Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole pennin hyrrää säästössä! Mikä on teidän back up plan, jos jotain tapahtuu? Ja mitkä on talouden tulot?

Vierailija
31.08.2018 |

Me elettiin vuosikausia palkkapäivästä seuraavaan, eikä säästöön mennyt mitään. Sitten tuli kolmen kuukauden työttömyysjakso, joka laittoi talouden niin kuralle, että alettiin säästää heti, kun siitä kurimuksesta päästiin.

Meillä bruttotulot ennen tuota 3kk:n ajanjaksoa oli noin 6000 euroa, eli hyvinkin olisi ollut varaa säästää. Raha meni kuitenkin elämiseen, elettiin sillä, mitä oli. Meillä back up plan oli käyttää luottokorttia ja nehän meni tappiin heti. Makseltiin niitä kolme vuotta takaisin!

Te, joilla ei ole yhtään säästöjä, mitä te teette hädässä?

Kommentit (520)

Vierailija
381/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole säästöjä yhtään kertynyt vaikka olen ollut työelämässä jo 25 vuotta putkeen.

Backup plääni on vetää ittensä kiikkuun jos rahat loppuu.

Ei täällä rikastumaan pääse. Raataa saa niska limassa vaan eikä mitään saa...tana.

Suomi on paska maa. Verottajakin on per.....

Vierailija
382/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä säästän 2000e bruttotuloista, kun mies ei kuulemma 4000e tuloista saa penniäkään ikinä säästöön 🙄

Voi ei... Taas tuollainen mies.

Eli, jos teille tulee jokin taloudellinen vastoinkäyminen, sinä maksat teidän elämisen säästöistä jotka olet repinyt kasaan pienestä palkastasi?

Niin. Toki mies nyt maksaa elämisestä hiukan enemmän, mutta tuhlaa myös itseensä paljon enemmän kuin minä.

Lisäyksenä että olemme miettineet naimisiinmenoa, mutta mies haluaa avioehdosta rajata oman firmansa pois ulottuviltani (mikä on toki ihan ymmärrettävää) mutta muut tulot ja menot ja omaisuus menisi eron sattuessa puoliksi. Jotenkaan en kuitenkaan tiedä onko tuo minun kannaltani fiksua.. esim. Autot ovat kokonaan firman nimissä ja tietysti kaikki miehen tulot tulevat firmasta ja minulla on omia säästöjä monta kymmentä tuhatta. Tarkoittaako se käytännössä että Jos eroamme niin mies saa yksin pitää kaiken firman nimissä olevan ja hankitun, mutta minun säästöni joudun kuitenkin jakamaan miehen kanssa? No tästä nyt voisi oikeasti tehdä omankin ketjun, kunhan mietin.

No voit kai sinäkin vaatia avioehdossa, että vaikka nykyiset säästösi rajataan pois miehesi ulottuvilta? Ja kaikki, mikä kertyy tämän jälkeen, menee sitten osituksessa puoliksi, mikäli avioero tulisi ajankohtaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole kuin ehkä 1500e säästössä, mutta miehellä vissiin vähän enemmän. Meillä on 4 vuokra-asuntoa, jotka ei oikeestaan tuota mitään. Viidennessä asunnossamme asuu mun äiti ja me mun lapsuudenkodissa. Luottokortin käyttöä vältetään, mutta ollaan siihenkin joskus turvauduttu. Tulot on meillä molemmilla n. 5000e/kk eli ollaan varmaan näitä köyhiä rikkaita. Backup-plan on myydä asunto, jos niikseen tulee...

Vierailija
384/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun back up plan on Jeesus.

Eli rukoilen johdatusta ja apua, toimii!

Vierailija
385/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kysyttiin niiltä joilla EI ole säästöjä. Idiootit!

Vierailija
386/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vararahastoa oli peräti 1260 €, jotka olen säästänyt kolmen vuoden aikana. Olen ollut paljon työttömänä, mutta joitain pätkiä töissäkin. Nyt mennään kelan peruspäivärahalla, ja vuoden olen ollut työttömänä neljää työssäolo päivää lukuunottamatta.

Alkukesästä sain (kesä)työpaikan, 2 kuukauden määräaikaisen. Työ oli samaa mitä olen ennenkin tehnyt. Sattui vain olemaan osaltaan vähän erilaisia materiaaleja kuin edellisessä paikassa missä tätä työtä tein ihan menestyksekkäästi (yritys ei vaan menestynyt niin hyvin, koska eivät voittaneet kilpailutuksia eikä töitäkään enää tullut niin että uusille määräaikaisille työntekijöille olisi voitu uutta pätkää tarjota).

No pari päivää tässä työssä kesällä ehdin olla ennen kun sain potkut, koska voimat eivät riittäneet kaikkien materiaalien nostamiseen. En kuitenkaan ole sieltä heiveröisemmästä päästä voimieni kanssa, mutta tässä raja tuli vastaan. Työkkäriin sitten ilmoitusta, että työsuhde on purettu koeajalla. Heillä meni selvityksen käsittelyyn lähes kaksi kuukautta. Ehdin jo soitella peräänkin. Siinä sitä oltiin kaksi kuukautta saamatta rahaa mistään. Lapsilisän toki sain, mutta näin alakouluikäisen lapsen yksinhuoltajana ei paljon naurattanut. Nyt puskurirahat on käytetty eikä kelan peruspäivärahoilla paljon säästellä. Jos jotain uudestaan käy on pakko turvautua toimeentulotukeen.

Niin kun joku jo taisi sanoa, että kun jotain käy niin puskurirahasto pelastaa ainakin osittain, mutta mitäs sitten kun tapahtuukin toisen kerran?

Jos olisit pitänyt rahat käteisenä niin olisit saanut tuona aikana toimeentulotukea. Turha sitä rahavarastoa on noilla tuloilla kerryttää kun se saattaa palaa ihan elämiseen tuollaisissa tilanteista. Joku toinen olisi ostanut noilla vaikkapa vatteita tai käyttänyt muuten esim. omaan ja lapsen virkistäytymiseen ja saanut toimeentulotukea tuona aikana. .

En ole tuo yllä kirjoittanut, joskin aiemmin kirjoittanut vastaavista ongelmista. Kannattaa nyt silti muistaa, että lähinnä lain kirjainta on se, että käyttää omat rahat ensin, oli ne rahat sitten tilillä tai kirjekuoressa kotona. Sikäli kaikki "jos olisit pitänyt rahat käteisenä" -jutut on huttua, koska oikeasti ihminen on velvollinen kertomaan senkin, että ai niin, mulla on rahaa kyllä kotona. 

En tuomitse, jos joku pienituloinen pitää pieniä rahamääriä kotona, mutta hienointa on silti se, jos yrittää ensiksi niillä omilla rahoillaan pärjätä, vaikka siitä kärsimyksestä ei mitään kruunua saakaan. Henkilö toimii silloin oikein. Ei sille mitään mahda. Systeemi on surkea, mutta moraalisesti se juttu menee näin, kun kerran systeemi on kuitenkin luotu. 

Moraalisesti on väärin ajaa ylinopeutta ja oikeastaan jos ajat niin sinun pitäisi maksaa sakot ihan oma-aloitteisesti. Vaikkei siitä mitään kruunua saakaan. Tämä on täysin verrannollinen jos poliisi ajaa sinua vastaan mutta ilman että tutka on päällä ja pysäyttää. Nyt olisit sitten velvollinen kertomaan paljonko oli ylinopeutta. Arvaa vaan moniko kertoisi.

Tai pullojen tai marjojen keruu. Kaikki nämä pitäisi ilmoittaa mutta arvaappa vaan tekeekö kukaan niin. Samoin synttärilahjaksi saadut rahalahjat tai jos myyt jotain. Luultavasti jos myyt esim. pinnasängyn niin tämä pitäisi ilmoittaa ja lapsi nukkukoon vaikka sohvalla kunnes saat mahdollisesti täydentävänä toimeentulotukena jonkun roposen isomman sängyn ostoon.

Kolmas mihin voi verrata on vanhemmat ihmiset jotka lahjoittavat omaisuuttaan/omaisuutensa jo eläessään jälkipolville ja sanovat että on tuossa jo veroja makseltu. Nyt yhteiskunta elättäköön. Tämäkin nähty.

Neljäs asia on jo se että jos vaan omaisuus on oikeassa muodossa eli asunnossa jossa asut niin saat pitää sen vaikka maailman tappin asti.

Rikollinen olet vain jos jäät kiinni. Luultavasti jokaisella on omalla tunnollaan jotain mistä olisi esim. sakot tullut joten moraali sikseen.

Heh, rikollinen on silloin, jos tekee jotain laitonta. 

Aivan, ylinopeuttakaan ei saa ajaa. 

Siitä nyt ei kannata olla harmissaan, että ihmisiä ei asunnoista heitetä kadulle. Mutta "maailman tappiin" on vähän niin ja näin, sillä jos haluaisi muuttaa asuntoon, jossa kulut ovat pienemmät, se voi olla vaikeahkoa, koska rahat joutuu realisoimaan hetkeksi. 

Pulloista en ole varma. 40-50 euroa kuukaudessahan saa olla lisärahaa tilillä (tai kotona) ilman sen suurempia selityksiä eli jonkinlaiset lahjat ok. 

Maailma on vino, mutta ei omia tekojaan voi silti yrittää tehdä laillisiksi tai moraalisesti oikeiksi, jos näin ei ole. Silloin pitää vain myöntää, että no, tämä oli silti mielestäni järkevintä, vaikka rikkookin pykäliä. Se perustelu ei toimi, että "kun kerran muutkin" - se ei tee teoista yhtään sen hyväksyttävämpiä. Pykälät ovat kaikille samat, ja jokainen on vastuussa siitä itse, miten paljon niitä on valmis rikkomaan. Jos sattuu jäämään kiinni, niin siitä ei ole mitään iloa, että "niin mut kun toi naapurikin teki näin eikä sille käynyt mitään".

Rikollinen on silloin jos tekee jotain laitonta ja saa tuomion. Ennen sitä ei kannata paljon huudella toisia rikollisiksi. Heh heh.

Anna toki lähde tälle semantiikalle? Aika erikoista saivartelua. Seuraavaksi varmaan päästän epäilty-syytetty-akselille. 

https://www.suomisanakirja.fi/rikollinen

Sana ei edellytä tuomiota. Kun tekee jotakin lainvastaista, syyllistyy rikolliseen toimintaan. Suomen lain ja toimeentulotukeen liittyvät pykälät jokainen pystyy tarkistamaan. Myös hakemuksessa henkilö allekirjoittaa sen, että on kertonut kaikista tuloistaan rehellisesti. 

No voihan tuota saivartelua jatkaa. Rikollisuutta on laittomien tekojen teko. Eli sellaisten tekojen joista on laissa säädetty rangaistus. Se ei kuitenkaan tee vielä henkilöstä rikollista. Vasta tuomio tekee.

"Rikollinen on yhteiskunnan luoma käsite henkilöstä, joka on tehnyt rikoksen. Rikoksentekijä tuomitaan teoistaan rangaistukseen."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rikollisuus

Suomi on saanut monta noottia liian alhaisesta perusturvasta ja viitannut niille kintaalla. Ei ihme jos osa viittaa kintaalla useille laille.

Nyt sulla menee kyllä asiat sekaisin, mutta jos et minua usko, tarkista vaikka Kotukselta tai joltain juristilta.

Rikos on substantiivi. Rikollinen siitä johdettu adjektiivi. Merkitys ei matkalla muutu, vaan molemmat viittaavat lainvastaisuuteen. Tuomiota vielä annettu tai ei. Itsehän sinä tiedät, jos rikokseen syyllistyt näissä asioissa. 

Aivan kuten laatulähde-Wikipediassakin sanottiin, että henkilö, joka on tehnyt rikoksen. Tällainen henkilö saa myöhemmin rangaistuksen eli tuomion. Ei kai tämän nyt kovin vaikeata pitäisi olla. 

Ei sinun nyt kannata siihen takertua joka viestissä, mikä on viisasta ja mistä Suomi on saanut noottia ja mistä ei. Ensin muuttuu pykälä, sitten toiminta. Se on ikävä kyllä se oikeaoppinen tapa toimia, ja muu on huijausta. Halusimme näin tai emme. Jos haluamme huiputtaa, se pitää myös kyetä myöntämään, edes itselleen. 

Itse olen tässä ketjussa näitä asioita ja hämärän rajamailla olevia vaihtoehtoja myös puntaroinut, mutta sen verran minussa on naista, etten ala veivata mustaa valkoiseksi, jos sellaiseen sorrun. 

Vierailija
387/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun back up plan=hommaan itseni vankilaan täyshoitoon.

Toteutan tuon kyllä viimeistään siinä vaiheessa muutenkin, kun/jos olen elänyt vanhukseksi ja alkaa näyttää siltä, että terveydentilani on menossa siihen suuntaan, että saattaisin joutua johonkin ihmisvihamieliseen hoitokotiin makaamaan viikkotolkulla kakulit housuissa, kun ei ole varaa maksaa kyseisestä palvelusta, jossa kakulit otetaan housuista pois.

Köyhänä menen ennemmin vankilaan kuin hoitokotiin ja köyhä tulen olemaan vanhuksenakin, sillä olen "elämäntapatyötön", jota ei kiinnosta materia ja sen haaliminen.

Eli jos en kuole yllättäen tai mene liian äkisti toimintakyvyttömäksi, niin jonain päivänä olen vielä vankilassa.

Vierailija
388/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten jäin työttömäksi. Tyhjensin tilini maksamalla opintolainan pois, eli tavallaan silloin aloitin puhtaalta pöydältä nollasäästöillä ja nollaveloilla. Silloin kauhistutti puskurirahaston puute, joten laitoin kaiken kulutuksen minimiin. Olin jo aiemmin tottunut mitättömän pieneen opintotukeen, joten työttömyysrahat tuntuivat siihen verrattuna jopa hulppeilta.

Säästäväinen elämäntyyli on jäänyt päälle, sillä siitä lähtien olen joka kuukausi saanut parisataa euroa säästöön, joka on siis jopa kolmannes pienistä tuloistani. Veronpalautukset ja satunnaiset lahjarahat menevät myös säästöön, ellen osta niillä jotain "turhaa", eli siis sellaista, mikä ei mahdu tavalliseen kuukausibudjettiin, esimerkiksi uusi puhelin, sohva tai polkupyörä. Säästössä on nyt 4500 euroa. 

Pitkäaikaissäästäjä

Vierailija
389/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vararahastoa oli peräti 1260 €, jotka olen säästänyt kolmen vuoden aikana. Olen ollut paljon työttömänä, mutta joitain pätkiä töissäkin. Nyt mennään kelan peruspäivärahalla, ja vuoden olen ollut työttömänä neljää työssäolo päivää lukuunottamatta.

Alkukesästä sain (kesä)työpaikan, 2 kuukauden määräaikaisen. Työ oli samaa mitä olen ennenkin tehnyt. Sattui vain olemaan osaltaan vähän erilaisia materiaaleja kuin edellisessä paikassa missä tätä työtä tein ihan menestyksekkäästi (yritys ei vaan menestynyt niin hyvin, koska eivät voitta noneet kilpailutuksia eikä töitäkään enää tullut niin että uusille määräaikaisille työntekijöille olisi voitu uutta pätkää tarjota).

No pari päivää tässä työssä kesällä ehdin olla ennen kun sain potkut, koska voimat eivät riittäneet kaikkien materiaalien nostamiseen. En kuitenkaan ole sieltä heiveröisemmästä päästä voimieni kanssa, mutta tässä raja tuli vastaan. Työkkäriin sitten ilmoitusta, että työsuhde on purettu koeajalla. Heillä meni selvityksen käsittelyyn lähes kaksi kuukautta. Ehdin jo soitella peräänkin. Siinä sitä oltiin kaksi kuukautta saamatta rahaa mistään. Lapsilisän toki sain, mutta näin alakouluikäisen lapsen yksinhuoltajana ei paljon naurattanut. Nyt puskurirahat on käytetty eikä kelan peruspäivärahoilla paljon säästellä. Jos jotain uudestaan käy on pakko turvautua toimeentulotukeen.

Niin kun joku jo taisi sanoa, että kun jotain käy niin puskurirahasto pelastaa ainakin osittain, mutta mitäs sitten kun tapahtuukin toisen kerran?

Jos olisit pitänyt rahat käteisenä niin olisit saanut tuona aikana toimeentulotukea. Turha sitä rahavarastoa on noilla tuloilla kerryttää kun se saattaa palaa ihan elämiseen tuollaisissa tilanteista. Joku toinen olisi ostanut noilla vaikkapa vatteita tai käyttänyt muuten esim. omaan ja lapsen virkistäytymiseen ja saanut toimeentulotukea tuona aikana. .

