Rakastunut toiseen mieheen - en kestä
Olen elänyt jo monta vuotta todella haastavassa parisuhteessa, on ollut yhtä tunnevuoristorataa ja hiljalleen olen alkanut havaitsemaan puolisossani erittäin narsistisia piirteitä. Ollaan kuitenkin saatu puhuttua asioista ja luvattu toisillemme yrittää vielä.
Ajattelin aina ennen etten voisi kuvitellakaan ketään muuta vierelleni ja että jos tämä suhde päättyy eläisin ikuisesti yksin tai korkeintaan seksisuhde silloin kun lapset on isällään.
Hiljattain eräs puolituttu menneisyydestä on osoittanut kiinnostusta minuun. Aikoinaan meillä oli pientä vispilänkauppaa, mutta aika oli silloin väärä eikä juttu johtanut mihinkään. Nyt tilanne on hiukan toinen ja vaikka alkuun en ollut itse yhtään kiinnostunut tästä toisesta miehestä, huomaan nyt olevani korviani myöten rakastunut ja haaveilen tulevaisuudesta hänen kanssaan. Tiedän, että hän on turvallinen, hauska ja ns.kiltti mies ja näin ollen lähes täysi vastakohta nykyiselle puolisolleni.
Tiedän hyvin, etten voi tehdä mitään älytöntä ponkaisua uuteen elämään, varsinkaan kun olen luvannut miehelleni yrittää ja välitän hänestä edelleen kovasti. Mutta toinen mies pyörii mielessäni päivin öin, jopa kun harrastamme seksiä mieheni kanssa mietin vain tätä toista. Sietämätöntä, tunnen itseni täydeksi nartuksi. En ole kertonut kummallekaan miehelle tunteistani, mutta oli ihan pakko vuodattaa juttu tänne, etten vallan pakahdu. Sori vaan, jos herättää jossakussa oksennusrefleksin. Lähinnä tässä mietin, että mikä h i t t o minua vaivaa, kun tälleensä yhtäkkiä lääpähdin.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vuosia ollut haastavassa suhteessa, niin pienikin huomioiminen toiselta mieheltä saa sukat pyörimään jalassa. Usko pois, ei tule kestämään, ihastuminen on vain mielen "varaventtiili" hankalaan tilanteeseen.
Jotenkin aina surullisia nämä vastaukset, joissa ihmisiä kehotetaan vaan olemaan huonossa suhteessa ja voimaan pahoin, kuin menemään mahdollisen onnen ja rakkauden perään.
Sitäpaitsi kaikki ihastumiset eivät ole mitään pelkkiä mielen varaventtiilejä hankalaan tilanteeseen. Voi se oikea ihminen löytyä, vaikka kuinka olisi rinkula sormessa.
Kiitos tästä, aika voimaannuttava viesti :)
Olen vain niin pitkään jo ajatellut mieheni olevan se oikea, että on vaikeaa alkaa ajatella toisin. Niin sitä ihminen erehtyy toisinaan.
-Ap
Älä viitsi selitellä. Tuolla pettäjät aina koittaa puolustella. Kun oli niin huono suhde.
Miehesi ansaitsee paremman kuin sinä. Toivottavasti uusi mies rakastuu johonkin mtoiseen kesken teidän suhteen.
Karma katos.
Mitäs tämä ihastus on lapsista mieltä? Niitä on kuitenkin siunaantunut aika liuta.
Ehkä näin ajatuksen tasolla vielä, mutta mitenkäs sitten kun asiat alkavat realisoitua?
Narsistimiehen rahoilla on kuitenkin ollut mukavaa makoilla kotona reilut seitsemän vuotta lapsia puskemalla, tälle narsistille?
Ja tätäkin aloitusta naiset yläsormettaa?
Vaihtakaapa aloituksen sukupuolet, ja miettikää kaksi kertaa vieläkö ylätumputtaisitte?
Naiset ovat käärmeitä.
Ompas paljon pieniä lapsia tässä sopassa mukana:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt jo monta vuotta todella haastavassa parisuhteessa, on ollut yhtä tunnevuoristorataa ja hiljalleen olen alkanut havaitsemaan puolisossani erittäin narsistisia piirteitä. Ollaan kuitenkin saatu puhuttua asioista ja luvattu toisillemme yrittää vielä.
