Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla - sinkut esittelyssä. Tästä se alkaa!

Kommentit (1271)

Vierailija
601/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan ikuisiin harhoihin kuuluvat nämä kemiat ja etenkin se, että mies juoksisi seksin perässä loputtomiin. No, ei juokse. Useimmille koulutetuille miehille seksin merkitys parisuhteessa on varsin pieni. Sitä on oltava, mutta kunhan laatu on siedettävä, niin se riittää.

Aha, enpä ole tiennytkään, että koulutustaso tästä asiasta jotain kertoo. Kyllä useimmille miehille koulutuksesta riippumatta seksin merkitys on aika iso.

No nyt pitää kyllä näin koulutettuna miehenä omasta ja kaveripiirin akateemisista miehistä sanoa että seksi, joskin todella mukava bonus, ei todellakaan ole suhteen laatua määräävä tekijä. Eikä sen perässä juosta. Täysin muut asiat merkkaa paljon enemmän.

Nyt on joku insinööri äänessä ihan varmasti...

Vierailija
602/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan nykyään naiset pariutuvat useammin alemmin koulutetun miehen kanssa kuin päinvastoin.

Eihän tuossa niin sanota, mitään lukuja ei esitetä. Jos esitetään, niin kerro, missä ne ovat.

Edelleenkin tilanne on se, että mies pariutuu selvästi herkemmin matalammin koulutetun naisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutukseltaan eripariset pariutuvat nykyään harvoin. Ja silloinkin on yleensä niin, että korkeammin koulutettu mies käy kimppaan matalammin koulutetun naisen kanssa.

Korkeasti koulutettu nainen sen sijaan hyväksyy parikseen harvoin matalammin koulutettua miestä.

Ja tämä on siis asia, joka näkyy suoraan tilastoista ja jota asiantuntijat, esimerkiksi Osmo Kontula, toistelevat.

Ei, vaan nykyään naiset pariutuvat useammin alemmin koulutetun miehen kanssa kuin päinvastoin. Esim. tuossa artikkeli Elina Mäenpään väitöskirjasta, jossa tutkittiin suomalaisten parinmuodostusta. 

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001876347.html

No itse asiassa jos luet nuo Elinan selvitykset niin vaikka tuo tapahtuu aiempaa useammin niin edelleen koulutus (itseä korkeampi) on kyllä preferenssinä, mutta naisen on tyydyttävä alempaan koulutukseen koska koulutetut miehet loppuvat kesken. Ja mikäli mies olisi alemmin koulutettu, Elina spekuloi että silloin erityisesti miehen paremman varakkuuden oletetaan kompensoivan.

Vierailija
604/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan ikuisiin harhoihin kuuluvat nämä kemiat ja etenkin se, että mies juoksisi seksin perässä loputtomiin. No, ei juokse. Useimmille koulutetuille miehille seksin merkitys parisuhteessa on varsin pieni. Sitä on oltava, mutta kunhan laatu on siedettävä, niin se riittää.

Aha, enpä ole tiennytkään, että koulutustaso tästä asiasta jotain kertoo. Kyllä useimmille miehille koulutuksesta riippumatta seksin merkitys on aika iso.

No nyt pitää kyllä näin koulutettuna miehenä omasta ja kaveripiirin akateemisista miehistä sanoa että seksi, joskin todella mukava bonus, ei todellakaan ole suhteen laatua määräävä tekijä. Eikä sen perässä juosta. Täysin muut asiat merkkaa paljon enemmän.

Hahaah, itse asiassa olen ihan pesunkestävä juristi. Kuten tuossa joku muukin mainitsi, se että nainen ruokkii mieltä on usealle akateemiselle miehelle se pointti. Seksi tulee siinä mukana.

Vierailija
605/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaah, itse asiassa olen ihan pesunkestävä juristi. Kuten tuossa joku muukin mainitsi, se että nainen ruokkii mieltä on usealle akateemiselle miehelle se pointti. Seksi tulee siinä mukana.

No jaa. Minulle se on ihan ykkösvaatimuksia puolisoehdokkaassa, että mittari värähtää. Kun niidenkin ihmisten kanssa voi jutella, joita ei pane, mutta jos sitoudun parisuhteeseen, haluan panna vain kumppanini kanssa. Tällaisessa tilanteessa olisi kidutusta olla naisen kanssa, jota ei pidä seksikkäänä. Terveisin toinen juristi.

