Vähävirikkeinen hoito psykiatrisella osastolla
Onko jollain kokemusta tästä hoitomuodosta?
Kiinnostaisi kuulla, koska läheisesä korviini on kantautunut huolestuttavia asioita.
Kommentit (28)
Manian oireet saadaan aika nopeasti lääkkeillä taitettua. Maanisen ihmisen keskittyminen on pirstaleista eli halu tehdä jotain on todennäköisesti isompi kuin kyky (keskittyä). Ymmärrän virkkieiden ongelmallisuuden, jos ihminen hakee virikettä esim. kävelemällä ympyrää 24/7, mutta miten piirtäminen, maalaaminen tai joku järkevä toiminta voi olla huono? Mieli pysyy parhaiten koossa, jos on jotain konkreettista. Ihmisen kognitiiviset kyvyt alenee jos pitkään on tekemättä mitään järkevää.
Vai saadaanko kiihtymys nopeasti pois? Miten kauan manian selättämiseen menee?
a1 osasto on helvetti. olen ollut 1,5 kk ja sule pakotetaan lääkkeeet naamaan ja tehdään zombieksi joka vaeltaa ympäri huoneuistoa muiden hullujen kanssa pää sekaisin. lääkäri sanoo että no katotaan kuukauden päästä . tottakai et parane koska olet sekaisin ääkkeistä. itse pääsin pois niin että syljin ruokailun aikana aina lääkkeet maitolasiin tai vessiin kielen alta. moni on jäänyt sinen vaeltamaan zombiena kun kukaan ei välitä susta paskaakaan. virikkeet: vaellat ymprä huoneistoa tai katsot televisiota. ei edes tietokonettta ole. saati urheilua. itse ihoin kuuukaudne aikana 30 kg kun ei ollut muuta tekemistä kuin ruoan syöminnen 5 kertaa päivässä. oki olin jsitä ennnen paastotnnut 70 päivää vedellä ja painoin 43 kg enää. meinas henki lähtee siinä. järki ainakin lähti. mutta palas 6 kk päästä
Metsäsusi426 kirjoitti:
a1 osasto on helvetti. olen ollut 1,5 kk ja sule pakotetaan lääkkeeet naamaan ja tehdään zombieksi joka vaeltaa ympäri huoneuistoa muiden hullujen kanssa pää sekaisin. lääkäri sanoo että no katotaan kuukauden päästä . tottakai et parane koska olet sekaisin ääkkeistä. itse pääsin pois niin että syljin ruokailun aikana aina lääkkeet maitolasiin tai vessiin kielen alta. moni on jäänyt sinen vaeltamaan zombiena kun kukaan ei välitä susta paskaakaan. virikkeet: vaellat ymprä huoneistoa tai katsot televisiota. ei edes tietokonettta ole. saati urheilua. itse ihoin kuuukaudne aikana 30 kg kun ei ollut muuta tekemistä kuin ruoan syöminnen 5 kertaa päivässä. oki olin jsitä ennnen paastotnnut 70 päivää vedellä ja painoin 43 kg enää. meinas henki lähtee siinä. järki ainakin lähti. mutta palas 6 kk päästä
Et kyllä kuulosta vieläkään ihan selväjärkiseltä. Toivottavasti voit vielä paremmin.
kaikki lääkärit on noitia ja haluavat tappaa sinut läääkkeillä ja kiduttaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Metsäsusi426 kirjoitti:
Et kyllä kuulosta vieläkään ihan selväjärkiseltä. Toivottavasti voit vielä paremmin.
luulen että olet homoseksuaali ja ateisti
moni lesbolaisuutta harrastanut on joutunut suljetulle osastolle kuulemma
Vierailija kirjoitti:
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/bipolaarihairion-vahavirikke…
Tässä on helsinkiläisen taidemaalarinaisen hyvä kirjoitus. Eka hoitojakso oli ollut tervehdyttävä.
Toisella kerralla lääkäri oli vaihtunut eikä potilaan kokemuksia kuunneltu. Tuloksena masennus ja 4 kk työkyvyttömyys. Mielivaltaista menoa on.
Aivan järkyttävää. Itse olisin varmaan tappanu itseni tuonne. En kestä lääkkeitä lainkaan.
Harvoin sinne suljetulle lähdetään virikkeitä hakemaan, kannataa ostaa vaikka kuntosalikortti ennemmin....