Jos pelkästään mies laittaisi teillä ruokaa ja päättäisi mitä syödään, mitä se pääasiassa olisi?
Mietin vaan että onko tuo omani vähän simppeli. Minä teen meillä pääsääntöisesti kaikki ruuat, koska tykkään laittaa ruokaa. Kun olin 2 viikkoa reissussa, mies kertoi mitä oli syönyt sillä välin. Ensimmäisen viikon makaronilaatikkoa ja toisen viikon tonnikala-makaronimössöä. Kyllä se kiltisti syö lähes kaikkea, poislukien etanat, ravut ja raaka kala.
Kommentit (58)
Meillä mies tykkää laittaa ruokaa, ja syödään aika monipuolisesti. Itse laitan n. kerran tai kaksi ruokaa viikossa, ja mies muina päivinä.
Ihan normaalia kotiruokaa tuo laittaa: spagettia ja jauhelihakastiketta, kanarisottoa, uunimakkaraa ja vihanneksia, porsaankyljyksiä, muusia jauheesta, lohkoperunoita, nuudeleita ja kanaa etc. Ja tekee usein myös vihersalaatin lisukkeeksi.
Meillä isäntä on muutenkin harvinainen siinä mielessä, että osallistuu ihan oikeasti perheen pyörittämiseen kunnolla ja nauttii siitä. Ihmettelen ystäviäni, jotka ovat kelpuuttaneet jonkun peliohjain kädessä sohvalla röhnättävän mieslapsen puolisokseen.
Meillä on näin ja hyvin ja monipuolisesti syödään. Laittaa ihan kaikkea suomalaisesta (karjalanpaisti, karjalanpiirakat) aasialaiseen, italiaiseen, ranskalaiseen jne keittiöön. Keittoja syödään melko harvoin, kalaa samoin vain 1x viikossa, ruokalaskut aika suuret. Kesällä mökillä ja kotona grillaa ja savustaa paljon. Koskaan ei käytä eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse saisin miehenä päättää:
- yhtenä päivänä valmismaksalaatikkoa
- parina kolmena päivänä pakastepizzaa (ei kuitenkaan peräkkäisinä päivinä)
- yhtenä päivänä lasagnettea (semi-itsetehtyä)
- yhtenä päivänä kinkku-perunasuikalekiusaus valmiiksi viipaloiduista tamineista.
- vikkonloppuisin ruoka haetaan ravintolasta (kebabia tai hamppareita)Ei haittaa vaikka joka viikko olisi ihan samat ruuat. En tykkää ruuanlaitosta enkä syömisestä. Pysyypähän painoindeksikin siinä kahdenkympin korvilla. Riittää että ruoka ei ole pahaa, toki aina on plussaa jos se on hyvää.
Ravintoköyhää mautonta sapuskaa :D:D:D
No jaa, ei mitään gourméta, mutta srirachat ja ketsupit päälle niin ihan hymyssä suin menee alas. Ravintoköyhyys näkyy positiivisesti painoindeksissä, mutta toisaalta tässä oli vain listattuna lämpimät ruuat, joiden itse laittaminen on T Y L S Ä Ä ja aikaa vievää. Ja jotta totuus ei unohtuisi: minä EN yleensä meillä näitä päätä.
Totta kai lisäksi sitten on hedelmät ja vihannekset, kuitupitoiset viljatuotteet, siemenet, pähkinät, proteiinilisät ja kreatiinit, että urheilu ylipäätään onnistuu. Hyvässä kunnossa ollaan - ei näy keski-ikä keskivartalossa. ;)
Hoikkuus ei ole merkki terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla että nykypäivänä on noin paljon tuollaisia avuttomia lapsimiehiä? Ja että te hyväksytte tuollaisen? Ei tulisi kuuloonkaan että meillä toinen vastuullinen aikuinen ei osaisi ja haluaisi tehdä ihan normaalia terveellistä ja vaihtelevaa ruokaa perheelleen. Yksi ihmisen tärkeimpiä perustaitoja.
No, meillä on hyvin pärjätty näin tähän mennessä. On myös paljon asioita, joita hän tekee ja minä en. Olen sitten vissiin lapsinainen itse, no eipä haittaa kun täydennämme toisiamme.
Pihviä ja ranskalaisia. Eineksiä. Olin useamman viikon reissussa ja aika monta pizzaa olivat tilanneet.
Meillä mies tekisi ruokaa vaikka joka päivä, mutta jos annan sen tehdä, se on aina samaa ruokaa. Siis ihan joka kerta.
Ruoka on sinänsä ihan perushyvää: savulohipastaa ja salaattia. Jälkiruuaksi keittää kahvit ja tarjoaa hillopullia. Mutta siis ihan samaa joka kerta. Alkaa mennä hermot...
Lihakakku (30700 kcal)
Naudanjauhelihan (17%), cheddarjuuston ja voissa paistetun sipulin pyhä allianssi.
Sallitut mausteet tabasco, mustapippuri ja suola.
Perhesalaisuus jolla on myös pahaenteinen lisänimi: kammiovärinä.
Kun mies meillä kokkaa niin yleensä se on jotain kalaruokaa. Lohta, kuhaa, silakkaa.
Viime viikonloppuna teki hiton hyviä kasvispihvejä ja lohkoperunoita. Alkuaikoina lihapullat oli se miehen juttu, nykyään sanoisin että uunikala.
Tykkää myös tehdä pizzaa ja suolaisia piirakoita, niiden lisukkeeksi salaatin.
Minä taas kokkauspäivinäni luotan usein keittoihin ja patoihin, sekä ruokaisiin salaatteihin.
Ollaan sekasyöjiä, mutta 15v tytär on alkanut syömään nyt kasvispainotteisesti, joten ollaan yritetty pitää lihattomia päiviä koko perhe 1-2 kertaa viikossa.
Ma Kaupan maksalaatikko mikrossa lämmitettynä.
Ti valmis perunamuusi kalapuikot
Ke makarooni ja jauheliha
To lasange
Pe grillimakkara valmis muusi.
La tilataan kotikuljetuksella pizzat
Su syödään niitä eilisiä pizzoja
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekisi ruokaa vaikka joka päivä, mutta jos annan sen tehdä, se on aina samaa ruokaa. Siis ihan joka kerta.
Ruoka on sinänsä ihan perushyvää: savulohipastaa ja salaattia. Jälkiruuaksi keittää kahvit ja tarjoaa hillopullia. Mutta siis ihan samaa joka kerta. Alkaa mennä hermot...
Olisit tyytyväinen. Minun mieheni ryhtyi eläkkeelle jäätyään tekemään ruokaa kahtena päivänä viikossa ja se on aina purkkihernekeittoa, pekonisuikaleita ja sinappia. Olen syönyt sitä jo seitsemäntoista vuotta.
Meillä tuo mies ei tee ruokaa, koska jos se tekee, siinä menee koko päivä.
Osaa tehdä ja siis tekisi:
-makkarakastike ja perunat (ei paista makkaroita vaan laittaa ne suoraan lillumaan veteen)
-italianpata kaupan valmiista pussista
-uunimakkara
-jauhelihapihvit pelkästään jauhelihasta, eli muotoilee siitä pihvit ja paistaa (ne ei maistu miltään ja ovat kivikovia)
Ja sitten aloitetaan tuo lista alusta. Ja kebabia hakisi.
Mitä vaan, mies on tosi kokeileva ruuanlaittaja. Valmisruokaan ei tarvitsisi todellakaan tyytyä.
Äsken teki kana-nuudeli-tuorewokkia mihin teki itse wokkisoosinkin. Taivaallisen hyvää!!
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus ei ole merkki terveydestä.
Kyllä se minun tapauksessani on myös sitä. Jos olisi suurempia terveysongelmia, niin enköhän olisi jo pyörtynyt triathlonkisoissa.
Meillä syötäisiin paljon kalaa, pähkinöitä, avokadoa, siemeniä ymv.
Karkkia tai pullaa ei syötäisi koskaan. Ei myöskään pitsaa eikä mitään pikaruokaa.
Jäätelöä kuitenkin syötäisiin.
Mies tykkää kaikesta terveellisestä. Jäätelö on ainoa epäterveellinen mitä ruokavaliostaan löytyy.
Kaikesta huolimatta miehellä on korkea kolesteroli.
Miten niin jos?
Meillä laittaa ja tavallista kotiruokaa syödään.
Meillä mies laittaa aina ruuan, minä kokkaan vain jos mies reissussa. Syödään hirvikäristystä, hirvikeittoa, ja ihan normi kotiruokaa
No jaa, ei mitään gourméta, mutta srirachat ja ketsupit päälle niin ihan hymyssä suin menee alas. Ravintoköyhyys näkyy positiivisesti painoindeksissä, mutta toisaalta tässä oli vain listattuna lämpimät ruuat, joiden itse laittaminen on T Y L S Ä Ä ja aikaa vievää. Ja jotta totuus ei unohtuisi: minä EN yleensä meillä näitä päätä.
Totta kai lisäksi sitten on hedelmät ja vihannekset, kuitupitoiset viljatuotteet, siemenet, pähkinät, proteiinilisät ja kreatiinit, että urheilu ylipäätään onnistuu. Hyvässä kunnossa ollaan - ei näy keski-ikä keskivartalossa. ;)