Ajattelin aina ennen etten voisi kuvitellakaan ketään muuta vierelleni ja että jos tämä suhde päättyy eläisin ikuisesti yksin tai korkeintaan seksisuhde silloin kun lapset on isällään.
Hiljattain eräs puolituttu menneisyydestä on osoittanut kiinnostusta minuun. Aikoinaan meillä oli pientä vispilänkauppaa, mutta aika oli silloin väärä eikä juttu johtanut mihinkään. Nyt tilanne on hiukan toinen ja vaikka alkuun en ollut itse yhtään kiinnostunut tästä toisesta miehestä, huomaan nyt olevani korviani myöten rakastunut ja haaveilen tulevaisuudesta hänen kanssaan. Tiedän, että hän on turvallinen, hauska ja ns.kiltti mies ja näin ollen lähes täysi vastakohta nykyiselle puolisolleni.Tiedän hyvin, etten voi tehdä mitään älytöntä ponkaisua uuteen elämään, varsinkaan kun olen luvannut miehelleni yrittää ja välitän hänestä edelleen kovasti. Mutta toinen mies pyörii mielessäni päivin öin, jopa kun harrastamme seksiä mieheni kanssa mietin vain tätä toista. Sietämätöntä, tunnen itseni täydeksi nartuksi. En ole kertonut kummallekaan miehelle tunteistani, mutta oli ihan pakko vuodattaa juttu tänne, etten vallan pakahdu. Sori vaan, jos herättää jossakussa oksennusrefleksin. Lähinnä tässä mietin, että mikä h i t t o minua vaivaa, kun tälleensä yhtäkkiä lääpähdin.
Tuo narsistiksi syyttäminen on hyvin tavallista silloin, kun tuntee haluaa laittaa kaikki syyt toisen niskoille. Et pysty hyväksymään omaa käytöstäsi, niin koitat tehdä miehestäsi jotenkin pahan, niin se hyväksyttäisi käytöksesi häntä kohtaan.
Tosiasia kuitenkin on, että olet pettämässä kumppaniasi. Sinulla ei ole oikeutta siihen. Lopeta nykyinen suhde ensin ja lakkaa tekemästä narsistidiagnooseja, sinulla ei ole oikeutta tehdä niitä.
Siis kenen mielestä narsismin tunnusmerkit ei täyty tuosta henkilökuvauksesta kun ap vastasi kysymykseen millä tavoin parisuhde on haastava? Minusta ihan selvät merkit on ja kyllä se saa ääneen sanoa. Eikä mistään käy ilmi, että ainakaan vielä olis petoksesta kyse. Ihastuahan nyt voi kuka vaan eikä siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kun varattuna ihastuu palavasti toiseen, alkaa mieli rakentaa tarinaa, miksi se ihastus on oikeutettua. Se tarina on usein sellainen, että noku nyksä on niin huono. Tai vääränlainen juuri minulle.
Anna ainakin ajannkulua niin, että se palavin ihastus haihtuu, jolloin näet edes vähän objektiivisemkin.
Toki on mahdollusta että nyksä on paska eikä paskaan suhteeseen pidä jäädä, mutta kannattaa huomioida tuon ihastuspöhnän tekemä suodatinkin asoiden kokemiseen.
No hei, en todellakaan ole tekemässä mitään äkkiratkaisuja hetken huumassa ja tässä tapauksessa voisi sanoa että onneksi en pääse mihinkään milloinkaan viihteelle niin eliminoituu se kuuluisa kännissä pettämisenkin mahdollisuus.
Ihan rauhassa aion antaa ajan kulua ja katsoa mitä tästä tulee. Käy kuin on käydäkseen. Ero saattaa tulla ihan joka tapauksessa. Mutta senkin jälkeen etusijalla ovat tietenkin lapset.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi selitellä. Tuolla pettäjät aina koittaa puolustella. Kun oli niin huono suhde.
En ole pettänyt miestäni, tämä on ollut ainakin toistaiseksi vain ajatuksen tasolla. Mistä mä tiedän, ketä/mitä sekin miettii? Eikä aina tarviikaan tietää.
Sinänsä kyllä monesti totta mitä sanot.
-Ap
Siistiä nämä ihastumiset/rakastumiset kirjoitti:
Taas kerran yksi vanha nainen hunningolla tai matkalla sinne 🤗👍🏻
Välillä on hyvä ihan sovinnolla olla hunningolla, eikö niin :D
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset asiat tekevät parisuhteestasi haastavan? Mietin siksi, kun mainitset narsistiset piirteet miehessäsi.
Kuten jo mainitsinkin, tuo tunnevuoristorata on ollut kuluttava. Suuresta rakkauden palosta saatetaan silmänräpäyksessä syöksyä synkkyyden ja epätoivon syöveriin. Mies luultavasti nauttii siitä, kun joskus harvoin itken, hän ei koskaan lohduta. Raivon aalto on ilmaantuessaan valtaisa tsunami, joka kääntää kaiken ylösalaisin ja jättää jälkeensä epäuskon ja hämmennyksen. Kohta löytyy toivon kipinä ja niin rakastetaan jälleen.
Miehelläni on aika myrskyisä luonne, todella temperamenttinen. Mennyt henkisesti rikki jo pienenä lapsena. On hyvin epäluuloinen ja luonnollisesti hänen tapansa tehdä asioita on ainoa oikea. Projisoi sujuvasti virheensä toisten virheiksi. Tämän tajuamiseen minulla on mennyt pisimpään mutta niin se on. Loukkaantuu vaikka minkälaisista syistä ja vaatii muilta vilpitöntä anteeksipyyntöä mutta ei juuri koskaan pyydä mitään anteeksi itse. Juo liikaa, mutta on nyt alkanut kuitenkin käydä päihdevieroituksessa. Humaluspäissään on ilkeä k*sipää, aiemmin oli väkivaltainenkin, nyttemmin lähinnä uhittelee. Haluaa tietää kaikki menoni ja tuloni, mutta omista menoistaan kertominen minulle on "ärsyttävää ajojahtia". Lasten suhteen olen lähes yh, mies ei juurikaan osallistu heidän hoitoon saati kotitöihin.
Toisaalta on hyvällä tuulella mitä ihanin persoona. Hauska ja fiksukin. Seksi on aivan mahtavaa, hänelle on tärkeää että nainenkin viihtyy. Tapamme tarkastella maailmaa on samantapainen ja se on minulle tärkeää. Sellasta nyt ekana pompsahti mieleen. Muutakin mainitsemisen arvoista varmasti on.
-Ap:O Sun mies kuulostaa aivan mun mieheltä...paitsi ettei seksi ole meillä mahtavaa. Olen myöskin ihastunut toiseen mieheen mutta ajattelen sen johtuvan siitä että kaipaan jotain pakokeinoa todellisuudesta.
No onneksi ei sentään sama mies... voimia sulle! 😘 voi ihan hyvin olla sama meno täälläkin, että varaventtiili mikä varaventtiili. Aika näyttää.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset asiat tekevät parisuhteestasi haastavan? Mietin siksi, kun mainitset narsistiset piirteet miehessäsi.
Narsisti siellä narsisti täällä ,yritä keksiä jotain muuta.Narsismi alkaa olla kovin väsynyttä .
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ansaitsee paremman kuin sinä. Toivottavasti uusi mies rakastuu johonkin mtoiseen kesken teidän suhteen.
Karma katos.
Joo, niin ansaitsee. Onnea vaan hänelle etsintöihin, toivottavasti löytyy pian niin ratkeaa tämäkin sotku. Saattaa kyllä olla hankalaa löytää minua kiltimpi ja alistuvampi nainen, mutta ihmeitähän sattuu.
Uudesta miehestä nyt on varmaan tässä kohtaa vähän turhaa puhua, kun ei sellaista ole eikä välttämättä edes tule. Mutta jos noin kävisi kuin toivot niin siinä sitten kävisi niin. Mutta en missään tapauksessa syöksyisi päätäpahkaa uuteen suhteeseen vaikka erottaisiinkin. Itse asiassa en enää koskaan tahdo kenenkään aikuisen kanssa asua kimpassa, jos tämä parisuhde loppuu. Myöskään lasten elämään uusi mies ei ihan helpolla pääsisi mukaan. Tämän täytyisi käydä päinsä uudelle miehelle tai sitten meillä ei olisi enää suhdetta, oli rakkautta miten paljon tahansa.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karma katos.Joo, niin ansaitsee. Onnea vaan hänelle etsintöihin, toivottavasti löytyy pian niin ratkeaa tämäkin sotku. Saattaa kyllä olla hankalaa löytää minua kiltimpi ja alistuvampi nainen, mutta ihmeitähän sattuu.
Uudesta miehestä nyt on varmaan tässä kohtaa vähän turhaa puhua, kun ei sellaista ole eikä välttämättä edes tule. Mutta jos noin kävisi kuin toivot niin siinä sitten kävisi niin. Mutta en missään tapauksessa syöksyisi päätäpahkaa uuteen suhteeseen vaikka erottaisiinkin. Itse asiassa en enää koskaan tahdo kenenkään aikuisen kanssa asua kimpassa, jos tämä parisuhde loppuu. Myöskään lasten elämään uusi mies ei ihan helpolla pääsisi mukaan. Tämän täytyisi käydä päinsä uudelle miehelle tai sitten meillä ei olisi enää suhdetta, oli rakkautta miten paljon tahansa.
-Ap
Voin sanoa että samat oli mietteet eron jälkeen mutta niin ne tilanteet ja tunteet muuttuu. Aika kultaa muistot ja sitä rataa 😀 t. Se tulisesti rakastunut ja eronnut
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tämä ihastus on lapsista mieltä? Niitä on kuitenkin siunaantunut aika liuta.
Ehkä näin ajatuksen tasolla vielä, mutta mitenkäs sitten kun asiat alkavat realisoitua?
Hän on lapsirakas ihminen, omansa jo isoja niin innoissaan pienten kanssa touhuaa. Hän ei missään tapauksessa olisi muuttamassa lasten jokapäiväiseen elämään, oli tilanne mikä tahansa. Ihan saisi varmaan itse päättää minkä verran haluaa olla koko paketin kanssa tekemisissä.
Tiedän hyvin, etten tässä iässä ja tällä katraalla olisi parisuhdemarkkinoilla sitä kuuminta hottia vaikka ihan hyvännäköinen nainen olenkin. Asialla ei hirveästi ole minulle merkitystä, koska pärjään hyvin yksinkin, elämä on opettanut pärjäämään. Enkä vielä ole markkinoilla laisinkaan vaan parisuhteessa nykyisen mieheni kanssa. Tässä vaiheessa kaikki on vielä mahdollista.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Narsistimiehen rahoilla on kuitenkin ollut mukavaa makoilla kotona reilut seitsemän vuotta lapsia puskemalla, tälle narsistille?
Kuten jo aiemmin mainitsin, olen alkanut tunnistaa miehessäni narsistisia piirteitä vasta viimeisen vuoden sisään, kun olen miettinyt mikä sitä vaivaa ja paremmin perehtynyt asiaan.
En ole makoillut kotona miehen rahoilla. Olen tehnyt harrasteluonteisesti töitä kotoa käsin äitiysvapaalla ja yötöitä äitiysvapaan jälkeen. Olemme jakaneet vanhempainvapaat ja elämän kustanteet miehen haluamalla tavalla. Miehen ollessa vanhempainvapaalla mulla on ollut sekä palkkatyö, lastenhoito että kotityöt, omalla vapaavuorolla vain ne kotityöt (+harrastetyöt) ja lastenhoito että onhan se sillai ollut ehkä helpompaa mutta makoiluksi en menis väittämään.
-Ap
Sitä kun varattuna ihastuu palavasti toiseen, alkaa mieli rakentaa tarinaa, miksi se ihastus on oikeutettua. Se tarina on usein sellainen, että noku nyksä on niin huono. Tai vääränlainen juuri minulle.
Anna ainakin ajannkulua niin, että se palavin ihastus haihtuu, jolloin näet edes vähän objektiivisemkin.
Toki on mahdollusta että nyksä on paska eikä paskaan suhteeseen pidä jäädä, mutta kannattaa huomioida tuon ihastuspöhnän tekemä suodatinkin asoiden kokemiseen.