Vierailija
606/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parit ovat varmaankin Heikki ja Miina, Eetu ja Rosa sekä Vesa ja Sini. Koetinkiviä suhteissa on se, että Heikki on vähän liian tiedemis Miinalle kuitenkin, Rosa ei vastaa Eetun ulkonäköunelmaa ja on liian itsenäinen ja Sini on kuitenkin liian hönö Vesalle. Pahimpia ongelmia on parilla Vesa ja Sini, asuvat liian etäällä ja tosiaan vaikka musiikki yhdistää niin matemaatikko ja lastenhoitaja omaavat liian erilaiset aivot.

Höpö höpö! Toinen on lastenhoitaja eli työskentelee todennäköisesti päiväkodissa, toinen työskentelee opettajana. Molemmat siis lasten/nuorten ja kasvatustieteiden kanssa tekemisissä, samantyyppisellä alalla, joten varmasti löytyy sieltäkin puolelta puheenaiheita.

Lastenhoitajalla (eli lähihoitajalla) ja opettajalla on kyllä hiukan eroa kasvatustieteen opintojen määrässä eikä työnkuvissa juuri muutenkaan mitään yhteistä. Aika kaukaa haettu "yhdistävä tekijä".

Eikö ne tällä kaudella etsineet muitakin tekijöitä? Elämänarvot, vuorokausirytmi onko iltakukkuja vai aamun vai mikä, paljonko tarvii " omaa aikaa", poliittiset mielipiteet jne...

Vierailija
607/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi on tärkeää parisuhteessa, mutta harvempi parisuhde kestää pelkän seksin varassa. Seksikin paranee mitä parempi henkinen yhteys parilla on, lukee ja ymmärtää toista ja toisen tarpeita niin fyysisesti kuin henkisesti. Ja tuohon tarvitaan kohtaamista älyllisesti, kumppanuutta jne. Näin ajattelee akateeminen 50+ nainen.

Vierailija
608/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on ainakin itselle todella tärkeää. Samoin lämmin ja avoin suhde.

Kavereiden jutuista olen tosin havainnut miesten halukkuuden laskeneen. Heillä pääosin akateemisia miehiä. En silti tähän teoriaan usko.

-Se raksamiehen kanssa pariutunut ekonomi

Vierailija
609/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko muuten, että Vesan pariksi olisi valikoitunut Sini, jos vaihtoehtoja olisi ollut?

Taas valinnat jouduttiin tekemään mitättömästä hakijamäärästä.

Vierailija
610/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on ainakin itselle todella tärkeää. Samoin lämmin ja avoin suhde.

Kavereiden jutuista olen tosin havainnut miesten halukkuuden laskeneen. Heillä pääosin akateemisia miehiä. En silti tähän teoriaan usko.

-Se raksamiehen kanssa pariutunut ekonomi

Joo, kun on ollut aviossa liki aseksuaalin akateemisen kanssa, niin vaihdoin minäkin ei-akateemiseen mieheen. Ja nimenomaan se, että mies on miehekäs, seksi on hyvää ja riittävää oli minulle liki ykköskriteeri (sen rinnalla ehkä huumorintaju).  Henkeviä keskusteluja voi käydä kenen kanssa tahansa ja monesti olen vaativan työpäivän jälkeen niin poikki, etten edes halua käydä sellaisia. 

Vierailija
611/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko muuten, että Vesan pariksi olisi valikoitunut Sini, jos vaihtoehtoja olisi ollut?

Uskon!

Vierailija
612/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiina sanoi eilen tvs ettei olis kiinnostunut Samuelista Tinderissä tai muualla koska hänellä oli pituusvaatimus.

Täh, oliko nämä eilen telkkarissa? Missasin! 

https://www.katsomo.fi/sarja/huomenta-suomi-33001003008/ensitreffit-alt…

Vierailija
613/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin katsoa huvin vuoksi Katsomosta jakson uudelleen. Heti silmiini pisti jo ennen alkutekstejä nähty pienen pieni hetki Miinasta häissään, kun tämä laittoi sormusta Heikin sormeen. Kasvoilla ei ollut pätkääkään inhoa tai (pako)kauhua vaan pelkkä leveä, vilpitön, lämmin hymy. Eli toivoa on!

Vierailija
614/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtoi olla hakijamäärä? En ihmettele jos hakijamäärä on vähentynyt jo näiden nettipalstojen syystä. Pitää olla erittäin vahva persoona joka on sujut itsetuntonsa ja itsearvostuksensa kanssa.

