Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei oikeesti! Mitä hyötyä on lasten hankkimisesta???

Vierailija
31.08.2018 |

Mä en keksi muuta, kuin itsekkäitä syitä ja mun mielestä se ei riitä syyksi hankkia uusia ihmisiä tähän maailmaan.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään käytännöllistä hyötyä. Iloa ja onnea elämään kyllä.

Onhan käytännöllistä hyötyä.

Lasten kanssa elämällä oppii valtavasti itsestään ja muista siinä missä opastaa lapsilleen asioita. Oppii uusia näkökulmia.

Saa itsekin uusia harrastuksia kun lapset alkavat harrastaa.

Omat taidot kehittyvät esim. uhkaus-, lahjonta- ja kiristysasioissa, hämäämisessä, sarkasmin kestämisessä.

Sietokyky kasvaa, ihan pienistä ei jaksa välittää, oppii keskittymään metelissä ja priorisoimaan.

Lapsityövoima on usein verraton apu.

Iltasatusessiot ovat rentouttavia.

Lapset ovat loistava tekosyy sluibailla pois ikävistä asioista, joita ei halua tehdä, kuten työpaikan TYKY-retket.

Oppii nuorisokielen ja pysyy ajan hermoilla useilla elämän aloilla.

Saatavilla on aina tuoreimman tekniikan saloihin opastava ihminen.

Ulkoiltua tulee pakostakin.

Kyllähän näitä keksii vaikka miten paljon. 

Ehdottomasti tärkein ja paras asia on ne odottamattomat hauskuudet ja älynväläykset, joita lapset tarjoavat jatkuvasti, sekä se miten elämässä on enemmän rakkautta saada & antaa.

Joka kohta on totta, mutta kaikki myös itsekkäitä syitä.

Vierailija
62/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP hei. Kaikki tässä maailmassa lisääntyy kokoajan.. siis eläimet kaikki, matelijat jne. Ei pelkästään ihmiset. Lisääntyminen on maailman luonnollisin asia, oletko vieraantunut luonnosta?

Muilla vaistonvaraista, ihminen jokseenkin ainoa eliö joka pystyy kyseenalaistamaan lisääntymisen järkevyyden.

Mistä tiedät ettei joku hirvi tms pohdi että mikä järki tässä jokavuotisessa poikimisessa oikein on? Eivät vaan ole tajunneet, miten sitä voisi rajoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en keksi muuta, kuin itsekkäitä syitä ja mun mielestä se ei riitä syyksi hankkia uusia ihmisiä tähän maailmaan.

Mitä ihmettä sunkin vanhemmilla oikin pyöri päässä.

Vierailija
64/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina halunnut lapsia. Vasta viime aikoina olen tajunnut niiden näkökulmia jotka eivät lapsia halua. Olen nyt 27 ja ei vielä lapsia mutta haluan iitä kyllä. Miestä joka haluaa myös ei ole vaan tähän mennessä ollut. Haluan silti edelleen lapsia.

Olen samaa mieltä siitä että lapset tuovat elämään lisää sisältöä, ehkä mm. Se että osaa ottaa myös asioita rennommin yms.

Vierailija
65/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse halusin kokea sen kaiken... Nähdä ne kaksi viivaa raskaustestissä, kokea raskauden, synnytyksen, sen kun lapsi kasvaa vauvasta täysi-ikäiseksi... koin tämän kolme kertaa. Nyt on haikea olo ja neljäskin menisi vielä, mutta jerki pistää kuitenkin jo vastaan. Lapset on valtava rikkaus.

Niinpä, itsellesi halusit sen kokemuksen. Mutta ihan ok, aikamoinen taakka sinullekin ottaa vastuu kolmesta elämästä. Ei se vastuu oikeasti lopu täysi-ikäisyyteen, jos itse on tehnyt valinnan sen elämän henkiin herättämisestä.

Vierailija
66/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva että lapsia syntyy, mutta vähempikin riittäisi. Joskus vaan tuntuu, että ne lisääntyy innokkaimmin, joiden sitä ei pitäisi tehdä ollenkaan.

Lähiöihin voisi laittaa lisääntymiskiellon?

Vierailija
67/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Aika itsekäs päätös ja taakka lapselle, jos niitä tehdään vain siksi, että joku huolehtisi kun on ITSE vanha.. Etenkin kun usein lapset lähtevät opiskelemaan ja muuttavat  kauas. Sitten syyllistetään lapsia jos haluavat elää omaa elämäänsä eikä huolehtia vanhuksista. Synnytetään siis vain itselle apulaisia/seuraa?

Minusta on hyvin itsekästä siltä lapselta unohtaa se, mitä vanhemmat ovat tehneet aikanaan hänen hyväkseen ja jättää heidät oman onnensa nojaan, kun tarvitsisivat apua. Joo, lapsi ei ole valinnut syntymistä tähän maailmaan, mutta jotain kiitollisuutta voi silti osoittaa.

Mitä helvetin kiitollisuutta väkivaltaisille vanhemmille jälkeläisen pitäisi osoittaa?

No, ilman heitä et olisi siinä kirjoittelemassa. Sen verran kiitollisuutta. Muulle ei ole tarvetta.

Entä jollen haluaisi olla tässä? Miksi minun pitäisi olla kiitollinen elämästä, jota en itselleni toivonut?

Vierailija
68/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Aika itsekäs päätös ja taakka lapselle, jos niitä tehdään vain siksi, että joku huolehtisi kun on ITSE vanha.. Etenkin kun usein lapset lähtevät opiskelemaan ja muuttavat  kauas. Sitten syyllistetään lapsia jos haluavat elää omaa elämäänsä eikä huolehtia vanhuksista. Synnytetään siis vain itselle apulaisia/seuraa?

Minusta on hyvin itsekästä siltä lapselta unohtaa se, mitä vanhemmat ovat tehneet aikanaan hänen hyväkseen ja jättää heidät oman onnensa nojaan, kun tarvitsisivat apua. Joo, lapsi ei ole valinnut syntymistä tähän maailmaan, mutta jotain kiitollisuutta voi silti osoittaa.

Mitä helvetin kiitollisuutta väkivaltaisille vanhemmille jälkeläisen pitäisi osoittaa?

No, ilman heitä et olisi siinä kirjoittelemassa. Sen verran kiitollisuutta. Muulle ei ole tarvetta.

Entä jollen haluaisi olla tässä? Miksi minun pitäisi olla kiitollinen elämästä, jota en itselleni toivonut?

Jos et oikeasti haluaisi elää, et olisi siinä kirjoittamassa. Olet kuitenkin valinnut elämän kuoleman sijaan, joten haluat elää.

Vierailija
69/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi mielelläni äiti. Äitiys on ehdottomasti paras rooli, joka minulla on koskaan ollut ja äitiys on ollut paras kokemus ikinä. En vaihtaisi tätä mihinkään.

Mutta tulinkin vasta vanhana äidiksi. Ehdin elää lapsettomana pitkään, mikä tuo perspektiiviä asioihin.

Olen pahoillani ap, jos sinä kadut lapsiasi. Olen erityisen pahoillani lastesi vuoksi, koska jokainen lapsi ansaitsee olla toivottu ja ansaitsee äitinsä rakkauden - ilman ehtoja. Lapsista ei tarvitse olla hyötyä. He ovat arvokkaita itsenään.

Ja voitko ystävällisesti myös lakata levittämästä sitä valhetta, että adoptio on joku vaihtoehto. Et selvästikään tietä, miten vaikea tie se on tulla vanhemmaksi etkä selvästikään ole varautunut siihen, että lapsillasi voi olla myöhemmin lapsihaaveita, jotka eivät toteudukaan.

Hyvää syksyä.

Vierailija
70/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ajatus että kaikista ihmisistä, rakkaistasi, pitäisi sinulle olla hyötyä. Miksi ihmeessä lapsia nykypäivänä hankittaisiin hyötymistarkoituksessa? Onko sama juttu sitten ystävissä? Ainoa syy hankkia ystäviä on hyötyä heistä? Puoliso? Pelkkä hyöty?

Vierailija
71/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP hei. Kaikki tässä maailmassa lisääntyy kokoajan.. siis eläimet kaikki, matelijat jne. Ei pelkästään ihmiset. Lisääntyminen on maailman luonnollisin asia, oletko vieraantunut luonnosta?

Et kai vain käytä yksityissaastutinta tai lentokonetta, vai oletko vieraantunut luonnosta???

