Normaalipainoista kumppania toivovalla liian tiukat kriteerit?
Onko tosiaan niin että normaalipainoista kumppania toivovalla on tiukat kriteerit? Miten tähän on tultu..? Ainakin omiin korviin kuulostaa aika hullulta
Kommentit (276)
Mä kattelin että Antti Tuisku olis sopiva morsian tuolle.
Läskit tässäkin ketjussa takajaloillaan ulvomassa.
Miksi Maunon pitäisi ottaa ylipainoisilta naisilta edes sitä kirjettä vastaan? Pelkkää ajanhukkaa kaikille osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole liian kriittistä vaatia kumppanilta normaalipainoa jos on itsekin normaalipainoinen. Itse en tosin kiinnostuisi ihmisestä, joka ulkoisia kriteereitä ensimmäisenä luettelee, toteaa, että ei vaan viehäty kuin ne kriteerit täyttävistä ja lisäksi kertoo kuinka ulkonäkö on niin tärkeä ominaisuus ihmisessä, että siihen kiinnittää huomiota ensimmäisenä. Moni varmaan ajattelee noin mutta itse en. Minulle taas ulkonäkökeskeisyys on tosi iso turn-off.
Naisille onkin perinteisesti ollut miehessä tärkeämpää status kuin luonne. Toki pituus on plussaa. Väsyny trooppi tuo #womenarewonderful #not
En osaa muiden naisten puolesta puhua. Itselleni nimenomaan se luonne on kyllä ehdottomasti tärkeintä. Status, ulkonäkö saati sitten niinkin triviaali juttu kuin pituus ovat kyllä aikalailla yhdentekeviä juttuja.
UnelmaJussi kirjoitti:
Mun mielestä toi Mauno on tosi söötti!
... siihen asti kunnes avasi suunsa.
Sosiaalisesti kömpelö voi olla ihan söötti, mutta tää Mauno menee jo törppöyden puolelle.
Juu, ylipainoiset ja lyhyet miehetkin on naisten keskuudessa niin suuressa huudossa.
Voi luoja näitä naisten kaksoisstandardeja.
Mauno sai ainakin karsittua av-mammat pois ehdokkaistaan. Väisti luodin.
Maajussi Maunolla on kaksi lasta. Voisiko tuokin vaikuttaa vastausten vähyyteen?
Mä sanon ihan suoraan, että tuskin seurustelisin miehen kanssa joka olisi alle 160cm. Oon itse just tuon mittainen ja haluan että mies on mua pitempi (mieluusti kookkaampikin!). En tykkää ruipeloista ja mielummin pieni pömppis kun bodari. Mielummin kokoa L kun S.
Mun mielestä normaalipainoisuus ei ole mikään tavaton kriteeri. Ja jos tää jätkä olis toivonut "sporttista" mimmiä niin siellähän olis ollut jonossa jokainen XL-mimmi joka on mielestään sporttinen kun saa pari kertaa viikossa lenkkeillessään ahdettua fitness-legginsit jalkaan ja seuraa Juttaa facebookissa.
Mies ei toivonut mitään anorektista teinitypyä vaan normaalipainoista naista.
Hyvä, että mies on rehellinen, sitähän me naiset arvostetaan?
Vierailija kirjoitti:
Maajussi Maunolla on kaksi lasta. Voisiko tuokin vaikuttaa vastausten vähyyteen?
Miten ihmeessä? Naisethan tuomitsevat yksituumaisesti sinkkuäitienkin syrjinnän parisuhdemarkkinoilla.
Itse olen normaalipainoinen ja olen 21 vuotta ollut normaalipainoisen kumppanini kanssa. Mä en kyllä aikanaan olisi uskaltanut pariutua sellaisen miehen kanssa, jonka "ainoa" kriteeri on normaalipaino. Kun eihän sitä ikinä voi tietää, mitä elämä tuo eteen. Jos olisinkin vaikka lihonnut jossain vaiheessa, niin omassa päässä olisi varmasti ollut koko ajan ajatus siitä, että nyt se toinen sitten lähtee. Ja tosiaan, se normaalipainon käsite on aika laaja. Esim. henkilö, jonka bmi on 20, näyttänee erilaiselta kuin henkilö, jonka bmi on 24. Ja ehkä muutoinkin (vaikka ei lihoisi) sitten olisi sellainen fiilis jatkuvasti, että kelpaanko nyt tuolle kumppanille.
Mokas pahasti. Kyllä siellä on laihaa normia ja ihraa. Valitsee niistä.
Tuollaisen sanoja karsii kaikki täyspäiset pois, koska ei kukaan halua kumppania, jonka kriteeri on normaalipainoisuus. Ensinnäkin, minusta kriteerien pitää olla muuta kuin ulkonäköä, ja huomattavasti tarkempia. Jos ei mitään sano vaikka älystä, sellainen mies kannattaa unohtaa. Ja paino muuttuu. Minä olin naimisiin mennessäni hoikka. 24 v avioliiton aikana olen olen kaikkea alipainon ja lievän ylipainon välillä. Neljä lasta ei tule kaikille ilman että kropassa näkyy. Enkä haluaisi ajatella, että mies oli minut ottanut, koska minulla oli nuorena hyvä kroppa. Vaan että hän oikeasti rakasti minua ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä? Naisethan tuomitsevat yksituumaisesti sinkkuäitienkin syrjinnän parisuhdemarkkinoilla.
Minkä syrjinnän ja mitkä ihmeen markkinat? Parisuhde muodostetaan ihmisen kanssa, johon rakastuu. Siinä ei tosiaan tarvitse olla tasapuolinen, kenenkään.
En minäkään naisena viehäty ylipainoisista miehistä. Tässä tulee myös se vastaan, että varmasti syödään niin eritavalla, että se tuo ongelmia kaksine ruokineen. En siis ole vegaani, syön lihaa, mutta kun en syö hampurilaisia, ranskalaisia, kebabbeja, grillimättöä, jäätelöä, jne
Mullekin tuli vähän homppeli-fiilis tuosta Maunosta. Jos mies haluaa normaalipainoisen ajattelisin että okei mä olen hoikka mut mulla on nää lättäjalat, ei jatkoon siis. Varmaan itsensä mielestä täydelliset naiset vastasi Maunolle eli Maunolle tulee kusiset paikat, parempi miettiä kaikki tarkkaan omasta garderobista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset taas toivovat miehen olevan pitkä, mutta eihän sitäkään sovi sanoa ääneen parisuhdetta etsiessä.
Vai miten se nyt oli?
Etkö ymmärrä, että se on ihan eri asia. Miesten tulee voida kritisoida naisia kuten ennenkin. Jos nainen kertoo esimerkiksi sen tilastollisen faktan, että suomalaisista miehistä 60 % on ylipainoisia, kyseessä on hirveä miesviha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua normaalipainoista kumppania etupäässä edes ulkonäkösyistä. Ylipaino kielii minulle itsehillinnän ja elämänhallinan ongelmista. Maailmankatsomuksemme tuskin kohtaisivat.
Ylipaino ei kieli sinulle mistään mitään, oma ennakkoluuloisuutesi siellä kuiskii. Kannattaa joskus tutustua ihmisiin omien ennakkoluulojen yli, saattaisit vaikka yllättyä.
Puhuin parisuhteesta. Ihmisiä on totta kai erilaisia ja kunnioitan sitä, mutta liian erilaisten ihmisten ei kannata yrittää väkisin pariutua. Tuskin siltä ylipainoiselta ymmärrystä liikenisi minun urheiluharrastuksillenikaan (jotka vievät suuren osan ajastani), joten parempi molemmille.
Tältä ylipainoiselta irtoaa ymmärrystä urheiluharrastuksellesi mutta ei kapeakatseisuudellesi. Käyn itse salilla kolmesti viikossa ja juoksulenkillä samoin kolmesti, silti ylipainoa on muutamia kiloja. Ärsyttää, kun niin moni tuntuu kuvittelevan kaikkien ylipainoisten olevan laiskoja sohvaperunoita.
Vierailija kirjoitti:
Läskit tässäkin ketjussa takajaloillaan ulvomassa.
Miksi Maunon pitäisi ottaa ylipainoisilta naisilta edes sitä kirjettä vastaan? Pelkkää ajanhukkaa kaikille osapuolille.
Ei tarvitsekaan. Hänellä ei ole yhtään liian tiukat kriteerit, koska jos ylipaino on turnoff niin se todellakin on ajanhukkaa kaikille osapuolille tutustua tai edes ottaa sitä kirjettä vastaan. Nyt Mauno on saanut kirjeitä vain naisilta, jotka - toivottavasti - ovat kuulleet hänen kriteerinsä ja vastaavat sitä eli lopputulos on kaikkien kannalta perfect. Sitä en ymmärrä, miksi hän vinkuu asiasta lehdessä.
t. Läski, jolla ei ole edes yritystä laihtua eikä mitään tarvetta ulvoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluissa on ollut hyvin tasapuolisesti erilaisia kommentteja. En naisena haluaisi kumppania, jolla on pieniä lapsia. Ymmärrän täysin, etteivät miehetkään sellaista kumppania halua. Fiksu ihminen ymmärtää, ettei mihinkään uusperhe-elämään kannata ryhtyä.
Tyhmäähän se on, että nainen voi vapaasti sanoa kriteeriksi pituuden, mutta niin se vaan (ainakin tällä haavaa) on, joten miehen ei ehkä kannata taistella tuulimyllyjä vastaan ja kuuluttaa ettei halua ylipainosta naista. Tulos on tuossa lehtijutussa nähtävissä.