Kansa ruotii sumeilematta kaikki eikä kukaan pääse vähällä. Julmaa. Formaatti kuivuu muutaman vuoden sisällä.

Vierailija
615/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku hakee osallistujaksi nimenomaan tähän ohjelmaan? Meneekö ne oikeasti eli ihan lain edessä naimisiin? Siinähän sitten ovat. Ei hitsi. Sori, en oo seurannut tätä ohjelmaa niin en tiedä. Voiko ne vielä perua avioliiton?

Vierailija
616/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihmiset pariutuvat pääasiassa samantasoisen koulutuksen omaavien kanssa, on osittain kohtaantoasia. Opiskeluissa ja työelämässä sitä usein kohdataan.

Ei ole todellakaan syytä vähätellä vähemmän koulutettuja. Monessa amiksessa on mun mielestä ihan järjettömän seksikästä se fyysisyys, miehekkyys ja itsevarmuus. Akateemiset koulutetut miehet, joilla on vastaavia ominaisuuksia, ovat sitten usein aika statushakuisia ja materialistisia, mikä on minulle turn-off. Löytyyhän näitä vähemmänkin koulutetuista, mutta usein vähemmän koulutetuissa on kuumaa se tietty rentous.

Miehillehän naisen koulutustason ei pitäisi olla todellakaan olla vastaava kysymys kuin naisille miehen. Tietenkin jotkut älyköt haluavat itselleen henkevää keskusteluseuraa, mutta tämä ei nähdäkseni päde laajemmassa mittakaavassa. Kunhan on nätti, kiltti ja naisellinen, normaaliälyinen yksilö, niin riittää.

Vierailija
617/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Minulle se on ihan ykkösvaatimuksia puolisoehdokkaassa, että mittari värähtää. Kun niidenkin ihmisten kanssa voi jutella, joita ei pane, mutta jos sitoudun parisuhteeseen, haluan panna vain kumppanini kanssa. Tällaisessa tilanteessa olisi kidutusta olla naisen kanssa, jota ei pidä seksikkäänä. Terveisin toinen juristi.

Ok, itselläni se on tärkeää ja olen varmaan keskimääräistä intohimoisempi (ja parisuhteessani seksi toimii), mutta moni muu asia on tärkeämpää. Kuitenkin suurin osa ajasta kumppanin kanssa aikaa vietettäessä ei kulu seksin parissa joten enemmän olisin huolissani jos keskusteluyhteys ei toimi tai ei stimuloi, kuin että seksi ei olisikaan niin intohimoista. Kukin tyylillään.

Vierailija
618/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosa on juuri sen tason yläpuolella, että hän saa huomattavan määrän huomiota miehiltä.

En usko, että Eetu täyttää Rosan ulkonäkökriteereitä. Pettymys Eetun ulkonäköön saattaa näkyä jo alttarilla, mutta viimeistään se tulee esiin sarjan kuluessa vaivihkaisesti samalla tavalla kuin Alisalla.

Siis hä?! Eetuhan noista kahdesta on ulkonäöltään selkeästi tasokkaampi, minä en usko että Rosa täyttää Eetun kriteereitä. Rosa voisi olla pidemmillä hiuksilla parempi, nyt poikamainen enkä näe muutenkaan ulkonäössä mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Eetu taas on ihan söpö, tosin vaikuttaa aika pikkupojalta.

Vierailija
619/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinillä oli söpöt töppösormet :)

(Kun sovitti sormuksia).

Vierailija
620/1271 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosa on juuri sen tason yläpuolella, että hän saa huomattavan määrän huomiota miehiltä.

En usko, että Eetu täyttää Rosan ulkonäkökriteereitä. Pettymys Eetun ulkonäköön saattaa näkyä jo alttarilla, mutta viimeistään se tulee esiin sarjan kuluessa vaivihkaisesti samalla tavalla kuin Alisalla.

Siis hä?! Eetuhan noista kahdesta on ulkonäöltään selkeästi tasokkaampi, minä en usko että Rosa täyttää Eetun kriteereitä. Rosa voisi olla pidemmillä hiuksilla parempi, nyt poikamainen enkä näe muutenkaan ulkonäössä mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Eetu taas on ihan söpö, tosin vaikuttaa aika pikkupojalta.

Sinun mielestä. Minä taas yhdyn edelliseen.