Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko ajatella syöväsi lounaaksi tänään porkkanasosekeittoa ja salaattia?

Vierailija
27.08.2018 |

Niin?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuruuaksi kyllä. Ja pääruoka päälle. Teen raskasta fyysistä työtä ja pelkkä salaatti tai porkkanakeitto vain vihaiseksi.

Teen myös fyysisesti raskasta työtä ja lounaani on silti usein kasvissosekeitto tms. Raskas lounas tekee tukkoisen olon ja alkaa nopeasti pyrkimään takaisin ylös, kun jatkaa hiessä hommien riuhtomista.

Nämä ovat yksilöllisiä juttuja, mutta itse olen huomannut oikeasti raskasta työtä tekevien syövän melko kevyesti. Tauot ovat kuitenkin lyhyitä, joten ateriaa ei ehdi sulatella kauaa.

Oletko mieheni? :D Raskasta työtä tekevä mieheni on myös sanonut, että syö melkein päivittäin kevyen lounaan, kuten juuri sosekeiton. Aluksi järkytyin asiasta, mutta tuollehan on ihan looginen syy. Ei kukaan pysty syömään raskaasti ja sen jälkeen heti töihin.

(Tosin, sosekeitostakin saa raskaan, jos käyttää oikeita aineksia.)

Vierailija
42/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Treenin jälkeen tarttee proteiinia ja hiilaria kunnolla. Toki jos tossa on vasta alkupalat niin mikä jottei.

Ihminen ei tarvitse hiilaria. Energian pitäisi tulla lähinnä rasvasta. Laitappa nyt ruokavaliosi kuntoon!

Ihminen ehdottomasti TARVITSEE hiilihydraatteja, noin viisi grammaa per painokilo päivässä.

Rasvan syöminen taas lihottaa, koska sitä tulee helpommin (energiatiheänä) syöneeksi paljon yli tarpeen. Ja jos se on eläinrasvaa, tulee samalla lisänneeksi sydän- ja verisuonitautien riskiä.

Noin tutkimustieto sanoo ja ravitsemussuositukset. Jotkut palstan huuhaa-dietit ovat asia erikseen.

Ps. Se on laitapa, ei laitappa. Loppupäätteet kuten -pa, -pä, -kin, -kaan, -kään lisätään verbiin sellaisenaan, ilman mitään konsonanttien tuplaamisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en syö tänään lounasta. Olen vapaapäivällä ja heräsin vasta klo 11, join tuhdin smoothien (omenamehua, jogurttia, viherherukoita ja pinaattia) ja söin pari karjista. Kohta lähden asioille ja punttisalille. Teen lämpimän ruuan vasta illalla, en vapaapäivinä syö kuin yhden lämpimän aterian.

Mitä tulee jonkun vaatimiin proteiineihin ja rasvaan, niin niitä ei todellakaan ole pakko saada joka aterialla. Riittää kun päivässä tulee tarvittava määrä kasaan. Ja varsinkin istumatyötä tekevä naisihminen ei kumpaakaan tarvitse hirvittäviä määriä, koska molemmat ylenpalttisesti hamstrattuna lihottavat - proteiini on energiaa, joten se varastoituu rasvaksi, ei lihakseksi, jos sitä saa liikaa!

Joku roti muotitrendeihinkin syömisessä. Proteiinia tarvitaan 1,1-1,3 grammaa per painokilo päivässä.

https://www.ruokatieto.fi/ruokakasvatus/ruokaketju-ruuan-matka-pellolta…

Vierailija
44/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuruuaksi kyllä. Ja pääruoka päälle. Teen raskasta fyysistä työtä ja pelkkä salaatti tai porkkanakeitto vain vihaiseksi.

Teen myös fyysisesti raskasta työtä ja lounaani on silti usein kasvissosekeitto tms. Raskas lounas tekee tukkoisen olon ja alkaa nopeasti pyrkimään takaisin ylös, kun jatkaa hiessä hommien riuhtomista.

Nämä ovat yksilöllisiä juttuja, mutta itse olen huomannut oikeasti raskasta työtä tekevien syövän melko kevyesti. Tauot ovat kuitenkin lyhyitä, joten ateriaa ei ehdi sulatella kauaa.

Oletko mieheni? :D Raskasta työtä tekevä mieheni on myös sanonut, että syö melkein päivittäin kevyen lounaan, kuten juuri sosekeiton. Aluksi järkytyin asiasta, mutta tuollehan on ihan looginen syy. Ei kukaan pysty syömään raskaasti ja sen jälkeen heti töihin.

(Tosin, sosekeitostakin saa raskaan, jos käyttää oikeita aineksia.)

En ole, varmistin vaimolta ja hän ei ole ollut av:lla tänään :D

Teen metsurin hommia ja tunnin ruokista on mahdoton pitää, enemmänkin tehokas vartti kannonnenässä. Sosekeitto pysyy lämpimänä termarissa, eikä tosiaan ala pyrkimään ylös kun jatkaa hommia. Raskaammin voi syödä sitten illalla kotona ja näin vapaapäivisin.

Vierailija
45/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen kasvissyöjä enkä silti söisi ikinä mitään sosekeittoa ja salaattia.  Itse asiassa en tunne ketään kasvissyöjää, joka söisi niitä. Se on sekasyöjän käsitys kevyestä (laihduttavasta?) lounaasta (ja sitten vingutaan kun kasvisruoka ei pidä nälkää). 

No kyllä minä kasvissyöjänä syön myös sosekeittoja ja salaatteja, en kyllä tietenkään joka päivä. Sosekeitto on minusta hyvin täyttäväkin ateria kun seassa on esim. linssejä ja kookoskermaa. Ja salaattikin voi sisältää vaikka mitä täyttäviä ainesosia, ei tarvii olla pelkkää vihersalaattia.

Silloinhan se on linssikeitto eikä sosekeitto. Sellainen varmasti pitääkin nälkää. Tietenkin jos jossain työtilaisuudessa on tarjolla porkkanasosekeittoa, niin tokihan sitä silloin pitää syödä enkä taatusti marmattaisi asiasta. Mutta nälkä kyllä tulisi tosi pian. Tarkoitus oli vinkata sekasyöjille, että ei se porkkanasosekeitto ole välttämättä kovin täyttävä ruoka, pikemmin välipala. Mutta joo, aiemman viestini sävy oli liian ärhäkkä. Anteeksi siitä. 

Kyllä mun mielestä vaikkapa soseutettu porkkana-linssikeitto on sosekeittoa.

Vierailija
46/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Mutta syön bataattisosekeittoa tällä kertaa, päälle raejuustoa.

Vierailija
47/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta.

Vierailija
48/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kiitos. Minulla on tuossa valmiina lämpimät tortillat.

Vierailija
49/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Toki. Mutta salaatissa pitäisi olla proteiinia, muuten en jaksa.

Vierailija
50/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoa ja salaattia en mielellään syö samaan aikaan, mutta porkkanakeitto maistuisi! Sekaan heittäisin esim. raejuustoa tai jotain siemeniä, ja lisäksi keiton kylkeen esim. ruisleipää tai tuoretta sämpylää :)

Vierailija
51/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki koko ajan heittävät sinne keittoihinsa ja ruokiinsa jotakin? Ihan nätisti voi plumpsauttaa raejuustot sun muut härpäkkeet sinne kattilaan. Pysyy keittiökin siistimpänä jos siellä ei heitellä ruoka-aineita.

Vierailija
52/52 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta mieluummin söisin salaatin päivällä ja keiton sitten myöhemmin. Mies ei keitolla tule kylläiseksi, joten tänään teen lasagnea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme