Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitää toimia, kun reissussa mahatauti ja kotiin lento huomenna?

Vierailija
29.08.2018 |

Ensin yhteys vakuutusyhtiöön vai sairaalaan vai miten? Meidän ensimmäinen reissu, joten ei mitään tietoa...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse olisikin siinä kunnossa että pystyisi jotenkin lentämään, niin ei silti ole oikein tartuttaa muita matkustajia. Korvaukset voi hakea vakuutuksesta myöhemmin. Ja ensin tosiaan todistus paikalliselta lääkäriltä, että on vatsataudissa.

Vaikea uskoa että vakuutusyhtiö olisi kovasti myötämielinen mutta voit tietenkin yrittää. Itse lentäisin kotiin. Lennän paljon työn vuoksi ja aika heikossa hapessa on tullut lennettyä. Ainoa joka asiasta voi tehdä suuren numeron olet sinä itse. Tietenkään et pääse lennolle jos julistat olevasi sairas mutta jos olet hissukseen niin homma on ok.

Ihmettelin että mistä tauti olisi yhtäkkiä tullut. Puhdas maa ja ollaan tarkkoja syömisen kanssa. Mutta tämähän on voinut itää jo tulomatkalla asti, jos joku lentänyt kipeänä. En haluaisi laittaa vahinkoa kiertämään. Maha sekaisin on tietenkin eri asia kuin mahatauti. Jos tämä vielä pahemmaksi äityy niin ollaan tilanteessa, jossa oksentaminen on ihan jatkuvaa.

Reissussa tarttuu kaikenlaista ja on aika vaikea selvittää mistä mikäkin tulee. Hyvin mahdollista on sekin että reagoit johonkin ilman että kyseessä on varsinainen tartunta. Koneet ovat täynnä flunssaisia ja vatsatautisia ihmisiä. Sekaan vaan.

Tunnen itseni aika typeräksi, kun olen ajatellut että ihmiset eivät mahataudissa matkustaisi, mutta näköjään on hyvinkin yleistä.

Etenkin työmatkalaiset yleensä haluavat kotiin vaikka pää kainalossa. Jos haluat koettaa onneasi vakuutusyhtiön kanssa niin ensin lausunto paikalliselta lääkäriltä, sitten yhteys vakuutusyhtiön hot line puhelinnumeroon. Riippuu vakuutuksesta mutta en oikein usko että vatsatauti on riittävä syy matkan venyttämiseen ainakaan koko porukan osalta. Korkealla todennäköisyydellä tarvitset päätöksen ennen paluulentoa eli kannattaa soittaa eikä lähettää sähköpostia tms.

Lentoyhtiöt eivät halua sairaita matkustajia lennoille koska niissä on riski että joudutaan tekemään välilasku jonnekin hornaan että saadaan tyyppi sairaalaan. Siitä taas tulee jumalaton sirkus. Mutta sekään että lentoyhtiö ei huoli sinua lennolle ei automaattisesti tarkoita että valuutusyhtiö korvaa mitään.

Sorry, olen aika kyyninen näiden suhteen ja raahaudun aina lennoilleni oli kunto mikä tahansa. Tiukat lääkkeet nassuun ja koneessa unta palloon niin se menee.

Vierailija
22/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen noron saada Suomestakin.

Huonoa tuuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole ajatellut lääkärissä käydä tai ottaa jokaisen matkaajan perusvarusteisiin kuuluvia vatsatautilääkkeitä?

Sitähän minä juuri kysyin että miten näissä tilanteissa edetään, kun en vakuutusyhtiön sivuilta edes löytänyt. Mutta en tosiaan pääse lääkäriin tai edes lentokentälle, jos molemmista päistä tulee enkä ole ainut sairas. Ja kyllä, on ripulilääkkeet ja maitohapot käytössä. Maitohapot jo ennen reissua, vaikka niistäkin juuri luin että käytännössä hyöty on hyvin pieni.

Lääkärit tulevat myös hotelliin tai mihin nyt sittrn olet majoittunut.

Itse sain hotellihuoneessa pistoksen lääkäriltä ja oksentelu loppui siihen ja pääsin matkustamaan kotiin.

Vierailija
24/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse olisikin siinä kunnossa että pystyisi jotenkin lentämään, niin ei silti ole oikein tartuttaa muita matkustajia. Korvaukset voi hakea vakuutuksesta myöhemmin. Ja ensin tosiaan todistus paikalliselta lääkäriltä, että on vatsataudissa.

Vaikea uskoa että vakuutusyhtiö olisi kovasti myötämielinen mutta voit tietenkin yrittää. Itse lentäisin kotiin. Lennän paljon työn vuoksi ja aika heikossa hapessa on tullut lennettyä. Ainoa joka asiasta voi tehdä suuren numeron olet sinä itse. Tietenkään et pääse lennolle jos julistat olevasi sairas mutta jos olet hissukseen niin homma on ok.

Ihmettelin että mistä tauti olisi yhtäkkiä tullut. Puhdas maa ja ollaan tarkkoja syömisen kanssa. Mutta tämähän on voinut itää jo tulomatkalla asti, jos joku lentänyt kipeänä. En haluaisi laittaa vahinkoa kiertämään. Maha sekaisin on tietenkin eri asia kuin mahatauti. Jos tämä vielä pahemmaksi äityy niin ollaan tilanteessa, jossa oksentaminen on ihan jatkuvaa.

Reissussa tarttuu kaikenlaista ja on aika vaikea selvittää mistä mikäkin tulee. Hyvin mahdollista on sekin että reagoit johonkin ilman että kyseessä on varsinainen tartunta. Koneet ovat täynnä flunssaisia ja vatsatautisia ihmisiä. Sekaan vaan.

Tunnen itseni aika typeräksi, kun olen ajatellut että ihmiset eivät mahataudissa matkustaisi, mutta näköjään on hyvinkin yleistä.

Etenkin työmatkalaiset yleensä haluavat kotiin vaikka pää kainalossa. Jos haluat koettaa onneasi vakuutusyhtiön kanssa niin ensin lausunto paikalliselta lääkäriltä, sitten yhteys vakuutusyhtiön hot line puhelinnumeroon. Riippuu vakuutuksesta mutta en oikein usko että vatsatauti on riittävä syy matkan venyttämiseen ainakaan koko porukan osalta. Korkealla todennäköisyydellä tarvitset päätöksen ennen paluulentoa eli kannattaa soittaa eikä lähettää sähköpostia tms.

Lentoyhtiöt eivät halua sairaita matkustajia lennoille koska niissä on riski että joudutaan tekemään välilasku jonnekin hornaan että saadaan tyyppi sairaalaan. Siitä taas tulee jumalaton sirkus. Mutta sekään että lentoyhtiö ei huoli sinua lennolle ei automaattisesti tarkoita että valuutusyhtiö korvaa mitään.

Sorry, olen aika kyyninen näiden suhteen ja raahaudun aina lennoilleni oli kunto mikä tahansa. Tiukat lääkkeet nassuun ja koneessa unta palloon niin se menee.

En tiedä käytännöstä, mutta yleisimpiä korvaussyitä on vatsatauti. Tai ainakin niin netti kertoo. Kun olisikin perustauti, jossa oksentaa ja paskantaa muutaman kerran, mutta monesti ne äityy todella rajuksi. Siinä nukutaan vessan lattialla, jos siinäkään.

Vierailija
25/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole ajatellut lääkärissä käydä tai ottaa jokaisen matkaajan perusvarusteisiin kuuluvia vatsatautilääkkeitä?

Sitähän minä juuri kysyin että miten näissä tilanteissa edetään, kun en vakuutusyhtiön sivuilta edes löytänyt. Mutta en tosiaan pääse lääkäriin tai edes lentokentälle, jos molemmista päistä tulee enkä ole ainut sairas. Ja kyllä, on ripulilääkkeet ja maitohapot käytössä. Maitohapot jo ennen reissua, vaikka niistäkin juuri luin että käytännössä hyöty on hyvin pieni.

Lääkärit tulevat myös hotelliin tai mihin nyt sittrn olet majoittunut.

Itse sain hotellihuoneessa pistoksen lääkäriltä ja oksentelu loppui siihen ja pääsin matkustamaan kotiin.

Kiitos tiedosta 😊

Vierailija
26/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en tosiaan pääse lääkäriin tai edes lentokentälle, jos molemmista päistä tulee enkä ole ainut sairas. Ja kyllä, on ripulilääkkeet ja maitohapot käytössä.

No ettehän te pääse lentokentälle tuossa kunnossa. Missaatte lennon, menette lääkäriin kun pääsette (todistus ja lääkkeet sieltä) ja haette korvaukset vakuutuksesta, kun olette päässeet Suomeen

Vierailija
27/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen noron saada Suomestakin.

Huonoa tuuria.

Niin. Mutta silloin ei todennäköisesti tarvitsisi miettiä lentomatkaa kotiin päin.

Vierailija
28/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta en tosiaan pääse lääkäriin tai edes lentokentälle, jos molemmista päistä tulee enkä ole ainut sairas. Ja kyllä, on ripulilääkkeet ja maitohapot käytössä.

No ettehän te pääse lentokentälle tuossa kunnossa. Missaatte lennon, menette lääkäriin kun pääsette (todistus ja lääkkeet sieltä) ja haette korvaukset vakuutuksesta, kun olette päässeet Suomeen

En kyllä tuudittautuisi sen varaan, että vakuutus korvaa kaiken.

Varsinkaan muiden kuin sairastuneen uusia kuluja.

Itse kyllä, jos minulle ei olisi sama saanko vakuutuksesta korvaukset vai en, pyrkisin matkustamaan vaikka pää kainalossa.

Vierailija
29/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tuudittautuisi sen varaan, että vakuutus korvaa kaiken.

Varsinkaan muiden kuin sairastuneen uusia kuluja.

Itse kyllä, jos minulle ei olisi sama saanko vakuutuksesta korvaukset vai en, pyrkisin matkustamaan vaikka pää kainalossa.

Juu ei vakuutus korvaa koko seurueen kuluja, vaan sairastuneen. Jos kyseessä on lapsi, niin lisäksi yhden huoltajan. Muut saavat mennä kotiin suunnitelman mukaisesti tai maksaa itse uudet lennot.

Vierailija
30/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini sai ruokamyrkytyksen paluumatkaa edeltävänä iltana, 11 tunnin lento edessä. Satuttiin olemaan Aurinkomatkojen reissulla, opas järjesti. että lentokentällä päivystävä lääkäri tutki ja lääkitsi, kirjoitti lääkärintodistuksen joka näytettiin check innissä. Lentoyhtiö voi kuitenkin loppupeleissä päättää, pääseekö sairas koneeseen vai ei. Purseri kävi portilla juttelemassa meidän kanssa ja teini sai luvan lentää, sai niin tujut lääkkeet lääkäriltä että nukkui ihan koko matkan.  Jos ei olisi saanut lentolupaa, olisin minä jäänyt johonkin hotelliin hänen kanssaan ja tullut sitten reittilennolla perässä, matkavakuutus olisi tämän korvannut.

Lääkärin saat hotelliinkin ihan varmasti, respa varmaan voi auttaa. Suosittelen kyllä lääkärintodistusta ja kunnon lääkkeitä. 

Vierailija
31/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä kokemuksia?

Vierailija
32/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin koneessa ainakin muutaman pierun päästää niin lentää ulos niin kuin tämä Paukku silloin iltalehden jutussa. Käyt lääkärissä jo etukäteen.

Vierailija
33/33 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No useimmissa vatsataudeissa tai ruokamyrkytyksissa se akuuttivaihe ei kyllakaan kesta kovin kauan, sen aikaa etta sisalmykset ovat tyhjentyneet minka jalkeen voi toki olla kuumetta tms. Sen jalkeen voi olla vahan pidempaan heikko olo, mutta nesteytys riittanee yleensa hoidoksi, ja laakarilta voi hakea laakkeen jos tuntuu ettei riita. Rajujenkin ruokamyrkytysten jalkeen olen kuitenkin jo seuraavana paivana tai puolenkin vuorokauden paasta ollut helposti matkustuskunnossa, vaikkei se nyt mitaan herkkua olekaan ja vahan huimaa tms. 

Alkaa viittiko aina liioitella jonkun noron tai ylipaansa vatsatautien kamaluutta, ei se nyt mikaan malaria sentaan ole... yksilokohtaista tietty ja sattumaa, mutta joo, yleensa pahin on ohi muutamassa tunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi