Hiustenhoitoainesta tietäville kysymys
Mikä ainesosa niissä hoitoaineissa on se semmoinen mistä tulee voimakas, pistävä hajuveden haju esiin? Kaikissa hoitoaineissa ei ole sitä, mutta tosi monissa on. Esimerkiksi glissin hoitoaineissa se on todella voimakas ja häiritsevä. Minulle tulee naama täyteen punaisia laikkuja noista hoitoaineista ja olisi kiva välttää sitä ainetta, mutta kun en tiedä mikä se on mitä vältellä. Sen vaan tiedän, että kun olen päähäni aineen hieronut, niin se haju tulee voimakkaasti esiin ja sitten taas naama on punainen, mutta tietenkin liian myöhään sen tuossa tilanteessa huomaa.
Glissillä oli aiemmin semmoinen mustapurkkinen hoitoaine, missä sitä hajua ja ainetta ei ollut niin paljon, mutta se poistui myynnistä ja nyt on vaikea löytää hoitoainetta, missä sitä ei ole.
Kommentit (10)
Niin hajuste se on, mutta kaikkien hoitoaineiden hajusteet eivät ole samanlaisia, tämä on ihan oma lajinsa ja olisi kiva tietää tarkalleen mikä se on, että voisi vältellä sitä.
Ap
et sitten ole ajattellut lukea niitten ostamiesi hoitoainepurkkien tuoteselosteita?
Miksi et osta hajusteetonta hoitoainetta? Vertaile incit, löydät yhteisen aineen.
Kokeile cosmethics-appia, tunnetusti allergisoivien kohdalla on myös varoitus.
Sodium methylbaraben näyttää ainakin olevan varoitettu aine Glissin hoitoaineissa.
Vierailija kirjoitti:
et sitten ole ajattellut lukea niitten ostamiesi hoitoainepurkkien tuoteselosteita?
Olen lukenut, mutta missään ei vielä ole lukenut, että tämä aine tässä aiheuttaa punaisia läikkiä naamaan yhdelle ihmiselle.
Tässä on yhden tuoteseloste mikä aiheuttaa läikkiä ja päänsärkyä.
Aqua, cetyl, alcohol, distearoylethyl, hydroxyelhymonium, methosulfate, catearyl alcohol, dimelthicone, isopropyl myrstate, parfum, betaine, peg-40 hydrogenated castor oil, propylene glycol, cerimonium chloride, panthenol, phenoxyelthanol, ethylhexyglycerin, citric asid.
Sä varmaan nyt viisaana kerrot, miten tämän avulla maallikko pystyisi asian selvittämään. Pelkkä hajuste se ei voi olla, koska jotkut hajusteet ei aiheuta oireita.
Joo, ongelma on, että "parfym" sanaa tuoteluettelossa ei tarvitse ollenkaan avata... Minkä niminen hpitoaine sulla siis tarkalleen on?
Vierailija kirjoitti:
Joo, ongelma on, että "parfym" sanaa tuoteluettelossa ei tarvitse ollenkaan avata... Minkä niminen hpitoaine sulla siis tarkalleen on?
No tää on ihan pirkka-hoitoaine ja varmasti sitten huonoimmasta päästä, mutta olen kokeillut jo ihan älyttömän määrän hoitoaineita, kalliita ja halpoja ja roskiin menee lopulta kaikki ja rahaa menee hukkaan älyttömästi tämän takia.
Herbina gloss&shine jostain syystä sopii, vaikka tässäkin on hajuste, mutta se haju tässä ei ole se pistävä haju. Tämä herbina ei vaan muuten sovi hiuksille niin hyvin kuin se yksi gliss mitä ei enää tehdä ja taas etsin uutta hoitoainetta.
Sekoita siihen jauhoja, niin saat slimeä