Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te pienten paikkakuntien asukkaat ette arvosta paikallisia liikkeitä?

Vierailija
26.08.2018 |

Asun kaupungissa, missä on ketjuliikkeitä vaikka kuinka. En löydä mitään vaatteita niistä, ainakaan laadukkaita. Erikoisliikkeissä taas hinnat on kolminumeroisia. Mutta nyt viikonloppuna pysähdyttiin pikkupaikkakunnalla. Löysin kivan jakun viidelläkympillä, pienestä vaateputiikista. Oli siellä muutakin, mutta tyydyin tähän. Ei ole ensimmäinen kerta, kun löydän jotain kivaa pieneltä paikkakunnalta. Kokemukseni mukaan kuitenkin paikalliset usein jopa häpeävät omalta paikkakunnalta ostamista. Miksi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko mennä italiaan saakka ostamaan kenkiä koska suomessa kenkien sisäänostajat ottavat valikoimiin todella rumia kenkiä, ilman korkoja ja usein koot alkavat numerosta 37 kun minä tarvitsen 35 tai 36 mallista riippuen.

Muualla maailmassa valmistetaan ja myydään nahkasaapikkaita kolmella eri varrenpaksuudella. Suomessa myydään vain isointa pohjemittaa. Aina täytyy viedä saapikkaat suutarille kavennettavaksi.

Saapikkaat ulottuvat vain nilkan yli, eivät pohkeisiin. Siksi niitä kutsutaan myös nilkkureiksi.

Vierailija
22/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä paikallista tokmannia arvostan. Mutta siihen vaatekauppaan, mikä tuossa kylällä on, en mene. Sitä pitää perhe, jonka lapset kiusasi mua kasarilla. Muutenkin lapsuus kasaarilla oli vastakkainasettelu duunariperheet ja rikkaat. Vaatekauppa oli rikkaan johtajanrouvan harrastus. Just ja just teini-iän saavuttaneena näin ikkunasta jotain mihin tykästyin. Menin sisään kysymään olisiko kokoa. Kiusaajani oli paikalla. Ja sain tuntea, että myös äitinsä kohteli mua ylimielisesti. Kyseli, että onko mulla varmasti rahaa tarpeeksi haluamaani asiaan. No oli mulla, näin hinnan ikkunassa ja tiesin, että riittää. Sit se kävi esittelemään jotain halvempaa. Olin kauhean kiusaantunut, ja minut pelasti toinen asiakas. Oli tähän parempaan väestöön kuuluva ihminen, ja rouva siirtyi mielistelemään häntä. Läksin pois ostamatta, enkä ole sen jälkeen kyseiseen liikkeeseen astunut.

Kasari oli kyllä aika kamalaa aikaa. Olen siitä päässyt yli, minusta tuli ihan koulutettu ihminen, duunarien kakarasta. Omille lapsille opetan, että raha itsessään ei ole huono asia, kusipäisyys on varallisuudesta riippumaton asia. Kaikkia tulee kunnioittaa ja arvostaa ihan toiminut mintansa ja käytöksensä kautta. Mutta niin. Minulla on asiakkaana vara valita, mihin menen. Ja tässä tapauksessa asia 27 vuoden takaa vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kertoiko se omistaja, että myy ainoastaan ulkopaikkakuntalaisille vai mistä tiedät, että paikalliset ei arvosta ko. puotia?

Asun ns.mökkipaikkakunnalla, jonne raahataan muualta outlettien outletit ja myydään ne maalle tulleille ylihintaan ja selitetään vielä, että ei ole varaa pitää puotia auki talvella, kun maalaiset ei arvosta. Yhdessä nauretaan sitä mallistoa myyjän kanssa ja ihmetellään, miten paljon ostopäätökseen vaikuttaa se, että hintalaput on askarreltu itse.

Ainakaan kunnassa, missä lapsuudenkotini on, ei haluta ostaa paikallisista liikkeistä. Siellä on ihan kohtuuhinnat. Muutenkin outoa että pari euroa on kynnyskysymys, mutta merkkilaukusta maksetaan tonni uskoen että se on laadukas pelkän merkin vuoksi. Tämä viimeisin ostos ei ollut kotikunnastani. Ostettiin muuten grillikin siitä kotikylän rautakaupasta. Hinta 59 euroa. Täällä prismassa sama 99 euroa. Ap

Oko kunnassa ihan tehty tutkimus asiasta vai miten voit olla noin 100% varma? Kaikki asiakkaat tulee muualta ja paikalliset vasta pakotettuina.

Ihan olennainen asia on se, että ei maalaisilla ole yhtään sen enempää aikaa kuin kaupunkilaisilla. Ostokset tehdään sieltä, mistä saa kerralla kaiken ja nopeasti, ei juosta erikseen vaatekaupassa ja sitten kylän toisella laidalla ostamassa kengät jne. Loma-aikana on aikaa, mutta slloin ollaan jonkun toisen pikkukylän kaupassa ostoksilla ap:n tavalla.

Maalaisilla ei ole merkkilaukkuja yhtä tiheästi kuin kaupunkilaisilla, koska täällä on käytännöllisyys, käytännöllisyys ja käytännöllisyys ensisijalla. Mikä ei poista sitä, etteikö jollakulla olisi merkkilaukkua, mutta sen hintaa ei saa haalittua kokoon, jos jatkuvasti maksaa kaikesta 3-5 euroa enemmän kuin mitä maksaa lähikaupungissa. Vuodessa saa helposti kulutettua 800 e pelkästään siihen, että ei mieti hintoja. Kun ajaa 25 km kaupunkiin, ostaa kerralla 500- 1000 e ostokset, jolloin matkan hinta ostoseuroa kohti jää pieneksi.

Vierailija
24/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuputiikit menee kiinni klo 17. Minä vasta tulen töistä, sieltä kaupungista, silloin.

Paikallisen liikkeen maitolitra 1,20 ja muuten eioota vastaan citymarketin 0,70 ja valikoima? Arvaa kahdesti kummassa käyn.

Vierailija
25/25 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole käynyt meidän pikkuputiikeissa. Vaatteet on mummomaisia ja alkaa koosta 42. Kiva kun löysit kivan putiikin, mutta ei ne kaikki mitään helmiä ole.