Onko Kypärä pelastanut sinut.?
Oletteko joutuneet tilanteeseen jossa kypärä on pelastanut pahemmalta.?
Tai oletko satuttanut pääsi ilman kypärää.?Käytän yleensä kypärää lajista riippuen,mutta koskaan ei ole käynyt mitään pahempaa kaatumista tai vastaavaa.
Kommentit (30)
Kerran oon kaatunut niin et pyöräilykypärä halkesi takaa.
Eli on pelastanut.
Kaaduin mopolla liukkaalla tiellä ja löin pääni jäähän. Onneksi oli kypärä päässä.
Aika monta kertaa olen pudonnut hevosen selästä ja lyönyt pääni. Eiköhän kypärästä ainakin jotain hyötyä ole ollut, kun pahin seuraus on ollut lievä aivotärähdys.
Ainakin muutamalta kuhmulta se on säästänyt yläpohjassa rämpiessä. Olen raksalla töissä ja kypärän käyttäminen on pakollista, myös meillä työnjohtajilla.
Meidän teini kaatui mopolla,ja kypärä pelasti hengen.
Onhaan se kun derbilllä teiini iässä lähti kanttamaan ja oli liukasta niiin.
Olen kaatunut fillarilla ja kypärä halkesi edessä, eli onneksi oli päässä kypärä.
Olisipa ihanaa, jos internetissä olisi keskustelupalsta, jossa ihmiset osaisivat keskustella asiallisesti.
Mutta asiaan.
Toissa keväänä kaaduin pyörällä ajaessani alikulkutunneliin. Pyörätie oli aurattu niin, että reunassa oli noin 10 cm paksusti jäätä ja keskellä paljas asfaltti. Nopeutta oli pitkän alamäen vuoksi todella paljon ja ennen kuin huomasinkaan, oli pyörän eturengas jäällä ja takarengas asfaltilla. Siitä lähti todella vauhdikkaasti pyörä alta ja paiskauduin kovalla vauhdilla pää edellä kohti alikulkutunnelin seinää. Pyörän jarrukahvat ja lamppu menivät palasiksi ja kypärä halkesi.
Jos minulla ei olisi ollut kypärää päässä, koristaisin varmaan tänä päivänäkin tuon alikulkutunnelin seinää. Tuon jälkeen ei ole koskaan käynyt mielessäkään ajaa ilman kypärää.
Minä kaaduin skootterilla ja satutin hieman päätäni,kun kypärä irtosi päästä kaatuessa.