Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun äiti haluaa jäädä kotiin lasten kanssa, mutta isä ei halua että äiti jää

Vierailija
29.08.2018 |

Mitäs sitten tehdään? En halua viedä vuoden ikäistä hoitoon mutta isä haluaa että menen töihin. Mitäs nyt sitten?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alat tehdä omia päätöksiäsi. Vaikuttaa ainakin siltä ettei teillä miehen kanssa ole kummoisesti yhteisiä arvoja.

Ei olekaan, miehellä se on raha, mulla lapset.

Tällä hetkellä minä ja lapset ollaan pelkkä kuluerä, joiden syömistä ym vahditaan kuin vankilassa.

No voi voi. Se raha kun ei puussa kasva. Mene töihin niin on rahaa.

Joo, ehkä sitten jos vaatisin rahaa tai ylellistä elämää, niin ymmärtäisin.

Ihan tiedoksesi vaan, noilla teidän tuloilla ei eletä ylellistä elämää. En edes ymmärrä, miksi teillä on 3 autoa, miten teillä on edes varaa 5:een lapseen. Asumiskuluistanne en tiedä, mutta kyllä se sähkö ja lämmityskin maksaa. Itselläni on 2 lasta, miehelläni ja minulla on omat autot työmatkojen takia. Bensat maksaa ja autojen huollot. Asuntolainaakin meillä jonkin verran on. Pitäisikö nyt käydä yhdessä läpi tulonne ja menonne, niin näkisit ihan oikeasti mitä jää jäljelle ja miksi se miehesi haluaa sinun menevän töihin.

Vierailija
82/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että mies maksaa päivähoitomaksut ja iltapäivä-kerhot. 

Jos teillä on 5 lasta, niin se kustantaa jo noin puolitoistatuhatta euroa kuussa. Sen verran varmaan tienaat sitten itsekin töissä käydessäsi verojen jälkeen? 

Vai tienaatko tuhatviissataa ja maksat tuhatviissataa ulkopuolisille lastesi hoidosta? 

Se on sitä perheen elättämistä (sarkasmivaroitus).

Perheen elättäminen pitää sisällään muutakin kuin työssä käymisen. Yksi olennainen asia on läsnäolo. On myös isän vastuulla hoitaa lapsia. Ja ei, lapset eivät itse hoida itseään. Vanhempi pyyhkii takapuolet ja nenät, selvittelee riidat, vaihtaa petivaatteet ja puhtaat kuteet, harjaa hiukset ja hampaat, lukee lapsille, pistää nukkumaan ja herättää yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanot miehelle, että hän jää sitten hoitamaan, kun se yksivuotias on yrjötauti- ja flunssakierteessä. Sinähän käyt töissä! 

Vierailija
84/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten tehdään? En halua viedä vuoden ikäistä hoitoon mutta isä haluaa että menen töihin. Mitäs nyt sitten?

Kompromissina osa-aikatyö?

Vierailija
85/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alat tehdä omia päätöksiäsi. Vaikuttaa ainakin siltä ettei teillä miehen kanssa ole kummoisesti yhteisiä arvoja.

Ei olekaan, miehellä se on raha, mulla lapset.

Tällä hetkellä minä ja lapset ollaan pelkkä kuluerä, joiden syömistä ym vahditaan kuin vankilassa.

Miten olisi,jos alkaisit perhepäivähoitajaksi.Saisit olla kotona ja saisit palkkaa.Lapsilla olisi leikkikavereita.Minä tein niin silloin,kun lapset olivat pieniä.

Vähän ohiksena, mutta mielenkiinnosta kysyn. Voiko perhepäivähoitajaksi vain alkaa, vai vaaditaanko siihen joku pätevyys (esim. lähäri, sosiaalialakn koulutus, kasvatusalan koulutus tms.)?

Vierailija
86/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ehdottelee miehen jäämisestä kotiin?

Jos minun mieheni olisi jäänyt kotiin, olisi se merkinnyt seuraavaa:

-Hän olisi hoitanut lapsen rimaa hipoen, lastenohjelmia 6h päivässä ja oma katse kännykässä tauotta

-Ruoanlaittoa ei olisi viitsinyt kuin harvoin

-Olisi käyttänyt pikaruokaa/eineksiä

-Ulkoilu lapsen kanssa olisi ollut harvinaista

-Ei olisi tehnyt muita kotitöitä

-Siivous, pyykinpesu, tiskit olisivat jääneet kaikki mulle töiden jälkeen

-Mies olisi heittänyt taaperon mulle kaaressa klo 16.15 ma-pe ja häipynyt omiin harrastuksiinsa tasan siihen asti kunnes olen saaanut lapsen nukkumaan

-Viikonloput mies olisi ollut omilla retkillään

No niin. Arvaatte varmaan miksen sekuntiakaan ajatellut, että miehen olisi pitänyt jäädä kotiin hoitamaan lapsia.

Vierailija
87/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki ehdottelee miehen jäämisestä kotiin?

Jos minun mieheni olisi jäänyt kotiin, olisi se merkinnyt seuraavaa:

-Hän olisi hoitanut lapsen rimaa hipoen, lastenohjelmia 6h päivässä ja oma katse kännykässä tauotta

-Ruoanlaittoa ei olisi viitsinyt kuin harvoin

-Olisi käyttänyt pikaruokaa/eineksiä

-Ulkoilu lapsen kanssa olisi ollut harvinaista

-Ei olisi tehnyt muita kotitöitä

-Siivous, pyykinpesu, tiskit olisivat jääneet kaikki mulle töiden jälkeen

-Mies olisi heittänyt taaperon mulle kaaressa klo 16.15 ma-pe ja häipynyt omiin harrastuksiinsa tasan siihen asti kunnes olen saaanut lapsen nukkumaan

-Viikonloput mies olisi ollut omilla retkillään

No niin. Arvaatte varmaan miksen sekuntiakaan ajatellut, että miehen olisi pitänyt jäädä kotiin hoitamaan lapsia.

No ehkä kaikkien miehet ei oo vastuuttomia luusereita.

Ihan käsittämätön keskustelu taas. "Tein lapsia sata miehelle joka niitä lapsia ite halus, mut onkin ihan tyhmä eikä tee yhtään kotitöitä ja nyt mun pitäis muka mennä töihin kun ei meillä oo varaa elättää näitä lapsia vaikka mies haluaakin ne rahat vaan uuteen autoon".

Vierailija
88/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen paras turva tulevaisuuden kannalta on työssä käyminen ja sitä kautta ammattitaidon ylläpitäminen ja kehittäminen.

Kun eivät nuo nykypäivän avioliitot näytä kovin kestäviä olevan.

Vierailija
89/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.