Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitten ihmetellään, mikseivät suomalaiset käy ulkona syömässä ja baareissa istumassa..

Vierailija
31.08.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005810060.html?ref=rss

Ei ole ihme, kun leimataan kaikki nirsoiksi nirppanokiksi ja luulotautisiksi. En ikinä palkkaisi kokkia, joka aloittaa päivityksensä someen kirjoittamalla ensimmäiseen lauseeseen v*ttu-sanan.

Kun tuntee henkilökohtaisesti vakavasti allergisia niin tällainen juttu ei naurata. Ihan sama vaikka joku teeskentelisi, se on teidän työtä. Deal with it. Jos noin v*tuttaa, vaihda hommia poika.

Kommentit (323)

Vierailija
21/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut aivan saman ilmiön jo ihan jos itse valmistaa jotain ruokaa isommalle porukalle (synttärit/muut juhlat). Pari kertaa olen tehnyt kyllä niin, että oikaissut niiden kohdalla joiden 100% varmasti tiedän olevan vain nirsoja (just tälläsiä ”en pidä tästä ruoka-aineesta niin sanon olevani allerginen”, esim. kauramaito). Eivät ole edes huomanneet.

Vierailija
22/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomaalaiset syövät kotonaan lapsesta asti todella surkeaa ruokaa - kalapuikot, makaroni, murot,.. - joten maku ja kokemus ruuista on nolla. Sitä on turha yrittää aikuisena paikkailla työpaikan ilmaislounailla pari kertaa vuodessa. Ei tuu ku sanomista..

Tuon aloitukseni tiedän olevan totta, koska olen kokeneelta lastentarhanopettajalta kuullut asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005810060.html?ref=rss

Ei ole ihme, kun leimataan kaikki nirsoiksi nirppanokiksi ja luulotautisiksi. En ikinä palkkaisi kokkia, joka aloittaa päivityksensä someen kirjoittamalla ensimmäiseen lauseeseen v*ttu-sanan.

Kun tuntee henkilökohtaisesti vakavasti allergisia niin tällainen juttu ei naurata. Ihan sama vaikka joku teeskentelisi, se on teidän työtä. Deal with it. Jos noin v*tuttaa, vaihda hommia poika.

Tämä hyypiö on varman alta aikayksikön maikkarilla tai nelosella pyörittämässä omaa kokkiohjelmaa, joku ärjysukulaa apinoiva tyyppi.

Vierailija
24/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei menulta löydä mitään itseä miellyttävää, sitähän voi vaihtaa ravintolaa parempaan. Isot ryhmätilaukset jättäisin suosiolla, koska aina joku on tyytymätön. Itse en enää työporukoiden kanssa ravintolassa käy, koska he suosivat sellaisia, jotka tarjoavat suomalaista perinnesapuskaa ja yksinäisen ääni jää aina paitsioon. Kun he eivät ole valmiita tekemään koskaan pienintäkään kompromissia, niin en ole enää minäkään.

Vierailija
25/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintelit ja yökerhot ei kiinnosta koska ei huvita katsella jurrisia rasvatukkaisia ääliöitä mölyämässä alapääjuttuja ja maksamassa sikahintaa pakastimesta lämmitetystä ateriasta johon kokki tupsuttelee vielä anafylaktisen shokin aineet päälle ja alkaa sitten paahtaa naama punaisena typerää asiakasta kun asiakas saa allergisen kohtauksen.

Vierailija
26/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole allergioita, mutta noudatan silti ihan hyvinvointini vuoksi ruokavaliota.

Ja minulla on siihen aivan täysi oikeus.

Vierailija
27/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä superinnokkaat trendiluulotautiset kuvittelevat allergiaksi ainesosia, joista vaan ei oikeasti tykätä, Hämeenkorpi harmittelee IS:lle."

Ja miksihän minun pitäisi syödä ravintolassa ainesosia, joista en tykkää?

Voisko joku kertoa yhdenkin hyvän syyn?

Vierailija
28/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi-intoleranssi onkin jännä - itselläni on se todettu, mutta kummasti taas luomumaito on ok, muutoin joudun käyttämään laktoosittomia tuotteita. Ulkomailla mulla ei ole minkäänlaisia ongelmia minkään maitopohjaisen tuotteen kanssa. En vaan pysty ymmärtämään, mikä siinä suomalaisessa maidon käsittelyssä mättää.

Vierailija
29/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nämä superinnokkaat trendiluulotautiset kuvittelevat allergiaksi ainesosia, joista vaan ei oikeasti tykätä, Hämeenkorpi harmittelee IS:lle."

Kai tuossa haetaan sitä, ettei tarvitse sanoa olevansa allerginen, sanoo vaan että tämä tämä ja tämä pois annoksestani.

Vierailija
30/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka mieltymykset ja tieto ruuasta on myös kasvaneet osalla tavanihmisilla. Mutta mieltymyksiä ei tietty laiteta allergian piikkiin, tuunautetaan vaan annos. Tämä lie ok kokillekin?

Vierailija
31/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei haukkunut "oikeasti ruokarajotteisia", niin en silti keliaakikkona uskaltaisi mennä tuollaiseen paikkaan syömään. Lääkärintodistusko pitäisi olla aina mukana, vai millä erottelee ne "oikeat" ja "vale" -ruokarajoitteiset?

Varmaan naamasta päättelee. Joo, tuo täti tuossa khyllä on oikea allergikko mutta tuo nainen ihan varmasti ei.

Vierailija
32/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on malliesimerkki ihmisestä väärässä ammatissa.

Vierailija
33/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiakas maksaa, niin kokki tekee. Jos pyydetään ilman sipulia niin se on ilman sipulia. Tai sitten loppuu asiakkaat.

Vierailija
34/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Tulee mieleen vain kouluruokailu, mutta tästä pitäisi maksaa ja nauttia..

Vierailija
35/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä "allergisia" tässä vuosien varrella tullut nähtyä. Ensin selvität juurta jaksaen asiakkaan allergiat, mutta kas kummaa, jos esim. "maitoallerginen" huomaakin listalla olevan jotain herkkua, jota ei maidottomana saa, niin ihmeellisesti allergiat katoaa " No, eihän se nyt haittaa, jos välillä syö.."

Vierailija
36/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä "allergisia" tässä vuosien varrella tullut nähtyä. Ensin selvität juurta jaksaen asiakkaan allergiat, mutta kas kummaa, jos esim. "maitoallerginen" huomaakin listalla olevan jotain herkkua, jota ei maidottomana saa, niin ihmeellisesti allergiat katoaa " No, eihän se nyt haittaa, jos välillä syö.."

Mihin se allergia siis sun logiikalla katosi? Jos henkilö onkin valmis ottamaan itselleen sopimattoman ruuan aiheuttamat vaivat, niin se on tasan hänen asiansa eikä se tarkoita että allergia hävisi.

Vierailija
37/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuossa haetaan sitä, ettei tarvitse sanoa olevansa allerginen, sanoo vaan että tämä tämä ja tämä pois annoksestani.

Lue koko juttu.

"Tämmöiset pyynnöt, että ei näkyvää sipulia, ei näkyvää porkkanaa, mutta sienikastiketta saa olla, jos se on siivilöitynä, ärsyttävät minua. Jos sipulipihvi pyydetään ilman näkyvää sipulia, niin mikä se sitten on?, Hämeenkorpi kysyy."

Vierailija
38/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi-intoleranssi ei ole allergia, vaan imeytyshäiriö.

Sitä vastaan voi ennen ravintolaan menoa ottaa apteekista myytäviä tabletteja.

Tai sitten paukutella vapaasti ja kestää se ohimenevä ripuli. Ei siihen kuole, toki vähän epämillyttävää se on.

Vierailija
39/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonne täytyykin mennä syömään. Jos sais oikeasti hyvää ruokaa kun ei kaikkea ole tehty laktoosittomaks-gluteenittomaks-rasvattomaks-sipulittomaks-mauttomaks

Vierailija
40/323 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät käy ulkona syömässä ja iltaa istumassa, koska Suomen hinnat ovat aivan naurettavan korkeat. Tämän kokin avautuminen ei siihen vaikuta. Suomessa on maailman vaikeinta löytää kohtuuhintainen ravintola, josta vielä saisi hyvää ruokaa. Puhumattakaan siitä, että muun maailman tapaan voisi pari kertaa kuukaudessa käydä koko perheen voimin ulkona hyvin syömässä, ihan vaan huvikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi