Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kortti pois maksa-arvojen takia!

Vierailija
26.08.2018 |

Elikkä mun mieheni on alkoholisti, ja toivoisi apua päihdeklinikalta jossa käy siis itse apua pyytämässä.. Tilanne ei ole paha, pystyy käymään mm töissä! Mutta maksa arvoja on seurailtu tietenkin. Viimeksi käynnillä keskusteltiin maksa arvoista (edellismittauksesta alat kohonnut Gt laskenut) ja työntekijä alkoi uhkailemaan miestäni että lääkäri vie kortin pelkkien maksa arvojen perusteella!! Eihän se ole mahdollista?? Koskaan ei ole ollut uhkaa että ajaisi kännissä eikä mene töihin humalassa jne.. Voi siis tehdä etänä krapula päivät yms!

Mies on nyt tosi pettynyt ja ahdistunut... Ei halua enään mennä klinikalle koska kokee että ne siellä vaan uhkailee ja syyttelee, heristää sormea.. Häntä pelottaa että ei voi olla juomatta ilman klinikan tukea muttei koe myöskään et enään haluaa siellä jatkaa tai voi luottaa koska uhkaillaan noin kortin menettämisellä.. 😢 Mulla ei oo korttia, ja täällä on surkeat julkiset, joten hankaloituisi paljon elämä. Miehellä on onneksi lyhyt työmatka että pääsee pyörällä... Mutta pelkäisi mitä työkaverit sanoisi (kiusaavat jo nyt)...

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ton linkin ja näköjään kannattaa jättää klinikalla käymiset pois... Kohtuutonta minusta.. Olen järkyttynyt että tässä maassa ei saa apua ajoissa 😢 jätetään oman onnen nojaan!

Ap

Vierailija
22/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kortti on miehellesi tärkeä, se korkki pysyy vastedes kiinni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ton linkin ja näköjään kannattaa jättää klinikalla käymiset pois... Kohtuutonta minusta.. Olen järkyttynyt että tässä maassa ei saa apua ajoissa 😢 jätetään oman onnen nojaan!

Ap

Koita nyt ajatella asiaa oman perheesi ulkopuolelta. Jos arvot näyttävät alkon runsaan käytön, lain mukaan tuota asiaa on harkittava. Vaikkei miehesi aja edes krapulassa, niitä riippuvaisia on paljon jotka hyppäävät auton rattiin täydessä jurrissakin.

Vierailija
24/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies avaa ihan itse sen pullon vai avaatko sinä sen hänelle?

Vierailija
25/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei. Liittyykö tämä  poisottaminen varmasti päihteidenkäyttöön? Tarkoitan siis sitä, että maksa-arvojen nousu on vakava asia, korkeista maksa-arvoista on lyhyt matka maksakoomaan; maksan totaaliseen pettämiseen.

Kooman 'oireita' ovat lievä sekavuus, väsymys ja kutina ja keltaiseksi meneminen. Ja esimerkiksi sekavuuden  vuoksi kortin poisottaminen on mielestäni perusteltua.

Toivottavasti osasin selittää asian edes jotenkin ymmärrettävästi.

Mun työkaveri käyttää äärimmäisen harvoin alkoholia ja maksa-arvot paukkuu korkealla. Olisihan se vähän väärin ottaa siltä kortti pois, kun pitäisi lastakin kuskata päivähoitoon.

Sinkkumies

Onhan niitä maksa-sairauksiakin olemassa, vaikka ei joisi tippaakaan alkoholia. Se on sitten eri asia.

Vierailija
26/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei. Liittyykö tämä  poisottaminen varmasti päihteidenkäyttöön? Tarkoitan siis sitä, että maksa-arvojen nousu on vakava asia, korkeista maksa-arvoista on lyhyt matka maksakoomaan; maksan totaaliseen pettämiseen.

Kooman 'oireita' ovat lievä sekavuus, väsymys ja kutina ja keltaiseksi meneminen. Ja esimerkiksi sekavuuden  vuoksi kortin poisottaminen on mielestäni perusteltua.

Toivottavasti osasin selittää asian edes jotenkin ymmärrettävästi.

Mun työkaveri käyttää äärimmäisen harvoin alkoholia ja maksa-arvot paukkuu korkealla. Olisihan se vähän väärin ottaa siltä kortti pois, kun pitäisi lastakin kuskata päivähoitoon.

Sinkkumies

Onhan niitä maksa-sairauksiakin olemassa, vaikka ei joisi tippaakaan alkoholia. Se on sitten eri asia.

On olemassa markkereita jotka näyttävät alkoholin käytön. Pystytään erottamaan maksan sairaudet ja alkoholin käyttö toisistaan. Kortti ei sellaisen sairauden takia lähde.

Vierailija
27/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä ihme että alkoholismista on vaikea parantua kun tuki ihmisiltä ja yhteiskunnalta on tällaista mitä palstalla ja tuolla teidän päihdetyöntekijällä. Tsemppiä. Kuka vaan voi sairastua.

Vierailija
28/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei saa apua ajoissa. Jätetään oman onnensa nojaan. Höpöhöpö. Onhan tuo saanut apua sitä ei vaan kiinnosta sitoutua hoitoonsa.

Vierailija
29/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei saa apua ajoissa. Jätetään oman onnensa nojaan. Höpöhöpö. Onhan tuo saanut apua sitä ei vaan kiinnosta sitoutua hoitoonsa.

