Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette vastusta kalastusta yhtä kiivaasti kuin metsästystä?

Vierailija
27.08.2018 |

Eläviä otuksia ne kalatkin ovat.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Catch and Release on aivan typerää eläinten kiduttamista. Jos ei niitä kaloja pyydystetä syötäväksi, miksi niitä pitää kiusata? -Ok, ymmärrän toki sen, että on paljon kannattavampaa kaupata kalliita kalastusvälineitä, kuin vain kertoa, että menkää istumaan sinne kosken rannalle, ja katsokaa kun kalat hyppii.

Vierailija
2/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta kumpaakaan, kunhan harvinaisista lajeista pysytään kaukana. Kai se joillain ihmisillä liittyy siihen, että maaeläimiin on erilainen suhde kuin kaloihin, joita ei oikein näe ikinä. Koko vaikuttaa varmaan myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalat ovat inhottavia limaisia möykkyjä toisin kuin ihana puput. <3

Vierailija
4/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan kaikkea tappamista, koska olen parempi teitä tunnottomia murhaajia. Palakaa helvetin tulessa.

Vierailija
5/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta kumpaakaan. Seuraava typerä yleistys?

Ps. Aion vastata noin typerästi otsikoituihin aloituksiin jatkossakin näin, koska haluan, että te tampiot opitte tekemään fiksumpia otsikoita.

Vierailija
6/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kumpaakaan vastusta kuin ylitunteelliset ja/tai epärealistiset, luonnosta vieraantuneet cityihmiset, useimmiten nuoret naiset?

Vierailija
7/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin kun minä olin nuori ajatus ja "tieto" oli, että kalat eivät tunne kipua jne. Toivon kyllä, ttä eettisen kalastuksen säännör astuvat voimaan, mutta vege-kasvisruolla en pärjää. Ilman lihaa pärjään hyvin, mutta en ilman kalaa. Karhut kuitenkin tappavat ja syövät kalansa paljon raaemmalla tavalla kuin ihminen, voit katsella siitä videoita. Kala ei ole nisäkäs, joten se ei ole samalla tasolla muutoin nisäkkäiden kanssa. Nisäkkäitä en syö. Onnea vegaaneille, kunnioitan, mutta en pysty samaan.

Vierailija
8/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pescovegetaristi eli varmaan oikea henkilö vastaamaan. Itselleni eläimen tappaminen ruoaksi ei ole se kauhea asia - kaikki kuolee lopulta johonkin ja usein esim. metsästäjän luotiin tai teurastamolla kuoleminen on humaanimpi tapa lähteä kuin monet luonnollisen kuolemisen tavat, jotka voivat kiduttaa ja riuduttaa pitkään. Ongelma on se, millaisissa oloissa ne eläimet joutuu elämään elämänsä, eikä se pieni kuoleman hetki.

Kalat (lukuun ottamatta kassikasvatettuja joita en osta) saavat elää luonnollista elämäänsä vesistöissä, eikä se että kalastaja nappaa kalan sitten lopuksi ole sen kamalampaa kuin että isompi petokala nappaa sen. Sen sijaan nämä kanat, naudat ja siat kasvatetaan nykyään pääosin todella ahdistavissa oloissa, taloudellisista syistä. Valitettavasti tiedän liiankin hyvin kun omilla isovanhemmillani on nykyaikainen tehokasvatus-sikala. 

Voisin siis periaatteessa syödä esim. riistalihaa tai oikeasti eettisesti tuotettua lihaakin, mutta pidän selvempänä pysyä lihasta erossa kokonaan, niin ei tarvitse sitä asiaa paljon miettiä eikä perustella ihmisille miksi joskus kieltäytyisin lihasta ja joskus en.

Vierailija
9/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastuksesta ei ole luonnolle häiriötä niin kuin metsästyksestä, kalastajat on kelpo sakkia.

Itse syön kalaa, en lihaa, joten siinäkin hyvä syy. Serkuissani on hyviä kalamiehiä.

Nykyajan huvimetsästystä taas en voi ymmärtää enkä sietää. Sillä ei ole enää mitään tekemistä sen kanssa mitä se muinoin oli, ravinnon hakua. Nyt se on silkkaa öykkäröintiä kaikenlaisine vempeleineen ja metsästyseroineen, hyvin ravitut varoissaan olevat ukot rinkirunkkaamassa laitteineen, hyi s''tana. 

Vierailija
10/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsästysseuroineen*

9

Vierailija
11/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalastuksesta ei ole luonnolle häiriötä niin kuin metsästyksestä, kalastajat on kelpo sakkia.

Itse syön kalaa, en lihaa, joten siinäkin hyvä syy. Serkuissani on hyviä kalamiehiä.

Nykyajan huvimetsästystä taas en voi ymmärtää enkä sietää. Sillä ei ole enää mitään tekemistä sen kanssa mitä se muinoin oli, ravinnon hakua. Nyt se on silkkaa öykkäröintiä kaikenlaisine vempeleineen ja metsästyseroineen, hyvin ravitut varoissaan olevat ukot rinkirunkkaamassa laitteineen, hyi s''tana. 

Sulla on aivan vääristynyt käsitys metsästyksestä kuten useimmalla city-vihreällä. Metsästäjät ovat luontoihmisiä nykyään, tullee harrastuksen pariin muun luontoharrastuksen kautta. Ainakin täällä etelässä. Kalastajat muuten ovat aika sekalaista sakkia, heidän kun ei tarvitse hakea lupia poliisilta. Ei voida ajatella noin mustavalkoisesti.

Vierailija
12/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastustan kaikkea tappamista, koska olen parempi teitä tunnottomia murhaajia. Palakaa helvetin tulessa.

Tappajia tulee rajojen yli jatkuvasti, miksi et vastusta heitä?

Vierailija
13/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aivan vääristynyt käsitys metsästyksestä kuten useimmalla city-vihreällä. Metsästäjät ovat luontoihmisiä nykyään, tullee harrastuksen pariin muun luontoharrastuksen kautta. Ainakin täällä etelässä. Kalastajat muuten ovat aika sekalaista sakkia, heidän kun ei tarvitse hakea lupia poliisilta. Ei voida ajatella noin mustavalkoisesti.

Olen maalta ja tiedän varsin hyvin mitä metsästys tänäpäivänä on ja millaset sekasikiöt sitä harrastaa.

En äänestä vihreitäkään.

Vierailija
14/14 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maalta ja tiedän varsin hyvin mitä metsästys tänäpäivänä on ja millaset sekasikiöt sitä harrastaa.

En äänestä vihreitäkään.

Et voi leimata kaikkia metsästäjiä vain sen vuoksi että kaverisi koostuu riehuvista junteista. Itse kun olen tavannut maalla asuvia metsästäessä, ovat he aina olleet asiallisia ihmisiä. Taidat olla vain trolli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi