Hoitajat!
Aiotko ottaa pakkorokotteen? Jos haluat asialle muutosta, käythän allekirjoittamassa adressin:
https://www.adressit.com/vetoomus_sote-henkiloston_pakkorokotukset_mahd…
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää ikinä jätä itseäni, enkä lapsiani rokottamatta. Ajattelin ennen samoin kuin sinä, mutta mieleni muutti se, kun koko perheemme sairasti influenssan 2015. 5v. lapsemme makasi huonossa kunnossa sairaalassa keuhkokuumeessa influenssan jälkitaudissa ja 3 vuotiaalle puhkesi astma!
Kaikki nuo olisi luultavasti olleet ehkäistävissä, jos olisimme ottaneet rokotukset. Ja kamalalta tuntuu myös se, että jos tuon sairaan astma-lapseni hoidettavaksi sairaalaan, hän voisi saada influenssatartunnan joltain rokottamattomalta hoitajalta!
T:sairaanhoitaja
Ymmärrän huolesi ja kantasi. Kuitenkaan influenssarokote ei anna kovin hyvää suojaa, vaan juurikin monet tulevat rokotteesta kipeäksi tai saavat influenssan silti.
Hei, voitko kertoa miksi mielestäsi juuri influenssarokotteesta moni sairastuu ja mihin tai miten influenssarokotteen heikennetty virukset aiheuttaisivat influenssaan sairastumisen, mutta esim poliorokotteen tai tuhkarokkotteen heikennetyt virukset eivät aiheuta ko tautia??
Influenssarokotteen kanssa on sellainen ongelma, että ihmiset eivät ymmärrä influenssan ja tavallisen flunssan eroa. Influenssarokote ei suojaa flunssalta (eikä ole mikään "flunssapiikki") ja se vuoksi niin moni kuvittelee sairastavansa rokotteen vuoksi.
Influenssarokote alentaa immuniteettia ja sitten moni tulee kipeäksi rokotteesta, ei kuitenkaan (välttämättä) influenssaan. Tiedän hoitajan, joka otti rokotteen ja oli sen jälkeen flunssassa, oksennustaudissa, silmä-ja korvatulehduksessa sekä ”nuha jäi päälle” viikoiksi. Sanoi, että ei enää ikinä ota!
Myös mpr ja polio rokote heikentävät immuniteettia.
Kuinka monta kertaa vuodessa teidän pitää se rokote ottaa?
Olen ottanut rokotteen kymmenen vuotta. En ole saanut mitään sivuvaikutuksia rokotteesta enkä ole sairastanut influenssaa. Tavallista flunssaa olen sairastanut joinakin talvina. Otan rokotteen tänäkin syksynä heti kun sitä saa
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut rokotteen kymmenen vuotta. En ole saanut mitään sivuvaikutuksia rokotteesta enkä ole sairastanut influenssaa. Tavallista flunssaa olen sairastanut joinakin talvina. Otan rokotteen tänäkin syksynä heti kun sitä saa
Jokainen ihminen on erilainen ja geeniperimä on erilainen, joillekin rokotuksesta ei tule haittaa, ainakaan heti.. mutta joku kerta voi tulla. Kuka ottaa vastuun kumulatiivisesta vaikutuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa vuodessa teidän pitää se rokote ottaa?
Joka vuosi.
Etsikää lääkäri joka suostuu kirjoittamaan rokotustodistuksen ilman rokotuksen ottoa.
Ei tarvitse pitää suojamaskia töissä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä! minä haluan rokotuksen - en enää ikinä halua sellaista influenssaa kun viime talvella, melkein kuolin siihen!
Viime talvena KYKS:sissä oli suoranainen epidemia: kaikki sairastuneet oli rokotettuja.
Mikä on KYKS ?
Vierailija kirjoitti:
Etsikää lääkäri joka suostuu kirjoittamaan rokotustodistuksen ilman rokotuksen ottoa.
Ei tarvitse pitää suojamaskia töissä tms.
Lääkärit eivät rokota vaan terveydenhoitajat tai sairaanhoitajat.
Suojamaskia pidetään jos on vaarana pisaratartunta vaikka olisi rokotus otettunakin.
Ja otan itse rokotuksen ilman pakkoakin.
https://thl.fi/fi/web/rokottaminen/hyodyt-ja-haitat/haittavaikutukset/h…
Tässä linkki, josta voi ilmoittaa rokotteesta tulleesta haittavaikutuksesta. Jos olet ottanut jonkun rokotteen ja siitä on tullut haittavaikutus, niin kannattaa ilmoittaa siitä. Tiedän, että monesti ne jäävät ilmoittamatta helposti.
Miksi hoitajat pitää rokottaa, vaikka riskiryhmät joka tapauksessa rokotetaan?
Hoitajat älkää ottaako rokotetta! STM tekee muutoksen lakipykälään, jossa kellekään ei jää epäselväksi, että rokottamatta jättäminen olisi syy irtisanoa! Älkää suostuko sitä ottamaan, jos ette halua.
Hei, voitko kertoa miksi mielestäsi juuri influenssarokotteesta moni sairastuu ja mihin tai miten influenssarokotteen heikennetty virukset aiheuttaisivat influenssaan sairastumisen, mutta esim poliorokotteen tai tuhkarokkotteen heikennetyt virukset eivät aiheuta ko tautia??
Influenssarokotteen kanssa on sellainen ongelma, että ihmiset eivät ymmärrä influenssan ja tavallisen flunssan eroa. Influenssarokote ei suojaa flunssalta (eikä ole mikään "flunssapiikki") ja se vuoksi niin moni kuvittelee sairastavansa rokotteen vuoksi.