Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitää toimia, kun reissussa mahatauti ja kotiin lento huomenna?

Vierailija
29.08.2018 |

Ensin yhteys vakuutusyhtiöön vai sairaalaan vai miten? Meidän ensimmäinen reissu, joten ei mitään tietoa...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on että pidät nesteytyksestä huolen, etkä syö mitään. Paitsi jos haluat ripuloida ja oksentaa koko kotimatkan. Toivottavasti ei ole pitkä kotimatka. Vakuutukset yms ehtii hoitaa kotonakin.

Vierailija
2/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tekee päätöksen oletko lentoluntoinen. Sen jälkeen voit kysyä vakuutusyhtiöstä korvaavatko. Tsemppiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennät kotiin mahataudissa. Ei siinä sen kummempaa. Vähän tympeää mutta ei mikään maailmanloppu.

Vierailija
4/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on että pidät nesteytyksestä huolen, etkä syö mitään. Paitsi jos haluat ripuloida ja oksentaa koko kotimatkan. Toivottavasti ei ole pitkä kotimatka. Vakuutukset yms ehtii hoitaa kotonakin.

Niin siis mietin sitä, että entä jos ei ole lentokuntoinen? Ei kai lennolle ees oteta jos oksentaa ja ripuloi?

Vierailija
5/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tekee päätöksen oletko lentoluntoinen. Sen jälkeen voit kysyä vakuutusyhtiöstä korvaavatko. Tsemppiä

Kiitos 😊

Vierailija
6/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennät kotiin mahataudissa. Ei siinä sen kummempaa. Vähän tympeää mutta ei mikään maailmanloppu.

Vaikka molemmista päistä tulisi? Mukava kanssamatkustajillekin 😔

Vierailija
7/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis mietin sitä, että entä jos ei ole lentokuntoinen? Ei kai lennolle ees oteta jos oksentaa ja ripuloi?

Kunhan et oksenna check in -virkailijan päälle niin pääset koneeseen. Älä kerro että olet sairas. Douppaa itsesi niillä vatsatautilääkkeillä mitä onnistut löytämään.

Vierailija
8/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto mitä vaikeilua. Mulle käynyt useammin noin. Sitten tullaan vaipat jalassa lentäen kotiin tai laivalla kotiin. Kurjaa on japaskoo housuun mutta välissä käyt vessassa laittamassa uuden vaipan. Meillä iso perhe ja ei todellakaan onnistu että yhden ihmisen noron takia koko perheen paluuta siirretään, mistään ei saa edes isolle sakille hotellia. Kotiin vaaan vaikka kurjaa olis.

Vierailija
9/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi sopivat rohdot ennen lentoa.

Vierailija
10/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole ajatellut lääkärissä käydä tai ottaa jokaisen matkaajan perusvarusteisiin kuuluvia vatsatautilääkkeitä?

Vierailija
11/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olisikin siinä kunnossa että pystyisi jotenkin lentämään, niin ei silti ole oikein tartuttaa muita matkustajia. Korvaukset voi hakea vakuutuksesta myöhemmin. Ja ensin tosiaan todistus paikalliselta lääkäriltä, että on vatsataudissa.

Vierailija
12/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

varo etteivät huomaa tai lennät koneesta.

Vierailija
13/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi sopivat rohdot ennen lentoa.

Mukava tartuttaa koneellinen muita ihmisiä. Ihmiset on sitten itsekkäitä eikä mikään ihme, että vatsatautia sairastetaan matkoilla, kun toiset ripuloi yleisissä vessoissa.

Vierailija
14/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole ajatellut lääkärissä käydä tai ottaa jokaisen matkaajan perusvarusteisiin kuuluvia vatsatautilääkkeitä?

Sitähän minä juuri kysyin että miten näissä tilanteissa edetään, kun en vakuutusyhtiön sivuilta edes löytänyt. Mutta en tosiaan pääse lääkäriin tai edes lentokentälle, jos molemmista päistä tulee enkä ole ainut sairas. Ja kyllä, on ripulilääkkeet ja maitohapot käytössä. Maitohapot jo ennen reissua, vaikka niistäkin juuri luin että käytännössä hyöty on hyvin pieni.

Vierailija
15/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse olisikin siinä kunnossa että pystyisi jotenkin lentämään, niin ei silti ole oikein tartuttaa muita matkustajia. Korvaukset voi hakea vakuutuksesta myöhemmin. Ja ensin tosiaan todistus paikalliselta lääkäriltä, että on vatsataudissa.

Vaikea uskoa että vakuutusyhtiö olisi kovasti myötämielinen mutta voit tietenkin yrittää. Itse lentäisin kotiin. Lennän paljon työn vuoksi ja aika heikossa hapessa on tullut lennettyä. Ainoa joka asiasta voi tehdä suuren numeron olet sinä itse. Tietenkään et pääse lennolle jos julistat olevasi sairas mutta jos olet hissukseen niin homma on ok.

Vierailija
16/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin todennäköisesti kyseessä reaktio paikalliseen bakteerikantaan tai ruokamyrkytys, ei tartu muihin.

Vierailija
17/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varo etteivät huomaa tai lennät koneesta.

En tiedä olenko jotenkin erikoinen, mutta en haluaisi lentää sairaana. En myöskään siksi, että joillekin se voi olla vaarallista. Ja siksipä kysyinkin, että miten edetään jos ei ole lentokuntoinen.

Vierailija
18/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa että vakuutusyhtiö olisi kovasti myötämielinen mutta voit tietenkin yrittää. Itse lentäisin kotiin. Lennän paljon työn vuoksi ja aika heikossa hapessa on tullut lennettyä. Ainoa joka asiasta voi tehdä suuren numeron olet sinä itse. Tietenkään et pääse lennolle jos julistat olevasi sairas mutta jos olet hissukseen niin homma on ok.

Ihmettelin että mistä tauti olisi yhtäkkiä tullut. Puhdas maa ja ollaan tarkkoja syömisen kanssa. Mutta tämähän on voinut itää jo tulomatkalla asti, jos joku lentänyt kipeänä. En haluaisi laittaa vahinkoa kiertämään. Maha sekaisin on tietenkin eri asia kuin mahatauti. Jos tämä vielä pahemmaksi äityy niin ollaan tilanteessa, jossa oksentaminen on ihan jatkuvaa.

Vierailija
19/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin että mistä tauti olisi yhtäkkiä tullut. Puhdas maa ja ollaan tarkkoja syömisen kanssa. Mutta tämähän on voinut itää jo tulomatkalla asti, jos joku lentänyt kipeänä. En haluaisi laittaa vahinkoa kiertämään. Maha sekaisin on tietenkin eri asia kuin mahatauti. Jos tämä vielä pahemmaksi äityy niin ollaan tilanteessa, jossa oksentaminen on ihan jatkuvaa.

Reissussa tarttuu kaikenlaista ja on aika vaikea selvittää mistä mikäkin tulee. Hyvin mahdollista on sekin että reagoit johonkin ilman että kyseessä on varsinainen tartunta. Koneet ovat täynnä flunssaisia ja vatsatautisia ihmisiä. Sekaan vaan.

Vierailija
20/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reissussa tarttuu kaikenlaista ja on aika vaikea selvittää mistä mikäkin tulee. Hyvin mahdollista on sekin että reagoit johonkin ilman että kyseessä on varsinainen tartunta. Koneet ovat täynnä flunssaisia ja vatsatautisia ihmisiä. Sekaan vaan.

Tunnen itseni aika typeräksi, kun olen ajatellut että ihmiset eivät mahataudissa matkustaisi, mutta näköjään on hyvinkin yleistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi