Mun vanhempi eläkkeellä oleva tuttu on ollu tarhassa töissä. Kertoi saaneensa palkkaa n. tonnin kuussa.
Oikeastiko lastenhoidosta maksetaan noin huonosti? 😲 saman verran tai vähemmänkin kuin siivoojille tai kaupan kassoille.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko lastenhoidosta maksetaan noin huonosti? 😲 saman verran tai vähemmänkin kuin siivoojille tai kaupan kassoille.
Ehkä se on tehnyt vain jotain tuurausvuoroa, siis ei täyttä työviikkoa. Toisaalta jos on erittäin hyvä eläke ja siihen päälle kaksi tonnia brutto, niin voi olla että saa vain rapiat tonni kuussa käteen. Jos siis tarkoitti tonnin netto?
Vierailija kirjoitti:
Olikohan tonni kuussa käteen jäävä palkka ja sitä pyöristetty hiukan alas. Voisi sopia päiväkotiapulaisen palkaksi.
Ymmärsin että käteen jäävä palkka oli tuo reilu tonni. Muistaakseni hän sanoi että reilu tonni. Sekin voi olla suhteellinen käsitys se ”reilu”, voihan se tarkoittaa vaikka1000 - 1500€. Jotain siltä väliltä. Ei hän tarkkaa summaa halunnut kertoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan tonni kuussa käteen jäävä palkka ja sitä pyöristetty hiukan alas. Voisi sopia päiväkotiapulaisen palkaksi.
Ei herrajumala jos noin on. Mulla on peruspalkka 1866. - Se laikkari
Täällä olen nähnyt noita päiväkotiapulaisen paikkoja tarjolla suunnilleen 6h/päivä silloin jää käteen tuleva palkka reiluun tonniin. Joka tosiaan voin jonkun puheissa olla esim. 1200
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin että käteen jäävä palkka oli tuo reilu tonni. Muistaakseni hän sanoi että reilu tonni. Sekin voi olla suhteellinen käsitys se ”reilu”, voihan se tarkoittaa vaikka1000 - 1500€. Jotain siltä väliltä. Ei hän tarkkaa summaa halunnut kertoa. Ap
Eli teit shokki aloituksen tonnin palkasta ja kun vähän tutkii pintaa syvämmälle selviää että palkka onkin ollut ennen veroja jotain 1600-2000. Eli ei mitään ihmeteltävää
Tuollaisia palkat on monissa normi ammateissa
Ei herrajumala jos noin on. Mulla on peruspalkka 1866. - Se laikkari