Haista sinä paska höpöhöpöinesi!! Mies jättää nyt menemättä koska pelkää kortin menetystä!! Eli ei saa enään sit apua! On sitoutunut hoitoon ja itse sinne hakenutkin ja apua pyytänyt! Nyt sit näin! Mitä apua toi on SAIRASTUNEELLE HÄH?! Pelkkää keppiä sanon minä!

Eli jää hoito saamatta eikä korttiakaan voi ottaa pois koska ei enään mene sinne! Jatketaan sitten keskenämme mä yritän etsiä omakustanteisesti jonkun ammattilaisen jolle voi puhua ilman uhkailua millon mistäkin...

Ap

Vierailija
30/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/laakkeet/naltreks…

Tuo käyttöön, niin saattaa ongelma hävitä.

Sitä sitten käytetään samlaa kun alkoholin käyttö säilyy entisellään.

Aine vähentää alkoholin palkitsevaa vaikutusta ja siten elimistö oppii pois sen käytöstä.

Tollaset lääkkeet ei muuten sitten alkoholisteille toimi...

Vierailija
31/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"😢 Mulla ei oo korttia, ja täällä on surkeat julkiset, joten hankaloituisi paljon elämä. Miehellä on onneksi lyhyt työmatka että pääsee pyörällä... "

Sä mietit Ap VAIN omaa kortittomuuttasi.

Vierailija
32/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitus alkaa sanalla ”Elikkä” tai ”Elikkäs”, sitä ei kannata lukea sen pidemmälle. Enkä lukenut nytkään, pelkkää ajan haaskausta.

Vierailija
33/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haista sinä paska höpöhöpöinesi!! Mies jättää nyt menemättä koska pelkää kortin menetystä!! Eli ei saa enään sit apua! On sitoutunut hoitoon ja itse sinne hakenutkin ja apua pyytänyt! Nyt sit näin! Mitä apua toi on SAIRASTUNEELLE HÄH?! Pelkkää keppiä sanon minä!

Eli jää hoito saamatta eikä korttiakaan voi ottaa pois koska ei enään mene sinne! Jatketaan sitten keskenämme mä yritän etsiä omakustanteisesti jonkun ammattilaisen jolle voi puhua ilman uhkailua millon mistäkin...

Ap

Mies ei juo, kortti pysyy. Mies pääsee myös pyörällä töihin.

Sinäkö tässä itse sotket miehen hoidossa käynnin?

Tosin hoito ei ilmeisesti toimi, koska miehesi juo edelleen.

Vierailija
34/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa-arvojen nousu ennen pitkää kortin lisäksi vie hengen.

Vierailija
35/51 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Luuleeko tosiaan ettei se kortti lähde jos jättää menemättä klinikalle sovittuihin hoitoihin? 

Juuri niin alkkiksen käytöstä, että heti luovutetaan mistä tahansa vastoinkäymisestä. 

Kortin pysymiselle ehto on raittius ja hoitoon sitoutuminen, ja miehesi ei kai vielä raittiina ollut?

Vierailija
36/51 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos tosiasioiden kertomiseen suhtautuu tuolla tavalla niin ehkä olisi aika miettiä tarkemmin miten edetä. Mitkä ovat olleet lähtöarvot mittauksissa jos ovat vieläkin noin korkeat? Työntekijä klinikalla on velvollinen kertomaan kaikesta mihin nuo korkeat arvot voivat johtaa. Ja saattaahan olla että miehesi ihan oikeasti tarvitsee sen potkun persuksille että pysähtyy miettimään seurauksia, polkupyörällä liikkuessakin saat sakot jos alkoholia on veressä.

Vierailija
37/51 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa apua, kieltäytyy sitä vaan vastaanottamasta.

On myös aika kertovaa ettei ap vastaa tiettyihin kysymyksiin.

Vierailija
38/51 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos tosiasioiden kertomiseen suhtautuu tuolla tavalla niin ehkä olisi aika miettiä tarkemmin miten edetä. Mitkä ovat olleet lähtöarvot mittauksissa jos ovat vieläkin noin korkeat? Työntekijä klinikalla on velvollinen kertomaan kaikesta mihin nuo korkeat arvot voivat johtaa. Ja saattaahan olla että miehesi ihan oikeasti tarvitsee sen potkun persuksille että pysähtyy miettimään seurauksia, polkupyörällä liikkuessakin saat sakot jos alkoholia on veressä.

No saa kyllä todella kännissä olla että pyöräilijä saa sakot. Ei ihan riitä joku aamuinen 0,4 puhallus josta ei edes autoilijalle seuraa mitään.

Vierailija
39/51 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi, että jos mies lopettaa hoidon niin ei vaadita muutakuin lääkäriltä lausunto poliisille ja kortti on mennyttä.

Ihan varmasti tämän toteuttavatkin jos ovat jo ajamisesta puhuneet.

Eli kannattaisi käydä siellä.

Vierailija
40/51 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No saa kyllä todella kännissä olla että pyöräilijä saa sakot. Ei ihan riitä joku aamuinen 0,4 puhallus josta ei edes autoilijalle seuraa mitään.[/quote

Satavarmasti seuraa sakkoa jos vaarantaa liikenneturvallisuuden toikkaroinnillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme