Oksettavaa, kun äidit käyttää tyttölapsistaan termiä "neiti", tai "pikkuneiti"
Eihän aikuisiakaan rouvitella, eikä herroitella. Ja neiti -sana tuo mieleen näsäviisaan ja pikkuvanhan besserwisser -tyttölapsen. Hyi.
Ällöttävintä, mitä äiti on sanonut lapsestaan, on: "tää meidän pikkuneiti on oikea tättähäärä". Hyi helvetti millainen lapsi!
Kommentit (76)
...meijän neiti...prinsessa..AAAARRGGHHHH!!!
Kyllä pienestä ihmiset kilahtaa voi hyvä luoja. No, aiheena ei sentään ole että sanotaan tytöksi ”meidän tyttö”. Eihän sukupuolia saa sanoa kun niitä ei ole, eiku...
Ymmärsinkö oikein? Sinä haukut lasta sen mukaan miten hänen vanhempansa kutsuu häntä? (Viimeinen lause)
se onkin sellasta klassista WT touhua. Yök, oksettavaa.
Huomattavasti tyhmemmältä kuulostaa nimittää poikavauvaa 'pikkumieheksi' tai peräti 'ukkeliksi'.
>oksetus!<
Voin kuvitella mistä kaikesta muusta näin ihanat ilopillerit on oksennuksen partaalla! :D Hauskaa elämää vaan sinne!
On kyllä ihmisillä vaikeeta elämässään, kun aina oksettaa se tai tämä asia. Miten te selviätte?
Vähästäpä oksettaa, pitäiskö sun hommata oikeita ongelmia?
Olipa kypsän aikuisen aloitus, aplodeja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän aikuisiakaan rouvitella, eikä herroitella.
Ei ehkä wt-piireissä...
Sillä on oma luonnollinen tarkoitus, että vanhemmat kutsuu lapsia hellittelynimillä. Se auttaa kiintymyssuhteen muodostamisessa ihan eri tavalla kuin kutsuttaessa lasta esim vain tämän nimellä. Mua säälittää lapset, jotka jäävät tästä paitsi. Sillä ei haittaa miten muut lapsiaan nimittää. Ihana huomata rakkaudenosoituksia!
Aikuiset ihmiset oksentaa sanasta, ettei vaan olis jotain tautia liikkeellä. Mä saan myötähäpeän oireita moisesta.
Mä en ymmärrä miksi lapsista pitäisi käyttää muita nimityksiä kuin heidän oikea nimensä. Kyse on ihan oikeista ihmisistä kuitenkin, vaikka heidän ajatuksensa ja toimintansa voi vaikuttaa jonkun aikuisen mielestä hassulta. Kyse ei ole viihdyttäjistä jolle pitäisi keksiä estradinimiä tyyliin pikkuneiti tättähäärä.
Minä olen käyttänyt neiti sanaa tyttärestäni. Ja kyllä, viimeksi eilen sanoin yhtä naispuolista ihmistä rouvaksi kun selitin hänestä miehelleni. Minusta se on ihan kohtelias tapa puhua naisesta.
Vierailija kirjoitti:
...meijän neiti...prinsessa..AAAARRGGHHHH!!!
Ja kakara muistuttaa enemmän virtahepoa kuin prinsessaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän aikuisiakaan rouvitella, eikä herroitella.
Ei ehkä wt-piireissä...
Missä piireissä rouvitellaan ja herroitellaan? Yläluokan piireissä? Ei ainakaan tavallisissa keskiluokan piireissä (vai onko se sitten juuri sitä wt:tä?).
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi lapsista pitäisi käyttää muita nimityksiä kuin heidän oikea nimensä. Kyse on ihan oikeista ihmisistä kuitenkin, vaikka heidän ajatuksensa ja toimintansa voi vaikuttaa jonkun aikuisen mielestä hassulta. Kyse ei ole viihdyttäjistä jolle pitäisi keksiä estradinimiä tyyliin pikkuneiti tättähäärä.
Sinulla ei taida itselläsi lapsia olla ja ikää varmaan alle 20? :)
Mä olin ihan samaa mieltä! Oksennusta nieleskelin jatkuvasti kun kuulin. Mutta nyt kun mulla on tää oma ihana pikkuneiti niin eipä häntä voi oikein olla neidittelemättäkään, niin söpö kultamuruneiti että!