Mitä puoluetta aiot äänestää eduskuntavaaleissa?
Eduskuntavaalit tulossa. Lehtien kommentointiosioissa on paljon puhetta ja porua siitä, että nyt alkaa uudet tuulet. Mielenkiinnosta siis kysyn av-palstalaisten aikomuksia. Mitä puoluetta aiot siis äänestää ja miksi?
Kommentit (50)
Piraatteja, koska arvoliberaalein puolue.
Vierailija kirjoitti:
TolloHilppa kirjoitti:
Saako Siniset yhtäkään ehdokasta läpi eduskuntavaaleissa?
"Saksalaisella sodanjohdolla on eräs kultainen periaate: se ei toivo mitään se laskee."
Ek-vaaleissa annetaan noin kolme miljoonaa ääntä ja 0,8% siitä on 24 000. En tiedä miten heidän kannatuksensa jakautuu vaalipiireittäin. Uudellamaalla annetaan noin neljäsosa koko maan äänistä.
Jos kannatuksesta puolet olisi Uudellamaalla niin se olisi 12 000 ääntä. Eniten ääniä saanut ehdoka saisi vertailuluvukseen 12 000, toiseksi eniten siitä puolet eli 6 000. Suurimman vertailuluvun saaneet valitaan.
Viime vaaleissa viimeinen Uudeltamaalta valittu eli Veera Ruoho sai vertailuluvukseen 13344,429.
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/ehdokkaat
Eli Siniset voivat juuri ja juuri saada yhden ehdokkaan läpi Uudeltamaalta, toinen ei mene läpi, elleivät sitten tee vaaliliittoa.
Jussi Niinistö taisi menettää mahdollisuutensa kun kitisi puolustusvoimien päätöksestä lisätä kasviaterioiden määrää. Nyt sotilaat äänestävät mieluummin kokoomusta.
Ne meni kun loikkasi. Persuja voivat äänestää vain persut, ja persut eivät äänestä sinisiä. Ei tuota, tietenkään, kokoomuslaiset äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää se tapa, millä media jahtaa Halla-Ahoa ja muita persuja. Selvää mustamaalaamista ja kohu-uutisointia. Minusta Haltsu puhuu kyllä asiaa ja osaa perustellakin mielipiteensä toisin kuin ympäripyöreitä puhuvat (ja ainoastaan omaa työpaikkaansa/hyötyään miettivät) peruspoliitikot.
Itse en persuja äänestä (SDP), mutta pakko myöntää, että media kohtelee Halla-Ahoa aivan järkyttävällä tavalla. Kun vertailee erinäisiä haastatteluja, joissa Halla-Aho on yksin tai useammankin kanssa, haastattelija on aina ala-arvoinen ja ainoastaan Halla-Ahoa kohtaan. Ei anna Halla-Ahon vastata kunnolla, keskeyttää, vetää jostain yhdestä sanasta ihan omia johtopäätelmiä, haukutaan rasistiksi aivan kaikesta vaikkei edes puhuttaisi maahanmuuttajapolitiikasta.. Ja nimenomaan, vaikka usein en ole samaa mieltä, niin perustelee kuitenkin erittäin hyvin. Eräs Ylen haastattelu on jäänyt hyvin mieleen, jossa blondi nuorehko nainen haastatteli. Halla-Aho oli ehkä fiksuin ihminen, joka ruudussa sinä päivänä näkyi. Olikohan Youtubessa nimellä Halla-Aho servaa toimittajan tmv.
Mutta niin, SDP:lle menee mun ääni, kuten tähänkin mennessä ja samalla ihmiselle, joka sen on saanut paristi aikaisemminkin. Ei pettänyt ihminen eikä puolue.
Jokainenhan meistä haluaa sinisen tulevaisuuden.. NOT. En tiedä totta puhuen vielä ketä tai mitä äänestää, mutta tiedän ainakin mille puolueelle en anna ääntäni.
Eläinoikeuspuoluetta, haluan, että pääsevät sisään ja tarvitsevat nyt kaikki äänet.
Persuilla uskomaton kannatusluku tässä galluopissa . Muiden kannattajat on töissä ?
Vierailija kirjoitti:
Persuilla uskomaton kannatusluku tässä galluopissa . Muiden kannattajat on töissä ?
Äänestän persuja, vaikka tein juuri 12 tunnin rankan työvuoron, jotta mukavasti tienaavilla olisi mukava olla.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaakohan tätä edes ääneen sanoa... tappakaa vaan ja heittäkää koirille, mutta kokoomuslaiselle menee ääni. Löysin erään mahdollisen ehdokkaan, joka ns. "sekä puhuu että pussaa" ja vaikuttaa normaalile ihmiselle ja kun aloin enemmän tutkia kokoomusta, niin huomasinkin että hetkonen, siinähän on jotain perää. Olen entinen SDP:n kannattaja, SDP ei vuosikymmeniin osannut tehdä muuta kuin vikistä, eikä mitään ei saa aikaiseksi. Vaikka te persuenemmistö ette siitä pidäkään, niin pakko on tehdä jotakin toimia tai ollaan kaikki syvällä ja siellä.
Oletko hiustenlähdöstä kärsivä ukko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää se tapa, millä media jahtaa Halla-Ahoa ja muita persuja. Selvää mustamaalaamista ja kohu-uutisointia. Minusta Haltsu puhuu kyllä asiaa ja osaa perustellakin mielipiteensä toisin kuin ympäripyöreitä puhuvat (ja ainoastaan omaa työpaikkaansa/hyötyään miettivät) peruspoliitikot.
Itse en persuja äänestä (SDP), mutta pakko myöntää, että media kohtelee Halla-Ahoa aivan järkyttävällä tavalla. Kun vertailee erinäisiä haastatteluja, joissa Halla-Aho on yksin tai useammankin kanssa, haastattelija on aina ala-arvoinen ja ainoastaan Halla-Ahoa kohtaan. Ei anna Halla-Ahon vastata kunnolla, keskeyttää, vetää jostain yhdestä sanasta ihan omia johtopäätelmiä, haukutaan rasistiksi aivan kaikesta vaikkei edes puhuttaisi maahanmuuttajapolitiikasta.. Ja nimenomaan, vaikka usein en ole samaa mieltä, niin perustelee kuitenkin erittäin hyvin. Eräs Ylen haastattelu on jäänyt hyvin mieleen, jossa blondi nuorehko nainen haastatteli. Halla-Aho oli ehkä fiksuin ihminen, joka ruudussa sinä päivänä näkyi. Olikohan Youtubessa nimellä Halla-Aho servaa toimittajan tmv.
Mutta niin, SDP:lle menee mun ääni, kuten tähänkin mennessä ja samalla ihmiselle, joka sen on saanut paristi aikaisemminkin. Ei pettänyt ihminen eikä puolue.
Olen samaa mieltä tuosta Halla-ahon kohtelusta, se on ala-arvoista ja törkeää. Ja kyllähän Halla-aho on älykäs, verbaalisesti lahjakas ja taitava argumentoimaan. Rohkeakin. Arvostan ja ihailen näitä ominaisuuksia hänessä.
Mutta arvomaailma ja poliittiset mielipiteet kuitenkin eroavat niin paljon omistani, etten voisi häntä tai hänen puoluettaan äänestää.
Jos gallupin tulos on oikea, voidaan todella puhua white trashista vastaajien keskuudessa.
Ei hyvä.
Mitä ihmettä miksi persut noin paljon saanu kannatusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos gallupin tulos on oikea, voidaan todella puhua white trashista vastaajien keskuudessa.
Ei hyvä.
Millä oikeudella sinä luokittelet ihmisiä white trashiksi? Oletko itse yläluokkaista, yliopiston läpäissyttä vasemmistoälymystöä, joka haikailee luokkasodan perään?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä miksi persut noin paljon saanu kannatusta.
Sinun kuplasi ulkopuolella on aivan normaali ilmiö kannattaa persuja.
Suomalaiset peilaa vahvasti ruotsiin ja ruotsissa on tulossa superjytky. Jopa hesarin palstan vakio keskustelija, jonka veikkaisin olevan homo,vihervasemmistolainen, sanoi ruotsinpersujen saavan jytkyn omien tuttavien pikagallupin tuloksena. Ruotsalaiset ovat heräämässä.
Me äänestään täällä persuja tietty.
Toinen eläinoikeuspuolueen äänestäjä ilmoittautuu!
Persuja kannatan, koska en halua muuttaa Suomea Ruotsiksi. Ruotsalaisetkin ovat kaiketi jo viisastuneet. Ainakin ruotsalainen vanha tätini on ihan kypsä siihen, mihin Ruotsi on mennyt. Mielenkiinnolla seuraan heidän vaalituloksiaan.