En ole tuo yllä kirjoittanut, joskin aiemmin kirjoittanut vastaavista ongelmista. Kannattaa nyt silti muistaa, että lähinnä lain kirjainta on se, että käyttää omat rahat ensin, oli ne rahat sitten tilillä tai kirjekuoressa kotona. Sikäli kaikki "jos olisit pitänyt rahat käteisenä" -jutut on huttua, koska oikeasti ihminen on velvollinen kertomaan senkin, että ai niin, mulla on rahaa kyllä kotona. 

En tuomitse, jos joku pienituloinen pitää pieniä rahamääriä kotona, mutta hienointa on silti se, jos yrittää ensiksi niillä omilla rahoillaan pärjätä, vaikka siitä kärsimyksestä ei mitään kruunua saakaan. Henkilö toimii silloin oikein. Ei sille mitään mahda. Systeemi on surkea, mutta moraalisesti se juttu menee näin, kun kerran systeemi on kuitenkin luotu. 

Moraalisesti on väärin ajaa ylinopeutta ja oikeastaan jos ajat niin sinun pitäisi maksaa sakot ihan oma-aloitteisesti. Vaikkei siitä mitään kruunua saakaan. Tämä on täysin verrannollinen jos poliisi ajaa sinua vastaan mutta ilman että tutka on päällä ja pysäyttää. Nyt olisit sitten velvollinen kertomaan paljonko oli ylinopeutta. Arvaa vaan moniko kertoisi.

Tai pullojen tai marjojen keruu. Kaikki nämä pitäisi ilmoittaa mutta arvaappa vaan tekeekö kukaan niin. Samoin synttärilahjaksi saadut rahalahjat tai jos myyt jotain. Luultavasti jos myyt esim. pinnasängyn niin tämä pitäisi ilmoittaa ja lapsi nukkukoon vaikka sohvalla kunnes saat mahdollisesti täydentävänä toimeentulotukena jonkun roposen isomman sängyn ostoon.

Kolmas mihin voi verrata on vanhemmat ihmiset jotka lahjoittavat omaisuuttaan/omaisuutensa jo eläessään jälkipolville ja sanovat että on tuossa jo veroja makseltu. Nyt yhteiskunta elättäköön. Tämäkin nähty.

Neljäs asia on jo se että jos vaan omaisuus on oikeassa muodossa eli asunnossa jossa asut niin saat pitää sen vaikka maailman tappin asti.

Rikollinen olet vain jos jäät kiinni. Luultavasti jokaisella on omalla tunnollaan jotain mistä olisi esim. sakot tullut joten moraali sikseen.

Heh, rikollinen on silloin, jos tekee jotain laitonta. 

Aivan, ylinopeuttakaan ei saa ajaa. 

Siitä nyt ei kannata olla harmissaan, että ihmisiä ei asunnoista heitetä kadulle. Mutta "maailman tappiin" on vähän niin ja näin, sillä jos haluaisi muuttaa asuntoon, jossa kulut ovat pienemmät, se voi olla vaikeahkoa, koska rahat joutuu realisoimaan hetkeksi. 

Pulloista en ole varma. 40-50 euroa kuukaudessahan saa olla lisärahaa tilillä (tai kotona) ilman sen suurempia selityksiä eli jonkinlaiset lahjat ok. 

Maailma on vino, mutta ei omia tekojaan voi silti yrittää tehdä laillisiksi tai moraalisesti oikeiksi, jos näin ei ole. Silloin pitää vain myöntää, että no, tämä oli silti mielestäni järkevintä, vaikka rikkookin pykäliä. Se perustelu ei toimi, että "kun kerran muutkin" - se ei tee teoista yhtään sen hyväksyttävämpiä. Pykälät ovat kaikille samat, ja jokainen on vastuussa siitä itse, miten paljon niitä on valmis rikkomaan. Jos sattuu jäämään kiinni, niin siitä ei ole mitään iloa, että "niin mut kun toi naapurikin teki näin eikä sille käynyt mitään".

Rikollinen on silloin jos tekee jotain laitonta ja saa tuomion. Ennen sitä ei kannata paljon huudella toisia rikollisiksi. Heh heh.

