Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole pennin hyrrää säästössä! Mikä on teidän back up plan, jos jotain tapahtuu? Ja mitkä on talouden tulot?

Vierailija
31.08.2018 |

Me elettiin vuosikausia palkkapäivästä seuraavaan, eikä säästöön mennyt mitään. Sitten tuli kolmen kuukauden työttömyysjakso, joka laittoi talouden niin kuralle, että alettiin säästää heti, kun siitä kurimuksesta päästiin.

Meillä bruttotulot ennen tuota 3kk:n ajanjaksoa oli noin 6000 euroa, eli hyvinkin olisi ollut varaa säästää. Raha meni kuitenkin elämiseen, elettiin sillä, mitä oli. Meillä back up plan oli käyttää luottokorttia ja nehän meni tappiin heti. Makseltiin niitä kolme vuotta takaisin!

Te, joilla ei ole yhtään säästöjä, mitä te teette hädässä?

Kommentit (520)

Vierailija
421/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasuunnitelma on hyvä suomalainen sana, noloa tunkea englantia väliin.

Vierailija
422/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin että Suomessa parhaiten tienaava kymmenys saa vähintään 4200 € nettona (ja siitä ylöspäin taivas kait vaan rajana). 

Olisi todella satumaista lätkäistä 2000 € kuussa säästöön tai vaikka osakesäästötilille. Luulen, että en voisi kuin hymyillä vaan päivät pääksytysten eikä mikään stressaisi, paitsi tietty pysyä siinä hommassa mistä ko. liksa maksetaan! 

Tienaan tuosta noin puolet, mutta olen jo 10-15 vuotta asettanut tavoitteeksi, että säästössä olisi aina 6000 €. No, välillä on, mutta se vaeltaa tonnin ja tavoitteen välissä, lähinnä koska aina joku hajoaa tai sitten joskus on ns. pakko päästä matkalle, ihan vaan jotta jaksaisi Suomen oloissa elää. 

On toki perhe ja asuntolainat ja samanmoinen palkka vielä puolisollakin. Kaksi autoa on killeri, mutta maaseudulla pakollinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä menetä nykyisen talousvalheen kaatuessa mitään kun ei ole velkaa eikä omaisuutta. Pärjäämme hyvin, työtilanne on vakaa ja kulut todella pienet. Torppani omistan.

Vierailija
424/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole säästössä senttiäkään. Vuositulot 14500€ . Tästä summasta avustan kahta aikuista lastani ja yhtä lapsenlasta. Voin sanoa että jos jonain päivänä syntyy yhteiskunnallisia levottomuuksia olen mukana mutta vastakkaisella puolella.

Vierailija
425/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivussa on sen verran että viinapullon saa ostettua ja jos oikein huonosti menee niin myös köyden. 

Vierailija
426/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on täällä kaikenmaailman hätiä. Ja niistä ne huolehtii, mussuttaa ja ruikuttaa. Ja niihin varautuu. Ja kas, elämä meni stressatessa rahoista, työttömyyksistä ja muijista (muijilla äijistä). Mutta ootas, kun tulee oikee hätä. Eli yks aamu vaan heräät kuolleena ja tajuat, että käytit elämäs ruikutukseen. Tää elämä on pellejen läppämaailma, ja vain harva täältä selviää hengissä eli ei kukaan. Me kaikki ollaan pian kuolleita, ja siihen loppu hätäily. Kaukana on kela, kaukana sossu, Te-keskus etäällä aivan. Kun hopealanka katkeaa, ja särkyy kultainen malja.

Vierailija
427/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni monikulttuurinen Kela Gold. Asunto myös Kelan piikkiin. Ei huolta taloudesta koskaan. Ja mikä tärkeitä, ei tarvi käydä edes töissä.

Vierailija
428/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Back uppina kuolema.  Munkäs teen jos ei ole elämän edellytyksiä.

Vierailija
429/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli  pieni palkka ja olin ostanut uuden asunnon erittäin hyvältä alueelta. Kun tuli tarve tehdä elämänmuutos ( jatko-opiskella), niin myin asuntoni helvetin hyvällä voitolla. Ja kappas, sitten olikin jumalattomat säästöt.

Vierailija
430/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut meistä. Ei minullakaan ollut minkäänlaisia vaikeuksia säästää 600 euroa kuukaudessa, kun olin parisuhteessa saman katon alla. Kaikki asumiskulut meni puoliksi silloin. Exä muutti pois ja naisen keskivertopalkalla sitä sitten vaan jatkoin asunnossa asumista, vaikka menot kasvoivat sen 600 euroa/kk.

Vierailija
431/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lukekaa tarkasti! Ajattele elämääsi parinkymmenen vuoden taa. Tuntuuko pitkältä ajalta? Ajattele saman verran eteenpäin. Silloin sinun kasvosi ovat valkoinen, irvistävä kallo mullan alla. Jos on niin hyvä tuuri, ettei ole niin isoa hätää, että joku on ehtinyt sinut haudata. Te pässit täällä puhutte rahasta, taloista, omaisuudesta. Nämä ovat teille hädän arvoisia? Sinä et ymmärrä, että parinkymmenen vuoden päästä mato luikertaa siellä, missä sinun aivosi olivat, ja silmäkuopasta ulos ja maistaa mädäntynyttä silmääsi ja paskantaa. Ihan hetken päästä. Mietitkö säästöjä? Matoa ei kiinnosta.

Vierailija
432/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin matalapalkkaisen työni aikana: haen toimeentulotukea. Menot on mitoitettu siten, ettei työnteko tai tekemättömyys niihin vaikuta.

Vierailija
433/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri luin että Suomessa parhaiten tienaava kymmenys saa vähintään 4200 € nettona (ja siitä ylöspäin taivas kait vaan rajana). 

Olisi todella satumaista lätkäistä 2000 € kuussa säästöön tai vaikka osakesäästötilille. Luulen, että en voisi kuin hymyillä vaan päivät pääksytysten eikä mikään stressaisi, paitsi tietty pysyä siinä hommassa mistä ko. liksa maksetaan! 

Tienaan tuosta noin puolet, mutta olen jo 10-15 vuotta asettanut tavoitteeksi, että säästössä olisi aina 6000 €. No, välillä on, mutta se vaeltaa tonnin ja tavoitteen välissä, lähinnä koska aina joku hajoaa tai sitten joskus on ns. pakko päästä matkalle, ihan vaan jotta jaksaisi Suomen oloissa elää. 

On toki perhe ja asuntolainat ja samanmoinen palkka vielä puolisollakin. Kaksi autoa on killeri, mutta maaseudulla pakollinen. 

Olemme kyllä köyhä kansa. 4200 nettona on aivan naurettavan pieni summa.

Vierailija
434/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Back up plan.? Säälittävää, surkeaa ilmaisua. Olisit käynyt sen kymppiluokan loppuun, niin osaisit ilmaista asiat selkosuomeksi. 😏. 

Vierailija
435/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä säästöjä reilu tonni.

Rahat käytettiin 2. talon ostoon ja remppaan ulkomailla. Velkaa vielä vähän ja toki 2 talon asumiskulut maksaa. Elämiseen sinällään ei paljoa mene enää. 

Tulot 5600e netto/kk.

Jos jotain sattuu myymme talon Suomesta ja muutamme pienempään. Jos rahalla on kiire samme kyllä lainaa vaikka 300 000e kunnes kauppa toteutuu. Alueeltamme myydään tälläkin hetkellä talot n 4 viikossa. 

Vierailija
436/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täysin velaton ja omaisuudestani on puolet sijoituksina. Käyttötileillä on 3-4 kuukauden eläkettä vastaava rahamäärä. Tämän on mahdollistanut se, että olen ikuinen vanhapoika.

Vierailija
437/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sitä tänne kirjoittaa, sillä se olisi uhkaus erään hallituksen jäsenen henkeä ja terveyttä vastaan. Vankilassa on täysylläpito.

Vierailija
438/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ryöstän ja varastan, etenkin kaikilta niiltä, jotka kannattavat nykyistä kyykytyspolitiikkaa. Heittäkää vaan vankilaan. Sittenhän ainakin maksatte elämisestäni. 

Tämä. Hassuinta tässä on, että minua katsomalla kukaan ei tajua, että hädän tullen (hätä olisi jotain pahempaa kuin työttömyys) 95% ihmisistä ei mahtaisi minullle yhtään mitään. Ja jos minulla olisi siinä kavereita, osuus olisi 99%. Jäljelle jäävä 1% olisi samanlaisia susia. Minä voisin syödä kaiken, mitä olette koonneet ja tarvittaessa teidät. Mutta. En tekisi niin, koska ymmärrän, että olemassaolollani tällä pallolla vuoden pari lisää ei ole niin suurta merkitystä, että sen takia kannattaisi sortaa toista. Samoin on teidän säästöjenne, asuntojenne ja elämänne laita: niillä ei ole merkitystä.

Vierailija
439/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talouden yhteenlasketut nettotulot n.2300e/kk. Varasuunnitelma on Kela,sossu tai vanhemmat. Luonnollisesti mitään ei noista tuloista saa säästettyä.

Mulla jäis helposti säästöön  vähintään 1000€ kuukaudessa jos saisin 2300€/kk nettona. 

Vierailija
440/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päivää ennen tilipäivää rahaa 1000 euroa. Sentilleen muut laitan asuntolainaan.

Olen jo unohtanut, muistaakseen 6 pakettoautollista olen vienyt itsepalvelukirppikselle ja ollaan sovittu saan myynnistä 50% ja sen osuuteni saldona kirppikselle. Olen ottanut kultakoruja. Kerään koruja, jotka on helppo realisoida. En tarvitse mitään, siksi olen päätynyt näihin jo edellisen sopimuksen toisen kirppiksen kanssa.

Edellisellä teetin keittiöremontin, eli niitä oli tosi paljon.