Kun äiti haluaa jäädä kotiin lasten kanssa, mutta isä ei halua että äiti jää
Mitäs sitten tehdään? En halua viedä vuoden ikäistä hoitoon mutta isä haluaa että menen töihin. Mitäs nyt sitten?
Kommentit (89)
Saathan sinä jäädä kotiin, mutta ei miehen tarvitse sinua elättää. Kotiin voi jäädä yhteisellä sopimuksella. Mitäs jos se mies jäisi lapsen kanssa kotiin ja sinä menisit töihin? Sitten se pieni lapsi saisi olla vielä kotona.
Pyydä miestäsi menemään viikoksi (koko päiväksi aina) sinne hoitopaikkaan seuraamaan millaista siellä on. Ehkä sitten hän ymmärtää näkökantasi.
Miksi miehesi haluaa että lapsi menee hoitoon etkä sä jäisi hoitamaan lasta?
Ei sitten tullut mieleen keskustella asiasta ennen kuin lasta aloitte yrittää?
Kai te nyt olette asiasta puhuneet ennen lapsen hankkimista, muuttiko toinen mielensä?
jos olisin miehesi niin ottaisin eron kun en halua elää kotona laiskottelevan kanssa
No siis kerro lisää...haluaako isä jäädä vuorostaan kotiin?
Ja miksi olet tehnyt lapsen kun tuo kanta oli tiedossa. Ei pidä tehdä lapsia miehen kanssa joka ei halua lapsensanparasta. Tokihan keskustelitte etukäteen!
Sulla on velvollisuus elättää perhettä samoin kuin miehelläsi. Et sinä voi itse päättää jäädä kotiin makaamaan lapsen varjolla. Vieläpä maassa, missä on korkea elintaso ja hyvä päivähoito. Ei näitä laiskottelemalla ole saavutettu.
Mies muutti mielensä. Taas. Sitäpä juuri, ei muutamalla satasella eloa kustanneta.
Helppo miehen on sanoa, kun minä tietty hoidan lapsien hoidot ja koulut ja työvuoroni sen mukaan. Rahaa riittää, ongelma on esim että ukko haluaa ostaa uuden auton.
Vierailija kirjoitti:
Mies muutti mielensä. Taas. Sitäpä juuri, ei muutamalla satasella eloa kustanneta.
Helppo miehen on sanoa, kun minä tietty hoidan lapsien hoidot ja koulut ja työvuoroni sen mukaan. Rahaa riittää, ongelma on esim että ukko haluaa ostaa uuden auton.
Mikä ongelma se uuden auton osto on?
Vierailija kirjoitti:
No siis kerro lisää...haluaako isä jäädä vuorostaan kotiin?
Ja miksi olet tehnyt lapsen kun tuo kanta oli tiedossa. Ei pidä tehdä lapsia miehen kanssa joka ei halua lapsensanparasta. Tokihan keskustelitte etukäteen!
Ja lapsen paras on kotihoito vaikka suurelle enemmistölle lapsista päiväkoti on hyväksi, vaikka omistushaluiset vanhemmat mitä vänkäisivät?!
Vierailija kirjoitti:
Kysymys pitäisi esittää myös toisin päin. Miksi ap haluaa, että lapsi ei mene hoitoon? Yhtäläisesti aloitajan pitää pystyä perustelemaan kantansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys pitäisi esittää myös toisin päin. Miksi ap haluaa, että lapsi ei mene hoitoon? Yhtäläisesti aloitajan pitää pystyä perustelemaan kantansa.
Mä en halua viedä vielä tissillä olevaa, kävelemätöntä lasta tarhaan. Meillä on vanhempia lapsia, jotka ensimmäisillä luokilla, ja haluan heidät lähettää kouluun, plus kotona riittää työtä, jota ei kylläkään arvosteta tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo miehen on sanoa, kun minä tietty hoidan lapsien hoidot ja koulut ja työvuoroni sen mukaan. Rahaa riittää, ongelma on esim että ukko haluaa ostaa uuden auton.Mikä ongelma se uuden auton osto on?
Mies haluaa rahaa. Se se ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on velvollisuus elättää perhettä samoin kuin miehelläsi. Et sinä voi itse päättää jäädä kotiin makaamaan lapsen varjolla. Vieläpä maassa, missä on korkea elintaso ja hyvä päivähoito. Ei näitä laiskottelemalla ole saavutettu.
Voi kun kerkeisikin laiskottelemaan. Laitan aamulla lapset kouluun, siivoan, pesen pyykit, laitan ruoat ja hoidan vauvaa. Ei tässä laiskottelua ole. Siihen ympättynä työ, niin en jaksaisi.
En mä tiedä vaan, mistä kaivan rahaa. Otanko lainaa? Lapsilla on säästöjä, käytänkö ne? Jo nyt olen vetänyt menot niin pieneen, kuin osaan. Muutanko pois lasten kanssa?
Miten muut kht.lla olevat pärjää??
No alat tehdä omia päätöksiäsi. Vaikuttaa ainakin siltä ettei teillä miehen kanssa ole kummoisesti yhteisiä arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun kerkeisikin laiskottelemaan. Laitan aamulla lapset kouluun, siivoan, pesen pyykit, laitan ruoat ja hoidan vauvaa. Ei tässä laiskottelua ole. Siihen ympättynä työ, niin en jaksaisi.
Aattelepa, että jotkut laittaa lapset aamulla kouluun ja päiväkotiin, käy kahdeksan tuntia töissä, siivoaa., pesee pyykit ja laittaa ruoat. Sitä kutsutaan normaaliksi elämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua viedä vielä tissillä olevaa, kävelemätöntä lasta tarhaan. Meillä on vanhempia lapsia, jotka ensimmäisillä luokilla, ja haluan heidät lähettää kouluun, plus kotona riittää työtä, jota ei kylläkään arvosteta tippaakaan.
Kompromissi. Oot vielä muutaman kuukauden kotona ja menet keväällä tai vuoden vaihteessa töihin. Sitten luulis naperon olevan jo kyllin iso tarhaan.
?