Kun äiti haluaa jäädä kotiin lasten kanssa, mutta isä ei halua että äiti jää
Mitäs sitten tehdään? En halua viedä vuoden ikäistä hoitoon mutta isä haluaa että menen töihin. Mitäs nyt sitten?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että tuollaisen kanssa olet tehnyt viisi lasta.
Kyllä olis yhteen jäänyt minulla ja kantapäät olis ollut vastakkain.
En ymmärrä, oikeasti en ymmärrä.
No sekö on muilla parempaa vai? Joka toisen ukko ryyppää tai hakkaa tai kulkee kylillä.
Ja joka perheessä valitetaan rahasta. Turhaa esittämistä.
Meillä nyt tämä ongelma. Lapsia käy sääliksi, ei muuta.
Kyllä se ihan kokonaisvaltainen arvostuksen puute on ainakin meillä se isoin ongelma.
Olen muuttunut kotipiiaksi ja nyt taas keksittiin että voin tehdä rahaa siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies muutti mielensä. Taas. Sitäpä juuri, ei muutamalla satasella eloa kustanneta.
Helppo miehen on sanoa, kun minä tietty hoidan lapsien hoidot ja koulut ja työvuoroni sen mukaan. Rahaa riittää, ongelma on esim että ukko haluaa ostaa uuden auton.Ei ei, mies ottaa täysin vastuulleen sen vuotiaan kuskaamiset päivähoitoon ja järjestelee omat työnsä niin että pääsee viemään lapsen neuvolaan jne. Toki kotityöt ja muiden lasten hoito jaetaan puoliksi, sekä yöheräämiset. oletan että sinä olet niistä ottanut vastuun kotona ollessasi?
Toki olen. Eikä ole eka kerta kun mulla koti ja pienet lapset harteilla.
Kotona odotti väsyneet, nälkäiset lapset kun pääsin yöllä kotiin. Seuraavana aamuna aikainen herätys, vaatteet, ruoat ym ennenkuin pääsin töihin. Olihan se hienoa.. Koti kuin pommin jäljiltä, lapsille pyykkikopasta vaatteet päälle ja jotain einestä naamaan, itse väsyneenä ja vittuuntuneena töihin.. Mut rahaa oli tuplaten. Oli joo varaa ostaa komiat joululahjat. Oliko se sen arvoista? - no ei.Ymmärrän, mutta sinun täytyy pakottaa mies hoitamaan nuo kuskaamiset ja muut. Järjestelee niin että vaikka että oma työsi alkaa jo niin aikaisin että miehen on vietävä lapset hoitoon, tuskin se niitä kotiin jättää kun itse töihin lähtee! Kyllä mies huomaa miten helppoa oli kun ei tarvinnut lapsia kuskata tai hoitaa heidän asioita arkisin.
Se menee max kuuteen töihin.. Joo haki kyllä lapset, teki läksyt niiden kanssa. Ruoan laitoin valmiiksi ja rääpi jotain kotitöitä. Itse tulen 22.00 noin ja olivat syöneet kerran kahden jälkeen ja kaikki itki ja parkui ovella kun tulin. Kestin tätä puoli vuotta ja jäin kotiin vastaväitteistä huolimatta.
No kannattaa tehdä itse lasu teidän lapsista jos mies ei kerran anna heille edes ruokaa ja riekkuvat hereillä klo. 22 arkena. Saatte jotain apua jos mies ei kerran pysty hoitamaan omia lapsiaan.
:D
Niin? Etkö tekisi naapurin lapsista jotka itkevät yömyöhään miten eivät saa kotona ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihan kokonaisvaltainen arvostuksen puute on ainakin meillä se isoin ongelma.
Olen muuttunut kotipiiaksi ja nyt taas keksittiin että voin tehdä rahaa siinä samalla.
No älä hyvä ihminen suostu kaikkeen mitä mies keksii sinulla teettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies muutti mielensä. Taas. Sitäpä juuri, ei muutamalla satasella eloa kustanneta.
Helppo miehen on sanoa, kun minä tietty hoidan lapsien hoidot ja koulut ja työvuoroni sen mukaan. Rahaa riittää, ongelma on esim että ukko haluaa ostaa uuden auton.Mikä ongelma se uuden auton osto on?
Mies haluaa rahaa. Se se ongelma on.
Raha on aika tärkeä elämisen kannalta. Kumpikin lapsistani meni tarhaan vuoden ikäisenä. Hyvin ovat aikuiseksi kasvaneet. Ja olen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sekö on muilla parempaa vai? Joka toisen ukko ryyppää tai hakkaa tai kulkee kylillä.
