Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole pennin hyrrää säästössä! Mikä on teidän back up plan, jos jotain tapahtuu? Ja mitkä on talouden tulot?

Vierailija
31.08.2018 |

Me elettiin vuosikausia palkkapäivästä seuraavaan, eikä säästöön mennyt mitään. Sitten tuli kolmen kuukauden työttömyysjakso, joka laittoi talouden niin kuralle, että alettiin säästää heti, kun siitä kurimuksesta päästiin.

Meillä bruttotulot ennen tuota 3kk:n ajanjaksoa oli noin 6000 euroa, eli hyvinkin olisi ollut varaa säästää. Raha meni kuitenkin elämiseen, elettiin sillä, mitä oli. Meillä back up plan oli käyttää luottokorttia ja nehän meni tappiin heti. Makseltiin niitä kolme vuotta takaisin!

Te, joilla ei ole yhtään säästöjä, mitä te teette hädässä?

Kommentit (520)

Vierailija
441/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talouden brutto 7700 euroa, ei säästöjä pennin hyrrääkään. Minä en voi jäädä työttömäksi koska olen hoitsu ja kyllä me hätätilassa yhdellä palkalla selvittäisiin, koska ollaan aikaisemminkin selvitty miehen opiskellessa ilman tukia.

Työttömäksi tuskin jäät, mutta sairastua voit. Olisiko aika ruveta laittamaan hiukan sivuun joka palkasta? 

Vierailija
442/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei ole kuin ehkä 1500e säästössä, mutta miehellä vissiin vähän enemmän. Meillä on 4 vuokra-asuntoa, jotka ei oikeestaan tuota mitään. Viidennessä asunnossamme asuu mun äiti ja me mun lapsuudenkodissa. Luottokortin käyttöä vältetään, mutta ollaan siihenkin joskus turvauduttu. Tulot on meillä molemmilla n. 5000e/kk eli ollaan varmaan näitä köyhiä rikkaita. Backup-plan on myydä asunto, jos niikseen tulee...

Mulla on 3 asuntoa, 1 on velaton, mutta eihän yksiöstä paljon rahaa tule.

Vuokrat eivät ihan kata lainoja, tosin 2 ekassa on vuokralaiset ja heidän vuokratulot riittää yhteen lainaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä säästän 2000e bruttotuloista, kun mies ei kuulemma 4000e tuloista saa penniäkään ikinä säästöön 🙄

Hienosti toimit liitossa.

Miehen rahat on yhteisiä. Naisen rahat naisen omia.

Vierailija
444/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä säästän 2000e bruttotuloista, kun mies ei kuulemma 4000e tuloista saa penniäkään ikinä säästöön 🙄

Miehen ja naisen avioliitto on kuin munapekonihampurilainen, johon mies sitoutuu ja nainen osallistuu.

Vierailija
445/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi sille ukkelille ei jää säästöjä, kun muori säästää sen 2000€.

Vierailija
446/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni vaihdelleet 2100-3000e/kk välillä työstä riippuen. Olen alalla, jossa on loputtomasti määräaikaisuuksia. Työttömänä en ole ollut. Säästöjä noin 60 000e. Talossa kiinni noin 40 000e. Asuntolainaa on vielä jäljellä. Miehellä tulot hieman alle 4000e/kk. Säästöjä noin 70 000e ja perintönä tullut mökki ja talon puolikas. Arvo puolen miljoonan paikkeilla. Talostamme maksanut varmaan noin 20 000e. Lainaa siis jäljellä.

Vakuutukset on kuoleman tai tapaturmien (esim. Invalidisoituminen) varalta. Pärjäisimme useamman vuoden ilman toisen tai molempien tuloja, jos sattuisi jotain yllättävää.

Vierailija
447/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien elämä Suomessa on tehty sellaiseksi, etteivät he voi säästää mitään. Kaikki rahat ovat yhteiskunnan yhteiskassassa, jotta ulkkareillekin riittää rahaa. 

Vierailija
448/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta niin vankilaan. 

Vierailija
449/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkonen sählääjä. Ostaa tieten romua nurkat täyteen.

Vierailija
450/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitajat tullaan pikkuhiljaa korvaamaan ulkomaalaisilla.

Siksi tuli uusi irtisanomislaki.

Vierailija
451/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä noin luit? Mies on tuhlari eikä varmaan edes naiseensa tuhlaa vaan itseensä.

Vierailija
452/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio maksakoon. Eli sossuun menen jos ei riitä työkkärin rahat.

NORMIVASSARIN AJATUSMALLI.

Vierailija
453/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettoeläke 894 €/kk, säästöön 300€/ kk, ei joutavia kotkotuksia. 

Vierailija
454/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kohta 25 vuoden ajan osteltu metsätiloja. Sellaisia halpoja rääseikköjä joita palkasta nipistämällä ollaan irti saatu. Laitettu niitä kasvukuntoon ja harvennettu, hakattu ha joidettu.

Nyt tilanne on se että hakkuukelpoista puustoa on yli puolen miljoonan euron edestä välittömästi kaadettavissa. Kasvatusmetsät tähän päälle.

Tavallinen tehdastyö meillä. Mies hitsaaja ja minä johdinsarjojen kokoonpanija, palkkataso on normaali. Lapset aikuisuuden kynnyksellä.

Rahaa ei tilillä ole muutamaa tonnia enempää, mutta puuta varmaan myytäisiin jos jotain yllättävää tulisi.

Tuosta hakattuna vero ja motonkulut päältä. Ei jää mitään käteen.  Suojeltuna ei leimaveroa, motomaksua eikä istutusmaksuja.

Vierailija
455/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo kysymys, töihin Ausseihin.

Vierailija
456/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopoilla aina viinaan rahaa :| 

Se on kyllä outo juttu. Keinot hankkia tavalla tai toisella.

Vierailija
457/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettoeläke 894 €/kk, säästöön 300€/ kk, ei joutavia kotkotuksia. 

Asutko yksin? Helppo säästää jos puoliso maksaa ison osan menoista.

Mitä syöt, paljon asuminen, sähköt,puhelin ym.

Vierailija
458/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä jotka säästää. Ja sitten niitä jotka uskaltaa elää. 

Vierailija
459/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se yleistuki tulee voimaan niin eipä tuolla ole väliä koska varallisuus ehto tarkoittaa että maksat säästöistäsi sen mitä muuten saisit tukena

Vierailija
460/520 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouden brutto 7700 euroa, ei säästöjä pennin hyrrääkään. Minä en voi jäädä työttömäksi koska olen hoitsu ja kyllä me hätätilassa yhdellä palkalla selvittäisiin, koska ollaan aikaisemminkin selvitty miehen opiskellessa ilman tukia.

Työttömäksi tuskin jäät, mutta sairastua voit. Olisiko aika ruveta laittamaan hiukan sivuun joka palkasta? 

Sairaudet teillä harhaluuloisuushäiriöisillä tantoilla onkin aina mielessä. Se on teille suorastaan elämänne päämäärä.