Onko teillä roskis vessassa? monella ystävälläni ei ole niin on tosi hankalaa olla heillä esim. kuukautisten aikana??
Kommentit (92)
Meillä ei ole ikinä lavuaarin reunalla mainitsemiasi asioita. Myöskin ylipäänsä roskaa meillä syntyy ilmeisen vähän teihin verrattuna. Esim nestesaippuapulloja ei tarvitse myötäänsä olla vaihtelemassa, joten sen vieminen muutaman metrin päähän roskiin ei ole ollut meistä kenellekään ylivoimaista.
Onko se ihan mahdotonta käsittää, että toisilla tarpeet vaan on erilaiset? Joku saa aikaan paljon jätettä vessassa, joku selviää vähemmällä. Mutta kaikilla on oltava roskis vessassa koska meillä on???
siis tämä on sittenkin vain verisiä siteitä ja tamponeita varten tämä koko roskisjuttu?
No niin arvelinkin. Ihan totta, ostakaa kuukuppi niin ei tartte punastella, jos niitä rättejä kerran ylipäänsä on alettava just kylässä vaihtelemaan.
Vierailija:
Vierailija:
Pieni ja allaskaapissa piilossa. En minäkään halua että, sinne kukaan jättää verisiä siteitään tai tamponejaan. Harvemmin edes minä itse. Keittiöön kiitos, jos on pakko vaihtaa se juuri kylässä olessanne.Huoh, onneksi mun kavreihini ei kuulu tuollaisia. Olet varmaan kello kaulassa kun teillä on joku kylässä? Ettei vaan ole niin kauan, että vessaakin pitää käyttää. Kyseletkö myös uusilta tuttavuuksilta heidän kuukautistensa kestoa, ennen kuin kutsut heidät kylään?
En mä ainakaan lähtis kyläilemään, jos perse vuotais kun valtameren kokoisia lammikoita.
Talossa on talon säännöt ja tavat.
]
En mä ainakaan lähtis kyläilemään, jos perse vuotais kun valtameren kokoisia lammikoita.
[/quote]
Kyllä toiset osaa tehdä elämästä vaikeaa!!!!
Vaikka ette laittaisi siihen yhtään sidettä tai tamponia, niin yllätytte taatusti miten paljon roskaa vessassa syntyy.
Nainen ei saa kyläillä, kun on kuukautiset????????????!!!!!!!!!!!!!!
Miten tämmöisessä kohtuullisen sivistyneessä valtiossa voi olla näin idiootteja naisia???????????????????????????????
Tiedän, että palstalla väitellään polttavista kysymyksistä, mutta tämä on kyllä keskusteluista parhain.
Arvon naiset, kuvitelkaapa itsenne vaahtoamaan roskis-vessakysymyksestä esimerkiksi kahvipöytään työpaikalle tai mihin hyvänsä. Netin anonyymiys antaa mahdollisuudet vaikka mihin.
Ihanaa!
mutta jos ei kyläpaikka kelpaa kun siellä ei ole roskista joka huoneessa, niin ehkä paras pysyä sitten kotona.
Tarvittaisiin varmaan henkilökohtainen kokemus, että monille ihmisille menisi tällainen yk-sin-ker-tai-nen viesti perille.
Mulla on kuukuppi, mutta en ole tykännyt sitä käyttää. (Osaan kyllä käyttää jne... Ei ole siitä kyse.) Ja siis oon 80.
Enkä kyllä haluaisi rajoittaa kenenkään vessan käyttöä meillä käydessä - " Vain kuukupillisille/kierukankäyttäjille/raskaanaoleville tai muille, joilla ei kuukautisia ole."
Mutta kukin tyylillään. Itse sopeudun millaisiin käytäntöihin tahansa, enkä ala kylässäkään protestoimaan, jos roskista ei löydy.
Semmoinen menkkojen haju! tiedättekö?
Saati sitten että vessaan jätettäis ne käytetyt intiimisuojat!
" Mulla on kuukuppi, mutta en ole tykännyt sitä käyttää. (Osaan kyllä käyttää jne... Ei ole siitä kyse.) Ja siis oon 80. "
No ei kai noin vanhat tartte enää kuukuppeja eikä tamponeitakaan. Ei ihme jos tuntuu epämukavalta, kyllä 80-vuotiaan limakalvot on jo niin ohuet.
Ainakin naisvaltaisilla työpaikoilla, joissa niitä laitetaan viemäriin PALJON! WC-paperi hajoaa matkalla jätevedenpuhdistamolle, ei jää edes välppään (ensimmäinen sihti siellä jätevedenpuhdistamolla). Tamponi voi tukki turvonneena pumpun. Pumppuissa " väylä" ei ole yhtä suuri kuin putkissa. Ja kaatopaikalle ne kortsutkin sieltä jätevedenpuhdistamolta menevät, jäävät siellä välppään.
" No ei kai noin vanhat tartte enää kuukuppeja eikä tamponeitakaan. Ei ihme jos tuntuu epämukavalta, kyllä 80-vuotiaan limakalvot on jo niin ohuet."
Nyt on kyllä jollain mennyt herne liian syvälle nenuun... Hei, nyt mä oon jo yli 90!!
Vierailija:
No niin arvelinkin. Ihan totta, ostakaa kuukuppi niin ei tartte punastella, jos niitä rättejä kerran ylipäänsä on alettava just kylässä vaihtelemaan.
Vierailija:
" Mulla on kuukuppi, mutta en ole tykännyt sitä käyttää. (Osaan kyllä käyttää jne... Ei ole siitä kyse.) Ja siis oon 80. "No ei kai noin vanhat tartte enää kuukuppeja eikä tamponeitakaan. Ei ihme jos tuntuu epämukavalta, kyllä 80-vuotiaan limakalvot on jo niin ohuet.
ei tainnut ihan tuota tarkoittaa tuo 80....
Puhumattakaan vanupuikoista! Ne menevät läpi välpästä, kelluvat ja tarttuvat mittareiden antureihin ja keräävät kaiken muunkin moskan mukaansa. Laittakaa pliis kaikki ylimääräinen roskiin eikä viemäriin! Niitä ei ole kiva putsailla siellä vedenpuhdistamolla laitteista! Tamponeita ei siellä muuten näkynyt, joten kaikki kai jääneet matkalle, pumppuihin tai putkenmutkiin. (Ollut töissä jätevedenpuhdistamolla).
meillä vessassa käydään vain vessassa, ei pestä pyykkiä tai hampaita tms. Vessapaperihylsyjä en roskikseen laittaisi vessaan muutenkaan, koska suurperheessä kulutus on niin suurta, että saisin tyhjentää roskiksen joka päivä. Siteitä tulee, mutta ne viedään keittiöön roskikseen. Eli meilläkään ei ole roskista vessassa.
Mutta jos teidän vierailla on tapana vaihtaa siteitä/tamponeja olohuoneessa tai eteisessä, niin suosittelen kyllä ripottelemaan niitä roskiksia ympäri taloa.