Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä roskis vessassa? monella ystävälläni ei ole niin on tosi hankalaa olla heillä esim. kuukautisten aikana??

Vierailija
03.05.2006 |

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tiedänkin, että voi todella tukkia viemärin. Sen verran kuitenkin on kokemusta, että enää ikinä en vedä vanhan talon (tai siis talon, jossa on vanhat putket) wc:stä tamponia alas. Joskus tein niin, ja putket tukkeutuivat pahasti, ja jostakin mutkasta löytyi niitä turvonneita tamponeja... Siinä sitten punastelin putkimiehen edessä, kun hän kertoi, miksi putket olivat umpitukossa...

Vierailija
42/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole mitään tarvetta vessaroskikselle, ja vieraita käy ihan aniharvoin (siis muita kun vaikka mun oma äitini taikka muut tosi tutut ja yleensä vielä jo vaihdevuotiset ihmiset).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa (en muista nyt nroa) aivan kuin tamponi olisi joku olio, joka jää väijymään putkistoon ja kasvaa siellä sitten mittaviin mittoihin ja tukkii koko kaupungin viemäriverkoston.

Ja pakko vielä päivitellä tuotakin kirjoittajaa, joka roudaa veriset kuukautissiteet laukussaan kotiin!!!! Luuletko, että ystäväsi ottaisi sen roskiksesta ja kehystäisi seinälleen? VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!!

Menenkin tästä vaihtamaan tamponin uuteen ja todellakin -aion vetää sen vessanpöntöstä!

Vierailija
44/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Vessapaperia (hylsy roskiin, käärepussi roskiin)

*Vanupuikkoja (ehdottomasti roskiin)

*Vanua/vanulappuja (edelleen, ehdottomasti roskiin)

*Hiusharjoja (väkiselläkin niihin jää hiuksia kiinni, jotka kannattaa aina silloin tällöin irrottaa roskiin)

*Hammastahnaa, hammasharjoja

*Käsisaippuaa (plus shampoot ja hoitoaineet, jos vessa on myös kylppäri)

*Pyykinpesuainetta/huuhteluainetta (monissa kodeissa peskukone on kylppäri/vessassa, joten noistakin tulee roskaa)

Minusta on ihan uskomatonta, että vessassa ei muka tule roskaa? Totta kai tulee!!! Meillä vessan roskis täyttyy em. jätteestä todella nopsaan. Lisäksi sitä täyttää taaperon pyllyn pyyhkimiseen käytetyt kosteuspyyhkeet. Niin ja olen raskaana, joten siteitä/tamponeja en käytä, nekin siis totta kai normaalitilassa sinne vessan roskiin. Roskis on kannellinen ja siinä on pussi. Ei haise ja se tyhjätään usein. Ei sen vessan roskiksen tarvi olla mikään 50l vetävä jätesäiliö, markkinoilta löytyy kyllä käteviä pikkuroskiksia, jos ei jätettä tule niin paljoa.

Taapero ei meillä ole mennyt rokskikselle ikinä, kas kun on kielletty! Ei hän muutenkaan käy vessassa kuin asioilla, ei se mikään leikkipaikka ole.

Ja vaikka koti ei ole vieraita varten, niin jos nyt kerran on kutsunut heitä kylään ja aikoo tulevaisuudessakin kutsua, niin jonkin verran voi heidän viihtyvyyteensä panostaa. On meilläkin kiva vierashuone, jossa hyvä sänky ja muutenkin mukava sisustus, ihan siksi että tykkään että vieraat viihtyy. Joten roskis vessassa ei vaikuta minusta kovin isolta satsaukselta... Vaan kukin taplaa näköjään tavallaan, ihanan itsekästä porukkaa tässäkin ketjussa... Vai että pitää kuukautissujat kääriä vessapaperiin ja tunkea käsilaukkuun! Jep jep.

Vierailija:

vaikka perheessä on kolme naisihmistäkin. Ainoat roskat, joita meidän vessass tulee, on siteet, ja ne viedään keittiön roskikseen.

Vierailija
45/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 20 vuotta olen käyttänyt tamppooneja, ja aina olen ne vetänyt vessasta alas. Sen sijaan ei tulisi mieleenikään laittaa vessanpönttöön siteitä, tamponin asetinputkia, pumpulipuikkoja sun muita. Ne vien roskikseen (jos ei vessassa ole, niin sitten keittiöön).

Mutta kertokaa minulle, mitä sille käytetylle tamponille sitten pitäisi tehdä? Sehän on ainakin pahimpina vuotopäivinä ihan valuvan verinen, ja pahimmillaan puoli-irtonaisia klönttejä täynnä! Ei sitä oikein taskuun viitsi laittaa...

Vierailija
46/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole se, kenelle tässä kommentoit (meillä kun ei tarvita edes siteitä huushollissa), mutta oikeastiko nämä mainitsemasi asiat ovat sulle joku ongelma, jos vessassa ei ole roskista:

*Vessapaperia (hylsy roskiin, käärepussi roskiin)

*Vanupuikkoja (ehdottomasti roskiin)

*Vanua/vanulappuja (edelleen, ehdottomasti roskiin)

*Hiusharjoja (väkiselläkin niihin jää hiuksia kiinni, jotka kannattaa aina silloin tällöin irrottaa roskiin)

*Hammastahnaa, hammasharjoja

*Käsisaippuaa (plus shampoot ja hoitoaineet, jos vessa on myös kylppäri)

*Pyykinpesuainetta/huuhteluainetta (monissa kodeissa peskukone on kylppäri/vessassa, joten noistakin tulee roskaa)

Vessapaperin hylsy, tyhjä shampoopullo ja joku tyhjä hammastahnatuubi tosiaan sattuu aina silloin tällöin olemaan ajankohtainen " kylppäriroska" (muut mainitsemasi tosiaan eivät ilmaannu meillä vessaan alkujaankaan). Ihan hirveän vaikeaa on laittaa ne tavalliseen roskikseen.

Vierailija
47/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperitollot, korvapuikot yms viedään keittiöroskiin, josta ne toimitetaan ulos joka päivä.

Tamponit vedetään vessasta alas ja pikkuhoususuojat vessapaprun ympäröimänä keittiöroskiin.

Ällöttää sellaiset vessaroskit, joiden kannen alla muhii veriset siteet ym. muu epähygieninen monta päivää.

Yleisissä vessoissa välttämätön, mutta niissähän nyt siivotaan vähintään kerran päivässä...toivottavasti.

Vierailija
48/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

58: se kakkapökäle hajoaa pieniksi paloiksi veden ja mekaanisen kulutuksen vaikutuksesta, jos ei matkalla, niin viimeistään jätevesilaitoksella. Tamponi ei sitä tee. Päinvastoin, tamponi jatkaa turpoamistaan.

59: meille ei tarvita roskista joka huoneeseen, vaikka joka huoneessa voi toki joskus tulla roskaa. Ne vähät vessassa syntyvät roskat (pumpulipuikot jne) jaksamme viedä muutaman askeleen päähän keittiöönkin. Side- ja tamponiroskia ei meillä tule, ei myöskään käytetä yleensä vanulappuja. Paperirullien hylsyt menee poltettaviin roskiin, eli vietäisiin joka tapauksessa keittiöön.

Vierailija
49/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka jokaisessa vessassa pitäis kyllä olla...

En ymmärrä miten joitakin ihmisiä voi inhottaa vessan roskiksen tyhjentäminen, jos siellä on myös vieraiden roskia. Meillä ainakin käytetään roskiksessa pussia, joten siellä pussissahan ne kaikki ällöt roskat ovat, eihän niihin kenenkään koskea tarvi...

Mutta " kuukautisroskat" käsilaukussa tai taskussa - YÖK - tosiällöä!!

Vierailija
50/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kyllä meillä päin vaan kehdataan kanniskella sidettä/tampoonia kädessä ja laitetaan ne ÄLLÖTTÄVÄT VERISET JA KAMALAN HAJUSET yökyökyöööök siteet ja hyhhyhyhyyyyj tampoonit toistemme roskikksiin, oli se sitten keittiössä tai wc:ssä.. noloa se olis hiippailla side kädessä kassille.. miltä se kuulostaiski jos joku tulis kysymään et mitä teet!?!?! no öö, tota, vien rättiö kassiin kun en KEHTAA laittaa sitä sun roskikseen kun sullahan ei oo menkkoja!!! ihan reilusti voidaan viedä roskiin ja jos toinen kysyy ni voi kyllä sanoa että tämä on kuule side/tamppooni, haluatko tarkastella lähemmin???

Vierailija
51/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et myös huuhtele sitä asetinta. Se leviää auki paperiksi hetkessä, kun on veteen päätynyt. On ihan suunniteltu niin!

Vierailija
52/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ja allaskaapissa piilossa. En minäkään halua että, sinne kukaan jättää verisiä siteitään tai tamponejaan. Harvemmin edes minä itse. Keittiöön kiitos, jos on pakko vaihtaa se juuri kylässä olessanne.

Vierailija
53/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin PITÄIS? Miten joku voi sanoa mitä toisella PITÄISI vessassaan olla (vaikkei itse sellaista tartteisi lainkaan)?

Jos mulla tulee eteisessä roskia ja tykkään itse pitää eteisen seinällä roskapussia, niin pitäisikö sellainen vaatia kaikilta?

Vierailija
54/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aukeaako myös muovinen asetin paperiksi? erikoista!

Ja niitä tamponeita ei edelleenkään saa vetää vessasta.

Vierailija
55/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet sen lopullisessa koossa, kun on muutaman sekunnin ollut vedessä.

; ) APUA, mulla on tamponi inessä ja se vaan jatkaaa laajenemistaaaan, APUAAA!............ ja PÖXXX!

Vierailija
56/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyisit jos tietäisit. Se laajenee aika kauan, sisälläsi ei tietenkään koska elimistösi aihauttaa sille vastusta. Vapaasti vedessä kelluessaan se ei suinkaan ole saavuttanut lopullista laajenemista muutamassa sekunnissa. Kokeile vaikka...

Vierailija
57/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vieras sattuisi tarvitsemaan roskista olohuoneessa? Eteisessä? Kuistilla? Saunassa?

Ihan kohteliaisuussyistäkö mun täytyy ripotella kotiini roskiksia sinne sun tänne?

Vierailija
58/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tykätään laittaa vessassa syntyvät roskat vessan roskiin. Tuon listan laitoin ihan vain siksi, että kun täällä jotkut on sitä mieltä, että vessassa tulee niin vähän roskaa, ettei kannata roskista sinne laittaa. Meillä ainakin tulee paljon roskaa vessassa. Ja ihan siksi ne jätetään sinne vessaan, ettei se vessan roskis jää tyhjentämättä.

Mutta kiikuttakaa te niitä vessan roskia vaikka suoraan ulos. Mutta muistakaa, että ei ole kiva kyläillä paikassa, jossa vessa lavuaarin reunat on täytetty korvavaikkuisilla pumpulipuikoilla ja likaisilla vanulapuilla (kun ei ole roskista vieressä ja ne niin kätevästi unohtuu siihen). Ai niin joo, teidän koti ei ole vieraita varten.

Vierailija
59/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pieni ja allaskaapissa piilossa. En minäkään halua että, sinne kukaan jättää verisiä siteitään tai tamponejaan. Harvemmin edes minä itse. Keittiöön kiitos, jos on pakko vaihtaa se juuri kylässä olessanne.

Huoh, onneksi mun kavreihini ei kuulu tuollaisia. Olet varmaan kello kaulassa kun teillä on joku kylässä? Ettei vaan ole niin kauan, että vessaakin pitää käyttää. Kyseletkö myös uusilta tuttavuuksilta heidän kuukautistensa kestoa, ennen kuin kutsut heidät kylään?

Vierailija
60/92 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaavaista toisia kohtaan on yrittää olla näyttämättä sitä. Oli nyt miten luonnollinen asia tahansa.

Siis mulla on tosi läheisiä kavereita, mutta silti ei oo ikinä tullut mieleenkään mennä esittelemään käytettyä tampponia niille. Tuskin edes haluaisivat nähdä. On siinä omassa jo ihan tarpeeksi katselemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi