Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pelkästään mies laittaisi teillä ruokaa ja päättäisi mitä syödään, mitä se pääasiassa olisi?

Vierailija
26.08.2018 |

Mietin vaan että onko tuo omani vähän simppeli. Minä teen meillä pääsääntöisesti kaikki ruuat, koska tykkään laittaa ruokaa. Kun olin 2 viikkoa reissussa, mies kertoi mitä oli syönyt sillä välin. Ensimmäisen viikon makaronilaatikkoa ja toisen viikon tonnikala-makaronimössöä. Kyllä se kiltisti syö lähes kaikkea, poislukien etanat, ravut ja raaka kala.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaakin pääsääntöisesti ruuat. Ihan monipuolisesti syösään. Pihvit on kyllä ihan bravuurinsa silti.

Vierailija
2/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouto kebabilla elettäisiin, karmea ajatus.

T. inhoan kebabia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monipuolisesti, perinteiset vihreät salaatit jää silloin väliin jos mies laittaa ruokaa.

Vierailija
4/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa olisi joka aterialla, runsaasti kasviksia myös. Ihan perusterveellistä ja hyvää, mutta mä en tykkäisi syödä lihaa noin usein.

Vierailija
5/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillattua kassleria vuoden ympäri. Kylkeen salaattia ja joskus perunoita.

Vierailija
6/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon sisällä tehnyt kaalikeittoa, lättyjä, hampurilaisia,riisipuuroa ja siskonmakkarakeittoa.

Vierailija
7/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivalmisteista väsättyä epäruokaa. Näitä "lisää vain vesi ja jauheliha" juttuja. Nötköttiä ja makaronia. Perunaa ja makkaraa. Salaattina olis kurkkusalaatti.

Vierailija
8/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kyllä täysi mysteeri. Ehkä voileipää? Mun mies tykkää erityisesti pastaruuista esim lasagnesta tai spagetista, mutta on äärimmäisen laiska. Jos laitan esim eri lautasille valmiita aineksia, että kokoa siitä oma hampurilaisesi tai tortillasi, toinen alkaa melkein ulisemaan, valmiina pitäisi saada. :D

Monesti hän sanoo, että voimme ihan hyvin syödä valmisruokia, jos valitan kiirettä, mutta käytännössä oon huomannut, että ne valmisruuat vanhenee jääkaappiin (vaikka ostamme niitä suht kalliita kokkikartanon), eli ilmeisesti se syö leipää jos ei kukaan ruoki häntä raukkaa. Niin, mieheni ei siis osaa tehdä ruokaa, tai jos osaa niin on salannut sen hyvin.

Vierailija
9/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osaa laittaa hyvää ja ravinteikasta ruokaa. Kasvikset ymmärtää jättää pois.

Vierailija
10/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se tekeekin, mies on kokki. Tällä hetkellä tulossa muikkuja ja perunamuusia, nam!

Vierailija
11/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee pääsääntöisesti kotona ollessaan meidän ruoat.

Keittoja, pastaa ja kastiketta, perunaa ja lihakastiketta, kesäisin grilliruokaa, eli lihaa ja vihanneksia. Salaattia, kypsennettyjä vihanneksia, kuten porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia. Uunijuureksia. Mies tykkää ruoanlaitosta.

Paljon monipulisemmin syödään kun mies kokkaa. Kun on työreissussa niin oikaisen monesti, eilen esim. söimme noutopizzaa. Toki arkena teen itsekin ihan tavallista ruokaa, miehen työmatkat kun saattaa olla kolmekin viikkoa putkeen.

Vierailija
12/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olis näitä:

Makaroonilaatikko

Italianpata, se kaupan pussi johon lisätään vesi ja jauheliha

Jauhelihakastike ja valkoinen makarooni

Makkarakeitto HK:n sinisestä

Risotto

Nakit ja ranskalaiset uunissa

Vierailija
13/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sana pääasiassa? Kuvitteletko miesten laittaman ruoan yksipuolisemmaksi? Ihme asenteellisuutta.

Vierailija
14/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebabia ranskalaisilla, kebabia rullana, kebabia pitalla. Purkkihernekeittoa välillä. Jonka aukaisua ja lämmittämistä pitää kuninkaallisin menoin kehua ja kumarrella. Mutta rahaa näihin ruokiin ei saisi mennä yhtään!

Vierailija
15/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noutoruokaa varmasti! Ja silloin kun ei noutoruokaa, listalla olisi pihvejä, hamppareita, pizzaa, pastaa erilaisilla kastikkeilla.

Syödään pääasiassa eri ruokia arkena, olen itse kasvissyöjä.

Vierailija
16/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin jos? Kun mies tekee meillä ruokaa (tekee 99 %), hän tekee monipuolisesti kasvisruuista pihveihin. On aasialaista, perinteistä suomalaista, meksikolaista ym. Maustaa ja osaa tehdä vaikeampia ruokia kuin minä. Tekee usein ruokaa mulle valmiiksi, kun  lähtee työmatkalle :D ettei vaimo kuole nälkään poissaollessa...

Vierailija
17/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se aloittajalle kuuluu mitä mies yksin kotona ollessaan syö? Ihmettelen kyllä miksi yksikään mies ylipäätään teihin suomalaisnaisiin sekaantuu.

Vierailija
18/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla että nykypäivänä on noin paljon tuollaisia avuttomia lapsimiehiä? Ja että te hyväksytte tuollaisen? Ei tulisi kuuloonkaan että meillä toinen vastuullinen aikuinen ei osaisi ja haluaisi tehdä ihan normaalia terveellistä ja vaihtelevaa ruokaa perheelleen. Yksi ihmisen tärkeimpiä perustaitoja.

Vierailija
19/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee meillä aina ruoat koska hänen työpäivänsä ovat lyhyempiä ja kevyempiä kuin minun ja koska mies nauttii koukkaamisesta. Hyvää ja ravitsevaa ruokaa syödään, paljon kasviksia, kalaa ja erilaisia lihapatoja. Minä olen ihan onneton ruoanlaittaja, joten lapset kitisevät isänsä sapuskojen perään, jos hän on poissa.

Vierailija
20/58 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistinpannulla paistettuja (=mustaksi poltettuja umpikuivia) lihasuikaleita, kaksi murua oli jäljellä kun tulin 10h työpäivän jälkeen kotiin. Ei perunoita eikä salaattia, ei leipää eikä juomaa. Pyysin että laittaisi ruoan valmiiksi kun tulen töistä. Ai niin, on exä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan