Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velkaantuminen ja ulosotto

Vierailija
27.08.2018 |

Olen tyhmänä ottanut paljon velkaa, ostanut mm tavaroita kuten telkkarin (500e), ja sellasia.. Velkaa on kertynyt ehkä 10 000e edestä. Tähän asti pystynyt maksamaan kaiken, mutta enään ei voikaan... Ja kaikki menee pakosta ulosottoon, minulle ei myönnetty lainojen yhdistämiseen lainaa joka olis pelastanut siltä.. Koska tulot niin surkeat..

Nyt pelkään siis että ulosotto vie mun veloilla ostamani tavarat pois! Esim televisio on vasta ostettu, tuli viime viikolla, en ole tainnut yhtään maksaa vielä. Tulojen tipahtaminen johtuu yllättävästä työttömyydestä ja sen jälkeen tapaturmasta jonka vuoksi en ole työkykyinen ehkä vuosiin...

Menetänkö kaiken..? 😢 Miten lapseni sitten pärjää? Tottakai voi olla ilman telkkaria jne, mutta tyhjässä kämpässä..?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt töissä, niin ulosotto (jos niin pitkälle menee) lyhentää velkaasi tietyn prosentin verran palkastasi eikä rupea ulosmittaamaan kalustoasi. Suosittelisin kuitenkin sopimaan kaikista veloista perintätoimistojen kanssa, mikäli olet jo perintävaiheessa ja lyhentämään niin pieniä summia jokaisesta velasta kuin mahdollista - tärkeintä, etteivät ne menisi ulosottoon. Ajan kanssa koetat laittaa rahaa säästöön ja sitten napsit velkoja enemmän kerralla pois. Muista myös, että korot tikittävät koko ajan lisää velkaa, ei kannata tinkiä liikaa takaisinmaksusta.

Ja se on ENÄÄ, paina se kalloosi. Terv. saman läpikäynyt kielioppinatsi.

Vierailija
2/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkoa edelliseen... tuli luettua liian nopeasti, jälkimmäinen osa jäi huomiotta. Tuohon en osaakaan sanoa mitään, itse kun kävin töissä koko ulosottovelkojen takaisinmaksun ajan. Pahoittelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulosotto kodin irtaimistoa lähde pois viemään, sen sijaan sinun kannattaisi itse myydä kaikki arvokkaampi tavara pois, kymppitonnilla jos on ostellut, niin luulisi sitä krääsääkin sitten olevan. Sillä voit saada jo jonkin verran ylimääräistä rahaa. Sitten suu säkkiä myöten elämistä niin kauan kunnes velat on maksettu, ulosottoon jos nuokin päätyvät, tulee loppusumma olemaan moninkertainen.

Ja ihan yhtäkkiä tuon televisionkin oston jälkeen vain jouduit työttömäksi ja sattui tapaturma vai jo sitä ennen, mutta olet vain jatkanut velaksi ostelua.

Vierailija
4/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saisi telkkaria palautettua, jos on noin uusi? Tai jotain muuta? Ei toki tilannetta pelasta, mutta hiukan vähentäisi velkasummaa. Ja hae apua velkaneuvonnasta!

Vierailija
5/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole vanhempia, jotka voisivat lainata rahaa sen verran, että pääset ulosotosta. Toisaalta sinulle on hyvä, että luottotiedot menevät ja huomaat, mitä siitä seuraa. Aikuistuminen voi alkaa. 

Vierailija
6/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalaista tauhkaa enää ei taideta ulosmitata, kun sen realisoinnista ei taida kulujen jälkeen velkoja mitään kostua.

Ennen kodinkoneet, huonekalut, jne. olivat suhteellisesti arvokkaampia, joten vouti tuli velallisen nurkkia kolistelemaan helpommin.

Voi kun ihmiset oppisivat, että mihin ei ole varaa, sitä ilman pitää olla.

Vierailija
7/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole vanhempia, jotka voisivat lainata rahaa sen verran, että pääset ulosotosta. Toisaalta sinulle on hyvä, että luottotiedot menevät ja huomaat, mitä siitä seuraa. Aikuistuminen voi alkaa. 

Miksi vanhempien pitäisi (todennäköisesti) ottaa velkaa maksaakseen AIKUISEN lapsensa tyhmyyttään hankkimat velat? Kuten sanoit, aikuistuminen voi alkaa ja sotkunsa hoitaa itse.

Vierailija
8/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälyttäviä merkkejä:

Loukkaantuminen ja työttömyys, silti ostat 500€ telkkarin, jota et ole ollenkaan vielä maksanut.

Et muista, oletko ko lyhentänyt telkkarin osamaksua vai ei...

Vierailija
9/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhempien pitäisi (todennäköisesti) ottaa velkaa maksaakseen AIKUISEN lapsensa tyhmyyttään hankkimat velat? Kuten sanoit, aikuistuminen voi alkaa ja sotkunsa hoitaa itse.

No ei tietenkään ole pakko. Minun vanhempani maksoivat minun velat joita oli yli 30 000e peliriippuvuuden takia ja ikuisesti olen kiitollinen että auttoivat ja nyt on luottotiedot puhtaat. Itse myös autan omaa lastani jos joskus apua johonkin tarvitsee.

Vierailija
10/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta: kamat maksamatta ja ensimmäinen huoli on, viedäänö ne pois.

Pitäisi viedä ihan periaatteen vuoksi.

Vierailija
11/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko hankkia sellaista mitä ei ole vara maksaa? Toivottavasti opit tästä.

Vierailija
12/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas ilkeä asenne.. Mulle tuli aivovamma n. Viikko työttömyyden jälkeen kovasta iskusta päähäni. Se ei välttämättä ikinä korjaudu, lääkäri arvioi että parhaimmillaan mäkin menee useampi vuosi. Vielä ei tiedetä vammojen laajuutta, 2viikkoa sitten tapahtui.

Voisihan telkkarin ehkä palauttaa, lasta mietin, ei mulla sitten ole varaa ostaa edes halpaa uutta, kiusataanko kun ei ole edes tablettia ym. Rahaa on mennyt lomamatkalle, vaatteisiin, ajokorttiin ja huonekaluihin/ kodin tarvikkeisiin mm pakastin, kun säästöt kului jo miehen kanssa, ja sitten tulikin ero josta jäi vaan luu käteen ja elatusapu on 70e kuussa.

Voisi pitää kyllä pihakirppiksen mutta ei auta kun menee nuo väkisin ulosottoon kun minun tulot muuttui niin ovimakkaasti. Mutta ehkä sit sais sen käytetyn television..

Vanhemmat on mutta ei auta, kysyin takaajaksi lainojen yhdistämislainaan ja eivät suostu.. ja aikuinen kyllä olen jo täytän 37. No hyvä kuitenkin ettei kaikkea voi viedä, pelkäsin jo että mulla ei kohta ole kuin sänky ja pöytä asunnossa, ihan tarpeeksi murheita nyt tähän elämäntilanteeseeni.

Vierailija
13/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluuko paljonkin alkoholia?

Vierailija
14/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulu yhtään alkoholia, ei ennen eikä varsinkaan nyt tapaturman jälkeen!

Aloittaja

Vierailija
15/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tuli taustaa tilanteeseesi, joka tekee sen ymmärrettävämmäksi.

Sorry, näitä kun on nii paljon nähty....

Joo yritä järjestää asioitasi, ei vouti enää kämppää perustavaroista tyhjennä.

Vierailija
16/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kamoja lähdetä sulta pois hakemaan, ulosottoa aletaan sitten ottamaan palkasta, sitten joskus, jos töihin pääset.

Itse olen työttömyyspäivärahalla sekä toimeentulotuella tällä hetkellä, eikä vouti luonnollisesti nyt saa mitään. Toivottavasti saisin pian työpaikan, että saisi velkoja lyhennettyä.

Vierailija
17/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon, helpottaa.. Toivottavasti vammani korjautuu ja pääsen uusiin töihin, mahdollisimman pian.. Hävettää jo tarpeeksi tilanteeni yksinhuoltajana ja nyt en voi enään ajaa autoa, joudun hakea toimeentulotukea sairaalakustannuksiin, vuokraan.. Luottotiedot menee, en saa edes vakuutusta sen jälkeen sit jos tarvitsisin.. Olen niin ahdistunut 😢 No sairasloma nyt ainakin on vuoden ensin sen lääkäri sanoi heti että kela ei sitä varmaan hyväksy edes.. Mutta sit varmaan lyhyempiä kerrallaan myönnetään

Kiitos kaikille, täytyy myydä nyt mikä irti lähtee auto ainakin, tosin maksoi aikananaan 900e tuskin nyt hirveästi saa siitä mutta edes jotain.. 😢

Alkuperäinen

Vierailija
18/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusapu - vai tukiko se on - on 155€/kk.

On olemassa paljon halvempia telkkareita, joten palauta se liian kallis, jos vaan mahdollista. 

Ei ulosotto koti-irtaimistoa vie. Tapaturman jälkeen saat joko päivärahaa tai kuntoutusrahaa riippuen siitä, maksaako joku vakuutus vai Kela.

Vierailija
19/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim televisio on vasta ostettu, tuli viime viikolla, en ole tainnut yhtään maksaa vielä. Tulojen tipahtaminen johtuu yllättävästä työttömyydestä ja sen jälkeen tapaturmasta jonka vuoksi en ole työkykyinen ehkä vuosiin..."

Ja lomamatkalle ja mitä kaikkea.

Meitä on kaksi työssäkäyvää ja pari lasta, eikä tuhlata lomamatkoihin, koska tällä hetkellä ei ole heittää 1000-2000 euroa ylimääräistä viikon huvittelusta. Tai olisi, mutta se veisi tuon pienenki pahanpäivänvaran pois säästöstä, joten ei. Menot tuloja myöten eikä haikailla mitään, "ku muillakin on".

Vierailija
20/29 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, me käytiin lapsen kanssa lomalla koska oltii oikeasti sen tarpeessa, ero miehestä oli todella vaikea. Töitä olis pitänyt riittää "loppu iäksi" ja olisin helposti pystynyt tän loman ja muut velat hoitamaan ellen olisi menet nyt työpaikkaani.. Palautan telkkarin vaikken se minusta ollut kovin kallis, 500e,murta en mä voi sitä mitenkään maksaa, olis edes vähän pienempi velka 😢 ostetaan sit käytetty jostain joskus..

Ja elatusapu on kyllä meillä 70euroa, se käytiin lastenvalvojalla laskemassa?

Alulepärinen aloittaja