Te, joilla ei ole pennin hyrrää säästössä! Mikä on teidän back up plan, jos jotain tapahtuu? Ja mitkä on talouden tulot?
Me elettiin vuosikausia palkkapäivästä seuraavaan, eikä säästöön mennyt mitään. Sitten tuli kolmen kuukauden työttömyysjakso, joka laittoi talouden niin kuralle, että alettiin säästää heti, kun siitä kurimuksesta päästiin.
Meillä bruttotulot ennen tuota 3kk:n ajanjaksoa oli noin 6000 euroa, eli hyvinkin olisi ollut varaa säästää. Raha meni kuitenkin elämiseen, elettiin sillä, mitä oli. Meillä back up plan oli käyttää luottokorttia ja nehän meni tappiin heti. Makseltiin niitä kolme vuotta takaisin!
Te, joilla ei ole yhtään säästöjä, mitä te teette hädässä?
Kommentit (542)
Myin asunnon, ostin uuden ja teetin täysremontin.
Vähän säästöjä ja vajaa minigripp pussillinen kultakoruja.
Vuokrasin asunnon kalustettuna ja muutin asumaan miesystävän asuntoon, en maksa vuokraa. Hän ei siis huoli.
Laina oli 10 vuodeksi, mutta mä saan vuokratuloja 2100 e käteen ja palkkatuloja piti laittaa 1200 e, laitan 2100 e. Lisäksi minulla on pieniä tuloja ja joka kk jätän tilille tonnin, muut lainaan.
Laina tuli maksettua reilu 3.5 vuodessa.
Kesällä lähdemme kk Japaniin. Lennot miesystävä osti pisteillä ja pitkälti majoitukset ovat tulleet airbnb vaihdoissa, jätetty saldo nostamatta.
Suurin kuluerä on ollut tänä vuonna multasäkit
Ootko sä mun lapsi? Niillä tuntuu olevan toi sama strategia. Jos ihmisellä ei ole rahaa niin miksi ne ei vaan pyydä niiden faijalta? 😂