jakson jälkeen viime kaudella.No jonkunhan sitä keskustelua on pidettävä yllä suorassa lähetyksessä. Eipä tuolla Saralla tainnut mitään sanottavaakaan olla. Olis heti alussa alkanut kertomaan itsestään, kun Maria sitä kysyi.
Eihän Veitola pahemmin antanut edes suunvuoroa, päällekkö Saran olisi pitänyt huutaa? Sarahan lisäksi sanoi menneensä kipsiin kun ihan muista kysymyksistä oli sovittu.
Sara sai kertoa itsestään alussa mitä vaan. Ei osannut sanoa mitään.
Maria Veitola ei ole mitään muuta kuin kiusaaja.
Halu lytätä ja tehdä toinen naurunalaiseksi näkyi jo heti siinä laukkujen luettelemisessa, mitä hittoa ne ohjelmaan kuului edes.
Lisäksi se tässä sun huono aamu ja tässä mun hah hah haa. Kyllä minäkin Sarana olisin mennyt paniikkiin, pilkattavaksiko minä tänne olen tullut?
Veitola ei kyllä nyt tehnyt feminismille kunniaa. t. feministi
Sara vaan ei osannut markkinoida itseään mitenkään vaikka monta kertaa oli vapaa puheenvuoro alussa. Olisi nyt kertonut töistään jne miten rankkaa on olla yrittäjä. Mutta ei.
Ainoa joka irtosi on se nyyh musta ei tykätä. Ompa epävarma tyyppi joka on kuin tuuliviiri
Vierailija kirjoitti:
No, musta toi haastattelu vaan näytti todeksi sen, että Sara on tyhjäpäinen tyttö, jolla ei ole itsellään mitään sanottavaa. Nyt sitten sen verran tajusi luettuaan keskustelupalstoja, että tästähän saa lisää julkisuutta eikä vaikuta niin tyhmältä kuin on, kun tekeekin itsestään Marian uhrin.
Olisihan tuossa hyvinkin kiinnostavan keskustelun ainekset koossa, mutta kun toinen ei saa sanaa suustaan ja jäätyy.
Veitola ei ole tehnyt mitään hyvää suomalaiselle medialle. Huomiohakuisen ihmisen kuva on kyllä tullut selväksi. Mitä järkeä on tuon työllistämisessä? MTV?
Vierailija kirjoitti:
Halu lytätä ja tehdä toinen naurunalaiseksi näkyi jo heti siinä laukkujen luettelemisessa, mitä hittoa ne ohjelmaan kuului edes.
Lisäksi se tässä sun huono aamu ja tässä mun hah hah haa. Kyllä minäkin Sarana olisin mennyt paniikkiin, pilkattavaksiko minä tänne olen tullut?
Sara ei osaa nauraa itselleen.
Sieppi on ääliö, mutta sen nyt tiesi jokainen järkevä ihminen jo ennen tätä ohjelmaakin.
Mitä tuon Saran naamalle on tapahtunut? Hirveän kalannaama.
Vierailija kirjoitti:
Sara vaan ei osannut markkinoida itseään mitenkään vaikka monta kertaa oli vapaa puheenvuoro alussa. Olisi nyt kertonut töistään jne miten rankkaa on olla yrittäjä. Mutta ei.
Ainoa joka irtosi on se nyyh musta ei tykätä. Ompa epävarma tyyppi joka on kuin tuuliviiri
Tai ehkä Sara tuli luottavaisin mielin ja luotti Veitolan ammattitaitoon pysyä niissä kysymyksissä joista on sovittu. Jäätymisestä päätellen, näin ei kuitenkaan käynyt.
Ei siinä haastattelussa ollut näin ulkopuolisen silmin mitään ihmeellistä.
Pitää olla todella kieroutunut korvien väli jos tuosta saa kiusaamista?? Wtf?????
Tottakai puhuttiin laukuista, kun kyse oli uo-veloista. Kaikkia ihmetyttää miten voi omistaa yli 4000€ laukun ja olla uo-velkainen. Todellakin liittyvät toisiinsa!
Ig-kuvien vertailussa naurettiin lähinnä Veitolan hölmölle kuvalle, hieno itsetunto kun juontaja kestää noin hyvin että itselle nauretaan. Siinähän vaan kehuttiin Saran kuvaa.
Miten ihmeessä tästä kaikesta saadaan niin negaa?
Sara oli vain nolla johtuen siitä että hänellä ei ole oikeasti sisältöä elämässä eikä kunnon päämäärää. Se tuli esiin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuon Saran naamalle on tapahtunut? Hirveän kalannaama.
Överit botoxilla
Haastiksesta tuli esiin, että Sara Sieppi ei oo ehkä itsekään rehellisesti miettinyt oman työnsä sisältöä ja vaikuttimia. On se "instahöttö" skumppineen ja pakaroineen, joka on kuin rinnakkaistodellisuus, siellä ihkutellaan ja liketellään mitä enemmän paljasta pintaa ja siloiteltua höttöä. Kuitenkin juuri Veitolan esittämät kysymykset ovat just niitä ajatuksia, joita tavantallaaja miettii tuosta instahötöstä. Sieppi olisi voinut selittää asiaa jos olisi itse sinut ja tehnyt rauhan sen kanssa, että tekee elantonsa pehmopaljastelulla ja hötöllä, mutta hämmentyi jostain syystä kun asiat ilmaistiin, niinkuin ne aidossa elämässä ovat ja ilmenevät, eikä vain hötöstelty virtuaalihengessä.
Miksi häseentyi siitä, että esiin nostettiin laukut ja lavastetut poseerauskuvat, kun ne OVAT se hänen työnsä sisältö? Jos olisi sinut asian kanssa, olisi voinut vastata jämäkästi esim. että kyseessä on eräänlainen fantasia, jolle on tilausta ja jota hän toteuttaa saadakseen elantoa, koska hänellä on geneettisesti sopiva ulkonäkö (tosin jo vähän turhan muokattu, miten hän näyttikin ihan ihmis-Keniltä? Kenties liikaa täyteaineita...). Miksi häpeily ja häseennys? Sara ei ole tainnut miettiä asiaa kunnolla läpi, vaan ajautunut vaan mukaan instakulttuuriin sitä syvemmin läpi käymättä. Olisi vahvemmilla jos tekisi tuon pohdinnan, myös haastiksissa.
Veitolalla on oma haastattelutyylinsä. En menisi hänelle jos tahtoisin päänsilittelyä. Noin lyhyessä haastisajassa vaikutelmasta tulee väkisin aika raaka, kun yrittää parissa minuutissa pureutua ydinongelmiin ja kysymyksiin instamaailmaan liittyen. Puolen tunnin haastiksessa voisi alkuun hakea yhteistä rytmiä ja sitten lopulla avata ongelmia joita tähän instahöttöön liittyy, eikä vaikutelma olis yhtä raju.
Sara Sieppi ei ottanut tilannetta haltuun. Syyttää siitä veitolaa.
Vierailija kirjoitti:
Sieppi meni puihin ja syyttää siitä nyt Veitolaa. Hän ei osannut odottaa tiukkoja kysymyksiä, vaan sellaista ihanan hempeää tunnelmaa, jossa häntä silitellään myötäkarvaan ja täydennellään lauseita yms. Ei vaan selviytynyt tilanteesta eikä osannut pelastaa nahkaansa...
Nyt sitte Veitola on itse hirvitti, kun haastateltava on omista asioistaan aivan kuutamolla.
Sieppi ei tosiaan ole mikään penaalin terävin kynä.
Sieppi ei ilkeile, koska ei ole ammatti-ilkeilijä kuten Veitola.
Hyväntahtoisuus ja ystävällisyys ei ole sama kuin tyhmyys.
Pikkuisen epäloogisuutta tosiaan. Ei luulisi feministin näkevän kyseisiä kuvia omien sanojensa mukaan seksuaalisina. Mitä enemmän nainen saa olla vapaa ja tuoda omaa kehoaan julki omalla tahdolla, on toimittu oikein. Feministithän taistelevat paljon näitä käsityksiä vastaan ja siitä että naisella on oikeus samoihin asioihin kuin miehillä. Ei ole kauaakaan, kun normaalit naiset eivät voineet ihoaan näyttää ilman että tuomittiin tai hu0riteltiin, edes netissä. Mitä enemmän kuvia, sitä enemmän se on normalisoitunut.
Myös keho normalisoituu eikä ole tabu, ja ainut joka esineellistää on silloin katsoja.
Maria , joka on feministi, ei todellakaan luulisi itse esineellistävän ja puhuvan seksuaalisesta vallasta vaan luulisi että Maria sanoo että hienoa, naisella on oikeus tuoda omaa kehoaan julki niinkuin itse haluaa. Paitsi että niinhän se sanoi, ennen sitä ristiriitaa.