Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei oikeesti! Mitä hyötyä on lasten hankkimisesta???

Vierailija
31.08.2018 |

Mä en keksi muuta, kuin itsekkäitä syitä ja mun mielestä se ei riitä syyksi hankkia uusia ihmisiä tähän maailmaan.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit mielikuvituksen puutettasi ap. hoitaa?

Vierailija
22/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hirvet tuottavat uusia hirviä tähän maailmaan? Miksi kanat uusia kanoja? Miksi madot uusia matoja?

Niinpä. Onko kyseessä vain biologinen tarve? 

Nykyisin ihmisen pitäisi osata harkita tarkemmin. Jos nytkin on 300 000 työtöntä ja 40 000, ja ihmisten töitä koneellistetaan kauheaa vauhtia, plus ilmansaasteet, terrorismi jne. niin millaiseen maailmaan tässä lapsia tekee omaksi ilokseen?

Nythän on "työvoimapula"

Ja nuo muut syyt: aina on ollut syitä, kuten vaikka vaaralliset kulkutaudit, sodat jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hirvet tuottavat uusia hirviä tähän maailmaan? Miksi kanat uusia kanoja? Miksi madot uusia matoja?

Vietit ohjaavat ihmistä ja eläintä lisääntymään, mutta ei sillä ole tekemistä sen kanssa haluaako jälkeläisiä.

Vierailija
24/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en keksi muuta, kuin itsekkäitä syitä ja mun mielestä se ei riitä syyksi hankkia uusia ihmisiä tähän maailmaan.

Tämä on sinun näkemyksesi ja sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Lapsiahan ei olekaan onneksi pakko hankkia. 

Vierailija
25/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta saa lisää uusia veronmaksajia. Sellaista hyötyä.

Oikeastihan kukaan ei hanki lapsia hyötyäkseen niistä. Ensinnäkin lapsia ei hankita, vaan saadaan (jos suodaan) ja mitä hyötyyn tulee niin se on tässä yhteydessä lähinnä naurettava termi. 

Veronmaksukyvystä ei ole mitään takeita eikä edes siitö, että piltti tulee työllistymään oikeasti tuottavalle sektorille.

Sen sijaan tuo penska varmistaa sen että mies ainakin maksaa tavalla tai toisella - elatusmaksutkin menee ulosottoon. Kannattaisi oikeasti miettiä tätä ennen kuin suostuu naisen vaatimuksiin "seuraavasta askeleesta".

Vierailija
26/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään hyötyä olekaan.

Lasten hankintaa perustellaankin usein ihan muin argumentein.

Vierailija
27/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule mieleen oikeastaan yhtään ihmisen hankkimaa asiaa, josta olisi oikeasti hyötyä. Jos hyöty siis ei saa olla itselle suunnattua.

Vierailija
28/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan kukaan ei hanki lapsia hyötyäkseen niistä. Ensinnäkin lapsia ei hankita, vaan saadaan (jos suodaan) ja mitä hyötyyn tulee niin se on tässä yhteydessä lähinnä naurettava termi. 

Veronmaksukyvystä ei ole mitään takeita eikä edes siitö, että piltti tulee työllistymään oikeasti tuottavalle sektorille.

Sen sijaan tuo penska varmistaa sen että mies ainakin maksaa tavalla tai toisella - elatusmaksutkin menee ulosottoon. Kannattaisi oikeasti miettiä tätä ennen kuin suostuu naisen vaatimuksiin "seuraavasta askeleesta".

Miehethän eivät toki voi itse haluta lapsia ja vielä ihan vapaaehtoisesti elättääkin heitä

Vierailija
29/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Aika itsekäs päätös ja taakka lapselle, jos niitä tehdään vain siksi, että joku huolehtisi kun on ITSE vanha.. Etenkin kun usein lapset lähtevät opiskelemaan ja muuttavat  kauas. Sitten syyllistetään lapsia jos haluavat elää omaa elämäänsä eikä huolehtia vanhuksista. Synnytetään siis vain itselle apulaisia/seuraa?

Minusta on hyvin itsekästä siltä lapselta unohtaa se, mitä vanhemmat ovat tehneet aikanaan hänen hyväkseen ja jättää heidät oman onnensa nojaan, kun tarvitsisivat apua. Joo, lapsi ei ole valinnut syntymistä tähän maailmaan, mutta jotain kiitollisuutta voi silti osoittaa.

Mitä helvetin kiitollisuutta väkivaltaisille vanhemmille jälkeläisen pitäisi osoittaa?