Anna toki lähde tälle semantiikalle? Aika erikoista saivartelua. Seuraavaksi varmaan päästän epäilty-syytetty-akselille. 

https://www.suomisanakirja.fi/rikollinen

Sana ei edellytä tuomiota. Kun tekee jotakin lainvastaista, syyllistyy rikolliseen toimintaan. Suomen lain ja toimeentulotukeen liittyvät pykälät jokainen pystyy tarkistamaan. Myös hakemuksessa henkilö allekirjoittaa sen, että on kertonut kaikista tuloistaan rehellisesti. 

No voihan tuota saivartelua jatkaa. Rikollisuutta on laittomien tekojen teko. Eli sellaisten tekojen joista on laissa säädetty rangaistus. Se ei kuitenkaan tee vielä henkilöstä rikollista. Vasta tuomio tekee.

"Rikollinen on yhteiskunnan luoma käsite henkilöstä, joka on tehnyt rikoksen. Rikoksentekijä tuomitaan teoistaan rangaistukseen."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rikollisuus

Suomi on saanut monta noottia liian alhaisesta perusturvasta ja viitannut niille kintaalla. Ei ihme jos osa viittaa kintaalla useille laille.

Nyt sulla menee kyllä asiat sekaisin, mutta jos et minua usko, tarkista vaikka Kotukselta tai joltain juristilta.

Rikos on substantiivi. Rikollinen siitä johdettu adjektiivi. Merkitys ei matkalla muutu, vaan molemmat viittaavat lainvastaisuuteen. Tuomiota vielä annettu tai ei. Itsehän sinä tiedät, jos rikokseen syyllistyt näissä asioissa. 

Aivan kuten laatulähde-Wikipediassakin sanottiin, että henkilö, joka on tehnyt rikoksen. Tällainen henkilö saa myöhemmin rangaistuksen eli tuomion. Ei kai tämän nyt kovin vaikeata pitäisi olla. 

Ei sinun nyt kannata siihen takertua joka viestissä, mikä on viisasta ja mistä Suomi on saanut noottia ja mistä ei. Ensin muuttuu pykälä, sitten toiminta. Se on ikävä kyllä se oikeaoppinen tapa toimia, ja muu on huijausta. Halusimme näin tai emme. Jos haluamme huiputtaa, se pitää myös kyetä myöntämään, edes itselleen. 

Itse olen tässä ketjussa näitä asioita ja hämärän rajamailla olevia vaihtoehtoja myös puntaroinut, mutta sen verran minussa on naista, etten ala veivata mustaa valkoiseksi, jos sellaiseen sorrun. 

Rikollinen adjektiivi?! Ei helv... 😂 Muistinkin just, miksi en enää juuri käy tällä palstalla. Idiootit vauhdissaan! 😂

Ohis

Vierailija
390/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys koettu. Mulla oli säästössä lähes 80 000.

Olisin kyllä pärjännyt ilmankin.

Monta ongelmaa ja takaiskua on koettu. Aina niistä on selvinnyt yksinkertaisen perussäännön avulla.

Asiat täytyy ensin priorisoida ja toteuttaa sitten ne tässä järjestyksessä.

Kerätään riekaleet, rakennetaan uutta ja noustaan ylös.

Vierailija
391/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jussi69 kirjoitti:

Ei ole säästöjä yhtään kertynyt vaikka olen ollut työelämässä jo 25 vuotta putkeen.

Backup plääni on vetää ittensä kiikkuun jos rahat loppuu.

Ei täällä rikastumaan pääse. Raataa saa niska limassa vaan eikä mitään saa...tana.

Suomi on paska maa. Verottajakin on per.....

Jos ei 25 vuoden työskentelystä jää mitään säästöön ei osa säästää, tai sitten palkka on nettona minimipalkka

Vierailija
392/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksellä on rahaa, eli varmaan pitäisi pistää lihoiks ja maksaa kiltisti verot.

Vierailija
393/520 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana konkurssi, jossa meni aikalailla kaikki. Oon varmaan aika säälittävä, mutta varasuunnitelmani on aina lainata äidiltä ja siskolta rahaa. Pari kertaa olen joutunut pyytämään, ja niitä vielä lyhentelen. Onneksi nykyään menee jo säästöönkin.

Vierailija
394/520 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästötilillä n. 7000e. Rahastoissa ja osakkeissa arvo tällä hetkellä vajaa 45 000e. Asunnon voi myös aina myydä (arvo n.125 000). Tästä toki velkaa n. 100 000e.

Tääkin menee asian vierestä, mutta saako oikeasti noin pienellä omalla potilla ostettua asunnon? Aika järkkyä. Ja onko tosiaan järkeä maksaa noin paljon lainaa, mutta pitää rahat kiinni rahastoissa ja osakkeissa? Kai sitten on. 

Meillä on asuntolainaa jäljellä n. 85000€ ja osakkeissa kiinni paljon enemmän. Korot ovat tällä hetkellä niin matalat että ihan oikeasti kannattaa pitää varat osakkeissa koska tuottavat enemmän. Jos korot nousevat niin silloin tuo laina kannattaa kuitata pois ja näin tehdäänkin siinä tapauksessa.

Vierailija
395/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä säästän 2000e bruttotuloista, kun mies ei kuulemma 4000e tuloista saa penniäkään ikinä säästöön 🙄

Voi ei... Taas tuollainen mies.

Eli, jos teille tulee jokin taloudellinen vastoinkäyminen, sinä maksat teidän elämisen säästöistä jotka olet repinyt kasaan pienestä palkastasi?

Voi ei, taas tuollainen nainen! Menepä levittämään sitä miesvihaasi muualle!!

Vierailija
396/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon fitissä kunnossa ja vahva, osaan taistelulajeja elikkä backup on ryöstely

Vierailija
397/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ei ole yhtään centtiä säästössä, luottokorttikin tapissa ja hitosti velkaa. Palkka 5500 euroa. Yksin elätän lapsia, joten rahanreikiä on koko ajan. Mutta missään ei käydä, ruuat ostan Lidlistä ja välillä todella joutuu

miettimään että mitä sieltäkin ostetaan kun tilillä on 20 euroa. Asunto on laitettava nyt myyntiin ja mentävä vuokralle. Vähän pitäisi ylimääräistä jäädä asunnon myynnin jälkeen, siitä koitan saada jotain säästöönkin. Todella ahdistavaa on.

Vierailija
398/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulot 3500e ja miehellä 5500e. Jos tulis tiukat paikat, niin myytäis asunto ( on Helsingistä halutulta alueelta) tai akuutissa rahantarpeessa varmaan lainattaisiin miehen vanhemmilta. 

Vierailija
399/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul ei ole yhtään centtiä säästössä, luottokorttikin tapissa ja hitosti velkaa. Palkka 5500 euroa. Yksin elätän lapsia, joten rahanreikiä on koko ajan. Mutta missään ei käydä, ruuat ostan Lidlistä ja välillä todella joutuu

miettimään että mitä sieltäkin ostetaan kun tilillä on 20 euroa. Asunto on laitettava nyt myyntiin ja mentävä vuokralle. Vähän pitäisi ylimääräistä jäädä asunnon myynnin jälkeen, siitä koitan saada jotain säästöönkin. Todella ahdistavaa on.

Asut varmaan liian kalliissa asunnossa tai sitten lapsia on todella monta jos ei 5500e tulot meinaa riittää. Meidän perheen bruttotulot on 4700e ja sillä elätetään kaksi aikuista, kolme lasta ja kaksi kissaa. Toistaiseksi ollaan pärjätty ihan hyvin ja säästöönkin jää vähän.

Vierailija
400/520 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kohta 25 vuoden ajan osteltu metsätiloja. Sellaisia halpoja rääseikköjä joita palkasta nipistämällä ollaan irti saatu. Laitettu niitä kasvukuntoon ja harvennettu, hakattu ha joidettu.

Nyt tilanne on se että hakkuukelpoista puustoa on yli puolen miljoonan euron edestä välittömästi kaadettavissa. Kasvatusmetsät tähän päälle.

Tavallinen tehdastyö meillä. Mies hitsaaja ja minä johdinsarjojen kokoonpanija, palkkataso on normaali. Lapset aikuisuuden kynnyksellä.

Rahaa ei tilillä ole muutamaa tonnia enempää, mutta puuta varmaan myytäisiin jos jotain yllättävää tulisi.