Ja joka perheessä valitetaan rahasta. Turhaa esittämistä.
Meillä nyt tämä ongelma. Lapsia käy sääliksi, ei muuta.
On se muilla parempaa, sanoisinko, että suurimmalla osalla on normaali perhe-elämä.
Jos sinun käy lapsia sääliksi, miksi teet niitä lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi haluaa että lapsi menee hoitoon etkä sä jäisi hoitamaan lasta?
Kysymys pitäisi esittää myös toisin päin. Miksi ap haluaa, että lapsi ei mene hoitoon? Yhtäläisesti aloitajan pitää pystyä perustelemaan kantansa.
Mä en halua viedä vielä tissillä olevaa, kävelemätöntä lasta tarhaan. Meillä on vanhempia lapsia, jotka ensimmäisillä luokilla, ja haluan heidät lähettää kouluun, plus kotona riittää työtä, jota ei kylläkään arvosteta tippaakaan.
Eiköhän se vuoden ikäinen pitäisi jo vierottaa tissistä. Ekaluokkalainen osaa jo itsekin lähteä kouluun, ainakin omat lapseni osasivat lähteä. Mieheni oli yrittäjä, kun lapset olivat pieniä, eli käytännössä olin yksinhuoltaja. Hyvin ehdin ne kotihommat tekemään. Olet vain laiska ja saamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on velvollisuus elättää perhettä samoin kuin miehelläsi. Et sinä voi itse päättää jäädä kotiin makaamaan lapsen varjolla. Vieläpä maassa, missä on korkea elintaso ja hyvä päivähoito. Ei näitä laiskottelemalla ole saavutettu.
Voi kun kerkeisikin laiskottelemaan. Laitan aamulla lapset kouluun, siivoan, pesen pyykit, laitan ruoat ja hoidan vauvaa. Ei tässä laiskottelua ole. Siihen ympättynä työ, niin en jaksaisi.
Olet laiska. Jotkut kykenevät tuon kaiken tekemään ja käyvät sen lisäksi töissä. Lapset osaavat yksinkin lähteä kouluun
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä vaan, mistä kaivan rahaa. Otanko lainaa? Lapsilla on säästöjä, käytänkö ne? Jo nyt olen vetänyt menot niin pieneen, kuin osaan. Muutanko pois lasten kanssa?
Miten muut kht.lla olevat pärjää??
Menemällä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on velvollisuus elättää perhettä samoin kuin miehelläsi. Et sinä voi itse päättää jäädä kotiin makaamaan lapsen varjolla. Vieläpä maassa, missä on korkea elintaso ja hyvä päivähoito. Ei näitä laiskottelemalla ole saavutettu.
Voi kun kerkeisikin laiskottelemaan. Laitan aamulla lapset kouluun, siivoan, pesen pyykit, laitan ruoat ja hoidan vauvaa. Ei tässä laiskottelua ole. Siihen ympättynä työ, niin en jaksaisi.
Aattelepa, että jotkut laittaa lapset aamulla kouluun ja päiväkotiin, käy kahdeksan tuntia töissä, siivoaa., pesee pyykit ja laittaa ruoat. Sitä kutsutaan normaaliksi elämäksi.
Montako lasta sulla on? Niin ja yhteisestä halusta sun miehen kanssa...
MEILLÄ viisi. Ja asutaan syrjässä. Ja mulla ei tod 8-16 työaika.
No tee 5 lasta lisää, niin voit olla vielä monta vuotta kotona, kun ei työnteko kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ja niin.. Itse ukko vetää 2 askia tupakkaa päivä, eli noin 12 e päivä ja kuussa.. No semmonen 300 euroa, että näin.
Ja itse maksaa omista rahoistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi haluaa että lapsi menee hoitoon etkä sä jäisi hoitamaan lasta?
Kysymys pitäisi esittää myös toisin päin. Miksi ap haluaa, että lapsi ei mene hoitoon? Yhtäläisesti aloitajan pitää pystyä perustelemaan kantansa.
Mä en halua viedä vielä tissillä olevaa, kävelemätöntä lasta tarhaan. Meillä on vanhempia lapsia, jotka ensimmäisillä luokilla, ja haluan heidät lähettää kouluun, plus kotona riittää työtä, jota ei kylläkään arvosteta tippaakaan.
Kompromissi. Oot vielä muutaman kuukauden kotona ja menet keväällä tai vuoden vaihteessa töihin. Sitten luulis naperon olevan jo kyllin iso tarhaan.
Seuraavana keväänä koululainen, koululainen, syksyllä eskari ja kaks hoitoon.
Ei se siitä helpota. Olisin mielellään edes siihen asti kotona, että saan nuorimman eskariin. Ja ihan oikeasti. Mulla riittää kotona työtä ihan tarpeeksi.
Kyllä mullakin töitä kotona riittäisi vaikka lapset ovat jo isoja. Mutta pakko sitä on elääkseen töitä tehdä.
En voi ymmärtää, että joku pitää omaa elämäänsä niin arvottomana, että tuollaisen miehen kanssa tekee lapsia ainakaan enempää kuin yhden. Siinä luulisi jo huomaavan millainen mies on.
Kuitenkaan ei ole miehen velvollisuus elättää perhettä vaan molempien yhdessä. Jos rahat ei riitä niin molemmat töihin. Olisi tietenkin kannattanut ajatella nämä asiat ennen kuin tekee viisi lasta tai lapsia ylipäätään. Niin makaa kun petaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No alat tehdä omia päätöksiäsi. Vaikuttaa ainakin siltä ettei teillä miehen kanssa ole kummoisesti yhteisiä arvoja.
Ei olekaan, miehellä se on raha, mulla lapset.
Tällä hetkellä minä ja lapset ollaan pelkkä kuluerä, joiden syömistä ym vahditaan kuin vankilassa.
No voi voi. Se raha kun ei puussa kasva. Mene töihin niin on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidä puolesi! Vauvalle, eskarilaisille ja pienille koululaisille on parasta, että sinulla on mahdollisuuus antaa heille turvaa ja hoivaa. Ryhdyt vaikka perhepäivähoitajaksi jos rahat on tiukilla, otat pari lasta omien lisäksi hoitoon. Muutama vuosi ei kaada kenenkään uraa eikä taloutta, mutta pienelle lapselle se on koko elämän kantava voimavara.
Ja tarhastakin tulee ihan fiksuja lapsia. Ei niille siitä mitään traumoja jää. Mutta tuo perhepäivähoito voisi olla hyvä ratkaisu, jos sieltä pirtistään ei halua pois lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo miehen on sanoa, kun minä tietty hoidan lapsien hoidot ja koulut ja työvuoroni sen mukaan. Rahaa riittää, ongelma on esim että ukko haluaa ostaa uuden auton.Mikä ongelma se uuden auton osto on?
Mies haluaa rahaa. Se se ongelma on.
Raha on aika tärkeä elämisen kannalta. Kumpikin lapsistani meni tarhaan vuoden ikäisenä. Hyvin ovat aikuiseksi kasvaneet. Ja olen äiti.
Mulla niitä on viisi eri ikäistä. Hienoa että tarhaaminen sopinut teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No alat tehdä omia päätöksiäsi. Vaikuttaa ainakin siltä ettei teillä miehen kanssa ole kummoisesti yhteisiä arvoja.
Tällä hetkellä minä ja lapset ollaan pelkkä kuluerä, joiden syömistä ym vahditaan kuin vankilassa.No voi voi. Se raha kun ei puussa kasva. Mene töihin niin on rahaa.
Joo, ehkä sitten jos vaatisin rahaa tai ylellistä elämää, niin ymmärtäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä minä ja lapset ollaan pelkkä kuluerä, joiden syömistä ym vahditaan kuin vankilassa.
Miten olisi,jos alkaisit perhepäivähoitajaksi.Saisit olla kotona ja saisit palkkaa.Lapsilla olisi leikkikavereita.Minä tein niin silloin,kun lapset olivat pieniä.
Esikoisen kanssa mies vaati että lapsi päiväkotiin kokopäiväisesti 11 kk iässä ja minä töihin koska raha.
Ero tuli, nyt lapsi on 10 v ja ihan tervepäinen siitä kasvoi tästä huolimatta.
Synnyttänyt kuopuksen uuden aviomieheni kanssa piakkoin ja olemme päättäneet että kun vanhempainvapaa loppuu, minä menen 2 päivää vkossa töihin, 3 päivää hoidan lasta, mies tekee 4 päivästä viikkoa ja 1 päivän hoitaa lasta, 1 päivä viikossa lapsi on ulkopuolisen hoidossa. Ja siis vasta kun on vuoden ikäinen.
Kaduttaa että annoin laittaa esikoisen niin pikkuisena päiväkotiin :(