Vierailija
30/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsestani oli se hyöty, että hänen ansiostaan pääsin takaisin raiteilleni. Ilman häntä en olisi luultavasti vieläkään ottanut itseäni niskasta kiinni, vaan rellestäisin yhteiskunnan tuilla miten sattuu. Lapsen myötä sain kuitenkin elämäni raiteilleen ja elätän ihan itse itseni ja lapseni tekemällä töitä. Toki lapsesta koituu yhteiskunnalle menoja, mutta minun osaltani yhteiskunta säästää.

Vierailija
31/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ihmisen pitäisi osata harkita tarkemmin. Jos nytkin on 300 000 työtöntä ja 40 000, ja ihmisten töitä koneellistetaan kauheaa vauhtia, plus ilmansaasteet, terrorismi jne. niin millaiseen maailmaan tässä lapsia tekee omaksi ilokseen?

Onhan ne kaikki hirvetkin työttömänä.

Vierailija
32/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustyylistä päätellen olet ilmeisesti noin 13-vuotias? Jos mietit, mitä hyötyä siitä on, niin ehkä sinun ei kannattaisi vielä mietiä asiaa ollenkaan.

terv. lapseton 35 v.

Jos tarkoitit aloittajaa, niin olen 44v ja kahden lapsen äiti, joka miettii mitä tässä on itseasiassa järkeä. En tietenkään voi katua jo tehtyä, sitä että rakkaat lapseni ovat olemassa, mutta koen että hankin lapsia, koska silloin on onnistunut elämässä muiden silmissä. Toki minulla oli vauvakuumetta jne. mutta en oikeasti kokenut että olisi vaihtoehto olla lapseton, jos siihen ei ole mitään fyysistä syytä. Nyt mietin, miten lapseni selviytyvät tässä yhteiskunnassa ja maailmassa vaikka lukio sujuukin hyvin jne. mutta koen sen suhteen, samoin kuin terveyden suhteen heidän olevan onnekkaita. Tilanne voisi olla aivan toinen.

Toivon, etteivät he haluaisi lapsia sillä rikasta elämää voi elää ilman lapsiakin. Toivon, ettei yhteiskunta ole iskostanut heidän päihinsä, että voi olla hyvä ihminen vain jos lisääntyy. Itse en koskaan ole esim. sanonut, että "ymmärrätte kyllä SITTEN kun teillä on lapsia". Miksei voisi sanoa vaikka että ymmärrät JOS sulla on joskus lapsia, jos siitä on pakko puhua. Itse olen huolehtinut siitä, että lapset tietävät kyllä että on ok vaikkei hanki lapsia, enkä ole sellainen äiti joka kuola valuen odottaa ja painostaa lapsenlapsien tekoon. Ja jos lapsen haluaa, niin maailmassa on kyllä lapsia ilman vanhempia, adoptiokin on vaihtoehto. Voi olla myös sijaisäiti, tai edes tukiperhe jollekin lapselle, mutta sellaiseenkaan ei juuri kenelläkään riitä kiinnostusta, kun haluaa OMAN lapsen, ihan kuin se olisi omaisuutta.

Vierailija
33/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuole vain yksinäisenä, jos haluat.

Seuraneidin tai -pojan hankintako on siis oma motiivisi? Muistuttaisin, että se jälkikasvu on todellisuudessa hyvin harvoin vanhuksen seurana. Saa olla onnekas, jos ovat kuolinvuoteellakaan.

Mihin todellisuuteen perustat tämän väitteesi? On yksinäisiä vanhuksia, mutta myös paljon sellaisia joita omat lapset jopa hoitavat. Toiset vanhukset asuvat jopa lastensa kanssa. Tietenkin jos vanhempi on 95 vuotias ja oma lapsi 75 vuotias niin molemmat voivat olla aika huonossa kunnossa.

Oletteko itse niin vähän omienne vanhempien kanssa tekemisissä vai mistä tuo käsitys tulee ettei lapset pidä yhteyttä vanhempiinsa?

Vierailija
34/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehethän eivät toki voi itse haluta lapsia ja vielä ihan vapaaehtoisesti elättääkin heitä

Vain typerykset. Onneksi niitä riittää. Ja sitten nelikymppisinä tajuavat tilanteensa...

Väestöliiton sivuilla oli muutama vuosi sitten artikkeli, jossa todettiin yksiselitteisesti "vakiintuneissa parisuhteissa" naisten olevan 3/4 tapauksista aloitteentekijöitä lisääntymiseen ja miesten asenteet olivat enemmänkin "no kait sitä sitten pitää jos sä haluat"-osastoa. Ttu mitä lapasia...

Vierailija
35/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Aika itsekäs päätös ja taakka lapselle, jos niitä tehdään vain siksi, että joku huolehtisi kun on ITSE vanha.. Etenkin kun usein lapset lähtevät opiskelemaan ja muuttavat  kauas. Sitten syyllistetään lapsia jos haluavat elää omaa elämäänsä eikä huolehtia vanhuksista. Synnytetään siis vain itselle apulaisia/seuraa?

Minusta on hyvin itsekästä siltä lapselta unohtaa se, mitä vanhemmat ovat tehneet aikanaan hänen hyväkseen ja jättää heidät oman onnensa nojaan, kun tarvitsisivat apua. Joo, lapsi ei ole valinnut syntymistä tähän maailmaan, mutta jotain kiitollisuutta voi silti osoittaa.

Mitä helvetin kiitollisuutta väkivaltaisille vanhemmille jälkeläisen pitäisi osoittaa?

Se on eri asia, jos vanhemmat eivät ole tehneet mitään lapsen hyväksi. Silloin ei luonnollisesti ole tarvetta kiitollisuudelle. Suuri osa kuitenkin tekee isojakin uhrauksia lastensa vuoksi ja silti nämä lapset valittavat kun "on pakko huolehtia noista vanhuksista eikä saakaan olla vaan itsekäs".

Vierailija
36/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne kaikki hirvetkin työttömänä.

Tämä on paras argumentti ikinä! Ja on vielä täysin totta. Kiitos hyvistä nauruista. 

Vierailija
37/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ilman heitä et olisi siinä kirjoittelemassa. Sen verran kiitollisuutta. Muulle ei ole tarvetta.

Vierailija
38/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan vanhempi syyllistä lapsiaan oman elämän elämisestä. Vai syyllistettiinkö sinua kun aikanaan lähdit opiskelemaan tai lähdet?

Tämä on ihan velojen kuvitelmia. Kun lapset siinä parin kympin tienoissa lähtevät opiskelemaan niin eivät heidän vanhempansa mitään vaipoissa olevia 87 vuotiaita hoitotarpeessa olevia henkilöitä ole. Ellei nyt todella harvoissa tapauksissa. Ja kun nuo vanhemmat ovat 85 vuotiaita niin nämä lapset ovat itsekin jo 6 kymppisiä. Ja monelle suku alkaa tuntumaan tärkeältä. Joten heistä on seuraa molemmin puolisesti.

Surullista lukea miten toisten perheet näyttävät hajonneen aivan totaalisesti ja sukulaisiteet ovat nollassa.

Vierailija
39/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan vanhempi syyllistä lapsiaan oman elämän elämisestä. Vai syyllistettiinkö sinua kun aikanaan lähdit opiskelemaan tai lähdet?

Tämä on ihan velojen kuvitelmia. Kun lapset siinä parin kympin tienoissa lähtevät opiskelemaan niin eivät heidän vanhempansa mitään vaipoissa olevia 87 vuotiaita hoitotarpeessa olevia henkilöitä ole. Ellei nyt todella harvoissa tapauksissa. Ja kun nuo vanhemmat ovat 85 vuotiaita niin nämä lapset ovat itsekin jo 6 kymppisiä. Ja monelle suku alkaa tuntumaan tärkeältä. Joten heistä on seuraa molemmin puolisesti.

Surullista lukea miten toisten perheet näyttävät hajonneen aivan totaalisesti ja sukulaisiteet ovat nollassa.

Se on niiden omaa napaa tuijottavien lasten omatunto, joka niitä syyllistää. Eivät vain tunnista sitä ja luulevat, että syyllistys tulee jostain ulkopuolelta.

Vierailija
40/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan luokkaerot kasvaa ja jälkikasvustamme suurempi ja suurempi osa joutuu laskemaan senttäjä selviytyäkseen arjesta. Veronmaksajat vähenee entisestään kun töitä koneellistetaan yhä enemmän. Ei ole kulkutauteja, eikä juuri lapsikuolleisuutta, pellollekaan ei tarvita lapsityövoimaa.

Maailman laajuisesti ruokaa ei riitä kaikille. Ilmastonmuutos ja luonnonmullistukset vain pahentaa tilannetta. Terrorismi elää ja sodat jylläävät. Ja silti halutaan uusia ihmisiä tänne, omaa lihaa ja verta, että joku pyyhkii takapuolemme kun olemme vanhoja?

Itsekkyyttä vai ihailtavaa uskoa tähän maailmaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan