Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että Suomessa suuri osa ei vieläkään oikein ymmärrä, mitä perustulo tarkoittaa?

Vierailija
27.08.2018 |

Ja senkö takia gallupeissa heiluvat johdossa Kokoomus ja SDP, suurimmat perustulon vastustajat?

Oletteko miettineet, miksi noiden puolueiden intresseissä on vastustaa perustuloa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parempi ratkaisu: perustyö. Kaikille määrätään kykyjen mukainen työ jota on tehtävä jos haluaa saada ruokaa ja punkan.

Vierailija
42/44 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulon nimissä puhutaan paljon pastaa ja utopistisia haaveita.

Esimerkiksi puolustajat sanovat että perustulo tuo säästöjä kun muut tuet, työnvälitys ja Kela lakkautetaan. Kun sanon okei, paljonko tämä perustulo sitten on kuukaudessa, niin vastaus on siinä 500-700 euroa.

Siihen sanon, että hmmm ja tuo siis korvaa kaikki työttömyyskorvauksen muodot, asumistuen, harkinnanvaraisen toimeentulotuen, kodinhoidon tuen, lapsilisän, kansaneläkkeen, takuueläkkeen ja kaikki muut unohtamani tuet? Tuolla 500-700 euron veronalaisella perustulolla siis maksetaan vuokra ja kaikki muut kulut joita nyt korvataan eri luukuilta? Eikä kukaan enää saa toimeentulotukea vaikka joisi perustulon ensimmäisenä päivänä, vaan hänen annetaan kuolla nälkään?

Vastauksena, no eh ei tietenkään, vaan kaikki nykyiset tuet säilyvät ja perustulo tulee vain niiden lisäksi.

Mistä se säästö siis tulikaan? Ja mistä rahat perustuloon?

No sinäpä hassujen ihmisten kanssa seurustelet. Onneksi perustulomalleja on monenlaisia. Osa idealistisempia, osa realistisempia, osa toteutettavissa heti, osa pienemmin askelin. Useimmat, jotka tutustuvat erilaisiin esityksiin perustulosta, löytävät kyllä oman mallinsa, jota kannattaa. Suosittelen tutustumaan kirjallisuuteen omin päin. Ihmiset nyt puhuvat, mitä sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on parempi ratkaisu: perustyö. Kaikille määrätään kykyjen mukainen työ jota on tehtävä jos haluaa saada ruokaa ja punkan.

Tuonkaltaisiakin malleja on kannatettu, hieman niin kuin Neuvostoliiton malliin. Olen kuullut vasemmistolaisilta vielä viime vuosikymmenelläkin tuollaisia utopioita. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että nykymaailmaan ei oikein sovi työnsankaruus ja työleirit reaalisosialististen valtioiden mallin mukaisesti.

Vierailija
44/44 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuonkaltaisiakin malleja on kannatettu, hieman niin kuin Neuvostoliiton malliin. Olen kuullut vasemmistolaisilta vielä viime vuosikymmenelläkin tuollaisia utopioita. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että nykymaailmaan ei oikein sovi työnsankaruus ja työleirit reaalisosialististen valtioiden mallin mukaisesti.

:D Kokkari löysi sisältään neuvostoihmisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän