Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun äiti haluaa jäädä kotiin lasten kanssa, mutta isä ei halua että äiti jää

Vierailija
29.08.2018 |

Mitäs sitten tehdään? En halua viedä vuoden ikäistä hoitoon mutta isä haluaa että menen töihin. Mitäs nyt sitten?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on velvollisuus elättää perhettä samoin kuin miehelläsi. Et sinä voi itse päättää jäädä kotiin makaamaan lapsen varjolla. Vieläpä maassa, missä on korkea elintaso ja hyvä päivähoito. Ei näitä laiskottelemalla ole saavutettu.

Voi kun kerkeisikin laiskottelemaan. Laitan aamulla lapset kouluun, siivoan, pesen pyykit, laitan ruoat ja hoidan vauvaa. Ei tässä laiskottelua ole. Siihen ympättynä työ, niin en jaksaisi.

Aattelepa, että jotkut laittaa lapset aamulla kouluun ja päiväkotiin, käy kahdeksan tuntia töissä, siivoaa., pesee pyykit ja laittaa ruoat. Sitä kutsutaan normaaliksi elämäksi.

Normaalissa elämässä kaikki ei ole äidin harteilla. Normaalit miehet kantavat vastuun lapsistaan ja kodistaan aivan kutrn äiti.

No tämä mies ei. Meillä minä teen sen "turhan" eli kaiken kotona. Mies tienaa rahat ja syö ja nukkuu ja lepää. Joskus tyhjää tiskikoneen, joskus taittaa pyykkiä, joskus remppaa autoja (ja kaikki kunnia hänelle siitä) mutta ei se ulospäin näy, että on siisti koti, ruoka, vaatteet ja asiat hoidettu.. Se on sitä turhaa "jonka voi jättää tekemättä" kunhan on töissä ja rahaa tulee.

Juu, on helppoa kun minä hoidan muun lisäksi rahaa talouteen, kyllähän se on ideaali tilanne, ei voi muuta sanoa..

Mut täytyykö mun jaksaa?

Suosittelen avioeroa. Paras ratkaisu koko perheen näkökulmasta. Lapset saavat toimivammat roolimallit, kun molemmat joutuvat pitämään huolta tienaamisesta ja kotitöistä.

Vierailija
42/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi haluaa että lapsi menee hoitoon etkä sä jäisi hoitamaan lasta?

Kysymys pitäisi esittää myös toisin päin. Miksi ap haluaa,  että lapsi ei mene hoitoon? Yhtäläisesti aloitajan pitää pystyä perustelemaan kantansa.

Mä en halua viedä vielä tissillä olevaa, kävelemätöntä lasta tarhaan. Meillä on vanhempia lapsia, jotka ensimmäisillä luokilla, ja haluan heidät lähettää kouluun, plus kotona riittää työtä, jota ei kylläkään arvosteta tippaakaan.

Kompromissi. Oot vielä muutaman kuukauden kotona ja menet keväällä tai vuoden vaihteessa töihin. Sitten luulis naperon olevan jo kyllin iso tarhaan.

Seuraavana keväänä koululainen, koululainen, syksyllä eskari ja kaks hoitoon.

Ei se siitä helpota. Olisin mielellään edes siihen asti kotona, että saan nuorimman eskariin. Ja ihan oikeasti. Mulla riittää kotona työtä ihan tarpeeksi.

Kotitöistä ei makseta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on velvollisuus elättää perhettä samoin kuin miehelläsi. Et sinä voi itse päättää jäädä kotiin makaamaan lapsen varjolla. Vieläpä maassa, missä on korkea elintaso ja hyvä päivähoito. Ei näitä laiskottelemalla ole saavutettu.

Voi kun kerkeisikin laiskottelemaan. Laitan aamulla lapset kouluun, siivoan, pesen pyykit, laitan ruoat ja hoidan vauvaa. Ei tässä laiskottelua ole. Siihen ympättynä työ, niin en jaksaisi.

Aattelepa, että jotkut laittaa lapset aamulla kouluun ja päiväkotiin, käy kahdeksan tuntia töissä, siivoaa., pesee pyykit ja laittaa ruoat. Sitä kutsutaan normaaliksi elämäksi.

Normaalissa elämässä kaikki ei ole äidin harteilla. Normaalit miehet kantavat vastuun lapsistaan ja kodistaan aivan kutrn äiti.

Niin? Totta kai nuo tehdään yhdessä. Mutta ap:n oletuksen mukaan noita kotihommia ei ilmeisesti ole työssäkäyvillä vanhemmilla lainkaan...

Vierailija
44/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puolesi! Vauvalle, eskarilaisille ja pienille koululaisille on parasta, että sinulla on mahdollisuuus antaa heille turvaa ja hoivaa. Ryhdyt vaikka perhepäivähoitajaksi jos rahat on tiukilla, otat pari lasta omien lisäksi hoitoon. Muutama vuosi ei kaada kenenkään uraa eikä taloutta, mutta pienelle lapselle se on koko elämän kantava voimavara.

Vierailija
45/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies muutti mielensä. Taas. Sitäpä juuri, ei muutamalla satasella eloa kustanneta.

Helppo miehen on sanoa, kun minä tietty hoidan lapsien hoidot ja koulut ja työvuoroni sen mukaan. Rahaa riittää, ongelma on esim että ukko haluaa ostaa uuden auton.

Ei ei, mies ottaa täysin vastuulleen sen vuotiaan kuskaamiset päivähoitoon ja järjestelee omat työnsä niin että pääsee viemään lapsen neuvolaan jne. Toki kotityöt ja muiden lasten hoito jaetaan puoliksi, sekä yöheräämiset. oletan että sinä olet niistä ottanut vastuun kotona ollessasi?

Vierailija
46/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-v. on vauva, joka tuskin nauttii päiväkodissa olosta ellei satu pääsemään lapsirakkaan ja ammattitaitoisen perhepäivähoitajan pienryhmään.

Vierailija
47/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies muutti mielensä. Taas. Sitäpä juuri, ei muutamalla satasella eloa kustanneta.

Helppo miehen on sanoa, kun minä tietty hoidan lapsien hoidot ja koulut ja työvuoroni sen mukaan. Rahaa riittää, ongelma on esim että ukko haluaa ostaa uuden auton.

Ei ei, mies ottaa täysin vastuulleen sen vuotiaan kuskaamiset päivähoitoon ja järjestelee omat työnsä niin että pääsee viemään lapsen neuvolaan jne. Toki kotityöt ja muiden lasten hoito jaetaan puoliksi, sekä yöheräämiset. oletan että sinä olet niistä ottanut vastuun kotona ollessasi?

Toki olen. Eikä ole eka kerta kun mulla koti ja pienet lapset harteilla.

Kotona odotti väsyneet, nälkäiset lapset kun pääsin yöllä kotiin. Seuraavana aamuna aikainen herätys, vaatteet, ruoat ym ennenkuin pääsin töihin. Olihan se hienoa.. Koti kuin pommin jäljiltä, lapsille pyykkikopasta vaatteet päälle ja jotain einestä naamaan, itse väsyneenä ja vittuuntuneena töihin.. Mut rahaa oli tuplaten. Oli joo varaa ostaa komiat joululahjat. Oliko se sen arvoista? - no ei.

Vierailija
48/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-v. on vauva, joka tuskin nauttii päiväkodissa olosta ellei satu pääsemään lapsirakkaan ja ammattitaitoisen perhepäivähoitajan pienryhmään.

No niinpä, mies toteaa tähän että parasta oppia ettei elämä ole helppoa. :D

Vierailija
49/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona odotti väsyneet, nälkäiset lapset kun pääsin yöllä kotiin. Seuraavana aamuna aikainen herätys, vaatteet, ruoat ym ennenkuin pääsin töihin. Olihan se hienoa.. Koti kuin pommin jäljiltä, lapsille pyykkikopasta vaatteet päälle ja jotain einestä naamaan, itse väsyneenä ja vittuuntuneena töihin.. Mut rahaa oli tuplaten. Oli joo varaa ostaa komiat joululahjat. Oliko se sen arvoista? - no ei.

Ymmärrän, mutta sinun täytyy pakottaa mies hoitamaan nuo kuskaamiset ja muut. Järjestelee niin että vaikka että oma työsi alkaa jo niin aikaisin että miehen on vietävä lapset hoitoon, tuskin se niitä kotiin jättää kun itse töihin lähtee! Kyllä mies huomaa miten helppoa oli kun ei tarvinnut lapsia kuskata tai hoitaa heidän asioita arkisin.

Vierailija
50/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä puolesi! Vauvalle, eskarilaisille ja pienille koululaisille on parasta, että sinulla on mahdollisuuus antaa heille turvaa ja hoivaa. Ryhdyt vaikka perhepäivähoitajaksi jos rahat on tiukilla, otat pari lasta omien lisäksi hoitoon. Muutama vuosi ei kaada kenenkään uraa eikä taloutta, mutta pienelle lapselle se on koko elämän kantava voimavara.

Onko ne rahat tiukilla, jos on varaa kolmeen autoon, käyttöluottoon ja vielä ylimääräisen lainan (200 e kk) maksuun, on kanavat, juuri ostettiin pojalle 500 euron tietokone.. Ei minusta. Mä lasken lidlissä että ei mee kuin 200 euroa viikossa kauppaan ja toinen keksii heti rahareijän. Tulot 3200 kuussa ja mun 450 euron kht ja 500 ll.

Onko se vähän???

Vierailija
51/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, mutta sinun täytyy pakottaa mies hoitamaan nuo kuskaamiset ja muut. Järjestelee niin että vaikka että oma työsi alkaa jo niin aikaisin että miehen on vietävä lapset hoitoon, tuskin se niitä kotiin jättää kun itse töihin lähtee! Kyllä mies huomaa miten helppoa oli kun ei tarvinnut lapsia kuskata tai hoitaa heidän asioita arkisin.

Se menee max kuuteen töihin.. Joo haki kyllä lapset, teki läksyt niiden kanssa. Ruoan laitoin valmiiksi ja rääpi jotain kotitöitä. Itse tulen 22.00 noin ja olivat syöneet kerran kahden jälkeen ja kaikki itki ja parkui ovella kun tulin. Kestin tätä puoli vuotta ja jäin kotiin vastaväitteistä huolimatta.

Vierailija
52/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on myös todellisuutta. Moni äiti haluaisi hoitaa lasta kotona, mutta ei voi.

Se onkin hassua, että osa miehistä kannustaa sitä ja osa on ei, ei.

Ja tietenkin se syy on raha.

Vierailija
53/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen vauvan paikka ei ole päiväkodissa.

Vierailija
54/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ollut enää mistään pienestä vauvasta kyse. Ellei ole keskosesta kyse, niin lapsi on iältään yli yhdeksän kuukautta, jos äiti on kotihoidontuella kotona.

Vierailija
55/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ollut enää mistään pienestä vauvasta kyse. Ellei ole keskosesta kyse, niin lapsi on iältään yli yhdeksän kuukautta, jos äiti on kotihoidontuella kotona.

Ai 9kk vauva ei ole vauva?? :D

Vierailija
56/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin.. Itse ukko vetää 2 askia tupakkaa päivä, eli noin 12 e päivä ja kuussa.. No semmonen 300 euroa, että näin.

Vierailija
57/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai 9kk vauva ei ole vauva?? :D

Ei ole pieni vauva. Suomessa vuoden ikäisestä alkaen lasta pidetään taaperona. Aloittajan lapsihan on jo vuoden ikäinen, ei siis enää vauva.

Vierailija
58/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee max kuuteen töihin.. Joo haki kyllä lapset, teki läksyt niiden kanssa. Ruoan laitoin valmiiksi ja rääpi jotain kotitöitä. Itse tulen 22.00 noin ja olivat syöneet kerran kahden jälkeen ja kaikki itki ja parkui ovella kun tulin. Kestin tätä puoli vuotta ja jäin kotiin vastaväitteistä huolimatta.

No kannattaa tehdä itse lasu teidän lapsista jos mies ei kerran anna heille edes ruokaa ja riekkuvat hereillä klo. 22 arkena. Saatte jotain apua jos mies ei kerran pysty hoitamaan omia lapsiaan.

Vierailija
59/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on myös todellisuutta. Moni äiti haluaisi hoitaa lasta kotona, mutta ei voi.

Se onkin hassua, että osa miehistä kannustaa sitä ja osa on ei, ei.

Ja tietenkin se syy on raha.

Niin no en mä tiä.. Jos miehen tulot ei olis niin hyvät, ei oltaisi tehty viittä lasta.. Toisaalta taas, mikä toisen asia se on toista elättää..

Vierailija
60/89 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa tehdä itse lasu teidän lapsista jos mies ei kerran anna heille edes ruokaa ja riekkuvat hereillä klo. 22 arkena. Saatte jotain apua jos mies ei kerran pysty hoitamaan omia lapsiaan.

:D