Kortti pois maksa-arvojen takia!
Elikkä mun mieheni on alkoholisti, ja toivoisi apua päihdeklinikalta jossa käy siis itse apua pyytämässä.. Tilanne ei ole paha, pystyy käymään mm töissä! Mutta maksa arvoja on seurailtu tietenkin. Viimeksi käynnillä keskusteltiin maksa arvoista (edellismittauksesta alat kohonnut Gt laskenut) ja työntekijä alkoi uhkailemaan miestäni että lääkäri vie kortin pelkkien maksa arvojen perusteella!! Eihän se ole mahdollista?? Koskaan ei ole ollut uhkaa että ajaisi kännissä eikä mene töihin humalassa jne.. Voi siis tehdä etänä krapula päivät yms!
Mies on nyt tosi pettynyt ja ahdistunut... Ei halua enään mennä klinikalle koska kokee että ne siellä vaan uhkailee ja syyttelee, heristää sormea.. Häntä pelottaa että ei voi olla juomatta ilman klinikan tukea muttei koe myöskään et enään haluaa siellä jatkaa tai voi luottaa koska uhkaillaan noin kortin menettämisellä.. 😢 Mulla ei oo korttia, ja täällä on surkeat julkiset, joten hankaloituisi paljon elämä. Miehellä on onneksi lyhyt työmatka että pääsee pyörällä... Mutta pelkäisi mitä työkaverit sanoisi (kiusaavat jo nyt)...
Kommentit (51)
Juoppous aiheuttaa tosiasioiden kiistämistä, muiden syyttämistä ongelmistaan, loputonta selitystä js venkoilua.
Kun faktat lyödään tiskiin, ei syy ole itsessä. Ei tietenkään.
Jos aapeen mies juo edelleen niin toivon todella että kortti lähtee. Mua kuvottaa rattijuopot.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ole siis mitään muita oireita eikö maksa arvot ole nii korkeat että huolissaan kuulemma alat oli noin 180 ja gt 500 paikkeilla ja LASKENUT aikaisemmasta!
Mitä tulee epäilyihin että mies valehtelisin niin mä olin itse mukana tuolloin käynnillä ja mies ihan itkenyt mulle sitä että kun ei saa apua vaikka haluais..... On tehnyt jo älyttömän kovan duuni että sai vähennettyä juomiset jne.. Sit tällänen isku vasten kasvoja.
Mua edelleen kiinnostais vaan voiko oikeesti ottaa kortin?? Koska jos ois jotain tietoa ettei sitä voi ottaa pelkästään arvojen takia niin mies uskaltais jatkaa käyntejä paremmin.. Aikoo mennä jo sovitulle mutta miettii jättääkö klinikalla käynnit pois ettei viedä korttia!
Ap
Nyt sinä et kerro kaikkea. Ei lääkäri voi ottaa edes korttia pois, vaan sen tekee poliisi. Todennäköisesti mies on jäänyt kiinni rattijuopumiksesta.
Ei minulta korttia otettu pois, vaikka maksa-arvot oli todella korkeat, tosin muista syistä kuin alkoholista.
Mietipä miksi poliisi on vienyt kortin, jos alkoholin kanssa ongelmia
https://www.liikennefakta.fi/turvallisuus/tieliikenne/paihdeonnettomuuk…
Viddy että sulla on lapsellinen mies...
Kannattaa tehdä valitus työtekijän epäasiallisesta käytöksestä.
Maksa-arvoissa kun voi olla sanomista täysin raivoraittillakin. Maksa-arvojen nousun syy pitäisi selvittää ja tutkia mm. sappikivet.
Takerrut turhaan maksa-arvoihin, kun ongelma on syvemmällä. Miehesi on juova alkoholisti, jonka arvot toki ovat hälyyttävällä tasolla ja alat-arvon nouseminen kertoo siitä ettei juomista suinkaan ole lopetettu. Tuossa alkaa kortin lisäksi olemaan vaakalaudalla työpaikka ja terveys. Vähättelet ja puhut "tissuttelusta" vaikkei muka oikeasti juo jatkuvasti? Juotko itsekin, koska siltä tuo puolustelu kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä valitus työtekijän epäasiallisesta käytöksestä.
Maksa-arvoissa kun voi olla sanomista täysin raivoraittillakin. Maksa-arvojen nousun syy pitäisi selvittää ja tutkia mm. sappikivet.
Ei ole epäasiallista kertoa mitä seuraa mikäli juominen ei lopu. Työntekijöillä on tietyt velvollisuudet asian suhteen.
Gt ja ALAT eivät ole ainoita testejä joita on otettu, esim CDT-arvon ja GT-arvon laskukaavalla saadaan alkoholin haittakäyttö 95% varmuudella näkyville. CDT arvo mittaa viimeistä 2 viikkoa, arvo puolittuu tuossa ajassa jos on juomatta.
Haista sinä paska höpöhöpöinesi!! Mies jättää nyt menemättä koska pelkää kortin menetystä!! Eli ei saa enään sit apua! On sitoutunut hoitoon ja itse sinne hakenutkin ja apua pyytänyt! Nyt sit näin! Mitä apua toi on SAIRASTUNEELLE HÄH?! Pelkkää keppiä sanon minä!
Eli jää hoito saamatta eikä korttiakaan voi ottaa pois koska ei enään mene sinne! Jatketaan sitten keskenämme mä yritän etsiä omakustanteisesti jonkun ammattilaisen jolle voi puhua ilman uhkailua millon mistäkin...
Ap[/quote]
Apua on tarjottu mutta se ei kelpaa, kun ei olekaan pelkkää pään silitystä vaan pitäisi itsekin tehdä jotakin. Ja seurauksiakin saattaa ylettömästä käytöstä tulla... voi itku. Niin tyypillistä addiktin käytöstä!!!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai juo, mutta miks kortti pitäis ottaa pois ja pahentaa tilannetta entisestään?? Sitä en ymmärrä!😢 Ja pakkohan sen on töihin mennä sit pyörällä, jos kortti otetaan pois, vai ilman korttiako pitäis ajaa.... 🙄 Ei mies siis juo todellakaan jokapäivä eikä jatkuvasti, käynyt klinikalla että sais katkaistua tän jatkuvan tissuttelun.. Onko se niin väärin! Miks rangaistaan siitä että hakee ja haluaa apua!?
Ap
Voi pyhä sylvi. Sekö on sinusta väärin, kun viranomaiset yrittävät suojella ja estää miehesi tappamasta viattomia ihmisiä?
Alkoholistilla on veressä suuret määrät alkoholia, eikä se poistu, jos päivän on juomatta.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/poliisi-rattijuoppo-tappaa…
Itseasiassa se kortti lähtee nyt vielä herkemmin. Klinikalla on tieto sun miehen kunnosta ja jos hän nyt jättää hoidon kesken heidän on hyvin helppo tehdä ilmoitus viranomaisille, että tämä ihminen ei ole ajokykyinen. Klinikkahan ei sitä korttia ota pois vaan poliisi, joille he tekevät ilmoituksen.