Onko teillä roskis vessassa? monella ystävälläni ei ole niin on tosi hankalaa olla heillä esim. kuukautisten aikana??
Kommentit (92)
vanulaput on mulla käytössä ja paljon helpompi on heittää ne vieres olevaan roskikseen ku lähtee keittiöön jos sinne ei ole enää illalla asiaa.
Varmaa tieto. Jos ette usko soittakaa vaikka obn tai tampxiin:)
Ja on roskis ollut vessassa myös lasten ollessa pieniä. Ei kait niitä lapsia tarvii yksikseen vessaan päästää, onhan vessassa yleensä ovi.
Mua kans risoo kyläpaikoissa, joissa ei ole vessassa roskista. Kyllä sitä joskus joutuu kyläilemään vähän vieraammassakin paikassa enkä viitsi siteitä kuljetella kenenkään keittiöön. Pöntöstä en vedä siteitä ikinä! Ennemmin sitten käärin ja laitan laukkuuni.
toki voin omat siteeni ym. viedä keittiön roskiin, mutta on se noloa vieraan kävellä esim. verinen läpimärkä tamppooni kädessä johon kiedottu kilo paperia ympärille ja vieläkin tulee veret läpi.. olen tämän nimittäin itse kokenut eli valtameriperse täälläkin.
Siinä sitten punastelet, porukka istuu pyhävaatteissaan sohvalla jayksi vieras säntää keittiöön, aukoo ovia ja kolistelee, missä roskis? Ainahan se roskis on se toisen oven takana, ei sen jonka avaat ekaksi!
Ja kun heität siteen/tamppoonin sinne keittiön rosikiin niin jo on joku seläntakana kysymässä etsitkö jotain? ja samalla muoviin rullattu side aukeaa levälleen paljastaen kaikki hyytymät..
Tai kellertävä pikkuhousunsuoja limoineen yökyök..
Kun vessassa on kannellinen roskis joka on pussilla vuorattu niin homma toimii!
Pitäisi saada wc-roskis standardi että joka vessassa tällainen oltava.
Ja samantien voisi kieltää kuukuppien käytön vieraiden vessassa ilman lupaa! Naiset kaatelee veriään lavuaariin, jossa pestään pikkupyykkiä ym. Ottakaa edes oma desinfiointiaine mukaan!
Olen kyllä kohteliaasti huomauttanut, että meillä on vessassa roskis noita varten. Kuten myös siteitä jne. En missään tapauksessa halua ainakaan kenenkään siteitä ja tamponeita keittiööni, yöks.
ihan ujostelematta kiikutan kyllä siteeni heillä keittiöön. Se on heidän tapa, mutta meillä on kotona omamme.
Tamponit vedän kyllä vessasta alas niin töissä, kotona kuin kylässäkin.
isompia klönttejähän niistä vessapaperipinkoista tulee eikö nuo ensinnä mainitut mene siellä samassa?
Mulla on aina noin 4 arkkia vessapaprua yhdessä " setissä" enkä niitä arkkeja irti toisistaan revi. Joku vanulappu nyt on paljon pienempi setti enkä sillä alapäätäni pyyhkis, ku sormille menisi.
Anoppilassa on ärsyttävä olla vaikkapa viikon lomalla kuukautisten aikaan, kun vessoista puuttuu roskis. Pitää viedä siteet keittiön roskiin, mikä on minusta vähän noloa, jos toiset ovat katsomassa. En mielelläni tiedota kaikille, että minulla on nyt kuukautiset, vaikka se luonnollinen asia onkin. Pikkuhousunsuojat saatan kääriä paperiin ja pistää taskuun väliaikaisesti tai meikkipussin taskuun roskikseen vietäväksi. Siteitä on säilyttele taskussa, ovat sen verran yäk...
ainakin meillä tulee muutakin roskaa vessassa,
esim. vessapaperirullien hylsyjä, pumpulipuikkoja...
ei kaikkea jaksa aina keittiöön asti kiikuttaa!!!
meillä on vessassa roskis, mutta yök, jos joku menisi sinne tunkemaan kakkavaipan! Ei meillä tosin vessassa mitään vaippoja vaihdellakaan, mutta kyllä meillä ainakin aina viedään vaipat keittiön roskikseen.
Aika hassua, että teidän mielestä roskiksen puuttuminen on noin hirveän suuri ongelma. Meillä on roskis, mutta kenelläkään kaverilla ei ole. Mulle se ei ole koskaan ollut ongelma, vien sitten roskani heillä keittiön roskikseen.
Eikö kukaan nähnyt pari vuotta sitten ISOA kampanjaa, jossa toitotettiin, että pönttöön saa laittaa vain " sitä itseään" . Edes ruoantähteitä ei pitäisi pönttöön laittaa.
Joku kyseli, missä kielletään siteiden ja tamponien pönttöön laitto.
Helsingin Vesi: Onhan kotisi vessassa roskis? Wc-pönttöön ei näet saa heittää mitään sinne kuulumatonta. Vain vessapaperia ja sitä itseään, talouspaperikaan ei kuulu vessanpönttöön. Pumpulipuikot, siteet, tamponit, öljyt, erilaiset kemikaalit, lääkkeet ja tulitikut esimerkiksi aiheuttavat tukoksia kotisi viemäriverkostossa tai vaikeuttavat puhdistusprosessia jätevedenpuhdistamolla. Jos esimerkiksi öljyä pääsee jätevedenpuhdistamolle, jätevedet eivät puhdistukaan, vaan jatkavat matkaansa puhdistamattomina mereen. Ruuantähteet puolestaan houkuttelevat viemäriputkissa eleleviä rottia herkkuaterialle kotiisi.
Kuluttajat ry: Pesualtaaseen ja WC-pönttöön eivät missään tapauksessa kuulu seuraavat aineet:
* ruokajäännökset, ne kuuluvat kompostiin * lääkkeet, ne on vietävä apteekkiin * maalit, lakat, kemikaalit, desinfektioaineet, ne ovat ongelmajätettä * moottoriöljyt, ne on vietävä huoltoasemalle * tupakantumpit, ne kuuluvat jätesäkkiin * kissanhiekka, se kuuluu kompostiin * vaipat, kondomit, kuukautissiteet ja tamponit, ne kuuluvat jätesäkkiin * kipsi, laasti, rakennusjäte ja hiekka eivät kuulu viemäriin.
Always: Voinko heittää käytetyn siteen WC-pönttöön?
Ei. Älä koskaan heitä sidettä tai sen suojamuovia WC-pönttöön. Tämä saattaa aiheuttaa viemärin tukkeutumisen. Kääri käytetty side sen sijaan uuden siteen suojamuoviin tai WC-paperiin ja heitä kuivajätteisiin.
Natusan: Voiko puhdistuspyyhkeet heittää WC-pönttöön?
Puhdistuspyyhkeitä ei saa heittää WC-pönttöön, sillä ne voivat tukkia putkiston! Pyyhkeet laitetaan sekajätteeseen.
JOKO MENI PERILLE?
Mutta itse en sitä tarvitse koska käytän kuukuppia. Eipähän tarvitse miettiä minne siteet/tamppoonit saa laitettua:).