Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla - sinkut esittelyssä. Tästä se alkaa!

Kommentit (1271)

Vierailija
661/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tieteellisen kouluttautumisen puute olisi merkittävä haitta. Opintonsa kesken jättänyt köyhyyteen ajautunut ajelehtija kelpaisi, mutta tieteellisen metodologian ja tieteen prosessin tunteminen olisi tärkeää.

Näin siksi, etten jaksa ihmisiä, jotka luulevat kriittisyyden olevan epäilyä tai uskomista tieteellisiin auktoriteetteihin ja jotka korvaavat syiden ja seurausten analyyttisen pohdinnan heuristisella olettamisella tai uskolla.

Valitettavasti monet humanistimaisteritkin edustavat yllä kuvailtua kuppikuntaa. Olen esimerkiksi yrittänyt seurustella humanistin kanssa, joka oletti, että ihmisarvo on tieteellinen tosiasia. Kun kysyin perusteluja ja pyysin selittämään, miten ihmisarvo voidaan todistaa tieteellisesti, hän otti nokkiinsa.

Minulle on tärkeää, että seurustelukumppanini on ihminen, joka erottaa toisistaan subjektiivisen kokemuksen ja todistettavissa olevat tosiasiat. Arvot eivät ole tosiasioita. Henkilökohtaista moraalia ei voi perustella tieteellä tekemättä lukemattomia oletuksia.

Tavallaanhan arvot ovat tosiasioita, siinä mielessä että jokaisella ne on (jopa sinulla). Näiden vaikutus vaan täytyy ottaa huomioon asioita punnitessa. Toki mitä paremmin nämä tunnistaa, sitä paremmin pystyy objektiiviseen ajatteluun subjektiivisen kokemuksellisuuden sijaan.

Vierailija
662/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 2017 pareista joku vielä muuten yhdessä?

Johanna ja Markus ovat käsittääkseni edelleen yhdessä. Ohjelman kautta on yhdessä vielä kolme paria: ekan kauden Viola ja Esa (heillä on lapsikin), sitten tokan? kauden Sari ja Antti (heilläkin on lapsi) ja viime kaudelta Johanna ja Markus.

Mitkä olivat 2016 parin nimet, he ovat vielä naimisissa. Vaalea nainen Tikkurilasta ja vaalea partamies Stadista.

Entä Milla ja Millan mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johanna ja Markus ovat käsittääkseni edelleen yhdessä. Ohjelman kautta on yhdessä vielä kolme paria: ekan kauden Viola ja Esa (heillä on lapsikin), sitten tokan? kauden Sari ja Antti (heilläkin on lapsi) ja viime kaudelta Johanna ja Markus.

Mitkä olivat 2016 parin nimet, he ovat vielä naimisissa. Vaalea nainen Tikkurilasta ja vaalea partamies Stadista.

Entä Milla ja Millan mies?

Eronneet.

Vierailija
664/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samuel ja Tiina.

Vierailija
665/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dunderi ei osannut edes osallistujien nimiä. Puhui Rosasta Rooosana.

Kuten Rooosan tuleva mieskin. Kuuntelepa vaan.

No Rosa itse lausui oman nimensä Rosana yhdellä oolla. Kuuntelepa vaan.

Vierailija
666/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa on kuin nuorempi versio Suomen Tulli-sarjassa nähdystä Terhistä:

https://netti-tv.fi/img2/200941.jpg

Vierailija
667/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dunderi ei osannut edes osallistujien nimiä. Puhui Rosasta Rooosana.

Kuten Rooosan tuleva mieskin. Kuuntelepa vaan.

No Rosa itse lausui oman nimensä Rosana yhdellä oolla. Kuuntelepa vaan.

Vähän hassun kuuloista että on valittu ruotsinkielinen nimi, mutta se äännetään sitten kuitenkin väärin eli o:ta venyttämättä. 

Vierailija
668/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiskassa oli näiden tienestejä. Kaikki sitä kaivetaankin esiin. Heikkikin tienasi tutkijaksi ok. Miinalla ei tuloja ollenkaan, vaikka on kahdessa työpaikassa, outoa. Rosalla naisista paras palkka, mutta tekeekin varmaan paljon yötöitä päivystyksessä. Vesan yli 50 000 tienestejä ihmettelin, kun lähipiirissä monta opettajaa. Mahtaako tehdä musiikkijuttuja rinnalla ja saa niistä lisätienestiä, kenties. Mun veli on nimittäin aineenopettaja, Vesan kanssa hyvin samanikäinen, ja sanoi että palkka on nippa nappa 3000 e ilman ikälisiä.

Mä myös ihmettelin matikanopen tuloja, täytyy olla ihan hirveästi lisätunteja tai jotain muuta työtä opetustyön lisäksi, jotta pääsee noihin tuloihin. 

Matemaatikolla pitäisi myös olla hyvät edellytykset pärjätä esim. sijoitustoiminnassa, esim. johdannaisten käyttäytyminen on hyvin matemaattista. 

Vierailija
669/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarin sivuilla olevassa klipissä, jossa näytetään mm. sarjaan hakijoiden testausta vilahtaa vastauslomakkeita täyttämässä pari naista, jotka olisivat kiinnostaneet itseäni visuaalisen ensivaikutelman pohjalta eniten, mutta jotka eivät kuitenkaan päätyneet ohjelmaan. Miehenä itse en osaa sanoa miten on miesten osalta?

Vierailija
670/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marianna Stolbow on avioerojen asiantuntija. Tähän on nyt tultu. 🙃

No varmaan hänellä on näkemystä, mikä parit usein ajaa erilleen. Näin asiantuntijat voivat ainakin toivottavasti välttää ilmeisimmät sudenkuopat.

Tää musta tärkeä pointti. Ihastua jokainen osaa itse mutta kun ne omat valinnat eivät varsinkaan nuorena ole kovin pohdittuja. Luonteiden tai arvojen erilaisuuteen ne liitot sitten karahtavat.

Vierailija
671/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhah, luin koko ketjun. hämmästyttävän pihalla suurin osa teistä on asioista. 😀

Vierailija
672/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme jankkaamista tää et kumpi puolisoista on tasokkaampi ulkonäöllisesti(esim. nyt tää Rosa vs. Eetu). Mun mielestä on jokseenkin outoa lähteä arviomaan ulkonäköä johonkin tasoon. Mistä me tiedetään minkälaista miestä Rosa pitää "tasokkaana" ja toisinpäin.

Ei kait ole olemassa jotain yleisiä ulkonäkö tasoja. Tyyliin herra X on ulkonäöltään tasoa 5, neiti Y tasoa 2. Herra Z nuosi ikääntyessään tasolta 2 tasolle 3. Nouseeko naisen ulkonäkö taso jos kasvattaa pitkät hiukset??? Entä jos mies treenaa ja kasvattaa lihaksia??

Toki ymmärräm että miehissä ja naisissa on tiettyjä piirteitä, jotka viehättävät keskimäärin enemmän vastakkaista sukupuolta. Näille löytyy ihan psykologisia syitäkin. Mutta tällanen ihme tasoteoria on ihan ihme soopaa.

Äläs nyt taas jaksa jankuttaa tasoista tai niiden olemattomuudesta. Tasot vain helpottaa vertailemaan abstrakteja käsittietä, kuten komeus tai kauneus.

Kyllähän nyt sokea oravakin osaa sanoa, että ulkonäöllisesti  esim. Johnny Depp on/oli huomattasti korkeammalla tasolla kuin vaikka J. Sipilä ulkonäöllisesti.

Joo, mutta entäs Johnny Depp vs. Justin Timberlake? Tai George Clooney vs. Antonio Banderas? Mitä sokea orava sanoo näistä?

Tasoteoria toimii silloin, kun on kyse aivan ilmeisistä, valovuoden päässä toisistaan olevista vertailukohteista, mutta todelliseen parinvalintatilanteeseen sitä ei enää voi soveltaa, koska niissä ihmiset ovat yleensä suunnilleen samaa tasoa, ja henkilökohtaiset makukysymykset alkavat vaikuttaa paljon enemmän. Niitä taas tasoteoria ei huomioi ollenkaan, ja sokeimmat teoriaan uskovat eivät siksi myönnä tai ymmärrä niiden huomattavan suurta vaikutusta asiaan.

Vierailija
673/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedänjotain kirjoitti:

hahhah, luin koko ketjun. hämmästyttävän pihalla suurin osa teistä on asioista. 😀

Valaise meitä 😇

Vierailija
674/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa, of-ketjussa tuodaan hyvä pointti esille:

Heikki ja Miina ovat varmasti opiskeluaikoina tavanneet toistensa kaltaisia, joten miksi parittaa heidät?

Mielenkiintoinen kausi, ja aivan erilaiset parit.

Vierailija
675/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedänjotain kirjoitti:

Valaise meitä 😇

eiku näin on hauskempaa 😉

Vierailija
676/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina ja Heikki olivat kuin teloitustaan odottavia jakson lopussa olevissa klipissä missä seisoivat vihittävänä.

Vierailija
677/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskassa oli näiden tienestejä. Kaikki sitä kaivetaankin esiin. Heikkikin tienasi tutkijaksi ok. Miinalla ei tuloja ollenkaan, vaikka on kahdessa työpaikassa, outoa. Rosalla naisista paras palkka, mutta tekeekin varmaan paljon yötöitä päivystyksessä. Vesan yli 50 000 tienestejä ihmettelin, kun lähipiirissä monta opettajaa. Mahtaako tehdä musiikkijuttuja rinnalla ja saa niistä lisätienestiä, kenties. Mun veli on nimittäin aineenopettaja, Vesan kanssa hyvin samanikäinen, ja sanoi että palkka on nippa nappa 3000 e ilman ikälisiä.

Minä olen yläkoulun opettaja, matemaattiset aineet, palkka ilman ylitunteja n 3500 kuussa, eli n 44 000 vuodessa. Helposti ylitunteja ja muita vastuutehtäviä ottamalla palkka nousee yli neljään tonniin kuussa, eli 50 000 vuodessa. Verotettavaa tuloa opettajalla nostaa myös ruokailu, jonka saa verotusarvolla, mikäli valvoo ruokailua.

Vierailija
678/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosa on juuri sen tason yläpuolella, että hän saa huomattavan määrän huomiota miehiltä.

En usko, että Eetu täyttää Rosan ulkonäkökriteereitä. Pettymys Eetun ulkonäköön saattaa näkyä jo alttarilla, mutta viimeistään se tulee esiin sarjan kuluessa vaivihkaisesti samalla tavalla kuin Alisalla.

Siis hä?! Eetuhan noista kahdesta on ulkonäöltään selkeästi tasokkaampi, minä en usko että Rosa täyttää Eetun kriteereitä. Rosa voisi olla pidemmillä hiuksilla parempi, nyt poikamainen enkä näe muutenkaan ulkonäössä mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Eetu taas on ihan söpö, tosin vaikuttaa aika pikkupojalta.

Sinun mielestä. Minä taas yhdyn edelliseen.

Tsot tsot. Eipäs nyt ollenkaan yhdytä. Pian tääkin ketju poistetaan....

Vierailija
679/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kierona ajatuksena, ettei kaikista tuliskaan paria? Kyllähän rämpiminen kiinnostaa enemmän kuin söpöstely ja tuo enemmän katsojia.

Vierailija
680/1271 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikää ihme kun suomi on täynnä sinkkuja, kun lukee näitä palstoja. Kauheet vaatimukset. No teidän ongelmanne