Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei voi sanoa "aika narttuja nuo tytöt" jos kerran "pojankollit tekee tepposiaan"?

Vierailija
30.08.2018 |

Tuli mieleen tättähäärä ja pikkuneiti -ketjusta.

Miksi naiset ei eivät kestä jos tyttöjä sanotaan nartuiksi, vaikka pojista monesti käytetään termiä pojankollit?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on eri asia.

Vierailija
22/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on av:n jokapäiväinen trollaaja-vänkääjä, joka esittää tyhmää saadakseen aikaan mahdollisimman paljon vastauksia ja ärtymystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko on ihan hyväksytty sana kuvaamaan miestä. Samoin äijä. Ja kolli. "Mitä ukko?" "Mitä äijä?" "Aikamoinen kolli". Verratkaa "mitä akka?" "Mitä äm mä?" "Mitä narttu?"

Kyse ei ole siitä että sanat itsessään olisivat halventavia tai hyväksyttyjä vaan mikä merkitys niille on annettu. Tämä on mielestäni typerää koska jos miehestä voi käyttää positiivisesti nimitystä äijä, pitäisi myös naisesta voida käyttää nimitystä äm mä. "Komea äijä" vrt. "Kaunis äm mä"

Joo ihan muuten oikein, mutta akka on ihan normaalia puhekieltä joka tarkoittaa naista, ei ole yhtään negatiivinen jos siihen ei yhdistä jotain toista negatiivista sanaa. 

Täällä puhutaan että; mä näin kaupas yhyren akan jolla oli tosi hieno tanttu, ja mietiin että mistähän se on sen ostanu. Se nainen-sana vaan kuulostaa hienostelulta ja siinä on vähän sellainen negatiivinen sävykin, kun taas akka on rento normisana.

T: eteläpohjalainen

Vierailija
24/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on av:n jokapäiväinen trollaaja-vänkääjä, joka esittää tyhmää saadakseen aikaan mahdollisimman paljon vastauksia ja ärtymystä.

Kyllä teidän olisi aika perustella vastauksianne ja sitä miksi pidätte kaksoisstandardeja yllä.

Vierailija
25/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies loukkaantuu jos häntä kutsuu sanalla "urpo?" Urpo on ihan neutraali miehennimi siinä missä vaikka Esa ja Timokin. Onko pakko leikkiä niin herkkähipiäistä, että loukkaantuu pelkästä etunimestä?

Vierailija
26/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolli ei ole positiivinen sana ihmisistä puhuttaessa. Niin kuin ei ole narttukaan. Ketjusta näkee poikien väheksyntää.

Aivan ja sen, että naisilla on sisäsyntyinen tarve asettaa naiset ja tytöt etusijalle ja antsaitsemaan ”hellempää” kohtelua.

Totta. Aivan kuin olisi olemassa jokin Women are wonderful-efekti.

Vierailija
27/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teidän olisi aika perustella vastauksianne ja sitä miksi pidätte kaksoisstandardeja yllä.

Hanki elämä...oikeesti. 

Vierailija
28/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narttua voidaan käyttää kuvaamaan vahvatahtoista naista, joka ei noudata yhteisön normeja, mutta harvemmin sitä siinä käytetään. Näitä jouduin kerran opettamaan teineille, kun luokka haukkui toisiaan milloin mitenkin niin vein siltä pohjan sanakirjamääritelmillä. Tein saman myös kiroilun suhteen ja yhtäkkiä se jumalauta heitti kaikumasta luokassa, kun oppivat sen tulevan sanoista Jumala auta.

Vierailija
29/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä...oikeesti. 

Huomaatko, että keskustelet, sori, jankutat, henkilöstä vaikka pitäisi keskustella aiheesta ja asiasta?

Vierailija
30/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi typeriä vastauksia. Ihmiset vänkäävät siitä, miten kolli ja narttu -sanoilla on eri merkityksiä, ja etteikö ap niitä nyt tajua.

Kun oikeasti ap tahtoo herättää ihmisiä lopettamasn noiden merkitysten hiljaisen hyväksymisen.

Vierailija
31/31 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko on ihan hyväksytty sana kuvaamaan miestä. Samoin äijä. Ja kolli. "Mitä ukko?" "Mitä äijä?" "Aikamoinen kolli". Verratkaa "mitä akka?" "Mitä äm mä?" "Mitä narttu?"

Kyse ei ole siitä että sanat itsessään olisivat halventavia tai hyväksyttyjä vaan mikä merkitys niille on annettu. Tämä on mielestäni typerää koska jos miehestä voi käyttää positiivisesti nimitystä äijä, pitäisi myös naisesta voida käyttää nimitystä äm mä. "Komea äijä" vrt. "Kaunis äm mä"

Joo ihan muuten oikein, mutta akka on ihan normaalia puhekieltä joka tarkoittaa naista, ei ole yhtään negatiivinen jos siihen ei yhdistä jotain toista negatiivista sanaa. 

Täällä puhutaan että; mä näin kaupas yhyren akan jolla oli tosi hieno tanttu, ja mietiin että mistähän se on sen ostanu. Se nainen-sana vaan kuulostaa hienostelulta ja siinä on vähän sellainen negatiivinen sävykin, kun taas akka on rento normisana.

T: eteläpohjalainen

Eteläpohjalaiset on nyt muutenkin mulkeroita.