Vierailija
72/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et oikeasti haluaisi elää, et olisi siinä kirjoittamassa. Olet kuitenkin valinnut elämän kuoleman sijaan, joten haluat elää.

Typerin ja samalla yleisin argumentti ikinä joka tälläiseen kommenttiin vastataan on verrata syntymättä jäämistä itsensä tappamiseen.

Voi luoja.

Mutta jo tutkimuksetkin osoittavat että ne lisääntyjät eivät penaalin terävimpiä kyniä ole..

Vierailija
73/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muilla vaistonvaraista, ihminen jokseenkin ainoa eliö joka pystyy kyseenalaistamaan lisääntymisen järkevyyden.

Mistä tiedät ettei joku hirvi tms pohdi että mikä järki tässä jokavuotisessa poikimisessa oikein on? Eivät vaan ole tajunneet, miten sitä voisi rajoittaa.

Ihan totta! Mistä voitte tietää, että eläimet oikeasti haluaa poikia? Todennäköisesti ne vaan ihmettelee, että mikäs sieltä nyt plumsahti, eikä todellakaan ajattele että sillä olisi joku yhteys siihen, että muutama kuukausi sitten oli vähän kivaa yhen uroksen kanssa.

Vierailija
74/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta! Mistä voitte tietää, että eläimet oikeasti haluaa poikia? Todennäköisesti ne vaan ihmettelee, että mikäs sieltä nyt plumsahti, eikä todellakaan ajattele että sillä olisi joku yhteys siihen, että muutama kuukausi sitten oli vähän kivaa yhen uroksen kanssa.

Onhan näitä tapauksia ihmistenkin joukossa.

Mutta omasta mielestäni suurimpia hyötyjä on juuri luonteen kasvattaminen ja viisauden lisääntyminen. Lapset osaavat olla hauskoja ja keksivät vaikka mitä ihmeellisiä haasteita arkeen, joita lapsettomat eivät osaa kuvitellakaan. En olisi lapsettomana tajunnut esim sitä minkälaisen show'n voi nirso lapsi järjestää ruokapöydässä tai miten armotonta läppää voi tulla sarkastiselta teiniltä. Nuoret vaan on älykkäämpiä kuin vanhat, mutta vanhemmiten sitä ei muista, elleivät omat lapset olisi elävinä vertailukohtina joka päivä.

Vierailija
75/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluan tyttöystäväni kanssa lapsia. Kolme tai neljä.

Vierailija
76/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse halusin kokea sen kaiken... Nähdä ne kaksi viivaa raskaustestissä, kokea raskauden, synnytyksen, sen kun lapsi kasvaa vauvasta täysi-ikäiseksi... koin tämän kolme kertaa. Nyt on haikea olo ja neljäskin menisi vielä, mutta jerki pistää kuitenkin jo vastaan. Lapset on valtava rikkaus.

Niinpä, itsellesi halusit sen kokemuksen. Mutta ihan ok, aikamoinen taakka sinullekin ottaa vastuu kolmesta elämästä. Ei se vastuu oikeasti lopu täysi-ikäisyyteen, jos itse on tehnyt valinnan sen elämän henkiin herättämisestä.

Täh? Tottakai minä haluan pitää lapseni lähelläni ihan aina, sen täysi-ikäisyyden jälkeenkin. Kyllä minä kuule tiedän mitä vanhemmuus on, sinä sen sijaan et taida tietää?

Vierailija
77/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies 24v ja haluan lapsia. Aina ollut selvä juttu! Haluan tulla isäksi ja muutama lähipiirissä onkin jo onnellisia isiä.

Vierailija
78/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin haluan tyttöystäväni kanssa lapsia. Kolme tai neljä.

http://leostranius.fi/2010/09/kymmenen-ekokaskya/tea-makipaa-10-kaskya-…

Se aika on ollut ohi jo jonkin aikaa, että voi vain hankkia jos haluaa.

Vierailija
79/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun omat vanhemmat jo kuolleet vai mikset kysy heiltä?

Vierailija
80/81 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, etten suunnittele elämäni päättämistä omin käsin? Se, että olen juuri nyt hengissä ei välttämättä tarkoita sitä, että olisin elossa vielä kovin pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän