Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, miksei asiakaspalvelutilanteessa voi olla äärettömän ystävällinen ja avulias.

Vierailija
29.08.2018 |

Olen isossa talossa töissä ja vaikken ole varsinaisesti asiakaspalvelija, minulta kysytään päivittäin kymmeniä asioita. Niitä pieniä ja "tyhmiä" kysymyksiä ja isompia asioita. Suhtaudun kaikkiin kysymyksiin ja kysyjiin asiallisesti. Kohtelen heitä kuten haluaisin itseäni kohdeltavan. Jos joku kysyy jotain, hän ei tiedä jotain asiaa, johon haluaa vastauksen. Miksi ihmeessä alkaisin kuittailla tai nälviä sitä siinä tilanteessa?

Huomaan vaan, että moni ärsyyntyy kysymyksistä ja vastaa vinoillen tai silmiään pyöritellen. Miksi? Mitä se auttaa? Siitä tulee vain paha mieli kummallekin. En tajua. Ystävällisyys ei maksa mitään.

Eilen yksi uusi työntekijä tuli kysymään, miten yksi tietojärjestelmä laitetaan päälle koneella. Tuli kysymään tätä minulta, kun kollega oli vieressä. Vastasin ystävällisesti ja neuvoin. Kun tuo uusi työntekijä lähti, kollega haukkui uutta työntekijää idiootiksi, kun ei ollut tuollaista yksinkertaista asiaa itse tajunnut. Häh. Miksei saisi kysyä, yksinkertaisimpiakin asioita? Kuka siinä kärsii, jos auttaa toista tyhmissäkin kysymyksissä?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään heti toisen: työkaveri kysyi toiselta kysymyksen. Työkaveri vastasi nyrpeästi ja lässyttäen. Kysymys oli sellainen, johon moni tietää vastauksen ja se oli yksinkertainen, mutta työkaveri ei vaan tiennyt sitä. Kuka jaksaa tai haluaa enää kysyä mitään, jos vastaukset ovat tuollaisia?

ap

Vierailija
2/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne silmienpyörittelijät nostavat omaa egoaan. "Kyllä minä tiedän". Ovat kuitenkin epävarmoja, tietävätkö tarpeeksi ja riittääkö se mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitali on postissa.

Vierailija
4/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin ihmettelen. Onko suomalaisilla joku asennevamma palvelutilanteessa? Miksei vain neuvota asiallisesti? Mutta pitää melkein v*lla. Sellainen reipas ja asiallinen käytös riittää.

Jotain on pahasti pielessä.

Varo ap, ettet itse ala saamaan kuraa niskaasi. Tällainen negatiivinen henkilö haukkuu kaikki. Ja pilaa ilmapiirin.

Vierailija
5/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain asiakaspalvelussa, vaan ystävällisyys toimii joka paikassa muuallakin. Ei tee mieli kysyä pomolta yhtään mitään, kun vastaus on aina sellainen "etkö sä nyt todellakaan pystynyt tätä itse päättelemään / kysytkö sä oikeasti multa noin yksinkertaista/typerää asiaa?". 

Sama ihan vaikka kotonakin. Jos lapsi kysyy tyhmän kysymyksen, miksi siihen pitäisi vastata vähättelemällä. Lapsi kysyy oppiakseen, vähättelemällä lasta ei edes kiinnosta oppia tai kysyä jatkossa mitään. Minun äitini oli tällainen. Kysyin vaikka, että miten pasta keitetään (olin 10v), niin sain vastaukseksi, että mitenköhän mä ikinä tulen pärjäämään elämässä, kun en edes vettä osaa keittää. Niin. Olisihan sen voinut sanoa niin, että olisin tuntenut itseni arvostetuksi tyhmine kysymyksineni.

Vierailija
6/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan epävarmuudeksi. Itsetunto ei ole vakio ominaisuus. Siihen vaikuttaa kaikki kokemukset, ympäristö, jne.

Vierailija
7/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitali on postissa.

Sulta ei sitten kannata varmaan koskaan kysyä mitään. Asenne paistaa jo näin anonyymistikin bittiavaruudesta ruudun läpi.

Vierailija
8/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin asiakkaasta. Jos agressiivinen iskokoinen mies huumepäissään tulee räyhäämään niin se provosoituu vaan enemmän jos otan leveän hymyn ja kysyn mitä saisi olla. Itse olen ihminen joka tulee kaikkien kanssa toimeen eikä tulisi mieleen noin typerästi työkaverista puhua.

Vierailija
9/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitali on postissa.

Joka työpaikalta löytyy se yksi negatiivinen besserwisser. Hän on yleensä se heikosti koulutettu, lihavanko naisihminen. On omasta mielestä ”esimiesasemassa” vaikka todellisuudessa on tavallinen rivityöntekijä.

Tällainen henkilö sai just kenkää yhdestä markkknointifirmasta - oli alkanut kiusata uusia työntekijöitä, jotka KTM.

Vierailija
10/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä, että kaikki  ei ole saanut elää suht turvallista lapsuutta? Et ymmärrä kuinka kaikkilla ei ole ollut niitä normaaleja tunnesiteitä, jotka kantaa aikuisuuteen?

Vierailija
11/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asiakaspalvelijat eivät ole tuollaisia yli-ihmusiä kuin sinä. Jos asiakas itse käyttäytyy asiattomasti, kysytään ja vaaditaan mahdottomia, jankataan samoja asioita päivästä toiseen niin se on ihan ymmärrettävää ja sallittua, ettei aina jaksa olla enkelimäisyyden perikuva.

Vierailija
12/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin asiakkaasta. Jos agressiivinen iskokoinen mies huumepäissään tulee räyhäämään niin se provosoituu vaan enemmän jos otan leveän hymyn ja kysyn mitä saisi olla. Itse olen ihminen joka tulee kaikkien kanssa toimeen eikä tulisi mieleen noin typerästi työkaverista puhua.

Tai sitten työkaverisi ja muut ihmiset pelkäävät sinua ja siksi ”tulet” ihmisten kanssa toimeen😂

Vierailija
13/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta ei kai tuollaisessakaan tilanteessa auta ketään se, että asiakaspalvelija vastaa itse räyhäämällä tai haistattelemalla?

Vierailija
14/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti, ihanne maailmaa ei ole.

Vierailija
15/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Portsarin hommat ovat ihan eri juttu.

Vierailija
16/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta ei kai tuollaisessakaan tilanteessa auta ketään se, että asiakaspalvelija vastaa itse räyhäämällä tai haistattelemalla?

No ei tietenkään ääripää 🙄 voi päästä vaikka hengestään. mutta toisista asiakkaista se ei varmaan näytä kuitenkaan niin ystävälliseltä.

Vierailija
17/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesti, ihanne maailmaa ei ole.

Mutta työnsä voi tehdä asiallisesti. Negatiivinen vittuilu vie meitä kauemmaksi hyvästä arjesta.

Vierailija
18/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Vierailija
19/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä tulit ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle haukkumaan kollegasi käytöstä sen sijaan, että olisi puhunut hänen kanssaa asian läpi. Miksi?

Vierailija
20/65 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Portsarin hommat ovat ihan eri juttu.

Meinaatko että tuollaisia asiakkaita ei muussa työssä tapaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi