Ensitreffit alttarilla - sinkut esittelyssä. Tästä se alkaa!
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
Dunderi ei osannut edes osallistujien nimiä. Puhui Rosasta Rooosana.
Kuten Rooosan tuleva mieskin. Kuuntelepa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisten, vähemmän koulutettujen miesten on todella vaikea löytää kumppania ja jopa puolet heistä on vaimoa vailla, muistuttaa Kontula.
- Miesten kohdalla ulkonäkö voi kompensoida koulutusta eli korkeasti koulutettu mies voi ottaa puolisokseen kouluttamattoman naisen, kunhan nainen on hyvännäköinen, kertoo Kontula.
Naisten kohdalla tilanne on toinen. Korkeasti koulutettu nainen ei voi ottaa pelkästään hyvännäköistä miestä, sillä jo sosiaalinen verkosto paheksuisi asiaa.
- Muiden naisten mielipide painaa paljon ja kouluttamatonta miestä ei oikein hyväksyttäisi, sanoo Kontula.
Miehiä puolestaan ei kritisoida, vaikka vaimo olisikin ns. alempaa kastia. Hieno ulkonäkö riittää.
Kukahan tämä Kontula on? Jos lainaukset ovat suoria, niin varsin juntilta kuulostaa.
Oisko kansanedustaja Anna Kontula 😉
Eiköhän kuitenkin ole sosiologi Osmo "yhdyntä" Kontula, joka elämäntyökseen on tutkinut suomalaisten sukupuolielämää.
Vierailija kirjoitti:
Päätin katsoa huvin vuoksi Katsomosta jakson uudelleen. Heti silmiini pisti jo ennen alkutekstejä nähty pienen pieni hetki Miinasta häissään, kun tämä laittoi sormusta Heikin sormeen. Kasvoilla ei ollut pätkääkään inhoa tai (pako)kauhua vaan pelkkä leveä, vilpitön, lämmin hymy. Eli toivoa on!
Niin, Miinasta tämä ei jää kiinni vaan tahtooko Heikki tulla vastaan ja päästää irti piintyneistä tavoistaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankkaamista tää et kumpi puolisoista on tasokkaampi ulkonäöllisesti(esim. nyt tää Rosa vs. Eetu). Mun mielestä on jokseenkin outoa lähteä arviomaan ulkonäköä johonkin tasoon. Mistä me tiedetään minkälaista miestä Rosa pitää "tasokkaana" ja toisinpäin.
Ei kait ole olemassa jotain yleisiä ulkonäkö tasoja. Tyyliin herra X on ulkonäöltään tasoa 5, neiti Y tasoa 2. Herra Z nuosi ikääntyessään tasolta 2 tasolle 3. Nouseeko naisen ulkonäkö taso jos kasvattaa pitkät hiukset??? Entä jos mies treenaa ja kasvattaa lihaksia??
Toki ymmärräm että miehissä ja naisissa on tiettyjä piirteitä, jotka viehättävät keskimäärin enemmän vastakkaista sukupuolta. Näille löytyy ihan psykologisia syitäkin. Mutta tällanen ihme tasoteoria on ihan ihme soopaa.
Äläs nyt taas jaksa jankuttaa tasoista tai niiden olemattomuudesta. Tasot vain helpottaa vertailemaan abstrakteja käsittietä, kuten komeus tai kauneus.
Kyllähän nyt sokea oravakin osaa sanoa, että ulkonäöllisesti esim. Johnny Depp on/oli huomattasti korkeammalla tasolla kuin vaikka J. Sipilä ulkonäöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutukseltaan eripariset pariutuvat nykyään harvoin. Ja silloinkin on yleensä niin, että korkeammin koulutettu mies käy kimppaan matalammin koulutetun naisen kanssa.
Korkeasti koulutettu nainen sen sijaan hyväksyy parikseen harvoin matalammin koulutettua miestä.
Ja tämä on siis asia, joka näkyy suoraan tilastoista ja jota asiantuntijat, esimerkiksi Osmo Kontula, toistelevat.
Ei, vaan nykyään naiset pariutuvat useammin alemmin koulutetun miehen kanssa kuin päinvastoin. Esim. tuossa artikkeli Elina Mäenpään väitöskirjasta, jossa tutkittiin suomalaisten parinmuodostusta.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001876347.html .
No itse asiassa jos luet nuo Elinan selvitykset niin vaikka tuo tapahtuu aiempaa useammin niin edelleen koulutus (itseä korkeampi) on kyllä preferenssinä, mutta naisen on tyydyttävä alempaan koulutukseen koska koulutetut miehet loppuvat kesken. Ja mikäli mies olisi alemmin koulutettu, Elina spekuloi että silloin erityisesti miehen paremman varakkuuden oletetaan kompensoivan.
Miten tämä on saanut yläpeukkuja? Edelleenkään koulutetut miehet eivät lopu kesken. Jopa mun tuntemista akateemisista miehistä suurin osa on sinkkuja eikä heillä ole mitään missimalliikriteereitä
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätin katsoa huvin vuoksi Katsomosta jakson uudelleen. Heti silmiini pisti jo ennen alkutekstejä nähty pienen pieni hetki Miinasta häissään, kun tämä laittoi sormusta Heikin sormeen. Kasvoilla ei ollut pätkääkään inhoa tai (pako)kauhua vaan pelkkä leveä, vilpitön, lämmin hymy. Eli toivoa on!
Niin, Miinasta tämä ei jää kiinni vaan tahtooko Heikki tulla vastaan ja päästää irti piintyneistä tavoistaan?
Miksi Heikin täytyisi tulla yhtään sen enempää vastaan kuin Miinankaan?
Vierailija kirjoitti:
Hei!! Mäki meen kattoo :) Kiitos tiedosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on ainakin itselle todella tärkeää. Samoin lämmin ja avoin suhde.
Kavereiden jutuista olen tosin havainnut miesten halukkuuden laskeneen. Heillä pääosin akateemisia miehiä. En silti tähän teoriaan usko.
-Se raksamiehen kanssa pariutunut ekonomi
Joo, kun on ollut aviossa liki aseksuaalin akateemisen kanssa, niin vaihdoin minäkin ei-akateemiseen mieheen. Ja nimenomaan se, että mies on miehekäs, seksi on hyvää ja riittävää oli minulle liki ykköskriteeri (sen rinnalla ehkä huumorintaju). Henkeviä keskusteluja voi käydä kenen kanssa tahansa ja monesti olen vaativan työpäivän jälkeen niin poikki, etten edes halua käydä sellaisia.
No, kaipa noinkin voi ajatella, itselläni taas se, että nainen todella ymmärtää minua ja minä häntä on se ehdoton ykköskriteeri. Ts. henkinen synkka. T. Ajattelutyötä tekevä mies
Rosa näyttää jotenkin häiritsevän tutulta, olen varma että joku samannäköinen mutta tummahiuksinen on ollut jossain tositv:ssä tms. Mutta kuka se on?
Seiskassa oli näiden tienestejä. Kaikki sitä kaivetaankin esiin. Heikkikin tienasi tutkijaksi ok. Miinalla ei tuloja ollenkaan, vaikka on kahdessa työpaikassa, outoa. Rosalla naisista paras palkka, mutta tekeekin varmaan paljon yötöitä päivystyksessä. Vesan yli 50 000 tienestejä ihmettelin, kun lähipiirissä monta opettajaa. Mahtaako tehdä musiikkijuttuja rinnalla ja saa niistä lisätienestiä, kenties. Mun veli on nimittäin aineenopettaja, Vesan kanssa hyvin samanikäinen, ja sanoi että palkka on nippa nappa 3000 e ilman ikälisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko 2017 pareista joku vielä muuten yhdessä?
Johanna ja Markus ovat käsittääkseni edelleen yhdessä. Ohjelman kautta on yhdessä vielä kolme paria: ekan kauden Viola ja Esa (heillä on lapsikin), sitten tokan? kauden Sari ja Antti (heilläkin on lapsi) ja viime kaudelta Johanna ja Markus.
Vierailija kirjoitti:
Seiskassa oli näiden tienestejä. Kaikki sitä kaivetaankin esiin. Heikkikin tienasi tutkijaksi ok. Miinalla ei tuloja ollenkaan, vaikka on kahdessa työpaikassa, outoa. Rosalla naisista paras palkka, mutta tekeekin varmaan paljon yötöitä päivystyksessä. Vesan yli 50 000 tienestejä ihmettelin, kun lähipiirissä monta opettajaa. Mahtaako tehdä musiikkijuttuja rinnalla ja saa niistä lisätienestiä, kenties. Mun veli on nimittäin aineenopettaja, Vesan kanssa hyvin samanikäinen, ja sanoi että palkka on nippa nappa 3000 e ilman ikälisiä.
Mä myös ihmettelin matikanopen tuloja, täytyy olla ihan hirveästi lisätunteja tai jotain muuta työtä opetustyön lisäksi, jotta pääsee noihin tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä myös ihmettelin matikanopen tuloja, täytyy olla ihan hirveästi lisätunteja tai jotain muuta työtä opetustyön lisäksi, jotta pääsee noihin tuloihin.
En tiedä, millä asteella Vesa opettaa, mutta lukiossa yli 50t vuodessa on ihan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 2017 pareista joku vielä muuten yhdessä?
Johanna ja Markus ovat käsittääkseni edelleen yhdessä. Ohjelman kautta on yhdessä vielä kolme paria: ekan kauden Viola ja Esa (heillä on lapsikin), sitten tokan? kauden Sari ja Antti (heilläkin on lapsi) ja viime kaudelta Johanna ja Markus.
Mitkä olivat 2016 parin nimet, he ovat vielä naimisissa. Vaalea nainen Tikkurilasta ja vaalea partamies Stadista.
Vierailija kirjoitti:
Se uusi asiantuntijanainen ei ollut kovin lämpimän tuntuinen. Oisko Dunderin tunteneena tullut ohjelmaan?Ihmetytti, että katsoi vain Dunderia kun selitti mielipiteitään hakijoista ja pariskunnista. Kerran muisti vilkaista Tanskasta. Ihan sai vaikutelman, että me ollaan ne liiderit ja Tanskasta ei niin noteerannut. En haluaisi mennä hänelle, jos olisi terapeutti hakusessa. Tällainen intuitiivinen vaikutelma mulle tuli. Maaret Kallion sydämellisyyttä tuli taas ikävä.
Minä taas tykkäsin paljon. Rauhallisen ja järkevän oloinen, lämminkin. Maaretista en koskaan pitänyt, voi sitä imellyksen ja itsestäänselvyyksien määrää. Hän ei aidosti tuo mitään uutta ajateltavaa ainakaan itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Marianna Stolbow on avioerojen asiantuntija. Tähän on nyt tultu. 🙃
No varmaan hänellä on näkemystä, mikä parit usein ajaa erilleen. Näin asiantuntijat voivat ainakin toivottavasti välttää ilmeisimmät sudenkuopat.
Sini ja Vesa pysyy yhdessä kyllä ❤️